سهم فیزیوتراپی در کاهش عوارض کرونا/نیاز بیمار به خدمات توانبخشی
سایر منابع:
سایر خبرها
نقش پررنگ فیزیوتراپیست ها در کاهش تبعات کرونا
جامعه فیزیوتراپیست ها با تلاشی بی وقفه در مهار تبعات کرونا، نقش پررنگی در زنده ماندن این بیماران و کاهش عوارض خطرناک این بیماری دارند برخلاف تصور رایج در بین بسیاری از مردم، فقط پزشکان و پرستاران نیستند که به درمان بیماران مبتلا به کرونا می پردازند. این روزها بسیاری از گروه های فعال در جامعه پزشکی با تمام تلاش در حال خدمت رسانی به بیماران هستند که خدمات برخی از این گروه ها چندان در رسانه ها
ابلاغ راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل
پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید -19 خفیف در منزل به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور کرد. مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت گفت: افراد دارای علائم خفیف تحت شرایط خاص مندرج در این دستورالعمل، نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و مطابق با دستور پزشک، ادامه درمان آن ها می تواند در
بهره برداری از مخزن 12 تنی مایع اکسیژن در بیمارستان توحید سنندج
صدیق جدیدالاسلامی امروز(2تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آنها به اکسیژن، یک دستگاه مخزن 12 تنی مایع اکسیژن که هفته قبل خریداری و در اختیار بیمارستان توحید سنندج قرار گرفت، صبح امروز با همت و تلاش بی وقفه پرسنل واحد تجهیزات پزشکی وارد مدار بهره برداری شد. وی افزود: این مخزن قابلیت 12 تن اکسیژن برای 100 تخت بیمارستانی را دارد، و
اختصاصی| "رعایت بهداشت ، فاصله گذاری و ماسک" 3 اولویت مهم مبارزه با کرونا / آزمایش کرونا فقط با تجویز ...
قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از ساختار ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: ساختار مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه ریاست دانشگاه ادغام شده است؛ این الگو که ارتباط ساختارمندی با تمام واحدهای داخل و خارج سازمان دارد می تواند به عنوان یک الگوی کشوری در مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد. معاون درمان وزارت
وزارت بهداشت 20 دستگاه ونتیلاتور به خوزستان اختصاص داد
بیماران باشیم. احسان پورادامه داد: تلاش براین است که تخت های مراقبت های ویژه را از نظر فیزیکی، تجهیزاتی و پرسنلی ارتقا دهیم و خدمت رسانی را به بیماران کرونایی در وضعیت مطلوب حفظ کنیم. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازگفت: تجهیزاتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بخش های آی سی یو ازجمله ونتیلاتور و تجهیزات دیگری درخواست کردیم که در حال ارسال است.
کمیته ترخیص در بیمارستان های مشهد فعال شد
بیماران بستری را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد تا با توجه به روند بهبودی، شرایط ترخیص آن ها مورد بررسی قرار گیرد. معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تشکیل کمیته ترخیص گام موثری برای ایجاد فرایند علمی و اصولی در ترخیص بیماران مبتلا به کرونا در زمان مناسب و همچنین ارائه خدمات مطلوب به مراجعان است. انتهای پیام//ف.ک
داروخانه بیماران کلیوی در زنجان آغاز به کار کرد
در انجمن کلیوی وقفه ایجاد شده بود که این کلینیک و داروخانه فعالیت خود را از دوم تیرماه جاری آغاز کرد و در زمان حاضر نیز آماده خدمات رسانی به بیماران و عموم شهروندان زنجانی است. این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا، داروخانه انجمن کلیوی نیز با مجوز رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در کنار ارائه داروهای آزاد، داروهای تخصصی بیماران خاص نیز را به بیماران کلیوی ارایه
فارس و کرونا، رو در رو در بزنگاه همه گیری
بیماران پُرخطر است که باید با افزایش اطلاع رسانی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای تلاش شود. وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و گروه های پُرخطر در استان، تامین اقلام حفاظت فردی در بحران کرونا در زمان دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است. رییس دانشگاه علوم
برپایی 16 هزار تخت نقاهتگاهی توسط سپاه در راستای مقابله با کرونا
سردار احمد عبداللهی در گفت وگو با میزان، اظهار کرد: سپاه های استانی در ایام کرونا بیش از 16 هزار تخت نقاهتگاهی را برای پذیرش بهبودیافتگان از کرونا برپا کردند که عدد بسیار قابل توجهی است. وی افزود: همکاران ما در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی سپاه تا کنون بیش از 6 هزار نفر از افراد مبتلا به کرونا در کشور را پذیرش و بستری کردند و به آن ها خدمات ارائه دادند. معاون سلامت، آموزش
فارس در آستانه مرحله قرمز کرونا
دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه گروه های پُرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و ضرورت توجه عمومی نسبت به مخاطرات حضور در اجتماعات و مکان های عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس خطرناک را
تاکید نمکی بر وارد نشدن به موج دوم کرونا در کمیسیون بهداشت/شناسایی روزانه 400 مبتلا به کرونا در ...
روزانه 400 مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شرایطی قرار گرفتیم که تعداد افراد شناسایی شده ( روزانه بیش از 400 مورد مبتلا) و افزایش تعداد بستری شده را شاهد می شویم. افزایش فوتی ها و بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد بستری شده ها به بیش از 15 درصد افزایش رسیده است. صومی با بیان اینکه در ماه
سومین بیمارستان ارومیه نیز وارد فاز بستری بیماران کرونا شد
شهرستان خواهد شد . جواد آقازاده ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 732 نفر از در مراکز درمانی آذربایجان غربی مبتلا به سندروم حاد تنفسی بستری شدند که تعداد 503 نفر مشکوک به کرونا و 229 نفر مبتلا به کرونا هستند . رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد 134 نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت 48 نفر از
خبر خوش کرونایی از مرکز بحران شیوع ویروس / تعداد فوتی ها در استان هرمزگان کاهش یافت
شیوع کرونا هستیم و وضعیت بهتری به نسبت روزهای اخیر پیدا کرده ایم و خوشبختانه تعداد فوتی های مان رو به کاهش است اما با ابراز تاسف شمار موارد مبتلا همچنان رو به افزایش است. فرشیدی افزود: هم اکنون 30 نفر در بخش ICU بستری هستند و 25 تخت آی سی یو جدید در استان هرمزگان ایجاد شده است و تمام تلاش ما و باید طوری عمل کنیم که بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور نروند زیرا تبعات و عوارض بدی دارد.
هیچ مادر باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت نشده است
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر سه شنبه، سوم تیر ماه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد کل موارد بستری در استان 14009 مورد بوده و در حال حاضر 637 مورد در بیمارستان های استان بستری هستند. اوافزود: از این تعداد 12645 نفر برابر با 90 درصد افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص
35 تخت خالی آی سی یو در هرمزگان داریم/ بحث تعطیلی و قرنطینه استان صحت ندارد
هرمزگان به ستاد ملی کرونا ارائه شده است و تا زمان تصمیم گیری این ستاد نمی توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم. فرشیدی در خصوص روند پلاسما درمانی در استان نیز گفت: پلاسما درمانی بر روی بیش از 10نفر در استان انجام شده و برای ادامه این روند، کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی باید مشخص کند که پلاسما درمانی بر روی چه افراد دیگری انجام شود. استان هرمزگان در وضعیت بحرانی و قرمز بیماری کرونا قرار دارد و تاکنون 201 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند. بیشتر بخوانید شرایط هرمزگان به دلیل کرونا پرخطر خواهد شد انتهای پیام/ ...
دوتالار پذیرایی در تربت حیدریه مهر و موم شد
برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود افزود تمام تلاش نیروهای بهداشتی و درمانی و سایر نهادهای مرتبط، قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 است و در این زمینه با متخلفان بهداشتی برابر قانون به شدت برخورد می شود. رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با قدردانی از شهروندانی که نسبت به اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی اقدام می کنند گفت: اقشار مختلف مردم می
کلینیک احمدیه تربت حیدریه به بهره برداری رسید
داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 363 هزار نفر جمعیت در جنوب خراسان رضوی خدمات می دهد. 190 تخت در بیمارستان نه دی تربت حیدریه و 20 تخت بیمارستانی در فیض آباد مه ولات زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار دارد. انتهای پیام// ا. غ
22 درصد مجموع مبتلایان کرونا در ایلام دارای بیماری زمینه ای هستند
قرار دارند، یادآور شد: اگر اصول پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی از سوی جامعه به درستی رعایت شود، قطعاً شاهد کاهش آمار مبتلایان در سطح استان خواهیم بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: اگر افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا و میزان بستری آنان به همین روال ادامه یابد، باید از ظرفیت های دیگری برای جبران تخت های بستری بهره ببریم که این مسئله با خرد جمعی و مشورت مسئولان دانشگاه دنبال خواهد شد. پایان پیام/ 676
مصرف دگزامتازون هیچ تاثیری در درمان بیماران سرپایی کرونا ندارد
شفقنا- عضو هیات علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف داروی ضد التهاب دگزامتازون هیچ تأثیری در پیشگیری و درمان بیماران سرپایی مشکوک و مبتلا به کرونا ندارد. جماران نوشت: دگزامتازون (Dexamethasone) دارویی به اشکال آمپول، قرص، قطره، شربت و پماد با عملکرد کاهش التهاب و تضعیف سیستم ایمنی بدن است. چندی پیش اخباری مبنی بر تاثیر داروی دگزامتازون در درمان
پیشرفت 95 درصدی بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه
به گزارش قدس آنلاین ، ایرج حریرچی در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه که در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وجود دانشگاه علوم پزشکی در این شهر و منطقه نعمت بزرگی است که باید قدردان آن بود، باید کاری کنیم که خدمات در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه و کشور روز به روز بهتر شود. معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: هر ایرانی به طور متوسط سالانه 10.3 بار
معاون کل وزیر بهداشت: اولویت نخست ما تامین بهداشت عمومی و سلامت مردم است
تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد. دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 59 نفر عضو هیات علمی و 619 نفر دانشجو است که دانشجویان در 10 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند. هم اکنون در جمعیت تحت
مصرف خودسرانه دگزامتازون خطرناک است
به گزارش سرمدنیوزبه نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان درباره اثربخشی مصرف داروهای ضد التهاب و به ویژه دگزامتازون در مبتلایان به کووید 19 اظهار داشت: به طورکلی برای بیمارانی که در بخش های مراقبت های ویژه بستری و تحت درمان قرار می گیرند سه آیتم استفاده از داروهای ضد ویروس و ضد التهاب، ویتامین ها و اکسیژن درمانی به صورت بسیار پیشرفته در دستور کار است. وی افزود: مطالعاتی که درباره اثربخشی دگزامتازون انجام ش
کرونا | نفر از کادر درمان بیمارستان های استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند
بوشهر بستری هستند که 122 مورد آن ها مبتلا به کرونا هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به جزئیات 3 مورد جدید فوت شده، بیان کرد: یک خانم 77 ساله ساکن شهرستان کنگان، یک خانم 63 ساله ساکن شهرستان بوشهر و یک آقای 69 ساله ساکن شهرستان دشتستان همگی با سابقه بیماری زمینه ای فوت کرده اند. دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به محموله کمک های وزارت بهداشت، درمان و
بازدید معاون وزیر بهداشت از بیمارستان اختصاصی کرونایی های زاهدان
ست. وی با اشاره به اینکه برخی از این بیماران ، کارمندان اداراتی هستند که در جلسات طولانی مدت بدون ماسک و بدون لوازم حفاظتی بوده اند، افزود: آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و ممکن است روزهای آینده تعداد بستری ها بیشتر شود. معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تخت به اندازه کافی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد و برای تامین دستگاه های کمک تنفسی که مهم ترین ابزار درمانی بیمار
هرمزگان نیازمند تأسیس مدرسه بهیاری است
/> وی با بیان اینکه کمبود کادر درمان استان در مواجهه با کرونا احساس می شود، افزود: در جریان هستیم 250 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند؛ از طرف دیگر خستگی کادر درمان نیز باعث شده نیاز مبرمی به جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی استان به وجود آید. بواشه ادامه داد: در حال حاضر پنج بیمارستان در حال احداث داریم که به نظر می رسد در کنار آن نیازمند تأسیس دبیرستان و هنرستان بهیاری در
هرچه دیرتر به کرونا مبتلا شوید به نفع شماست
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیماری ممکن است حتی فرد جوانی را از پای بیاندازد، گفت : هر چقدر افراد به بیماری دیرتر مبتلا شوند به نفع آن ها است، زیرا ممکن است در آینده واکسن یا دارویی برای درمان بیماری کرونا کشف شود. او با اشاره به اینکه ممکن است عوارض بیماری سال ها برای مریض باقی بماند، گفت
راهی برای کاهش عوارض تنفسی کرونا
؛ استادیار جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران و ابراهیم حضرتی؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شده است، جهت جستجوی مقالات از پایگاه های اطلاعاتی pubmed، Google scholar،SID و Sciencedirect استفاده شده است. روش های فیزیوتراپی و توان بخشی ریوی برای بهبود عوارض تنفسی بیماران مبتلا به کووید-19 شامل دو دسته فیزیوتراپی قفسه سینه و فیزیوتراپی تنفسی است. فیزیوتراپی قفسه سینه نوعی فیزیوتراپی است