شیوه برگزاری امتحانات پایان سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی - خبربانو
شیوه برگزاری امتحانات پایان سال و ارزیابی دانش آموزان ابتدایی
سایر خبرها
بسته خوانا در 5 درصد مدارس کشور اجرا می شود
ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد یک بستر منسجم و هماهنگ با قابلیت نظارت مدیران (شبکه شاد) امری اجتناب ناپذیر بود تصریح کرد: این یک حرکت بسیار بزرگ و ملی و با نگاه به آینده است و قطعاً هم مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آن ها هستیم. حکیم زاده همچنین در رابطه با بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی عنوان کرد: ما در معاونت ابتدایی نیاز به یادگیری مهارت های پایه در دانش آموزان
تمام مطالبات معلمان حق التدریسی کرمانشاه پرداخت شد/ شبکه شاد برای بحران های غیرقابل پیش بینی باقی می ماند
مسیر بدی نیست. یزدان پناه در خصوص زمان برگزاری کنکور سراسری، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه امتحانات کلاس دوازدهم از17 خردادماه برگزار و تا 16 تیرماه ادامه دارد که سه هفته بعد از آن کنکور نیز برگزار می شود. وی در ارتباط با برنامه ای برای امتحانات پایه اول تا یازدهم، یادآور شد: نتایج براساس نیم سال اول و شناخت معلم و حضور در فضای شبکه شاد ارزیابی و اعمال می شود. آنچه برای ثبت
ضرورت تبدیل شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گفتمان ملی
معلمان وقت زیادی گذاشتند و از امکانات خودشان برای آموزش دانش آموزان استفاده کردند و ارتباط و همدلی عمیقی بین معلمان و خانواده ها برقرار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره سامانه شاد نیز بیان کرد: سامانه شاد تحت مالکیت و نظارت وزارت آموزش و پرورش است و دانش آموز در این سامانه فقط می تواند با معلمان و همکلاسی های خود ارتباط داشته باشد و خانواده ها نگرانی ای ندارند. وی ادامه داد
آموزش مجازی و شبکه شاد نتوانست گره از مشکل کرونا بگشاید | مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان ناراضی هستند
/> اگرچه از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا که باعث تعطیلی مدارس شد وزارت آموزش و پرورش با بهره گیری از رسانه ملی، تدریس دروس را به دانش آموزان شروع کرد و تهدید تعطیلی مدارس را با شعار” آموزش تعطیل نیست” از بین برد و در روزهای پایانی سال 98 هم خبر از آماده سازی یک بستر مجازی برای حضور دانش آموزان و معلمان در بین آحاد جامعه کرد اما این اقدام سروصدایی به پا کرد و با مخالفان و موافقان زیادی مواجه
احتمال برگزاری کلاس های حضوری در شهرهای وضعیت سفید خراسان رضوی
قاسمعلی خدابنده شب گذشته در پخش زنده تلویزیونی برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی در خصوص اقدامات آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن تعطیلات مدارس، آموزش و پرورش کشور و خراسان رضوی به سمت آموزش مجازی رفت تا بخشی از عقب ماندگی دانش آموزان جبران شود. قطعا آموزش مجازی نمی تواند جای کلاس حضوری، تلاش معلم و آموزش چهره به چهره را بگیرد. خراسان رضوی از استان
بازگشایی مدارس مناطق سفید منوط به تایید ستاد کرونای استان است
/> مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تا تاریخ 11 اردیبهشت ماه بر اساس آمارها در استان قزوین حدود 99.6 درصد مدیران و 77.1 درصد معلمان در شبکه شاد حضور داشته و 94.2 کلاس ها تشکیل شده است؛ همچنین 55.7 دانش آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند. برگزاری آزمون آخر سال در مقاطع مختلف چگونه است؟ وی در ادامه عنوان کرد: آزمون آخر سال در مقطع ابتدایی به صورت توصیفی و از طریق فضای
یک ماه آموزش دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت
می خواهد اطمینان حاصل کند که محتوای برنامه درسی به صورت کامل به این گروه از دانش آموزان آموزش داده و یادگیری آنها، ارزیابی و امتحانات برگزار می شود. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اقداماتی که از زمان تعطیلی مدارس تاکنون انجام شد تلاش شده است در بستر های مختلف موضوع تداوم آموزش دنبال شود. حکیم زاده ادامه داد: در مناطقی که توسط وزارت بهداشت کم خطر
سایه محرومیت، چالشی برای آموزش مجازی دانش آموزان سیستان و بلوچستان
بین دانش آموزان توسط راهبران آموزشی کرده تا این افراد از آموزش به دور نباشند. او افزود: در مناطقی که دسترسی به اینترنت وجود داشته با تشکیل کانال ها و گروه های کلاسی و مدرسه ای البته با برنامه ریزی و نظارت واحدهای نظارتی و مدیران مدارس، آموزش دانش آموزان توسط معلمان با قوت در حال انجام است. گلی ادامه داد: اقدام دیگری که با هدف تعلیم و تربیت توسط آموزش و پرورش استان انجام شده
وضعیت برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان
میزان نوشت: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضعیت برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان با وجود کرونا پرداخت. رضوان حکیم زاده درباره نحوه ارزشیابی های پایانی دوره ابتدایی گفت: برای دانش آموزان دوره ابتدایی طبق دستورالعمل تهیه شده و جلساتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد ارزشیابی کیفی – توصیفی و بر پایه ارزیابی معلم انجام خواهد شد. وی افزود: در
برنامه های بزرگداشت مقام معلم و فعالیت های شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد )
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در برنامه زنده تلویزیونی روژمان برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال 99 و فعالیت های معلمان و دانش آموزان استان در شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد ) را تشریح کرد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح امروز رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی روژمان صدا و سیمای مرکز استا ن با تبریک هفته
نحوه برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و مدارس تحت پوشش شاد در آذربایجان شرقی/ کلنگ زنی پروژه مسکن فرهنگیان ...
/> نحوه برگزاری امتخانات پایه دوازدهم وی با بیان این که امتحانات پایه دوازدهم حضوری برگزار می شود، ادامه داد: برنامه امتحانات پایه دوازدهم آماده ابلاغ به نواحی و مناطق است و با توجه به این که یکی از ابزارهای سنجش آموزش و پرورش، پایه دوازدهم است تمامی امکانات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر و مطلوب تر امتحانات پایه دوازهم در استان انجام می گیرد. مدیر کل آموزش و
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: تاکنون فقط 35 درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد شده اند
کهگیلویه و بویراحمد با 11 هزار دانش آموز اصلا اینترنت ندارند که بتوانند در شبکه شاد عضو شوند. او در خصوص برگزاری امتحانات دانش آموزان و پایان سال تحصیلی ادامه داد: براساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش امتحانات پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی 17 اردیبهشت ماه تا 16 تیر ماه 99 بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در
از 150 معلم برگزیده استان به صورت غیرحضوری تجلیل خواهد شد
دانش آموزان اختصاص دادند و تلاش ها و اقدامات خوبی توسط معلمان، دبیران و هنرجویان استان صورت گرفت که جای تقدیر دارد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش اپلیکیشن و پیام رسان شاد را راه اندازی و معرفی نمود و ارتباط آموزشی دو سویه میان معلم و دانش آموز برقرار شد و اتفاقات خوبی صورت گرفت البته ایرادات و نواقصی نیز وجود دارد که در حال رفع مشکلات هستند.
برای برگزاری حضوری امتحانات در انتظار اجازه وزارت بهداشت هستیم
کسب و کار نیوز - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به مشکلات و مسائل شبکه شاد واقف هستیم، اظهار کرد: شبکه شاد برای کمک به خانواده ها و حمایت از دانش آموزان است و از خانواده ها انتظار داریم در رفع مشکلات این شبکه، به آموزش و پرورش کمک کنند.
تجلیل از 75 معلم نمونه استان یزد به مناسبت هفته معلم
توجه ویژه ای به مناطق محروم شد که شورای شهر و شهرداری مبلغ 200 میلیون تومان برای خدمات رسانی غیرحضوری به دانش آموزان مناطق محروم و بی بضائت اختصاص داده شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: همزمان با هفته معلم دو دسته برنامه ملی و استانی داریم که در برنامه های ملی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مقام عالی وزارت و ارتباط با 3 معلم استان از جمله این برنامه ها بوده است. دانافر
40 درصد دانش آموزان دماوندی از شاد استقبال کردند
مهرداد پورفتحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش دماوند از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه مدارس این شهرستان به دلیل انتشار این بیماری تعطیل شد و از همان زمان معلمان آموزش های مجازی دانش آموزان را آغاز کردند. وی با یادآوری اینکه برنامه شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) با هدف تقویت ارتباط دانش آموزان و معلمان طراحی
کمبود معلم در 19هزار کلاس درس خراسان رضوی در سال تحصیلی آینده /بازنشستگی 7200معلم استان در سال جاری
شد و مشکل اینترنت 700مدرسه برطرف شد و فازهای بعدی نیز در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد. خدابنده اظهار کرد: همچنین برخی از دانش آموزان و خانواده ها دارای گوشی هوشمند برای دسترسی به این نرم افزار را ندارند که در تلاش هستیم از طریق منابع آموزش و پرورش ، خیرین و راهکارهای دیگر برای این دانش آموزان گوشی هوشمند تهیه کنیم تا زمینه دسترسی آنها با نرم افزار شاد فراهم شود. وی در باره امتحانات
تلویزیون نمی توانست جایگزین خوبی برای کلاس درس باشد
مواجه شدند، وجود ویروس کرونا مجموعه آموزشی را درگیر آموزش های جدید کرد. وی با بیان اینکه در این دوره شاهد خلاقیت فرهنگیان بودیم که مصمم و با جدیت به میدان آمدند، افزود: امروز با توجه به شرایط اضطرار باید سامانه ای راه اندازی می شد که تعامل دوسویه معلم و دانش آموز را پشتیبانی کند، بنابراین سامانه شاد که یک برنامه اختصاصی برای آموزش و پرورش بود، راه اندازی شد و با علم به این که هم اکنون
شبکه شاد مکمل نظام آموزشی و برنامه های آموزش و پرورش است / ملاک ارزیابی در امتحانات نهایی پاسخگویی به 80 ...
این وزارت آموزش و پرورش یک سامانه گزارش گیری دارد که از طریق آن هر دانش آموز، مدیر یا معلمی که وارد این شبکه می شود بلافاصله در سیستم گزارش گیری وزارت ثبت می شود . وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد همگی ما سعی کنیم تا از این بستر نهایت استفاده را داشته باشیم گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تمامی مدیران و معلمان مدارس باید وارد این سامانه شوند و به طبع آن لازم است دانش آموزان نیزبا
زمان کنکور، سه هفته بعد از امتحانات
ایسنا : محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 10 میلیون نفر از دانش آموزان در شبکه شاد ثبت نام کرده اند که بیش از 7 میلیون روزانه فعال هستند و در سامانه شاد فعالیت می کنند، گفت: رصد شبکه شاد نشان دهنده حضور60درصد از دانش آموزان در این شبکه است. وزیر آموزش و پرورش افزود: باقیمانده 40 درصدی دانش آموزان می توانند از شبکه های تلویزیونی سراسری یا تلویزیون های استانی یا بسته های آموزشی استفاده کنند. در مناطق محروم و مرزی که تعداد دانش آموزان کمتری دارند، کلاس های حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های اجتماعی تشکیل شده است و دانش آموزان و معلم در این کلاس ها حضور دارند. حاجی میرزایی با بیان اینکه ارزیابی در دوره ابتدایی به صورت ارزشیابی توصیفی است تاکید کرد: اگر ملاحظه ای از طرف وزارت بهداشت نباشد در پایه دوازدهم، از 17 خردادماه امتحانات نهایی به مدت سه هفته برگزار خواهد شود و بعد از سه هفته وقفه، دانش آموزان آزمون کنکور می دهند. ...
مدارس خراسان رضوی تا پایان خرداد به اینترنت مجهز می شوند/ شرط برگزاری حضوری امتحانات
شدند عنوان کرد: حال و هوای هفته معلم در امسال نسبت به سال های قبل متفاوت است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در خصوص وضعیت شبکه آموزش دانش آموزان شاد نیز گفت: بسیاری از همکاران و دانش آموزان در این شبکه عضو شدند ارتباط آموزشی و تعاملی بین دانش آموز و معلم به خوبی در جریان است. خدابنده در ادامه سخنانش به مشکلات سامانه شاد اشاره کرد و افزود: همکاران ما در ستاد و در وزارت آموزش
ورود مجلس به مشکلات سامانه شاد / آیا نحوه آموزش مجازی دانش آموزان تغییر می کند؟
ورود کرونا به کشور تبعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت که دولت تلاش کرد برای مواجهه با هر کدام از آن ها برنامه ای داشته باشد، یکی از این تبعات نحوه ادامه آموزش دانش آموزان علی رغم تعطیلی مدارس بود . دانش آموزانی که تا پیش از این با متد تدریس در کلاس با حضور معلم پیش می رفتند و به یک باره با شیوه آموزش مجازی آن هم بدون آمادگی قبلی مواجه شدند. استفاده از سامانه شاد یکی از این روش هاست که خانواده ها را دچار سردگمی کرده است.
آخرین خبر از جزئیات امتحانات مقطع ابتدایی
اهمیت مهارت های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش آموزان برگزار می شود. رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبح و نشاط ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: بنده در دوره دبستان و دوره هایی اول و دوم تدریس کردم و هم اکنون هم عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و افتخار می کنم که معلم هستم. وی
برگزاری کلاس های جبرانی در ابتدای مهر
داشت و پس از پایان فرایند آموزش دروس، با محوریت معلم، ارزیابی ها انجام می شود. او افزود: با توجه به اهمیت مهارت های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش آموزان برگزار می شود. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دغدغه خانواده ها درباره شبکه شاد ، تصریح کرد: آموزش و پرورش قبل از راه اندازی سامانه شاد با
برگزاری کلاس های جبرانی در سال تحصیلی آینده
خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ارزشیابی پایانی از دانش آموزان دوره ابتدایی گفت که برگزاری برنامه های جبرانی برای اطمینان از فراگیری کامل سه مهارت پایه ای خواندن، نوشتن و حساب کردن در ابتدای سال تحصیلی آیند پیش بینی شده است. رضوان حکیم زاده درباره نحوه ارزشیابی های پایانی دوره ابتدایی اظهار کرد: برای دانش آموزان دوره ابتدایی طبق
امتحانات مقاطع ابتدایی غیرحضوری خواهد بود
خصوص صحبت کنیم. حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: روی اپلیکیشن شاد قابلیتی پیش بینی کردیم که امکان حضور و غیاب دانش آموزان را میسر کند. یعنی حضور تک تک دانش آموزان احراز شود و معلم بتواند از حضور آنان در کلاس درس اطمینان پیدا کند. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همچنین باید امکانی فراهم شود تا معلم بتواند از طریق اپلیکیشن شاد از دانش آموزان آزمون بگیرد. تلاشمان این است که اگر بتوانیم، آزمون ها را حضوری برگزار کنیم، اما اگر مخاطراتی داشته باشد یا استانداردهای وزارت بهداشت ما را از این کار منع کند از ظرفیت های لازم برای آزمون غیرحضوری که پیش بینی شده بهره خواهیم برد. ...