پیام معاون بهداشت وزارت بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
پیام معاون بهداشت وزارت بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط
سایر منابع:
سایر خبرها
تدوین 116 دستورالعمل بهداشتی پس از همه گیری کرونا
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در وبینار مدیران گروه های سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مدیران گروه های این مرکز، اظهار کرد: از زمان شروع همه گیری کووید 19 در کشور تا 5 مهر 99 بیش از دو میلیون و 627 هزار بازدید از مراکز مختلف از جمله مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز عمومی و کارگاهی توسط بازرسان
تشدید نظارت های بازرسان سلامت برای افزایش کنترل بیماری کووید 19 در فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه، اظهار کرد: نظارت ها و اقدامات بازرسان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه برای افزایش کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 در سطح استان فارس تشدید شود. او با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، از اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در
ابتلای بیش از 10 نفر از کارشناسان بهداشت محیط به کرونا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد ، بهمن بنایی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتلای بیش از 10 نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای در چهارمحال و بختیاری به بیماری کرونا خبر داد. او گفت: بهداشت محیط علمی است که با کنترل عوامل زیان آور محیط اعم از عوامل فیزیکی، شیمایی، بیولوژیکی و... حافظ سلامت افراد جامعه است
پلمب موقت حدود 17 هزار واحد صنفی، صنعتی و کارگاهی نقض کننده پروتکل های بهداشتی
به گزارش وبدا، مهندس محسن فرهادی در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن 26 سپتامبر، روز جهانی بهداشت محیط، در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک به بهداشت کاران سلامت محیط در سراسر کشور، اظهار کرد: شعار سال امسال روز جهانی بهداشت محیط، "راهبرد کلیدی نظام سلامت در برابر همه گیری بیماری ها" است. این شعار، نقش بهداشت محیط را در برابر تمام بیماری ها به خصوص بیماری
رعایت بیش از 70 درصدی پروتکل های بهداشتی در همدان
لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال شیوع کرونا بازرسی دوره ای از مراکز خدماتی، صنایع اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با جدیدت و نظارت دقیق صورت گرفت. وی بیان کرد: بازرسان با حضور در اماکن یاد شده سه مولفه رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی را مورد بررسی قرار دادند. مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی
راهبرد اصلی نظام سلامت ، پیشگیری از همه گیری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز سیستان و بلوچستان ، شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط، راهبرد اصلی نظام سلامت در پیشگیری از همه گیری نامگذاری شده است. زنگنه معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به شرایط حساس بیماری کرونا، بازرسان و کارکنان بهداشت محیط در همه حوزه های نظام سلامت ورود کرده اند و نظارت ها را انجام می دهند. وی افزود: سامانه 190
همدان|103 نانوایی بخاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شده است
دکتر محمد خیراندیش در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: نانوایی از اماکن حساسی است که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و هرگونه کوتاهی درمسائل بهداشتی آن خطر بروز و انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد. وی با بیان اینکه بازرسان ما در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر بر روی بهداشت محیط نانوایی و کارکنان آن نظارت می کنند، تصریح کرد: 17 درصد از نانوایی های متخلف شهرستان همدان
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد 121 هزار بازرسی بهداشت از هیئات در محرم
مراکز مختلف از جمله مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز عمومی و کارگاهی توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای انجام شده است. وی افزود: 49 هزار و 846 واحد در این مدت به دستگاه قضایی معرفی شده و 17 هزار و 67 واحد متخلف نیز پلمب شده اند. رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گام دوم مبارزه با کرونا 116
تقدیر از کارشناسان بهداشت محیط ، سربازان گمنام بحران کرونا
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، به مناسبت پنجم مهر ماه مصادف با 26 سپتامبر روز جهانی بهداشت محیط ، با حضور دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از کارشناسان بهداشت محیط تقدیر شد. در این نشست دکتر دهقان با اشاره به نقش و اهمیت بهداشت محیط در جامعه گفت : بررسی دستورالعمل های بهداشتی و نظارت بر اجرای صحیح آنها از وظایف ذاتی کارشناسان بهداشت محیط است
لزوم محسوس بودن روند بازرسی ها و نظارت بر بازار
رییس سازمان حمایت لزوم محسوس بودن روند بازرسی ها و نظارت بر بازار تاکید کرد. *** ارتقای توان بازرسی و نظارت به گزارش خبرگزاری صنایع ، عباس تابش در خصوص لزوم محسوس بودن روند بازرسی ها و نظارت بر بازار، اظهار داشت: قطعاً در شرایط حاضر و در بروز تکانه های اقتصادی فرصت لازم جهت خودنمایی و بروز و ظهور سودجویان در عرصه بازار فراهم می شود که در همین راستا ما به دنبال
معاون وزیر صمت: تولیدکنندگانی که قیمت مصوب دریافت کردند حق افزایش قیمت ندارند
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، عباس تابش با بیان اینکه برای اثرگذاری در روند تصمیم گیری ها و اقدامات انجام شده در بخش نظارت بر بازار، باید هیئت های سه نفره رسیدگی به تخلفات صنفی با حضور نمایندگان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در سطح استان ها فعال شوند، گفت: قطعاً در شرایط حاضر و در بروز تکانه های اقتصادی فرصت لازم جهت خودنمایی و بروز و
پلمب 17 هزار واحد متخلف بهداشتی در دوران کرونا
به گزارش افکارنیوز ، محسن فرهادی معاون فنی مرکز بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز جهانی بهداشت محیط اظهار کرد: شعار روز جهانی بهداشت محیط، امسال راهبرد کلیدی نظام سلامت در برابر همه گیری بیماری هاست ، نقش بهداشت محیط در همه گیری هایی مانند کرونا بیشتر مشخص شد. او ادامه داد: در جایی که درمان قطعی و واکسن نداریم مقابله با کرونا تنها با
پلمب موقت 17هزار واحد متخلف کرونایی / دستورالعملهای بهداشتی برای مراسم اربعین
به گزارش ایسنا ، مهندس محسن فرهادی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط که به صورت ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در برابر همه گیری ها انتخاب شده است. این یعنی زمانی که درمان قطعی برای یک بیماری وجود نداشته باشد، همگی باید به رعایت پروتکل های بهداشتی روی آوریم؛ به ویژه آنکه
فرماندار بوکان: عادی انگاری باعث افزایش دوباره مبتلایان کرونا شده است
محمد امین زاده روز شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بوکان افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سطح کشور، استان و شهرستان هستیم و این امر می طلبد که همه مردم و مسوولان رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند. وی ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ترویج آن با بهره گیری از فضای مجازی و رسانه های فعال شهرستان
شناسایی 3204 مورد جدید ابتلا به کرونا
، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. وی در توضیح استان های در شرایط هشدار گفت: استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، راهبردنامه و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. وی افزود: شنبه 26 سپتامبر و 5 مهر روز جهانی بهداشت محیط است. همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت از زمان شروع ایپدمی کووید19 دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش
24 استان وضعیت قرمز، فوت 172 بیمار دیگر
بهداشت همچنین با تبریک روز جهانی بهداشت محیط، گفت: از آغاز شیوع کرونا همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت ، دوشادوش مدافعان سلامت، با تلاش های بی وقفه و بدون چشمداشت، نقش موثری در مدیریت همه گیری بیماری کرونا از خود به نمایش گذاشتند و اقدامات ارزشمند این عزیزان طی ماههای گذشته کمک شایانی به کاهش فشار کاری کارکنان شاغل در بیمارستان ها و مرکز درمانی کرده است. دکتر لاری گفت: از مهم ترین اقدامات
جدیدترین آمار کرونا در ایران/ فوت 175 نفر در طول 24 ساعت گذشته
بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. *** استفاده صحیح از ماسک لاری در ادامه بیان داشت: امروز 26 سپتامبر و 5 مهر روز جهانی بهداشت محیط است. همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت از زمان شروع ایپدمی کووید19 دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش های زیادی را انجام داده اند، نیروهایی که بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت این
کرونا جان 172 نفر دیگر را گرفت
کووید19 دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش های زیادی را انجام داده اند، نیروهایی که بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت این همه گیری داشتند و اقدامات آنها کمک بزرگی برای کاهش بار بیمارستانها بوده است سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تدوین و ابلاغ 116 پروتکل بهداشتی برای کنترل اپیدمی کووید19، از جمله پروتکل های فاصله گذاری، استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی، پروتکل
جوابیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مطلب گرانفروشی اسنپ در یاسوج ؛ اسنپ در قیمت گذاری آزاد است و ...
.... حداقل انتظاری که از این سازمان می رود و مردم انتظار تلاش عینی (و نه صرفاً پاسخ رفع تکلیفی و یا رفع مسئولیتی) در این جهت داشته و لذا لازم است که در این راستا برای کسب تکلیف و نه رفع مسئولیت، این سازمان با وزارت متبوع در این خصوص مکاتبه و تعیین تکلیف نماید. از این رو به مدت 20 روز منتظر مانده تا مکاتبات این سازمان با وزارت متبوع (مقرر در بند 1 پاسخ کبنا نیوز در بالا) در این خصوص را انجام داده و مستندات آن را برای ارائه به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار دهد. بدیهی است بعد از منقضی شدن این مدت، گزارش گران فروشی اسنپ و انتظارات مردم مجدداً مورد گزارش، تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. ...
پیام سرلشکر صفوی در پی شهادت سردار خدادی
ماند. اینجانب این مصیبت وارده را به خانواده آن مرحوم و همرزمان دفاع مقدس و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و از آستان ربوبی برای آن فقید سعید، علو درجات و هم نشینی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه الاسلام، صلحا و صدیقین و برای خانواده محترم و سایر بازماندگان سوگوار پاداش صابرین توأم با سلامت و سعادت مسئلت می نمایم. سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا
24 استان وضعیت قرمز، فوت 172 بیمار دیگر
قدامات واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت، می توان به تنظیم و ابلاغ 116 شیوه نامه بهداشتی در خصوص اصول فاصله گذاری ، گندزدایی ، استفاده از ماسک و محلول ها و تهویه هوا برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تدوین شیوه نامه های بهسازی محیط و نظارت های محیطی در شهر و روستا، نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی، نظارت
23 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سیستان و بلوچستان معدوم شد
مبتلایان کمتری نسبت به سایر استانها مواجه باشیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اگر امروز ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی به فرهنگ عمومی تبدیل شده است نشانه ای از نقش نظارت و آموزش دست اندرکاران سلامت محیط است که نباید از آن غافل بود. هاشمی شهری اظهار کرد: با حضور تیم های بهداشت محیط در مراسم مذهبی و عزاداری ایام محرم و آموزش های چهره به چهره به مردم در خصوص رعایت
قدردانی وزیر بهداشت از فعالان بهداشت محیط
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ؛ متن پیام آقای دکتر سعید نمکی به این شرح است: رئیس/سرپرست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی .... با سلام فرصتی مغتنم پیش آمده تا فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط که مصادف با 26 سپتامبر و 5 مهر است را با قدردانی از همه ی متولیان و تلاش گران این عرصه به ویژه همکاران بهداشت محیط
کرونا جان 172 نفر دیگر را در ایران گرفت
، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. وی افزود: امروز 26 سپتامبر و 5 مهر روز جهانی بهداشت محیط است. همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت از زمان شروع ایپدمی کووید19 دوشادوش سایر نیروهای بهداشتی و درمانی برای کنترل این اپیدمی تلاش های زیادی را انجام داده اند، نیروهایی که بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت این همه گیری داشتند و اقدامات آنها کمک بزرگی برای کاهش بار بیمارستانها بوده
بازدید مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا در شهرستان ...
بیماران را مورد بررسی قرار دادند. مشاور وزیر در امور سلامت، با حضور در یکی از رستوران های شهریار و مصاحبه با مدیر و پرسنل این رستوران، نحوه اجرای پروتکل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا در اصناف شهرستان شهریار را مورد بررسی قرار داد. طی جلسه ای که در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان، معاون بهداشتی شبکه و
استفاده حداکثری از توانایی رسانه ها درخصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی
ارائه کرد و سپس سایر اعضا پیرامون موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته و پیشنهادات و راهکارایی جهت جریان سازی فکری و القاء حساسیت همشهریان در کنترل این بیماری بیان داشتند. شایان ذکر است؛ افزایش نظارت بر صنوف پر خطر، تاکید بر عدم ارائه خدمات در ادارات به مراجعین بدون ماسک، معرفی همیار سلامت و رابط سلامت از هر اداره به شبکه بهداشت و درمان جهت آموزش و پیگیری مسائل مربوط به پیشگیری از این بیماری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و انجام مصاحبه با معتمدین و متنفذین شهرستان در خصوص توصیه به رعایت موارد بهداشتی و ایجاد حساسیت در جامعه جز مهم ترین مصوبات این جلسه بود. ...
لزوم قرار گرفتن کادر درمان در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی که هر دو در استان مازندران مشغول به کار هستند در نامه ای به معاونت بهداشتی دانشگاه مازندران خواستار اختصاص سهمیه مناسب واکسن آنفلوانزا به کادر درمان و بیماران خاص شدند. متن این نامه به شرح ذیل است: معاونت محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی