آموزش های اولیه شهروندی از الزامات اصلی مدیریت بحران است - ندای پیشوا
سایر منابع:
سایر خبرها
اجرای 4 مرحله مانور تخصصی در ناحیه یک منطقه21
به گزارش شهردار آنلاین و به نقل از روابط عمومی منطقه21 ، اسماعیلی رئیس ستاد مدیریت بحران این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت : با توجه به فرونشست های متعدد در شهر تهران طی سال های اخیر و ضرورت شناخت انواع مخاطرات و نحوه مقابله صحیح با معضلات و آسیب های پس از وقوع سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی ؛ ستاد مدیریت بحران این منطقه نسبت به برگزاری 4 مرحله مانور تخصصی اقدام کرد . وی در ادامه افزود
زلزله احتمالی فاجعه ای سنگین تر از هیروشیما پیش روی تهران قرار می دهد
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: زلزله احتمالی فاجعه ای سنگین تر از هیروشیما پیش روی تهران قرار می دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مجتبی شاکری در دویست و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، در جریان بررسی لایحه الزام شهرداری تهران به طراحی و اجرای مبلمان شهری چند منظوره با محوریت بهره برداری در مواقع بحران، با اشاره به اینکه پیگیری موضوع زلزله احتمالی
آتش سوزی مهیب در روستای سرطاقین عنبرآباد/ نیروهای امدادی اعزام شدند
تاکنون اعلام نشده است، افزود: باید تمام ادارات با تمام توان در راستای مهار آتش تلاش کنند. به گزارش فارس، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان عنبرآباد با حضور فرماندار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری عنبرآباد تشکیل شد. بنا بر این گزارش چندین تیم از ادارات مربوطه با خودرو و تجهیزات اطفاء حریق به منطقه آتش سوزی اعزام شدند و طبق هماهنگی های انجام شده در صورت ضرورت یک فروند بالگرد برای مهار آتش به منطقه اعزام می شود. انتهای پیام/80005/ر20/ ...
اتمام باند دوم بزرگراه بافق – یزد جزو یکی از بحران های شهرستان بافق محسوب می شود
به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید مهدی طلایی مقدم در جلسه ستاد بحران شهرستان که با حضور مدیر کل و کارشناسان ستاد مدیریت بحران استان یزد و برخی از دستگاه های خدماتی و امدادی بافق برگزار شد با اشاره به مشکلات و بحران های طبیعی در شهرستان بافق اظهارداشت : یکی از مشکلات و بحرانی که هر روزه با آن مواجه هستیم تکمیل باند دوم محور بافق – یزد می باشد. وی با تاکید براینکه تکمیل بزرگراه بافق – یزد
رسانه باید ستاد دائم بحران داشته باشد
تلفات و خسارات ناشی از آن را کاهش دهد. لذا توجه به اطلاعات و موضوع اطلاع رسانی یکی از شالوده های اصلی در مدیریت بحران زلزله است. پروانه پیشنمازی تعامل بحران، جامعه و رسانه پیشنمازی به تعامل بحران، رسانه و جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها به دلیل قابلیت های گسترده در جذب مخاطب انبوه و توانایی شکل دهی به افکار عمومی نقش مهمی در ایجاد یا کنترل مدیریت بحران ها دارند، به
90 درصد ادارات فاقد رمپ مناسب معلولین و جانبازان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، داریوش بهرامی عصر امروز در کارگروه هماهنگی مدیریت بحران شهرضا با اشاره با مانور مدیریت بحرانی که جهت ارزیابی آمادگی ادارات شهرضا انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به ماهیت ارزیابانه بودن این مانور، آن را بدون هماهنگی قبلی و به صورت نقطه صفر اجرا خواهیم کرد و به ادارات شرکت کننده در آن امتیاز می دهیم. وی ادامه داد: مکان و زمان این مانور را فرماندار شهرضا
آماده باش اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در بستک / جراحت 5 نفر
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، علیرضا صفا ایسینی با اشاره به زلزله بستک افزود: 4 نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند و 1 نفر نیز برای مراقبت های بیشتر به اورژانس بیمارستان بستک منتقل شد. وی گفت: پس از وقوع زمین لرزه اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان بستک به حالت آماده باش درآمدند. بر اساس اعلام مرکز زلزله نگاری موسسه ژئوفیزیک
آتش سوزی در بلندترین قله استان بوشهر
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، شب گذشته، پس از توفان و رعد و برق در شهر خورموج، مردم شعله های آتش را در سه نقطه از ضلع جنوبی کوه بِیرَمی دیدند. پس از حادثه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتی تشکیل شد. همه دستگاه ها برای مهار کردن آتش سوزی آماده باش هستند. فرماندار شهرستان دشتی گفت: برای خاموش کردن آتش در کوه بِیرَمی درخواست بالگرد داده ایم. وسعت آتش سوزی به علت دشواری دسترسی به منطقه مشخص نیست. کوه بیرمی با ارتفاع 1950متر، بلندترین قله استان بوشهر است و در کوه بیرمی درختان بنه و بادام کوهی وجود دارد. ...
مصدومیت 5 تن در زلزله بستک
علیرضا صفا در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال زمین لرزه 4٫8 ریشتری در شهرستان بستک که در ساعت 12:13 این شهرستان را تحت تاثیر قرار داد، بلافاصله جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور فرماندار، شهردار و ... تشکیل شده و تیم های ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند. وی با بیان اینکه برابر گزارش تیم های ارزیاب این زمین لرزه خسارتی را به ساختمان ها و تاسیسات این شهرستان وارد
آتش سوزی در بلندترین قله استان بوشهر
است بلافاصله ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل جلسه داد. وی ادامه داد: هرچند این امکان وجود دارد این آتش سوزی براثر صاعقه و رعدوبرق به وقوع پیوسته باشد اما منتظر گزارش کارشناسان در این زمینه هستیم. مهرجو یادآور شد: اکیپی 15 نفره متشکل از منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده اند. مدیرکل منابع طبیعی بوشهر عنوان کرد: رعد و
بستک لرزید/ زمین لرزه بدون خسارت
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، بر اساس اعلام مرکز زلزله نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله 4 و هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، ساعت 12:13 دقیقه امروز شهرستان بستک را لرزاند. فرماندار شهرستان بستک گفت: زمین لرزه 4 و هشت دهم ریشتری این شهرستان خسارتی نداشت. عبدالله پرتابیان افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تیم های هلال احمر به منطقه اعزام شده و شرایط منطقه در حال بررسی است. این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری از سطح زمین رخ داد. انتهای پیام/ ...
اتش سوزی در ارتفاعات بیرمی دشتی بوشهر
این آتش سوزی مراتب به اطلاع مدیریت بحران استان بوشهر، استاندار بوشهر، جمعیت هلال احمر، محیط زیست استان وفرمانداری دشتی رسانده شد. به گفته مهاجری به دلیل ارتفاع بسیار زیاد وسخت گذر بودن دسترسی به محل آتش سوزی بسیار سخت و دشوار است. وی یادآور شد: در زمان حاضر ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتی نیز تشکیل جلسه داده وتصمیمهایی برای اعزام اکیپ های شناسایی و ابعاد وسعت محل آتش سوزی ونحوه مهار آن
زلزله در بستک هرمزگان / 5 نفر زخمی شدند
مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: پنج نفر از شهروندان شهر بستک به دلیل وحشت از زلزله هنگام فرار دچار مصدومیت شدند. به گزارش ایلنا، علیرضا صفا ایسینی با بیان اینکه دو زمین لرزه به بزرگی 4.8 و 3.3 ریشتر ظهر امروز یکشنبه شهرستان بستک را از توابع استان هرمزگان لرزاند، بیان داشت: ساعت 12:13 دقیقه روز یکشنبه 31 بهمن ، زلزله ای به قدرت 4.8 ریشتر در بستک واقع در استان هرمزگان ثبت شد. این
مراتع کوه بیرمی شهرستان دشتی دچار آتش سوزی شد
/> مهاجری از بسیج همه امکانات استان برای مهار این آتش سوزی خبر داد و افزود: نیروهای هلال احمر، بسیج، منابع طبعیی، محیط زیست و اعضای ستاد مدیریت بحران برای مهار این آتش در سطح منطقه حضور یافته اند. وی خواستار همکاری همه مردم و دستگاه ها برای مهار آتش شد و گفت: با دستور استاندار بوشهر بالگردها نیز پس از روشن شدن هوا برای مهار آتش به منطقه اعزام می شوند. فرماندار شهرستان دشتی نیز به
آتش سوزی جنگل ها و مراتع گیلانغرب مهار شد
کرم محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان که از ساعت 13 امروز آغاز شده بود سرانجام پس از سه ساعت تلاش بی وقفه مهار شد. وی اظهار کرد: با اطلاع از وقوع آتش سوزی، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کنار نیروهای مردمی به محل حادثه اعزام شدند و مشغول اطفای حریق هستند. وی
5 نفر در زلزله بستک زخمی شدند/ آماده باش تمام دستگاه های مرتبط در مرکز استان هرمزگان
نیز به علت شدت جراحات به بیمارستان منتقل شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از وقوع یک پس لرزه به بزرگی 3.3 ریشتر در منطقه خبرداد و افزود: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز در حال برگزاری است تا تمهیدات لازم برای اقدامات مورد نیاز در منطقه اتخاذ شود. انتهای پیام/
برگزاری مانور لحظه صفر در شهرضا/ ادارات آموزش ایمنی و امداد و نجات را جدی بگیرند
کارشناسان لرزه نگاری در استان شهرضا دومین شهر زلزله خیز در استان اصفهان در بین 32 شهرستان است و ضرورت دارد گسل های آن شناسایی شود. آموزش امداد و ایمنی برای دستگاه ها یک دغدغه برای شهرستان است قائم مقام مدیرعامل شهرک رازی شهرضا در ادامه جلسه گفت: تمام دستورالعمل هایی که از سوی مدیریت بحران شهرستان صادر می شود ملاک عمل است. سید مسعود میرشجاعی با بیان اینکه آموزش امداد
جزئیات قطع خوراک پتروشیمی ها
پتروشیمی باید در مناطق عملیاتی مستقر بوده و به اصطلاح مدیر پروازی نباشند. این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه آمادگی برای مدیریت بحران و هماهنگی با سایر دستگاه های ذیطلاح به منظور مهار بحران در سطح واحدهای آسیب دیده پتروشیمی دومین موضوع تاکید شده در بخشنامه وزارت نفت است، تصریح کرد: در نهایت در این بخشنامه تاکید شده آن دسته از مجتمع ها و شرکت های پتروشیمی که الزامات
25 هکتار از جنگل ها و مراتع گیلانغرب در آتش سوخت
از اطلاع از وقوع آتش سوزی، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کنار نیروهای مردمی به محل حادثه اعزام شدند که پس از چند ساعت بی وقفه سرانجام موفق به مهار آتش سوزی شدند. فرماندار گیلانغرب اضافه کرد که ارتفاعات منطقه چیکان بخش گواور از توابع این شهرستان یکی از مناطق بکر جنگلی است که از پوشش مناسبی نیز برخوردار است. طی پنج روز گذشته این
25 هکتار از جنگل ها و مراتع گیلانغرب در آتش سوخت
آغاز شده بود؛ سرانجام پس از هشت ساعت تلاش بی وقفه مهار شد. وی عامل انسانی را علت وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ارتفاعات منطقه چیکان منصوری در بخش گواور از توابع این شهرستان اعلام کرد و اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کنار نیروهای مردمی به محل حادثه اعزام شدند که پس از چند ساعت بی
زلزله 4.8 ریشتری بستک هرمزگان خسارت نداشت
/> مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارکرد: کمیته هماهنگی مدیریت بحران بستک نیز هم اکنون با حضور همه دستگاه های عضو تشکیل شده است. پیش از این نیز در 19 مردادماه جاری زلزله ای به قدرت چهار و یک دهم ریشتر در عمق 16 کیلومتری زمین در بندرکنگ از توابع بندرلنگه رخ داده بود که خسارتی نداشت. هرمزگان از استانهای زلزله خیر کشور است و در سال های اخیر زلزله هایی با قدرت شش ودو دهم در بستک هم
آتش جنگل های هرزویل مهار شد/ 15 هکتار از جنگل ها سوخت
اطفای حریق از ستاد بحران هم قابل تقدیر بود. جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در شهرداری منجیل و تشکیل ستاد بحران فوری انجام اقدامات لازم برای آتش سوزی را در دستور کار قرار دادند. عوامل نیروی دریایی که سهم بسزایی در مهار آتش سوزی داشتند در منطقه چشمگیر بود به داد جنگل و جوانانی که به جنگ آتش رفته بودند شتافتند. کمبود امکانات برای اطفای حریق از دیگر حواشی این آتش سوزی بود. جالب اینکه استان گیلان که دارای بیشترین پوشش جنگلی در کشور را دارد از داشتن هیلی کوپتر برای چنین مواقعی محروم است. انتهای پیام ...
آتش سوزی در مرزهای شهرستان راز و جرگلان مهار شد .
احمد ریواده فرماندار شهرستان راز و جرگلان بااعلام مهار کامل آتش سوزی ، گفت : این آتش سوزی ساعت 16روز جمعه از مرز ترکمنستان به اراضی منابع طبیعی کشورمان در مناطق مرزی شهرستان راز و جرگلان سرایت کرد . رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت : روستاهای آیرقایه و اشتوت جزو مناطقی بودند که درگیر آتش سوزی بودند و با وجود نگرانی در خصوص سرایت آتش به مناطق وسیعی از منابع طبیعی
مدیریت بحران تهران باید از بودجه ملی برخوردار باشد
به گزارش شهردار آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از مرکز و ستاد مدیریت بحران تهران با بیان اینکه مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران بر خلاف شهرهای دیگر به دلیل شرایط متفاوت و مرکزیت آن بر عهده شهرداری است، گفت: برخلاف آنچه در لایحه ی مدیریت بحران به مجلس ارائه شده است، معتقدم مدیریت
تلاش برای مهار آتش در ارتفاعات شهرستان دشتی ادامه دارد
غلامرضا مهرجو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این آتش سوزی از دوشنبه شب در ارتفاعات کوه بیرمی رخ داد که در همان ساعات اولیه جلسه مدیریت بحران در سطح شهرستان تشکیل شد. وی افزود: پیش بینی می شود علت این آتش سوزی صاعقه و رعد برق بوده و دنبال آن نیز طوفان شدید به آتش سوزی بیشتر کمک کرده است هر چند هنوز منتظر اظهارنظر کارشناسان در این زمینه هستیم. مهرجو با اشاره به اینکه علت
کمیسیون امنیت ملی برای مقابله با ایجاد بحران اجتماعی قوانین راه گشا وضع کند
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز مصطفی کواکبیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که باید زیر پوست شهر تهران را شناخت. در حال حاضر تهران علاوه بر مشکلاتی همچون قرار گرفتن روی گسل زلزله و مسائلی همچون مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و صوتی با معضلاتی مثل کودکان کار، زنان بی سرپرست و مواردی از این دست روبرو شد. وی افزود: با توجه به اینکه این آسیب ها می تواند خطرات
زمین لرزه بستک بدون خسارت
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، عبدالله پرتابیان گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تیم های هلال احمر به منطقه اعزام شده و شرایط منطقه در حال بررسی است. مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی مرکز این زلزله را روستای کوخرد در 19 کیلومتری جنوب شرق شهر بستک و در عمق 8 کیومتری زمین اعلام کرده است. شهرستان بستک با 80 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد. آخرین زمین لرزه بزرگ این منطقه به بزرگی 5 و هشت دهم در دی ماه سال 92 یک کشته برجا گذاشت و سبب تخریب گسترده منازل این شهرستان شد. انتهای پیام/ ...
لزوم آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران برای مقابله با حریق در جنگل های ایلام
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امید شفیعی پیش از ظهر امروز در نشست با حسینعلی موسوی فرماندار شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: وقوع حریق امری اجتناب ناپذیر است که می طلبد تمام دستگاه های عضو ستاد بحران در زمینه پیشگیری در راستای اصل استراتژی اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا در زمان وقوع بتوانند مدیریت مطلوب داشته باشند. مسؤول هماهنگی بین دستگاه های اجرایی
آتش سوزی مراتع در عنبرآباد پس از هشت ساعت مهار شد
منطقه اعزام شدند که با توجه به صعب العبور بودن منطقه کار سختی بود. وی گفت: نیروهای آتش نشانی شهرهای جیرفت، عنبرآباد، دوساری، مردهک و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای مهار حریق کمک کردند. بلوچی بیان کرد: آتش سوزی در مراتع روی داد و هنوز وسعت آن مشخص نشده است. وی گفت: کارشناسانان منابع طبیعی برای تعیین میزان دقیق سطح خسارت در منطقه حضور دارند. مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان است.
پدافند غیر عامل، آسیب پذیری در مواقع بحران را کاهش می دهد
به گزارش صاحب نیوز به نقل از نگین کویر ، فرماندار اردستان اظهار کرد: نگاه ما به سمت و سوی تفکر پدافندی وغیر عامل باید در جامعه ومنطقه ای که زندگی می کنیم ونیاز داریم مثبت باشد. علیرضا غیور صبح امروز در جلسه شورای پدافندی غیر عامل در فرمانداری اردستان گفت: یکی از موارد ی که در ارتباط پدافند غیر عامل باید وجود داشته باشد یک بینش و تفکر برای پدافند غیر عامل است. فرماندار