سهم فیزیوتراپی در کاهش عوارض کرونا/نیاز بیمار به خدمات توانبخشی - خبرگزاری مهر
سهم فیزیوتراپی در کاهش عوارض کرونا/نیاز بیمار به خدمات توانبخشی
سایر منابع:
سایر خبرها
نقش پررنگ فیزیوتراپیست ها در کاهش تبعات کرونا
به بخش های مراقبت ویژه از اهمیت زیادی برخوردار است. حتی برای پیشگیری از بروز مشکلات ریوی و کاهش اثر علایم ریوی و مشکلات بیماران، می توان از فیزیوتراپی تنفسی حتی در افراد سالم که هنوز مبتلا نشده اند نیز بهره برد. روانبخش با اشاره به اینکه استفاده از خدمات فیزیوتراپی برای کاهش عوارض کرونا می تواند تاثیر چشمگیری نیز در کاهش هزینه های درمان داشته باشد، خاطرنشان می کند: تکنیک های فیزیوتراپی برای
وزارت بهداشت 20 دستگاه ونتیلاتور به خوزستان اختصاص داد
بیماران باشیم. احسان پورادامه داد: تلاش براین است که تخت های مراقبت های ویژه را از نظر فیزیکی، تجهیزاتی و پرسنلی ارتقا دهیم و خدمت رسانی را به بیماران کرونایی در وضعیت مطلوب حفظ کنیم. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازگفت: تجهیزاتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بخش های آی سی یو ازجمله ونتیلاتور و تجهیزات دیگری درخواست کردیم که در حال ارسال است.
نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 خفیف در منزل ابلاغ شد
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مریم رسولی روز سه شنبه افزود: با توجه به همه گیری ویروس کووید-19 در کشور و محدودیت تخت های بیمارستانی و نیروی پرستاری مورد نیاز برای مراقبت از بیماران بستری و با در نظر گرفتن ظرفیت مراکز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری در منزل، معاونت پرستاری با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مراقبت از
دوتالار پذیرایی در تربت حیدریه مهر و موم شد
برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود افزود تمام تلاش نیروهای بهداشتی و درمانی و سایر نهادهای مرتبط، قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 است و در این زمینه با متخلفان بهداشتی برابر قانون به شدت برخورد می شود. رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با قدردانی از شهروندانی که نسبت به اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی اقدام می کنند گفت: اقشار مختلف مردم می
سومین بیمارستان ارومیه نیز وارد فاز بستری بیماران کرونا شد
شهرستان خواهد شد . جواد آقازاده ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 732 نفر از در مراکز درمانی آذربایجان غربی مبتلا به سندروم حاد تنفسی بستری شدند که تعداد 503 نفر مشکوک به کرونا و 229 نفر مبتلا به کرونا هستند . رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد 134 نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت 48 نفر از
خبر خوش کرونایی از مرکز بحران شیوع ویروس / تعداد فوتی ها در استان هرمزگان کاهش یافت
شیوع کرونا هستیم و وضعیت بهتری به نسبت روزهای اخیر پیدا کرده ایم و خوشبختانه تعداد فوتی های مان رو به کاهش است اما با ابراز تاسف شمار موارد مبتلا همچنان رو به افزایش است. فرشیدی افزود: هم اکنون 30 نفر در بخش ICU بستری هستند و 25 تخت آی سی یو جدید در استان هرمزگان ایجاد شده است و تمام تلاش ما و باید طوری عمل کنیم که بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور نروند زیرا تبعات و عوارض بدی دارد.
بهره برداری از مخزن 12 تنی مایع اکسیژن در بیمارستان توحید سنندج
صدیق جدیدالاسلامی امروز(2تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آنها به اکسیژن، یک دستگاه مخزن 12 تنی مایع اکسیژن که هفته قبل خریداری و در اختیار بیمارستان توحید سنندج قرار گرفت، صبح امروز با همت و تلاش بی وقفه پرسنل واحد تجهیزات پزشکی وارد مدار بهره برداری شد. وی افزود: این مخزن قابلیت 12 تن اکسیژن برای 100 تخت بیمارستانی را دارد، و
22 درصد مجموع مبتلایان کرونا در ایلام دارای بیماری زمینه ای هستند
قرار دارند، یادآور شد: اگر اصول پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی از سوی جامعه به درستی رعایت شود، قطعاً شاهد کاهش آمار مبتلایان در سطح استان خواهیم بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: اگر افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا و میزان بستری آنان به همین روال ادامه یابد، باید از ظرفیت های دیگری برای جبران تخت های بستری بهره ببریم که این مسئله با خرد جمعی و مشورت مسئولان دانشگاه دنبال خواهد شد. پایان پیام/ 676
فارس و کرونا، رو در رو در بزنگاه همه گیری
بیماران پُرخطر است که باید با افزایش اطلاع رسانی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای تلاش شود. وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و گروه های پُرخطر در استان، تامین اقلام حفاظت فردی در بحران کرونا در زمان دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است. رییس دانشگاه علوم
برپایی 16 هزار تخت نقاهتگاهی توسط سپاه در راستای مقابله با کرونا
سردار احمد عبداللهی در گفت وگو با میزان، اظهار کرد: سپاه های استانی در ایام کرونا بیش از 16 هزار تخت نقاهتگاهی را برای پذیرش بهبودیافتگان از کرونا برپا کردند که عدد بسیار قابل توجهی است. وی افزود: همکاران ما در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی سپاه تا کنون بیش از 6 هزار نفر از افراد مبتلا به کرونا در کشور را پذیرش و بستری کردند و به آن ها خدمات ارائه دادند. معاون سلامت، آموزش
فارس در آستانه مرحله قرمز کرونا
دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه گروه های پُرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و ضرورت توجه عمومی نسبت به مخاطرات حضور در اجتماعات و مکان های عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس خطرناک را
آماده سازی بیش از 820 تخت برای بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در استان، گفت : در همین راستا تعداد تخت های بیمارستانی ویژه بستری این بیماران افزایش داده شده و پیش بینی لازم جهت آماده کردن هزار تخت در صورت نیاز انجام شده است. او گفت : اخیرا حدود 100 تخت در بیمارستان های دانشگاهی استان برای
تاکید نمکی بر وارد نشدن به موج دوم کرونا در کمیسیون بهداشت/شناسایی روزانه 400 مبتلا به کرونا در ...
روزانه 400 مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شرایطی قرار گرفتیم که تعداد افراد شناسایی شده ( روزانه بیش از 400 مورد مبتلا) و افزایش تعداد بستری شده را شاهد می شویم. افزایش فوتی ها و بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد بستری شده ها به بیش از 15 درصد افزایش رسیده است. صومی با بیان اینکه در ماه
هیچ مادر باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت نشده است
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر سه شنبه، سوم تیر ماه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد کل موارد بستری در استان 14009 مورد بوده و در حال حاضر 637 مورد در بیمارستان های استان بستری هستند. اوافزود: از این تعداد 12645 نفر برابر با 90 درصد افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص
35 تخت خالی آی سی یو در هرمزگان داریم/ بحث تعطیلی و قرنطینه استان صحت ندارد
هرمزگان به ستاد ملی کرونا ارائه شده است و تا زمان تصمیم گیری این ستاد نمی توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم. فرشیدی در خصوص روند پلاسما درمانی در استان نیز گفت: پلاسما درمانی بر روی بیش از 10نفر در استان انجام شده و برای ادامه این روند، کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی باید مشخص کند که پلاسما درمانی بر روی چه افراد دیگری انجام شود. استان هرمزگان در وضعیت بحرانی و قرمز بیماری کرونا قرار دارد و تاکنون 201 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند. بیشتر بخوانید شرایط هرمزگان به دلیل کرونا پرخطر خواهد شد انتهای پیام/ ...
مصرف دگزامتازون هیچ تاثیری در درمان بیماران سرپایی کرونا ندارد
شفقنا- عضو هیات علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف داروی ضد التهاب دگزامتازون هیچ تأثیری در پیشگیری و درمان بیماران سرپایی مشکوک و مبتلا به کرونا ندارد. جماران نوشت: دگزامتازون (Dexamethasone) دارویی به اشکال آمپول، قرص، قطره، شربت و پماد با عملکرد کاهش التهاب و تضعیف سیستم ایمنی بدن است. چندی پیش اخباری مبنی بر تاثیر داروی دگزامتازون در درمان
کلینیک احمدیه تربت حیدریه به بهره برداری رسید
داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 363 هزار نفر جمعیت در جنوب خراسان رضوی خدمات می دهد. 190 تخت در بیمارستان نه دی تربت حیدریه و 20 تخت بیمارستانی در فیض آباد مه ولات زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار دارد. انتهای پیام// ا. غ
افزایش شمار بخش های بستری کووید 19 در بندرعباس به هشت بخش
. دکتر تمدن دار ضمن انتقاد از بی توجهی برخی ها به توصیه ها و تاکید های بهداشتی، گفت: متاسفانه در نتیجه این بی توجهی ها شمار بسیاری از مردم استان از جمله بیش از 250 نفر از پرسنل درمان هرمزگان به کووید 19 مبتلا شدند که این آسیبی جدی برای سیستم درمان استان است. رییس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به ابتلای شماری از پزشکان و
اختصاصی| "رعایت بهداشت ، فاصله گذاری و ماسک" 3 اولویت مهم مبارزه با کرونا / آزمایش کرونا فقط با تجویز ...
قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از ساختار ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: ساختار مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه ریاست دانشگاه ادغام شده است؛ این الگو که ارتباط ساختارمندی با تمام واحدهای داخل و خارج سازمان دارد می تواند به عنوان یک الگوی کشوری در مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد. معاون درمان وزارت
داروخانه بیماران کلیوی در زنجان آغاز به کار کرد
در انجمن کلیوی وقفه ایجاد شده بود که این کلینیک و داروخانه فعالیت خود را از دوم تیرماه جاری آغاز کرد و در زمان حاضر نیز آماده خدمات رسانی به بیماران و عموم شهروندان زنجانی است. این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا، داروخانه انجمن کلیوی نیز با مجوز رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در کنار ارائه داروهای آزاد، داروهای تخصصی بیماران خاص نیز را به بیماران کلیوی ارایه
کمیته ترخیص در بیمارستان های مشهد فعال شد
بیماران بستری را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد تا با توجه به روند بهبودی، شرایط ترخیص آن ها مورد بررسی قرار گیرد. معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تشکیل کمیته ترخیص گام موثری برای ایجاد فرایند علمی و اصولی در ترخیص بیماران مبتلا به کرونا در زمان مناسب و همچنین ارائه خدمات مطلوب به مراجعان است. انتهای پیام//ف.ک
بازدید معاون وزیر بهداشت از بیمارستان اختصاصی کرونایی های زاهدان
ست. وی با اشاره به اینکه برخی از این بیماران ، کارمندان اداراتی هستند که در جلسات طولانی مدت بدون ماسک و بدون لوازم حفاظتی بوده اند، افزود: آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و ممکن است روزهای آینده تعداد بستری ها بیشتر شود. معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تخت به اندازه کافی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد و برای تامین دستگاه های کمک تنفسی که مهم ترین ابزار درمانی بیمار
هرمزگان نیازمند تأسیس مدرسه بهیاری است
/> وی با بیان اینکه کمبود کادر درمان استان در مواجهه با کرونا احساس می شود، افزود: در جریان هستیم 250 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند؛ از طرف دیگر خستگی کادر درمان نیز باعث شده نیاز مبرمی به جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی استان به وجود آید. بواشه ادامه داد: در حال حاضر پنج بیمارستان در حال احداث داریم که به نظر می رسد در کنار آن نیازمند تأسیس دبیرستان و هنرستان بهیاری در
هرچه دیرتر به کرونا مبتلا شوید به نفع شماست
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیماری ممکن است حتی فرد جوانی را از پای بیاندازد، گفت : هر چقدر افراد به بیماری دیرتر مبتلا شوند به نفع آن ها است، زیرا ممکن است در آینده واکسن یا دارویی برای درمان بیماری کرونا کشف شود. او با اشاره به اینکه ممکن است عوارض بیماری سال ها برای مریض باقی بماند، گفت
مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در جریان بیماری کرونا خدمات قابل توجهی به مردم ارائه کرده است
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دکتر جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از بخش های مختلف بیمارستان امیرالمومنین اهواز بازدید کردند. در این بازدید دکتر جان بابایی ضمن بررسی شرایط بیماران بستری شده در جریان آخرین اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات به
لزوم اعزام اکیپ های پرستاری و پزشکی از مناطق سفید کشور به دزفول
تاکنون فقط 3 پرستار به بیمارستان دزفول اعزام شده است این در حالی است که توان پرسنل بیمارستان بزرگ دزفول پس از چند ماه تلاش شبانه روزی بشدت کم شده است و با توجه به حجم زیاد بیماران بستری، این امر روند درمان بیماران را دچار مشکل خواهد کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: نیاز دانشگاه علوم پزشکی دزفول صرفاً تخت بستری نیست بلکه اعزام نیروی انسانی از قبیل پرستار و پزشک از مهم ترین
راهی برای کاهش عوارض تنفسی کرونا
؛ استادیار جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران و ابراهیم حضرتی؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شده است، جهت جستجوی مقالات از پایگاه های اطلاعاتی pubmed، Google scholar،SID و Sciencedirect استفاده شده است. روش های فیزیوتراپی و توان بخشی ریوی برای بهبود عوارض تنفسی بیماران مبتلا به کووید-19 شامل دو دسته فیزیوتراپی قفسه سینه و فیزیوتراپی تنفسی است. فیزیوتراپی قفسه سینه نوعی فیزیوتراپی است
درخواست برپایی بیمارستان صحرایی کرونا در دزفول
بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات راه اندازی کنیم ولی باز هم اقدامی نشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به خستگی کادر پزشکی این دانشگاه افزود: درصورت راه اندازی بیمارستان صحرایی، فرصت تنفس و تجدید انرژی به نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی داده می شود. وی با انتقاد از کم لطفی ها به دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: دانشگاه در شرایط کرونا نیاز فوری به نیروی انسانی و تجهیزات