انتقاد شدید نقدی از توافق و قطعنامه شورای امنیت - نگاه جنوب ایران نیوز
سایر خبرها
برجام ایده آل نیست اما توافق بد هم نیست
نوعی صحبت هایی را مطرح می کنند که ریشه ای در توافق ندارد. ولایتی در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر امکان دبه آمریکایی ها در خصوص توافق هسته ای گفت: اگر قرار است آمریکایی ها دبه دربیاورند ما نیز دبه در می آوریم اما آن ها همه تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی ایران را قانع کنند در این حد محدود برای یک مدتی باقی بماند و اگر قرار باشد که بعد از این همه رفت وآمدها این توافق به هم بخورد، این نیست که فقط ما ضرر
روحانی: پیام برجام ، ضرورت کنارگذاشتن تهدید و تحریم است
بزرگ و متمدن و با فرهنگ مثل ملت ایران ایستادگی کند، اضافه کرد: گره هسته ای چطور باز شد؟ چه کسی توانست پیام جدیدی را در منطقه و جهان طنین انداز کند؟ امروز همه نگاه ها به بندهای برجام و قطعنامه 2231 است، این خوب است اما اتفاق بسیار مهم تری رخ داده و پیام رسایی به جهان فرستاده شده است. رئیس جمهوری ادامه داد: کاری که دیپلماتهای شما در صحنه بین الملل انجام دادند بسیار بزرگتر از این حرفهاست
مگر می شود برای تیم طرف مقابل کف زد؟!
هم هنر است. همه با هم ضمیمه شده که یک کار بزرگ آفریده شود. گزیده سخنان رییس جمهور را در ادامه می خوانید: بنده این جمله را در روز توافق وین و برجام در سخنرانی ام گفتم که تاریخ با این توافق ورق خورد. بعضی ها فکر کردند که بنده فقط 23 تیر 1394 را می گویم، نه تاریخ در 24 خرداد سال 92 ورق خورد. مردم تصمیم بسیار مهمی را اتخاذ کردند، مردم این تصمیم را اتخاذ کردند که اگر سانتریفیوژ
انتقاد لاریجانی از مواضع دلواپسان درباره توافق
سطوح و طبقات مختلف کشور موجب حل مشکلات می شود، تصریح کرد: امروز شاهدیم که صدای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه درآمده و از توافق هسته ای هراسان هستند که این نشان دهنده آن است که آنها به شدت نگران توانمندشدن بیش از پیش ایران هستند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این روزها می بینیم که مقامات آمریکایی بیش از حد حرف زده و گاهی صحبت های نسنجیده ای را بر زبان می آورند، حال باید
ماجرای توافق محرمانه ایران و آژانس چیست؟
این اسناد نوشته است که یکی از این توافقات جانبی مربوط به بازرسی از پایگاه نظامی پارچین است و توافق جنبی دیگر مربوط به این مسئله است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی چطور موضوعات باقی مانده مربوط به ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران را حل و فصل کنند. 23 تیر ماه، ساعتی پیش از اعلام رسمی جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس که در طول گفت وگوها بارها با
70 سال با شورای امنیت؛ از شکایت تقی زاده تا توافق ظریف
شورای امنیت، محاصره اقتصادی ایران را آغاز کرد و دیگر قطعنامه ای درباره گروگانگیری علیه ایران در آن شورا صادر نشد. جنگ قطعنامه ها 6 روز بعد از آغاز تجاوز عراق به ایران، شورای امنیت در 6 مهر 1359 با تصویب قطعنامه 497 از ایران و عراق خواست تا بلافاصله از هرگونه توسل بیشتر به قوه قهریه بپرهیزند و هرگونه پیشنهاد مناسب میانجی گری یا سازش دادن یا توسل به سازمان های منطقه ای یا دیگر طرق
سفیر ترکیه مقابل20 سؤال صریح
طرف نیز این اراده وجود دارد و انشاءالله با این توافق هسته ای که حاصل شد مشکلاتی که در این مسیر وجود داشت برداشته خواهد شد. این رابطه می تواند الگویی برای کل منطقه تلقی شود. ما نمی خواهیم که در منطقه تنش جنگ و خونریزی ادامه داشته باشد. بلکه بر عکس ما دوست داریم ارتباطات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و صلح و دوستی در منطقه حاکم باشد. چرا که ما باید به ملت های خود قول آینده ای روشن تر و رفاه و شادی را بدهیم. انشاءالله ترکیه و ایران در مسیر رسیدن به این هدف تلاش بکنند. خیلی متشکرم
روحانی:دوران معامله برد-باخت تمام شد
توانند حل کنند. وی تاکید کرد: همه حرف در روز اول این بود که بگذارید مردم حرف بزنند و بگذارید مردم تصمیم بگیرند و ما نیز تنها مجری خواست مردم باشیم. مردم به خوبی می فهمند که مصلحت آنها در چه راه و مسیری است مردم اگر ببینند مسئولان مجری مطالبات و خاص آنها و پاسخگو در برابر ملت هستند به صحنه می آیند و کنار نمی کشند، اگر یک ملت به صحنه آمد چه قدرتی می تواند در برابر خواست یک ملت متمدن صاحب
انتقاد لاریجانی از مواضع تندروها در قبال توافق
افراد در قبال توافق هسته ای افزود: برخی افراد دیگران را از اسلام خارج کرده و تصور می کنند که خود اسلام مجسم هستند، باید همدلانه عمل کرد؛ همه کسانی که در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند قصد خدمت رسانی به مردم و اعتلای انقلاب را دارند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه از توافق هسته ای ایران اظهار داشت: اگر امروز رژیم صهیونیستی فریاد
آیین تودیع و معارفه استاندار جدید قم برگزار شد
فعالیت می کنند قصد خدمت رسانی به مردم و اعتلای انقلاب را دارند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه از توافق هسته ای ایران اظهار داشت: اگر امروز رژیم صهیونیستی و فریاد می زند و یا برخی ازکشورهای منطقه به اشتباه سخنانی می گویند پس نگران هستند که ایران از بستر توافق هسته ای استفاده کند؛ این مسأله باید برای ما الهام بخش باشد.
تهدید حمله به ایران فقط در یک هفته پس از توافق!
به گزارش پایگاه انقلاب نیوز ، تهدید نظامی بعد از هر تفاهم و توافقی را باید یکی از رویه های ثابت دولتمردان ایالات متحده طی دو سال اخیر دانست به گونه ای که در هر مرحله ای از مذاکرات ایران با 5+1 در آذر ماه 92، فروردین ماه 94 و تیرماه 94 طرف های غربی – به خصوص امریکایی ها – زبان به تهدید و تحقیر جامعه ایرانی گشوده و تأکید کرده اند که توافق با ایران هیچ گاه مانعی برای حمله نظامی به کشورمان
قدردانی ولایتی از تیم مذاکره کننده هسته ای
اضافه می شود؟ ایشان حرف بی خود زیاد می زند. ایشان حرفی برای رقابت خودشان می زنند که کاری به ایران ندارد. ولی نگرانی ایجاد می شود که آمریکایی ها دبه در می آورند؟ اگر قرار باشد آنها دبه دربیاورند، ما نیز دبه در می آوریم. اگر قرار شد بعد از این همه رفت و آمدها و پیغام و پسغامها و در باغ سبز نشان دادن آمریکا از طرف برخی از محترمین منطقه ای، این وضعیت اگر بهم بخورد، این
روحانی: مذاکرات هسته ای با تدبیر و تفاهم به انتهای خود نزدیک شده است
به سرآمده است و آنانکه سالیان دراز، در مسیر نادرستی حرکت می کرده اند، اکنون در وین گرد هم آمده اند تا ازاین بحران خود ساخته، با منطق وگفتگو، عبور کند. رییس جمهوری تاکید کرد: خوشبختانه مذاکرات هسته ای با تدبیر و تفاهم به انتهای خود نزدیک شده است و قدرت های غربی سرانجام با تکریم اذعان نموده اند که رشد و توسعه علمی ایران توقف ناپذیر است. روحانی خطاب به سران سه سازمان تاثیرگذار در
در مسابقه فوتبال کسی برای تیم مقابل کف نمی زند
توفیقی که ایران به دست اورده حقوق ما را به رسمیت شناخته بله حتما اینگونه است سازمان ملل با قطعنامه 2231 ایران را از یک تیتر خطرناک خارج کرد و ان حرکت علیه صلح و امنیت جهانی . می گفتند فعالیت هسته ای ایران علیه صلح و امنیت جهانی است، اما الان دیگر اینگونه نیست. همه می گویند شش قطعنامه قبل قطع شد ولی این هم نیست . با این توافق همه این تحریم های موجود برطرف می شود. * این کار بزرگ باتلاش مردم و
جلوگیری از اجرای توافقی ناقض منافع ملی
تحریم ها به صورت یک جا در عین حفظ حقوق هسته ای کشور بود. دولت با وعده لغو کامل همه تحریم ها وارد مذاکره با غرب شد؛ این درحالی است که با رجوع به متن توافق شده در می یابیم که اکثر تحریم ها هم چنان پابرجا خواهدماند و تحریم های معدودی که مرتبط با هسته ای هستند، به جز در مورد قطعنامه های شورای امنیت، همه تعلیق یا متوقف خواهندشد. نکته تاسف بارتر این که تعلیق یا توقف همین تحریم ها هم منوط به اقدام ایران و
سرتیترمهم ترین اخبارایران درمطبوعات روزجهان
واشنگتن پست کشمکش میان اعضای تندرو کنگره آمریکا و دولت این کشور بر سر توافق هسته ای ایران، موضوعی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته روزنامه واشنگتن پست ، دو تن از سناتورهای آمریکایی با طرح این ادعا که دولت اوباما دو ضمیمه محرمانه مربوط به توافق هسته ای با ایران را به کنگره تحویل نداده، خواستار دسترسی به این اسناد شده اند. باب
پیام های توافق وین از دیدگاه روحانی
مردم را در چرخش سانتریفیوژ فقط ببینند. رئیس جمهور با بیان اینکه این تصمیم اساسی ملت بزرگ ایران بود و این ملت خیلی بزرگ است، گفت: بیش از آنچه که در تصور و مخیله دیگران است، این ملت بزرگ است. ملت صبور سال ها تحریم و فشار را در تمام سراسر زندگی شان تحمل کردند. وی در ادامه اظهار داشت: بنده هم در سفر سال های 92 و 93 به سازمان ملل متحد که در برخی موارد آن آقای ظریف هم حضور داشت
بنفش خواری بی بی سی به سلامتی توافق!/ واکنش سردار سلیمانی به توافقنامه هسته ای
و 12 قطعنامه، سیستمی را پیش بینی کرده که در متن برجام نیز به همین شکل وجود دارد و برای هر کدام از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل این حق موسع را قائل شده است که با دستاویز قرار دادن هر بهانه ای و بدون ارائه مدارک و مستندات که نشان دهنده نارضایتی آنها از روند برجام باشد، از اجرای تعهدات سرباز زده و تحریم ها را به روال سابق بازگردانند. "تهدید حمله به ایران فقط در یک هفته پس از توافق
داشتن صبر لازمه زندگی بهتر برای ماست
کردند و تا الان هم باید غرامت می دادیم! چون آنها نشان داده اند که وقتی به جایی حمله می کنند، از آن کسی که مظلوم واقع می شود غرامت هم می گیرند! کما اینکه اخیراً دیدید که شورای امنیت یک قطعنامه علیه مردم یمن صادر کرد. حالا اگر مردم یمن مقاومت کنند، یک قطعنامۀ نیم بند صادر می کند و اگر مقاومت شان را بیشتر کنند، ظالم را محکوم میکنند تا لااقل دیگر بیش از این، ظالم مجازات نشود. همه
درخواست حق آبه هامون از ظریف!/ توصیه شریعتمداری به اینکه ترمز نباشید/ رقص تحریم کنندگان در بازار ...
توافق می پردازد و می نویسد: در بند 3 از ضمیمه B قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل آمده است از ایران خواسته می شود تا هیچ فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیک طراحی شده با قابلیت حمل تسلیحات هسته ای صورت ندهد. از جمله شلیک هر گونه موشک با استفاده از فناوری های مربوط به موشک های بالستیک، تا زمان هشت سال پس از روز پذیرش برجام و تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی ارائه دهد که جمع بندی مبسوط را
بوسه جالب صالحی بر بازوی لاریجانی/ اگر زنان در قدرت بودند شاهد داعش نبودیم/ گزینه نهایی اصلاح طلبان برای ...
است که وضعیت ادامه یابد باید مشخص شود که به علت تعمیرات است یا همیشگی خواهد بود، زیرا حتما باید مکانی برای تجمع مردمی در مقابل مجلس تأمین شود و در همه مجالس دنیا نیز فضای مناسبی برای این امر اختصاص داده شده است. وی با تأکید بر پی گیری هر چه سریعتر نمایندگان در مورد این موضوع در ادامه خاطرنشان کرد: به طور خاص در مورد تجمع امروز معلمان در برابر مجلس نباید بیش از اندازه حساسیت نشان داد زیرا چندان
موشکافی برخی تعهدات ایران و 5+1 در وین
به گزارش عرش نیوز پس از سال های طولانی مذاکره و فراز و نشیب های مختلف، درنهایت جمهوری اسلامی ایران توانست به متنی مشترک پیرامون برنامه هسته ای خود، تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یابد. حصول این توافق مسلماً ناشی از تجربیات سال های متمادی نظام در مورد برنامه هسته ای، مقاومت مردم، اجماع داخلی نخبگان و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشور بوده است. سند برجام همانند همه اسناد و
راز لبخند دشمنان ایران؛ تخلف آمریکا هم منجر به تحریم ایران می شود!
استکبار بهانه فشار بر روی ملت ایران را تا سالهای سال داشته باشد، متاسفانه تیم مذاکره کننده فعلی به این موضوعات توجه نداشته است. یکی از این موارد؛ موضوع بازگشت پذیری تحریم های شورای امنیت سازمان ملل (مکانیزم ماشه) که در متن جمع بندی مذاکرات و قطعنامه اخیر شورای امنیت نیز بر آن تأکید و تصریح شده، به یکی از مهمترین موارد مورد اشاره منتقدان تبدیل شده است. در این میان نکته ای قابل
غلامحسن الهام: توافق هسته ای ما را به جنگ می کشاند!
اساسی ترین مسئولیت برای تحقق انچه امروز اقا فرمودند،متوجه مجلس شورای اسلامی است که با نه به انچه مخالف ارمانها استو بر خلاف مصالح ملی کشور، بستر خاموشی تاریخی و عقب گرد تاریخی انقلاب را سد کند وگرنه دوگانگی حقوقی و ارمانی، کشور را به بحران می کشاند آنچه عمل خواهد شد اسناد حقوقی است که نباید قطعی و نهایی شود تکیه بر آرمانها اگر با موافقت نامه یا قطعنامه هایی که خود پذیرفته ایم مغایر
آمریکا در قبال توافق هسته ای با ایران امتیازی به اعراب نمی دهد
به وقت کشی، اعمال فشار و تحریم می کرد تا این کشور را از مواضع بر حق خود بازداشته و به امتیازدهی از حقوق خود برای تولید و بکارگیری انرژی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز سوق دهد بنابراین پرونده هسته ای بهانه و نه هدف برای غربی ها بود . این پژوهشگر سوری تصریح کرد: کنگره آمریکا چاره ای جز تصویب توافق هسته ای در شکل کنونی آن را ندارد چرا که برخورداری از رابطه ای طبیعی با ایران که قدرتی
تلاش ناکام برای تجمعات خیابانی/ وجه تشابه روحانی و مصدق در روزنامه های زنجیره ای
، برنامه داشته باشد. از این به بعد یکی از ترفندهایی که تندروها، صداوسیما و رسانه های مخالف برای دامن زدن به مطالبات از دولت- که از ابتدای دولت یازدهم در حال ایجاد آن بودند- همین مسئله برجام خواهد بود. آن ها هم متوجه شده اند که متأسفانه دولت برنامه مشخصی برای تبیین شرایط پس از توافق ندارد. از ابتدا هم همه استادان باسابقه و مدیران توانمند گذشته و حال کشور یک صدا می گفتند که توافق احتمالی هسته ای، به هیچ
وقتی رسانه آل سعود دم از "دموکراسی" می زند!
بین المللی به نقض حقوق بشر متهم است و تنها به خاطر فروش نفت و مناسبات خود با آمریکا و سایر کشورهای غربی از گزند قطعنامه های سازمان ملل درامان مانده به هیچ وجه حق اظهار نظر درباره مسائل داخلی ایران را ندارد. درپایان به نظر می رسد پخش برنامه مانند "ایران من الداخل" تلاشی مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های آل سعود در یمن و کاستن از نفرت مخاطبان خود به واسطه نشان دادن چهره ای غیر واقعی از ایران است. *رسا
اعتماد: روایت فوتبالی از برد هسته ای
این روزنامه با بررسی موضوع دفاع از سلامت مالی کابینه، به نقل از معاون اول رییس جمهور نوشت: برخی اصرار دارند بگویند در این دولت هم ممکن است تخلف رخ دهد، آنهایی که ادعا می کنند در دولت یازدهم بابک زنجانی دوم و سوم شکل می گیرد، این خیال خام را به گور می برند. درست یک روز پس از آنکه اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره بابک زنجانی دو صحبت کرد و آن را پروژه ای برای بی اهمیت جلوه دادن تخلفات بابک زنجانی اصلی نامید، در جلسه شورای اداری
در توافق وین، چه دادیم چه گرفتیم؟
خبرآنلاین: با گذشت یک هفته از توافق هسته ای ایران و 1+5 در وین، همچنان اظهارنظرها درباره آنچه در این مذاکرات داده و ستانده ایم، در فضای سیاسی و رسانه ای کشور ادامه دارد. اگرچه حضور محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی در جلسه علنی دیروز مجلس به منظور پاسخ به ابهامات موجود در این عرصه بود اما آنچنان که پیش ینی می شد، انتقادات همچنان ادامه دارد و چه بسا در کمیسیون ویژه ای که به منظور بررسی
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه
**اخبار داخلی تهران – رییس جمهوری روز چهارشنبه در نشستی صمیمی با اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای و خانواده های آنان، مذاکرات هسته ای و دستاورد آن را کاری پیچیده و بزرگ در تاریخ کشور دانست و اظهارداشت: تیم هسته ای ایران در این مذاکرات در برابر همه قدرتها ایستاد و موفق شد از حقوق ملت ایران قدرتمندانه دفاع و پاسداری کند. قم – وزیر کشور گفت: اعتقادات دینی ما، رهبری انقلاب، وحدت و انسجام درونی و نقش مردم و استقامت آن ها جزء مولفه های اصلی قدرت ایران به شمار می آیند لذا باید بر حفظ وحدت، تکریم مردم و حفظ ارزش های دینی و پیروی از رهبری پافشاری داشته باشیم. قم – رییس مجلس شورای اسلامی برجسته کردن اشکالات توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 را مایه اختلاف و دو دستگی در کشور ذکر کرد. تهران - رییس دفتر ری ...