ماجرای افخمی و سانسور هفت - 55آنلاین
سایر منابع:
سایر خبرها
رقابت با شبکه خانگی،تلویزیون را تکان داد/پاییز تلویزیون از هفت افخمی تا صدبرگ ضابطیان
سوال از افخمی پرسید حضور مسعود فراستی در این برنامه چگونه خواهد بود و افخمی نیز توضیح داد که فراستی، دبیر بخش نقد این برنامه است و قرار است در هر برنامه از چند منتقد کمک بگیرد. همچنین در این سری فیلم های خارجی نیز نقد می شوند. جیرانی هم توصیه هایی درباره حضور فراستی به افخمی کرد! او با وجود اظهار علاقه به فراستی بیان کرد که در نظر مخاطب او منتقدی است که مخالف همه فیلم هاست و گویی فقط از
بخوانید: تحلیل رسانه های گوناگون از سری جدید "هفت"/ از کیهان تا شرق: دریغ از یک حمایت و واکنش مثبت!/ یک ...
. افخمی البته با رویکرد دموکراتیکی که در انتخاب سوژه های قسمت نخست برنامه هفت برمی گزیند این پیام روشن را به سینماگران می دهد که در دفاع از سینمایی که به اعتقاد او شاید بتواند نجات بخش باشد قرار نیست مونوگ او و دوستانش سیطره بی چون و چرا داشته باشد چرا که یکی از سوژه های او در برنامه نخست رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما است که به نظر می رسد بیشتر اظهاراتش بدون سانسور بازتاب پیدا کرد.
افخمی در سری جدید هفت : منتقد باید فیلم را بکوبد
به گزارش مشرق، در بخشی از این برنامه که به گفت وگوی فریدون جیرانی و بهروز افخمی درباره رویکرد برنامه هفت اختصاص داشت، فریدون جیرانی درباره طیف های مختلف مخاطبان سخن گفت. جیرانی خطاب به افخمی اظهار داشت : تو می دانی که بخشی از مخاطبان سینما ما طرفدار سینمای روشنفکری هستند و اگر ببینند که تو در برنامه ات با این سینما مشکل داری برنامه تو را نخواهند دید. بهروز افخمی هم با بیان
حمله فریدون جیرانی به فراستی و تلویزیون/ هفت با مرثیه سرایی برای سینما و توهین به منتقدان شروع شد
امکان حضورشان در سازمان صداوسیما وجود ندارد؛ گفتگو کرد و مدیران صداوسیما نیز می توانند به راحتی تصمیم بگیرند کدام بخش برنامه را پخش کنند. وی همچنین در این بخش درباره بمب اتم و آرزویش پیرامون ساخت سریال و فیلم درباره مخترع بمب اتم سخن گفت و به طنز گفت: آمریکایی ها از بمب اتم استفاده کردند و معذرت نخواستند. من باید سینمای ایران را نجات بدهم و بعد آبروی آمریکا را ببرم. پورمحمدی
افخمی در هفت : دنبال شر می گردم
که تو از کنارشان می گذری و به آنها تنه زدی. امیدوارم که خودت نخوری. افخمی هم گفت: من هم می خورم. زندگی همین است و نباید انتظار داشت که طرف مقابلت خیلی اهل دیالوگ و مسالمت است. زندگی جنگ است و هرکسی که وارد عرصه جدید می شود، برایش این برخوردها طبیعی است. در بخش پایانی این گفت وگو نیز بهروز افخمی گفت: اگر بخواهند برنامه هفت را سانسور کنند، من مخالفت خواهم کرد و جیرانی پرسید
آیا افخمی هفت را به عروس تلویزیون تبدیل می کند؟
غذاخوردن با معاونت جسور سیما گفتگو می کند. اصلا پور محمدی در آن میزانسن و در مقابل دن کیشوت سینما جذاب تر به نظر می رسید و افخمی خودش را پنهان نکرد که گاهی بهمن فسقلی دود می کند. در دوره جدید هفت اسامی پشت تیغ سانسور پنهان نمی شوند. جیرانی روزنامه سینما را اداره می کند و افخمی از طرح آن در برنامه هفت هیچ ابایی ندارد. دلمان خنک می شود که ممیزی و سانسور واپسگرای گذشته دیگر در هفت نمود نخواهد داشت
یادداشت تند یک خبرگزاری درباره "هفت" افخمی: انگار برای خودشان فیلم می گرفتند...
خبرگزاری ایلنا در ادامه نوشت: این قسمت از برنامه هفت شبیه یک پیش برنامه بود و مشخص نبود آیا با هدفِ تبلیغِ تلویزیونِ ایران و دو فیلمساز (بهروز افخمی و فریدون جیرانی) ساخته شده یا به دنبال عیب یابی در سینمای ایران به خصوص به محاکمه کشاندنِ جریان روشنفکری است. روند برنامه به گونه ای بود که مخاطب اینگونه نتیجه می گرفت که سینمای ایران؛ یک سینمای ورشکسته، بدون مخاطب و خالی از گردش مالی است و تنها دو
هفت ؛ دن کیشوتی بدون اسب!
بلاخره برنامه هفت بعد از چند ماه بی خبری و تنها با اشاراتی ابهام آمیز در اجرای آن؛ دیشب با اجرای بهروز افخمی و بازگشت دوباره مسعود فراستی به روی آنتن رفت آن هم آنتنی غیر زنده! یکی از قول هایی که افخمی به پورمحمدی داد اجرای هفت بدون برنامه زنده و صرفا تولیدی آن هم به دلیل اینکه شاید برخی ها دوست نداشته باشند در مقابل دوربین زنده حرف بزنند! این در حالی است که اگر می بینید برنامه 90 می تواند میلیون
نصیحت های جیرانی و خواب آلودگی افخمی از هفت گبرلو
سریالی شود، عنوان این سریال را باز کردن درِ جهنم می گذارم، سریالی پرماجرا و ترسناک. این سریال نشان می دهد که این بمب لعنتی را اولین بار چه کسی ساخت و به کار برد. بخش های دیگر برنامه هفت به گفت وگوی بهروز افخمی با فریدون جیرانی در دفتر جیرانی اختصاص داشت. افخمی در گفت وگو با فریدون جیرانی نقطه نظرات او را درباره ساخت برنامه هفت و وضعیت سینما و تلویزیون جویا شد. او گفت
هفت افخمی با قالبی سینمایی و متفاوت آغاز به کار کرد
نخستین بخش از برنامه هفت جمعه شب به سیاق یک فیلم سینمایی و با روایت های بهروز افخمی در حالی روی آنتن شبکه 3 رفت که افخمی در آن مدعای ارائه رویکردی برای نجات سینمای ایران شد. پس از کش و قوس های فراوان درباره حذف یا عدم حذف برنامه سینمایی هفت و همچنین نام بردن از افراد مختلف برای اجرای احتمالی آن، شب گذشته نخستین پرده از این برنامه روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. از همین ابتدای کار افخمی استارتش
حضور افخمی در برنامه ای غیر از هفت
بهروز افخمی - کارگردان و فیلمنامه نویس - این هفته در مستند ترکیبی جیوگی به جایگاه نقد در سینمای ایران می پردازد. به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، این مستند ترکیبی امشب - 11 مهر ماه - با پخش سکانس هایی از فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران بهروز افخمی آغاز شده و در برنامه فردا شب با دعوت از این کارگردان موضوع نقد در سینمای ایران را به بحث می گذارد. سوژه این هفته برنامه
هفت خوان رستم افخمی برای تولید هفت
گروه فرهنگی نسیم -جواد محرمی- سری جدید برنامه هفت جمعه شب با اجرا و کارگردانی بهروز افخمی به روی آنتن شبکه سه سیما رفت. خیلیها مشتاق بودند تا ببینند افخمی به عنوان یکی از فیلمسازان مطرح و صاحب سبک با چه رویکردی قرار است سری جدید برنامه هفت را سکانداری کند. البته از برخی اظهار نظرهای او که در آستانه آغاز برنامه هفت از گوشه و کنار به گوش می رسید نوع رویکرد هفت افخمی را می شد تا حدی حدس زد.
واکنش ها به پخش نخستین قسمت از "هفت" افخمی/ روزنامه نگار و دبیر باسابقه سینمایی: فهمیدیم که آرزوی افخمی، ...
در یکی از نخستین واکنش ها، علی افشار، روزنامه نگار فرهنگی باسابقه، افخمی را به تلاش برای "امیر قادری شدن" متهم کرده است. یادداشت افشار را به نقل از صفحه شخصی اش در اینترنت می خوانیم: یک برنامه مقدماتی (!) از هفت جدید پخش شد؛ دیروز بهروز افخمی در نامه ای طولانی، امیر قادری را متهم کرد که آرزویت نشستن روی صندلی محمود گبرلو در برنامه هفت است! با دیدن این برنامه و الگوبرداری مستقیم برنامه
جزئیات برنامه نقد سینما در شبکه چهار/ با هفت رقابت نمی کنیم
حال اکران سینمای ایران که با حضور نویسنده کارگردان و منتقد فیلم مورد نظر بررسی می شود و آیتم های مربوط به نقد(با حضور منتقد ماه به طور ثابت) نیز در این بین به نمایش در می آید. سلیمانی افزود: بخش دیگر این برنامه گفت وگوی کارشناسی درباره مسائل کلان سینمای ایران هست که اهالی سینما و فرهنگ درباره این موضوعات صحبت می کنند. این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که برنامه شما به نوعی با
جزئیات سری تازه برنامه هفت از زبان تهیه کننده
جدید و متفاوتی از قسمتهای پیشین برنامه هفت اجرا شده است. تهیه کننده جدید برنامه هفت همچنین گفت: کار ضبط سری جدید برنامه هفت از سه هفته قبل شروع شد و هم اکنون قسمت های دوم و سوم، در حال ضبط هستند. وی در مورد بخش نقد برنامه هفت اظهار داشت: در سه قسمت ابتدایی بحث نقد را نداریم ولی برای قسمتهای آتی برنامه هفت ، بخش نقد را با فرم جدید و طیف متنوعی از منتقدان را خواهیم داشت. در بخش نقد
نقدپذیری دریچه ای رو به توسعه
امین آزادبخت / میرملاس نیوز : ” نقد” !!!کلمه ای که این روزها به ندرت مورد قبول واقع می شود و بسیاری از آدم های این دیار همیشه سعی می کنند در مقابل این سه حرف قرار نگیرند.به راستی چرا در جامعه کنونی نقد و انتقاد ، پذیرای چندانی نداشته و شنیدن نقد [...] امین آزادبخت / میرملاس نیوز : ” نقد” !!!کلمه ای که این روزها به ندرت مورد قبول واقع می شود و بسیاری از آدم های این دیار همیشه سعی می کنند در مقابل این سه حرف قرار نگیرند.به راستی چرا در جامعه کنونی نقد و انتقاد ، پذیرای چندانی نداشته و شنیدن نقد چنان از تحمل برخی ها خارج شده که چنین تصور می شود حتی به قیمت جانشان هم که شده ” نقد” نشوند. شاید معنای واقعی نقد توسط این افراد نادیده گرفته می شود و یا شاید هم برخی به ظاهر نقادان، آنچنان نقد و تخریب را یکی کرده اند که دیگر هیچکس گوش شنوای نقد واقعی را ندارد. این روزها دل و دماغی برای نقد شدن بین برخی مسئولان وجود ندارد و به واقع نقد شدن در ردیف بزرگترین توهین ها و بی احترامی ها قرار گرفته است.باید گفت به واقع یکی از اساسی ترین راههای پیشرفت همان نقد و نقدپذیری است، اما متاسفانه این موضوع امروزه روز برعکس شده و افرادی که خیال پیشرفت ؛ حفظ جایگاه و رسیدن به قله های اوج را دارند ، نقد را مانعی بر سر راه خود می دانند. به راستی چه بر سرمان آمده؟ چرا دیدگاهها در خصوص تئوری های ثابت شده اینگونه فاحش تغییر کرده و دیگر نقد را به معنی دلسوزی نمی دانیم بلکه نقد در چشم جامعه به عنوان پتکی بر سر دیگران محسوب می شود. نمی خواهم از چگونگی نقد و از کلمات تکراری نقد منصفانه، نقد دلسوزانه و امثال اینها استفاده کنم چراکه همه شما و من بر این کلمات تسلط کافی داشته و به خوبی با تعابیر آن آشنا هستیم. هدف از این مطلب این است که به یکدیگر کمک کرده و ظرفیت پذیرش نقد در میان مردم و مسئولان را بالا ببریم چونکه نقد پذیری دروازه ای رو به پویایی و پیشرفت است، همان کمبودی که امروز مردم لرستان و شهرستان کوهدشت حس می کنند. شاید نقد ناپذیری و فلسفه شکست خورده نقد در این استان یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی این دیار و محرومیت مردم نجیب آن بوده است.امروز متاسفانه توانایی تحمل نقد در میان برخی مسوولان به عنوان الگوی مردم بسیار کمرنگ شده و این امر نتیجه ای جز پس رفت و عقب رفت لرستان و کوهدشت در طول زمان نخواهد داشت.موضوع نقد و نقدناپذیری در سراسر کشور وجود دارد اما این مسئله در این دیار به یک اپیدمی ناگوار و معضلی بر سرراه پیشرفت و توسعه تبدیل شده است. این روزها نقدناپذیری در میان برخی مسئولان به وضوح مشاهده می شود ، افرادی که نه تنها واکنش مثبتی نسبت به نقد شدن ندارند بلکه به همراه اطرافیان ، کمر همت را برای تلافی کردن و تخریب فرد منتقد می بندند.نقدناپذیری به آفتی در شخصیت های سیاسی استان تبدیل شده به گونه ای که افرادی که رای ونظر مردم را برای تغییر و حاکم شدن دولت مورد نظرشان لازم و قابل احترام می دانستند ، امروز همان افراد، نظرات مردم را نادیده می گیرند. باید گفت ، عزیران ! این مردم همان مردمی هستند که شما با نظرشان به اینجا رسیده اید، پس چگونه است که دیگر نظر این مردم برایتان مهم نیست؟ چه شده که حالا به نظر شما این مردم غیرکارشناسانه سخن می رانند و کارها و اقدامات تخصصی را تنها شما انجام می دهید؟و نکته دیگر اینکه باید دانست مردم و رسانه ها در بسیاری از شرایط با یکدیگر هم سو و هم رای هستند و اگر رسانه ای نقدی را بر شما وارد کرده ، بدون شک این صحبت و درخواست مردم بوده، چراکه امروز رسانه ها زبان گویای مردم و پل ارتباطی میان شما و جامعه هستند.یقینا توجه به نقد سازنده ی رسانه ها ، توجه به مردم و آرا آنان است و از شما و اطرافیانتان انتظار می رود واکنش های عجولانه نسبت به نقد سازنده رسانه ها و مردم را کنار گذاشته و بدانید این نقدها و صحبت ها از سر دلسوزی و با هدف پیشرفت است. مسئولان باید همیشه آماده انتقاد پذیری باشند . رفتار و کردار و اعمال و تصمیمات ما هیچ وقت نمی توانند کامل و بدون نقص باشند . همیشه راهی برای تکامل خودمان و اعمالمان هست . از طرفی نباید از تمام مردم انتظار داشت همه اعمال ما را بپسندند. بگذاریم دیگران هم نظرخود را بیان کنند و در ابراز آن احساس امنیت کامل داشته باشند، اگر می خواهیم پیشرفتی داشته باشیم . متاسفانه بعضی از مسئولان ما با نقد میانه خوب ندارند و فکر می کنند هدف از نقد تخریب است در حالی که تخریب و تهمت هیچ وقت در نقد نمی گنجد. چرا نباید منتقد احساس امنیت کند و بدون دغدغه نقد منصفانه خود را بگوید و نقد شونده هم اگر اعتقاد راسخ به تصمیمات اتخاذ شده خود دارد ، بدون هیچ واهمه از تصمیم خود دفاع نماید. مردم خود نیز منصفانه قضاوت می کنند . مطمئناً همه درجهت پیشرفت خود و جامعه تلاش می کنند. بسیار اتفاق می افتد که درتصمیمات خود اشتباهاتی مرتکب می شویم. عاقلانه ترین کار این است که به جای حمله به منتقد، اشتباهاتمان را اصلاح کنیم و اگر کارمان خوب و پسندیده است با برخورد منطقی و توضیحات روشن نظر منتقدین را تغییر دهیم. برای یک منتقد کم اطلاع ، یک راهنمایی صادقانه و یک آموزش آگاهانه می تواند بهترین راهکار باشد . او را با برخوردهای تند از خود و جامعه طرد نکنیم . همه به هم کمک کنیم تا افراد منتقد رشد کنند چون همین افراد منتقد هستند که باعث رشد شهرستان و استان می شوند. اگر قرار باشد همه با نظر ما موافق باشند و انتقاد ننمایند پس چگونه به اشتباهات خود پی ببریم. اگر یک تصمیم یا عمل یک مسئول توسط افراد مجرب بررسی وبه نقد کشیده شود ،مسئول زیرک می تواند قبل از عمیق شدن عیوب آن واحیانا” تبدیل شدن به یک معضل وبحران با استقبال از نقد صاحب نظران منتقد، دلایل آنها را جویا شده و در صورت وارد دانستن انتقادات در برنامه ی خود تجدید نظر کند. یا چنانچه نقد ناشی از عدم توجیه منتقدین از جزییات برنامه باشد، آنها را از جوانب آن مطلع کرده وحتی در جهت اجرای برنامه با خود همراه کند. چنان که ملاحظه میشود پذیرش انتقاد و انتقادپذیری برای مسئولان نه تنها یک تهدید نیست، بلکه یک نعمت ارزشمند است وصاحب هر عقل سلیم از آن استقبال خواهد کرد. مگر آنکه کسی خود را عقل کل دانسته ومدعی مطلق بودن عملکرد خود باشد که در این صورت خود وجامعه اش باید منتظر یک بحران باشند. امروز بجای آنکه از ظرفیت رسانه های محلی برای آشنایی با مشکلات و خواسته های مردمی استفاده شود، متاسفانه این فضا برای برخی از مسئولان بدون استفاده مانده به جای دیدن نظرات مردم وتامل در آن ، همچنان بر طبل نقد ناپذیری و بی حوصلگی می کوبند. پذیرش نقدهای سازنده مردم و رسانه ها در کنار نفوذ و اهرم فشاری که شما در اختیار دارید بدون شک شما و جامعه لرستان را به سوی پیشرفت سوق می دهد پس بیایید صدای رسای مردم فهیم این استان را با همان نفوذ و اهرم های فشار کم رنگ نکنید و هرگونه صحبت دلسوزانه ای را با غرض و جبهه گیری های نابجا پاسخ ندهید. اساسا نقد یک روش بررسی آگاهانه و مدبرانه است که حاصل آن سازندگی ، تعامل و پیشرفت بیشتر است، نه ایجاد تنش های مخرب. یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی کشورهای توسعه نیافته، کمبود فرهنگ نقدهای سازنده و فرهنگ انتقاد پذیری است. بنا بر این آنچه که بیش از هر چیز دیگری می تواند جامعه را به سوی ترقی و پیشرفت سریعتر هدایت کند گسترش فرهنگ انتقاد و نقد پذیری است. * امین آزادبخت ؛ صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه و پایگاه خبری ” میرملاس “ درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
نقد چهار امشب به سراغ کتاب می رود/ فانوس شبکه دانایی روشن می شود
مخاطبان مطرح می کند. در این مجله شبانه موضوعات مختلفی چون ادبیات، روانشناسی، تربیت، تاریخ، فرهنگ عامه، گردشگری و ... مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. یادآور می شود مستند های جذاب، گزارش هایی با حال و هوای متفاوت، شعرخوانی، مرور بهترین رمان های دنیا و نماهنگ های متنوع از دیگر بخش های این برنامه است. برنده نوبل پزشکی سال 2015 اعلام شد برنامه چرخ که با هدف ترویج
نقد رمان بیوه کشی در کانون ادبیات ایران
در این نشست دکتر محمد دهقانی، منتقد ادبی و استاد دانشگاه، دکتر حمید عبداللهیان، منتقد ادبی و استاد دانشگاه و محمدرضا گودرزی نویسنده و منتقد، رمان بیوه کشی را نقد و بررسی کردند. در ادامه مشروح سخنان این سه منتقد را می خوانید: بیوه کشی؛ داستانی پر از ترس و وهم و کابوس دکتر محمد دهقانی: رمان بیوه کشی داستان دختری است به اسم خوابیده با هفت برادر به ترتیب ازدواج می کند
دلتنگی های عاشقانه ؛ فیلمی شاعرانه با ضعف های مشهود در پرداخت درام!
این منتقد در نقد شفاهی این فیلم به خبرنگار سینماپرس گفت: سینمای ایران به ویژه سینمای مقاومت و آثار دفاع مقدسی از دستاوردهای مهم و ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس است، از همین رو سینماگران و مسئولان سینمایی کشور وامدار آن هستند. اما علیرغم این نکته مهم توجه به سینمای ملی و آثار دفاع مقدس و فیلم های ارزشی جای خود را در نگرش، سیاست ها و تولیدات سینمای ایران به فکرها، برنامه ها و محصولات بیگانه با فرهنگ و
برنامه صد برگ از شبکه چهار سیما
به مخاطبان ارائه دهد. در این مجله شبانه موضوعات مختلفی چون ادبیات، روانشناسی، تربیت، تاریخ، فرهنگ عامه و گردشگری مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. در اولین قسمت از این برنامه احسان کمالی که جایزه بزرگ مسابقه عکاسی انسانیت (هویت ملی) را در کشور چین دریافت کرده است حضور دارد و درباره این رویداد مهم اجتماعی گفتگو کرد. همچنین امیر الهامی نیز دیگر میهمان این برنامه بود و درباره آینه در فرهنگ
طرح دو فوریتی بیش از 100 امضاء دارد/ تاکید بر توسعه موشک
گروه سیاسی ،بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارخبر با اشاره به جزئیات طرح 2 فوریتی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) گفت: این طرح هفت ماده و 2 تبصره دارد که تا پایان جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته مجلس به امضای بیش از 100 نماینده رسیده بود. وی با بیان اینکه امضاهای این طرح در حال افزایش بود، تصریح کرد: به نظر می رسد در جلسه فردا یکشنبه که این
صاحب نظران درباره دنیای کودکان سخن می گویند
زیست و منابع طبیعی نیز سرفصل اصلی برنامه های روز یکشنبه 19 مهرماه است که در آن، محمد درویش به همراه عبدالحسین وهاب زاده در یک نشست تخصصی حضور دارند. در همین حال، روز دوشنبه 20 مهرماه که به نام کودکان دنیا، صلح و دوستی رقم خورده، سیدمهدی یوسفی، نسرین نافعی و جعفر توفیق ایده ی کودکی و جهان سیاست را بررسی می کنند. دکتر عبدالعظیم کریمی نیز در روز کودک، آموزش و تربیت اسلامی در 21
داستان جدید خندوانه , هفت و حل معضل 30 ساله پخش زنده
فرهنگیون و البته سیاسیون برای حضور در برنامه اش چه قدر داغ شده است. 2٫ اولین قسمت هفت افخمی، جمعه شب به روی آنتن رفت. اگر دو دوره قبلی هفت را با کمی اغماض می توان هفتِ جیرانی و هفتِ گبرلو نامید، حالا واقعا با هفتِ افخمی طرفیم. سه قسمت ابتدایی دوره جدید هفت قرار است پیش درآمدی برای دوره جدید او باشد و نمایش از تلاش افخمی برای پیدا کردن راه حلی برای سینمای ایران.چیزی که تصور ابتدایی کسل
ایران میان حجاج جاسوس مسلح می فرستد
استفاده از آنها به مسجدالحرام و کعبه آسیب بزند. لازم به ذکر است، ادعاهای واهی این شیخ سعودی در حالی بیان می شود که با گذشت هفت روز از فاجعه منا هنوز مقصران و مسببان این حادثه شناسایی نشده اند، عربستان در شناسایی جان باختگان ودسترسی به اجساد قربانیان کمترین همراهی را داشته، بسیاری از حجاج کشورها مفقود هستند و بسیاری را عربستان به صورت دسته جمعی دفن کرده است. بیشترین تعداد کشته
ماجرای برگشت زدن چک پروژه شاهزاده روم توسط یک نهاد فرهنگی
متفاوتی نسبت به کارهای رئال داشته باشد و فضای جادویی و فانتزی را به مخاطب ارائه دهد درست است اما این قاعده سال ها است که در دنیا شکسته شده است. وی افزود: در معارف دینی ما موضوع جادویی کمتر دیده می شود و این موضوع بیشتر در فضای ادبیات اسطوره ای وجود دارد. هنگام انتخاب این داستان برای فیلم ما می دانستیم ممکن است ما متهم بشویم که به جای انتخاب یک داستان جادویی به یک داستان رئال پرداختیم.
نمایشگاهی برای هشدار کم آبی در دل تاریخ
کشور و تشدید نیاز بخش های مختلف، افزایش مصرف آب بخش شهری، روستایی و صنعتی اجتناب ناپذیر است. محدودیت های منابع آب از یک سو و برداشت بی رویه از این منابع محدود و تخلیه ضایعات و پسماندها در منابع آبی از سوی دیگر، در حال تضعیف این منبع حیاتی است. نمایشگاه 'پوستر مهر آب' از ششم تا شانزدهم مهر با همکاری آموزش صنایع دستی تبریز از ساعت 9 صبح تا هفت عصر در محل باغ کمال تبریز(مقبره کمال الدین
سید حسن نصرالله از رزمندگان کربلای5 بود
/> در بخش دیگری از این برنامه محمد علی گودینی نویسنده کتاب چتربازی در امواج و یوسف قوجق نویسنده و منتقد دفاع مقدس به بحث و نقد و بررسی پیرامون کتاب پرداختند در پایان این برنامه منوچهر زینتی پور از دیگر همرزمان شهید شاعری نیز دقایقی از شخصیت این شهید صحبت کرد. شهید جواد شاعری از غواصان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) بود که در عملیات کربلای 5 با اصابت دوشگا به صورتش شرف شهادت نایل آمد. منبع: مشرق + 2 - 1
رونمایی از کتاب شناسی کتاب کودک در هفته ی ملی کودک
مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب ایران در گفتگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری گفت که روز 18 مهر که به عنوان روز کودک، کتاب و کتاب خوانی نام گذاری شده است، از کتاب شناسی کودک رونمایی می شود. وی در توضیح این کتاب شناسی افزود: این کتاب شناسی تمامی آثار منتشرشده در حوزه کودک در سال 92 و سال 93 را در برگرفته است. در همین حال، در بخش اول این کتاب شناسی، آثار
داوود رشیدی
می کردیم. فرار از تله و ورود به سینما داوود رشیدی درباره حضورش در سینما، فرار از تله را اولین فیلم اش عنوان کرد و گفت: با جلال مقدم از جوانی دوست بودیم. روزی به خانه ما آمد و گفت: داود می خواهم یک فیلم با تو بسازم . سناریو را داد و خوشم آمد و بعد در پشت بام خانه با هم نشستیم و صحبت کردیم. او آدم روشنفکری بود که متأسفانه سال های آخر عمرش درگیر بیماری شد. گفتند مواظب بهروز
استخدام 120 آتش نشان در قم
شهر انتقال دهیم. وی گفت: موضوع دیگری که در سال اخیر برای ارتقای سطح ایمنی شهر قم در نظر گرفتیم، احداث یک ایستگاه در هسته مرکزی شهر است که برای این منظور یک زمین را شهرداری منطقه هفت در کوچه وحدت، حد فاصل خیابان ارم و آستانه در اختیار ما قرار داده و فعلاً داریم آن ایستگاه را به صورت موقت راه اندازی می کنیم. جعفری افزود: برنامه بعدی ما تملک زمین پشت این مکان است تا بتوانیم یک ایستگاه مناسب برای هسته مرکزی شهر که حرم مطهر در آن قرار داشته و بزرگ ترین تجمعات در آن صورت می گیرد، احداث کنیم. ...