یووه غیبت ستاره های جدا شده را احساس نمیکند - ورزش 3
سایر خبرها
بازگشته ، وای عجب فیلمی!
مرتبط با هم می انجامد. ریچارد شیکل منتقد مجله تایم معتقد است: بازیگران از جمله دو ستاره بزرگ فیلم به طرز شگفت انگیزی واقعی هستند و به نظر می رسد آنها نیز به اندازه تماشاگر از رویارویی با عمق فاجعه و خطراتی که شرایط و احساسات برایشان رقم می زند شوکه می شوند. هر چند بعد از پایان فیلمبرداری، بین ایناریتو و آریاقای فیلمنامه نویس اختلاف شدیدی درگرفت. ایناریتو خودش را تنها مولف دو فیلم قبلی
غرش شیرهای سپید مادرید به گوش می رسد +فیلم و تصاویر
طرفداران چلسی او را دوست نداشتند و در اولین بازی رسمی فصل مراتب اعتراض خود را نشان دادند و اعلام کردند که به اعتراض خود ادامه خواهند داد. اعتراض طرفدارن به این دلیل بود که بنیتز در زمان مربیگری لیورپول و در واکنش به مورینیو (مربی وقت چلسی) رفتار طرفداران چلسی را مسخره کرده بود و گفته بود که هیچگاه حاضر نیست مربی این تیم شود. در سال 2013، از چلسی اخراج شد و به ناپولی پیوست. در ناپولی توفیق
ترسیم نقشه راه آیندگان در وصیت نامه شهیدان
از ستاره است. این بار نیز در پی امر امام، دریایی خروشان از داوطلبین به طرف جبهه های حق علیه باطل روان شد و من قطره ای از این دریایم و نیز می دانید که این اقیانوس بی پایان است و هر بار بر او افزوده می شود. راه شهیدان را ادامه دهید. که آنها نظاره گر شمایند مواظب ستون پنجم باشید که در داخل شما هستند بی تفاوتی را از خود دور کنید، در مقابل حرف های منحرف بی تفاوت نباشید. مردم کوفه نشوید و امام را تنها
بار دیگر طرح احداث مصلی و نیازهای ضروری تر (1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و آزادگان در ایام هفته دولت و درود و سلام بر کارمندان وظیفه شناس و مومن که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه ها و مدارس و ادارات مخلصانه کار کردند حتی هنگام دریافت حقوق ماهیانه، رد مظالم می کردند و از اموال دولت استفاده شخصی نمی نمودند و از تلفن ادارات و نوشت افزار هم برای امور خصوصی خود استفاده نمی کردند. در هنگام نهضت و مبارزه همگام و همراه با جوانان برومند و انقلابی و دیگر اقشار جامعه از طبقات مختلف به دستورات امام خمینی(ره) و روحانیت آگاه و مبارز عمل کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روال گذشته در گذر ایام بر ساده زیستی و انجام وظیفه صحیح و مورد قبول به زندگی خود ادامه دادند و زینت های دنیوی آنان را فریب نداد. گرامی باد یاد و خاطره دولتمردان و مدیران مردمی و علاقه مندان به نظام و شهیدان والا مقام و بزرگوار محمدعلی رجائی و دکتر محمدجواد باهنر و همه کارمندان و مدیران اداری و اجرایی و قضایی و نمایندگانی که در 36 سال اخیر برای پیشرفت این مرز و بوم به مردم صبور و مقاوم ایران زمین خدمت نمودند و در جهت پیشرفت کشور در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی و در مسیر خدمت به جامعه به منظور رفاه نسبی مردم گام های موثری برداشتند و در رفع تبعیضات اجتماعی و از بین بردن اختلافات طبقاتی موجود در هر دوره و زمان از هیچ کوششی دریغ ننمودند. در شماره 297 و 414 آیینه یزد در این ستون مقاله هایی با عنوان آیا با وضعیت موجود احداث مصلی یک ضرورت است؟ و آقای انصاری! مسلمانان از گنبد وبارگاه شفا طلب نمی کنند در انتقاد از ساخت مصلی در یزد و وجوه زیادی که در توسعه و تکمیل و تزئین حرم امام خمینی(ره) هزینه شده بود به تفصیل مطالبی به اطلاع خوانندگان رسید و در تاریخ جراید استان ثبت و ضبط گردید. اخیراً در بعضی از رسانه ها و سایت ها دیده می شود مجدداً موضوع احداث مصلی و شاید هم تحت نام دیگری از قبیل موسسه فرهنگی و مذهبی و غیره مطرح گردیده و یا آن گونه که مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در مرداد ماه یکسال پیش اظهار نموده است می خواهند اقدام به ساخت مصلای رو باز برای برگزاری نمازهای عید بکنند. 1 در این شماره با عنایت به مشکلات فراوان که دامن گیر مردم جامعه و از جمله این استان می باشد و رسیدگی و انجام آنها در جهت بر آورده نمودن نیازهای مردم مومن و معتقد به اصول اسلام و صبور و زحمتکش دارالعباده ضروری است و با توجه به در دسترس بودن مکان با عظمتی همانند مسجد ملااسماعیل یزد به نظر نویسنده این سطور احداث مصلای جدید در اولویت نمی باشد نظر مسئولان ذی ربط را به نکات زیر جلب می نماید . 1- در طرح جامع و تفصیلی شهر یزد که هزینه های زیادی بر دوش شهروندان گذاشته شده احداث مصلی دیده نشده است و تغییرات لازم به هر طریق که صورت گرفته باشد یا بعدا به دنبال تهیه طرح و نقشه باشند مستلزم صرف مبالغ زیادی از محل بیت المال است و بار اصلی آن را مردم باید عهده دار شوند. 2- بنا به دلایل مختلف آمار نمازگزاران جمعه در مرکز شهر یزد به نسبت وسعت شهرستان و مسجد بسیار کم است به طوریکه شهری با وسعت و جمعیت فعلی گاه با حضور حدود دوازده یا سیزده درصد گنجایش مسجد، نماز جمعه را اقامه می کنند. بیش از سی و پنج هزار تا چهل هزار نفر می توانند در محل فعلی نماز بخوانند، در حالی که آمار نمازگزاران در یکی دو هفته گذشته کمتر از پنج هزار نفر بوده است. فقط در چند هفته ماه مبارک رمضان یا اگر ایام برگزاری مراسم مذهبی یا 22 بهمن یا بعضی از روزهای شهادت ائمه(ع) مصادف با روز جمعه باشد جمعیت تقریباً در حد گنجایش مسجد حضور پیدا می کنند. بنابراین نود درصد جمعه ها در ایام سال مردم نه تنها از جهت ظرفیت برگزاری نماز با مشکل روبرو نیستند بلکه به طور معمول از پنج تا پانزده هزار نفر بیشتر برای ادای فرضیه نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل حاضر نمی شوند. پیشرفت علم و تکنولوژی هم مشکل ستون های متعدد موجود در آن مکان را حل و فصل کرده است. ضمناً بیش از بیست درصد نمازگزاران پیاده یا با دوچرخه و موتور به آن محل می روند. 3- در سی و چند سال اخیر گاه شنیده می شود بعضی از مردم در فلان مسجد یا اداره ای بنا به دلایلی نماز نمی خوانند یا اگر هم خواندند در منزل یا محل دیگر اعاده می کنند. مکانی که برای ساخت مصلی در نظر گرفته شده است آن طور که بعضی از مطلعین می گویند، تملک بخشی از زمین منطقه ترمینال با اکراه انجام گرفته و یقیناً زمین مورد بحث به منظور دیگری غیر از مسجد واگذار شده یا قسمتی از آن مصادره ای است و مالک بخشی از آن نیز از هموطنان غیرمسلمان بوده اند. بنابراین کارشناسان خبره ای باید پرونده را دقیقا بررسی و تایید نمایند واگذاری منع قانونی ندارد و بعد از صحه گذاشتن بر این امر مرجع دینی بزرگواری با مطالعه آن اجازه ساخت مصلی یا موسسه علمی و فرهنگی را در محل مذکور بدهد. 4- شهرداری حق واگذاری چند هکتار زمین مرغوب را که دهها میلیارد تومان ارزش دارد به موسسه و شرکتی ولو در زمینه فرهنگی و مذهبی بخواهد فعالیت کند ندارد مگر این که از وزارت راه و شهرسازی زمین معوض بگیرد آن هم یا دقیقاً باید برابر با ضوابط روشن و مشخص با کار کارشناسی تصمیم گیری نمایند. گاه مردم می پرسند چگونه شورا با ادامه کار فردی در سمت شهرداری رضایت نداد و تایید نکرد ولی چه عواملی باعث شد تقریباً بعد از مدت کمی اکثریت اعضا از همان شخص د عوت کردند به عنوان شهردار یزد انجام وظیفه نماید. 5- در سال جاری در استان یزد نزدیک به دو هزار و نهصد کلاس باید مقاوم سازی شود که بعضی از آنها احتمال ریزش سقف و دیوار دارد. تقریبا هفتصد کلاس جدید نیز باید احداث گردد. بسیاری از آموزشگاهها نمازخانه ندارند در دو سال گذشته افزودن کلاش ششم در دبستان ها کمبودهای بیشتری را به وجود آورده است. آیا بهتر نیست خیرین را تشویق به مقاوم سازی کلاس ها و ساخت مدرسه نمود وآیا تجهیز آموزشگاه ها و رفع نگرانی های مردم مستضعف بر هزینه نمودن صدها میلیارد تومان آن هم برای اینکه سالی چند بار مراسم عبادی یا سیاسی در آن مکان برگزار شود ارجحیت ندارد؟ برای برگزاری نماز عید در یزد و یا تجمع در مراسم مختلف دینی مردم تاکنون با معضل و مشکلی روبرو نبودند. با عنایت به اینکه امسال میانگین اعتبار عمرانی یزد حتی چند درصد از میانگین اعتبارات عمرانی کشور کمتر است بنابراین لازم است به امر مدرسه سازی توجه و عنایت بیشتری مبذول گردد. 6- حدود یکصد هزار دانش آموز در ناحیه یک و دو آموزش و پرورش یزد مشغول به تحصیل هستند با کمال تاسف بیش از ده درصد آنها یتیم و یا فرزند طلاق یا پدر و مادر هر دو معتاد و یا بد سرپرست و عده ای هم فرزند پدر و یا مادری هستند که به بیماری های سخت و صعب العلاج گرفتار و مبتلا شده اند. آیا کمک و مساعدت به این دانش آموزان باعث شادی و شعف آنها نخواهد شد؟ این آمار علاوه بر تعداد افرادی است که زیر خط فقر زندگی می کنند و گروهی دیگر به نحوی زندگی می کنند که باید آن را مردن تدریجی نامید 7- چه بسیار از مجموعه های مسکونی و پروژه هایی که در توسعه نامتوازن شهری یزد بدون برنامه ریزی ساخته شده است فاقد مسجد و نمازخانه می باشد، شایسته است مسئولان فرهنگی دینی و تبلیغاتی برای از بین بردن این کمبود مهم چاره ای بیندیشند آیا مسجد ساختن در کنار این مجتمع های صدها و یا چند هزار نفری ساکن در آنها از احداث مصلی مهمتر نیست؟ 8- متاسفانه در استان یزد بیش از یکصد و پنجاه برابر سال 1358 و در حال حاضر حدود 3300 نفر زندانی داریم. در بعضی از خانواده ها پدر و مادر هر دو زندانی هستند، عده ای از آنها فرزندانی دارند که در جامعه رها شده اند رسیدگی به این خانواده ها و حل مشکلات زندانی ها باید در اولویت کاری متصدیان نهادهای فرهنگی و دینی باشد. سال گذشته وقتی یک فرد روحانی در جلسه ای وضعیت زندانیان یزد را گزارش می داد در حقیقت لرزه بر تن حاضران می افتاد و نویسنده شاهد بود همگی حیرت زده شده و چند نفری بغض گلویشان را گرفته بود. 9- استان یزد سال ها است با مشکلات خشکسالی روبرو است صدها روستای یزد آب ندارد، بسیاری از دهات و روستاها آب خوردنشان با تانکر تامین می گردد، پی درپی ساکنان این مناطق با سختی های فراوان درگیر هستند عده ای از آنها به شهرها مهاجرت کرده اند. آیا نجات این قشر از جامعه از ساخت مسجد و حسینیه در محلی که در این برهه از زمان نیازی احساس نمی شود ترجیح ندارد و در اولویت نیست؟ 10- محل شهادت سومین شهید محراب و قبل از آن مکان های درگیری نیروهای هوادار حکومت پهلوی با انقلابیون در حوالی (میدان امیرچقماق، شهیدبهشتی، بعثت، خیابان قیام و امام ) و گوشه و کنار بازار و نزدیک همین مسجد و ارتباط و نزدیکی با پایگاه اصلی انقلاب یعنی مسجد روضه محمدیه(حظیره) و آن همه رخدادها و حوادث و جریانات که خود(یادآور رخدادهای گوناگون) تاریخ انقلاب در دارالعباده است آیا این مجموعه یک میراث گرانسنگ فرهنگی- تاریخی نیست که باید پیوسته زنده بماند؟ و آیا اگر مصلای دیگری در جایی دیگر ساخته شود این میراث شکوهمند فراموش نخواهد شد و از یادها و خاطره ها نخواهد رفت؟ آیا مسجد ملا اسماعیل که اکنون پیوند دهنده مسجد و بازار و حوزه و مراکز گوناگون علمی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است به محلی بلا استفاده، همچون مسجد جامع شهر یزد تبدیل نخواهد شد که بازدیدکنندگان آن گردشگران داخل و بعضاً خارجند نه برای بندگی خدا و عبادت و ذکر یاد و نام او که برای بازدید از گنبد و مناره ها و کاشی و سنگ و کتیبه و سال ساخت و غیره در آن مکان حضور می یابند؟ 2 در آن صورت مردم در ایامی از سال شاهد هستند عده ای گردشگر و بازدید کننده از مکان مقدسی چون مسجد ملااسماعیل در حال خوردن شولی و یا باقلوای یزدی و خرید سماور و منقل وسوغاتی هستند و دیگر از آن قداست ها خبری نیست. گرچه این رفت وآمدها و داد و ستدها در جای خود ضروری است و گردشگران و خریداران و فروشندگان نیز مورد احترام هستند. در بعضی از شهرها ساخت مصلی به صورت مورد نظر بیش از 20 تا 30 سال طول کشیده، هزینه های زیادی روی دست مردم گذاشته معمولا در این گونه موارد بعضی از روی اکراه پول می دهند و در غیاب متولیان امر اظهار عدم رضایت می کنند و عده ای زراندوز هم هر گاه برای ساخت این ساختمان ها کمک کنند هیچ گاه به کمتر از چندین برابر رانت خواری و سوء استفاده و پر کردن جیب خود که دود آن بازهم به چشم مردم مستضعف می رود راضی نخواهند شد. انصاف این است که با دقت و تیزبینی و توجه عمیق به ساخت مصلای شهر بنگریم و در این طرح بدون توجه به خط و ربط سیاسی گروهی و اختلاف سلیقه و تضادهای فکری و فرهنگی افراد به درک واقعیت های اجتماعی بنشینیم و ضرورت ها و نیازهای امروز مردم شهر دارالعباده را اولویت بندی کنیم. از نظرات مردم صاحب نظر و خبرگان امور اجتماعی فرهنگی استفاده کنیم و یک بررسی جامع الاطراف در این مورد داشته باشیم و به یک نتیجه واقعی برسیم. طبعاً عقلای قوم یا راهی برای عبور از مشکلات و معضلات موجود اجتماعی فرهنگی خواهند یافت یا انصراف از ساخت مصلای بزرگ با هزینه سرسام آور را فعلا به فرصت های آینده خواهند سپرد. درخواست می گردد نویسنده ای که برای اولین بار ساخت مصلی در یزد را پیشنهاد نمود موارد فوق الذکر را مطالعه و پاسخ لازم را تدوین و برای نشر در آیینه یزد به دفتر هفته نامه ارسال نماید ضمناً اگر هر یک از خوانندگان نظری پیرامون مطالب مندرج در این سرمقاله دارند با اسم و امضا مراتب را به دفتر هفته نامه اعلام نمایند تا به نام خودشان چاپ و منتشر گردد. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- هفته نامه ملک یزد، شماره 2540، 11/5/93 2-هفته نامه آیینه یزد، شماره 297، انعکاس آیینه، 10/9/ ...
بابک زنجانی یا بابک مرتضی زنجانی متولد 1353 تاجر ایرانی /معمای قرن 21 که قوه قضاییه از آن پرده برداری ...
یزدفردا :بابک زنجانی میلیاردر [$] جوان و معروف ایرانی در گفت وگو با شماره آتی آسمان، بخشی از دارایی های خود را این گونه لیست می کند: شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه آهن، First Islamic Bank مالزی، بانک ارزش تاجیکستان، موس... بابک زنجانی میلیاردر [$] جوان و معروف ایرانی در گفت وگو با شماره آتی آسمان، بخشی از دارایی های خود را این گونه لیست می کند: شرکت هواپیمایی قشم
هاشمی: آمریکا مزورانه به دنبال کسب محبوبیت است
. ایشان اظهار داشتند : اگر ما گرسنه باشیم و پیاده راه برویم و منزوی باشیم و به طرف خودکفایی حرکت کنیم، این بهتر از این است که وابسته و مرفه باشیم. و مهم این است که اعتقاد به آن نیت و ارزشهای اسلامی و استقلال اقتصادی پیدا کنیم.(2) ابوایاد : رژیم های عرب هرگز روابط با آمریکا را قطع نخواهند کرد صلاح خلف [ابوایاد] مرد شماره دو سازمان آزادیبخش فلسطین کشورهای عرب را فراخواند تا به
چهره ها در شبکه های اجتماعی (164)
عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه شما عزیزانِ دوست داشتنی. شروع میکنیم این شماره را با این عکس از دو چهره "های کلاسِ" موسیقی و فوتبال، رضا یزدانی و فریدون زندی در مراسم اکران خصوصی فیلم من ناصر حجازی هستم . سلفی زوج هنرمند، شقایق دهقان و مهراب قاسمخانی در کنار مسعود مرعشی طنزپرداز. مهراب در تلاش است تا اثبات کند که خودش هم مانند نوشته هایش بانمک است. تا اینجا که موفق نبوده است و فقط یکی از
آفتاب یزد بایدها و نبایدهای حضور حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی کرد
است ایران و آمریکا تا ابدالدهر مسائل دیپلماتیک خود را از طریق روس و چین و اتحادیه اروپا و عمان و ترکیه و ... حل کنند یا یک عرف بین المللی وجود دارد که منظور از این عرف روابط دیپلماتیک دو طرفه است که این روابط نه تنها می تواند هم برای منافع ملی ما بهتر باشد و هم برای حل و فصل مسائل منطقه ای که یک ضلع اصلی آن ایران است؛ به عبارت دیگر همواره باید منتظر این باشیم که در فرمول هایی مانند 1+5 مسائل و
چرا تهمت می زنیم؟
افتاد که فرد خود ش را صاحب حق می د اند و احساس می کند الان و همین الان، د ر جایی که هست باید د ر جهت منافع خود ش عمل کند و کاری به منافع د یگران و منافع د راز مد ت جامعه و منافع نسل های آیند ه ند اشته باشد . طبقه بند ی من د یگری از اینجا شکل می گیرد . پلت معتقد است این یک د ام و تله اجتماعی است. اگر بخواهیم این مفهوم را ریشه یابی کنیم باید بگوییم این تله اجتماعی د قیقا از جایی شکل می گیرد که اعتماد
گوزن ها هم عاشق می شوند
محدود به استانهای شمالی بویژه استان مازندران و بخش هایی از جنگل های جنوبی استان سمنان و شرقی استان خراسان شمالی است. در حال حاضر حدود هزار رأس گوزن در جنگل های شمال شمارش شده اند و پیش بینی کارشناسان بر این است که نسل این نماد جنگل های خزری تا نیم قرن دیگر به شماره خواهد افتاد. همزمان با شروع فصل پاییز فصل جفتگیری مرال ها (گوزن قرمز) نیز آغاز می شود، در این زمان گوزن های نر برای
روزی که اوقات آیت الله خامنه ای تلخ شد
و یک طرف دیگرش به صالح آباد راه داشت می رسید و مستقر می شد، کل بخش مهران تا نزدیکی دهلران از کشور جدا شده و ارتفاعاتی به دست عراق می افتاد که ارزشی استراتژیک داشت. این یعنی هم شهر ایلام را تصرف می کرد و هم ارتباط ما از شمال به جنوب قطع می شد . ابراهیمی برای جلوگیری از پیش روی نیروها هیچ نیرویی در اختیار ندارد جز همان واحد کوچک هوانیروز. موضوع را با خلبان کشوری در میان گذاشت و او پذیرفت
صبح است ساقیا...
با تمام شدن فصل تابستان و آغاز سال تحصیلی جدید و تلاش دوباره، زمان آن رسیده تا در برنامه روزانه خود تغییر دهیم تا هر روز صبح شاداب از خواب برخیزیم و با نشاط کافی به فعالیت بپردازیم. این نکته بخصوص برای دانش آموزان اهمیت بیشتری خواهد داشت؛ زیرا تأثیر قابل توجهی در روند تحصیل دارد. خوشبختانه راه حل های ساده ای وجود دارد که نه تنها سحرخیزی را زجر آور نمی کند، بلکه با لبخند و شادابی نیز همراه خواهد
خود محوری مصدق نهضت ملی را شکست داد
به گزارش بسیج، 62 سال پیش درچنین روزهایی، جامعه ایرانی سرخورده از شکست نهضت ملی ایران، در پستوی خموشی به بررسی علل و زمینه های این رخداد می پرداخت. این بررسی اما، تا امروز که بیش از6 دهه ازآن رخداد می گذرد، کماکان ادامه دارد،بدون آنکه گرهی از زمینه های این رخداد گشوده باشد. درگفت و شنود پیش روی، حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی به بازخوانی زمینه های شکست نهضت ملی ونقش دکتر مصدق پرداخته و
ایوبی: کشورهای دنیا در حسرت سینمای ایران اند
است که تنبلی نکند. فیلم ها و شخصیت صدرعاملی باعث افتخارم شد حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در ادامه به جمع افرادی که روی صحنه رفتند پیوست و گفت: خون دل های بسیاری برای گردآوری اطلاعات، خورده شد که جوانان بتوانند آن را به دست بگیرند. نگاه کردن به این بسته فرهنگی به جوان ما قدرت می دهد و احساس می کند پشتوانه دارد. وی درباره چگونگی آشنایی با صدرعاملی توضیح داد
شهید همت در سپاه مظلوم بود
گردان حبیب را انجام می دهند. می خواستم به سمت عقب برگردم که یکسری کارها را روبه راه کنم و نماز هم بخوانیم. دیدم حاج رضا با جیپ آمد. شیبانی، سعید سلیمانی و حسین بهشتی هم با او بودند. به او گفتم: کجایی تو؟ دیدم اگر بخواهم ادامه دهم، بحث بالا می گیرد. چیزی نگفتم فقط به او گفتم این کارها انجام شده و بقیه اش را ادامه بده. به 5 دقیقه نرسید داخل سنگر آمد. داشتم نماز می خواندم. هوا داشت رو به روشنایی می
جدال دبیری با سربازان مقاومت در سایه بحران کمبود بازیکن
می چرخد، با کمبود بازیکن مواجه هستیم و باشگاه باید در اولین فرصت، نفرات جدیدی برای تیم بخرد، چراکه با بازیکنان فعلی نمی توانیم تا پایان فصل ادامه دهیم. از سوی دیگر، رضا موثق، با تائید سخنان هم تیمی خود، تأکید می کند: ما اول فصل، بهروز جعفری را از دست دادیم و بعد از آن، محمد وزیرزاده از تیم جدا شد و این در حالی بود که باشگاه، روی این نفرات حساب کرده بود. به همین دلیل، اکنون، وقتی
فرهنگ در رسانه
سینمای مستقل سختی های بسیار کشیده ام، شاید در واقع همین ژانر را ادامه دهم. اما یکی از دغدغه های من سینمای سیاست است. ولی نه فقط صرف سیاست بلکه یک قصه سیاسی مانند یک ژانر فرار از زندان که این ها هم جز جذابیت ها از نگاه تماشاچیست و ما اصلا در سینما آنرا نداریم. چقدر از کمپین های تبلیغاتی که برخی دوستداران فیلمتان در فضای مجازی راه انداختند راضی هستید؟ و بازخورد مردم با شما به عنوان فیلمسازی
از کرمانشاه تا کرمانشاه/ گفتگو با دکتر علی ططری درباره رویدادهای کرمانشاه در سال های اول انقلاب
فصلنامه شماره 61 گفتگو در مصاحبه ای با دکتر علی ططری استاد تاریخ دانشگاه ، به گوشه هایی از تاریخ کهن کرمانشاه پرداخته و در ادامه به روزهای اوایل انقلاب سلامی و رویدادهایی که در این منطقه پیش آمده اشاره های بسیار خوبی نیز داشته است که به دلیل اهمیت موضوع و نکات قابل توجهی که در این گفتگو آمده است ، به آن می پردازیم . * کرمانشاه ، کرمانشاهان ، کرماشان و حتی در دوره ای قره ماسین یا قره
تلویزیون روی موج تکرار/خاطره بازی هایی که آنتن را درنوردیده اند
شامل مجموعه های تلویزیونی، برنامه های ترکیبی، کلیپ ها، گزارش و... پخش می شد و در پایان هر برنامه، از هر هنرمندی که قسمت های مربوط به آن پخش شده بود، یاد شده و تصاویر ویژه از آن هنرمند روی آنتن می رفت. در ادامه برنامه یادگاری، شبکه سه موج شب را به راه انداخت. این برنامه ترکیبی با اجرای مسعود فروتن در حقیقت دو موج دارد. یک موج آن دعوت از مجریان و گویندگان با سابقه تلویزیونی است که مردم با
قربانیان سردی تجارت جهانی
کاهش های اخیر مبادلات تجاری کشورهای مختلف، تغییر در قیمت کالاها را بخشی از دلایل این کاهش تجارت جهانی دانسته است. اکونومیست نوشت: دلار تقویت شده است و این مساله موجب می شود ارزش تصوری کالاها که به دیگر ارزها قیمت گذاری می شوند، کاهش یابد. از سوی دیگر، قیمت کالاهایی مانند نفت کاهش یافته است که این مساله نه تنها ارزش مواد خام صادر شده به سراسر جهان را کاهش می دهد، بلکه موجب کاهش هزینه
موسیقی سبک باروک چیست؟
در آثارش بی آفریند. آثار موسیقی به ویژه در ایتالیا بر مبنای متن هایی بسیار پرشور و احساس ساخه می شد و حال و هوای چنین متنی بر موسیقی حاکم بود. با چنین تاکیدی بر کیفیت نمایشی و کلام آهنگسازان باروک آغازین بافت هوموفونیک را بر بافت پلی فونیک را که شاخص موسیقی رنسانس بود؛ ترجیح دادند. آنها بر این باور بودند که کلام با بکارگیری فقط یک ملودی اصلی که آکوردهایی آن را همراهی کند؛ می تواند وضوحی بیشتر
31شهریور، آغاز طولانی ترین جنگ متعارف در قرن بیستم
. عصر ایران دراین باره نوشت: 27تیر البته روزی نیست که مانند فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 جشن گرفته شود اما روز حقارت و شکست هم نیست واز این رو احساس دوگانه ای را یادآور می شود. هم خرسندی مردم از پایان جنگی که جان 300 هزار جوان ایرانی پای آن قربان شده بود ، 500 هزار تن را مجروح و جانباز ساخته، ده ها هزار نفر را در اردوگاه های دشمن گرفتار ساخته ، صدها میلیارد دلار خسارت به بار آورده و
حامیان رابطه با شیطان بزرگ
بحران هسته ای چه تأثیری بر دیگر بحران های خاورمیانه خواهد گذاشت؛ اظهار داشت: ادامه مذاکرات ایران و آمریکا راه بسیار دشواری در پیش دارد. بازسازی روابطی که مملو از خصومت متقابل و بی اعتمادی متقابل است، هم برای سیاستمداران واشنگتن و هم دولتمردان تهران بسیار دشوار و پر ریسک خواهد بود. این روابط، دشمنان قسم خورده فوق العاده قدرتمندی مثل لابی صهیونیست ها و اعراب متخاصم و جناح بازها در آمریکا و جهان غرب
بسیاری از خوانندگان بنام خانه نشین شدند!
به نقل از راه مردم، محمد علی خواجه نوری را می شناسیم... او را به عنوان گیتاریست و آهنگسازی مبدع که در اوایل دهه 70 ظهور کرد و در کنار داریوش خواجه نوری -برادر و استادش- به ستاره ای بدل شد. شاید برای بسیاری از مخاطبان سکوت چندین و چند ساله محمد علی خواجه نوری کمی عجیب یا دست کم سوال برانگیز باشد. واقعیت این است که وقتی پای حرف های این موزیسین می نشینی ناگفته های بسیاری دارد که می تواند برایت بازگو
مازراتی پسرم دروغ است؛بنز دارد!
جایی پول نیست و من مجبورم از میوه های ته مانده خرید کنم. شما برای مربی تیم ملی که حیثیت جهانی ماست از تره بار میوه می خرید؟ نه من مثال زدم.. اما شما فرض کن تیم ملی می خواهد به سفر برود. اقای کیروش میگوید هر 40 نفر با بیزینس بروند و در یک هتل 7 ستاره ساکن باشند. من می گویم دلیلی ندارد. مثلا 11 بازیکن اصلی با بیزینس بروند بقیه با اکونومی. چون خیلی هزینه ها فرق می کند مثلا 100
نیمار: کوتینیو به درد بارسا می خورد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، روز گذشته رسانه های اسپانیایی از علاقه مندی بارسا برای به خدمت گرفتن ستاره برزیلی لیورپول خبر دادند. کوتینیو در این فصل علی رغم شروع ناامید کننده قرمزها، بازی های درخشانی ارائه داد و نیمار احساس می کند هموطنش همه ویژگی های لازم برای پیوستن به بارسا را دارد. او به خبرنگاران گفت:" بازیکنان برزیلی زیادی هستند که می توانند برای بارسا بازی کنند؛ یکی از آنها
قاطعیت رهبری فتنه 88 را نقش برآب کرد
که بسیار عبرت آموز و جالب است. ایشان در آغاز گفتند این مرد بر حق است. مطلب دومی که گفتند این بود که اینهایی که اعلامیه می دهند، تا نیمه های راه بیشتر با ایشان نخواهند آمد و مطلب سوم اینکه این مرد به مبارزاتش ادامه می دهد و پیروز هم خواهد شد! در واقع در سال 43 وقایع دهه 50 را می دیدند؟ همینطور است. عالمان، محققان، کاشفان، علما و مخترعان همگی ارزشمند و قابل احترام هستند، ولی
دنیا نمی خواست عراق شکست بخورد
روی آن کپی برداری کرده است. **خب با این تفاسیر، این احتمال وجود داشت که تلفات فرماندهان بالا برود؛ یعنی فرماندهی که وارد خط می شده ممکن بوده شهید شود و در ادامه عملیات، مشکلاتی پیش بیاید. خب، خیلی نکته مهمی است؛ اما نکته مهم تر این است که وقتی فرمانده به خط مقدم جنگ می آید، انرژی مثبت فوق العاده ای به نیروهایش منتقل می کند. همین روش را در سال 1357 امام خمینی (ره) به کار گرفتند، هنگامی که بدون حتی
10 عمل محبت آمیز افرادی که حامی عقاید نفی شده در تاریخ بودند
محسوب می شود. او یک ملّاک ثروتمند اهل ویرجینیا بود. بخش اعظم ثروت کارتر، مرهون تجارت برده بود، اما ناگهان او احساس کرد راه ش را اشتباه می رود. در سال 1770 او و همسرش تصمیم گرفتند بردگان شان را آزاد کنند. این تصمیم در آن زمان، واقعاً عجیب به شمار می رفت و کارتر مسلماً به عواقب این کارش آگاه بود. دامادهای ش او را شماتت می کردند و همسایگان برده دارش او را از یک شورش بردگان که تمام ایالت را
ماموریت کری و ظریف در غیاب اوباما و روحانی / قاطعیت رهبری فتنه 88 را نقش برآب کرد
، جنگ، مرگ، ترور، توطئه، کودتا و حتی شورش و تجزیه از حجاز باشیم. عربستان بدون شاه واقعی، سرزمینی بی سر و زمین نزاع است؛ کشوری فاقد عقل جمعی و همگرایی لازم برای ادامه بقا در قالب یک نظام سیاسی. رخ نمودن واقعه 11 سپتامبر آل سعود یعنی همین فاجعه سقوط جرثقیل خادم حرمین شریفین بر سر زائران بیت الله الحرام در جمعه سیاه مکه و درست پیش از آغاز مناسک حج، نشانه ای از ضعف مقدر نظامی نامتعادل است.