اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در همه گیری کرونا
سایر منابع:
سایر خبرها
پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط
به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر اسنت: رئیس/سرپرست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی .... با سلام فرصتی مغتنم پیش آمده تا فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط که مصادف با 26 سپتامبر و 5 مهر است را با قدردانی از همه ی متولیان و تلاش گران این عرصه به ویژه همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی و اعضای محترم هیات
پیام تبریک و قدردانی معاون سیاسی استاندار از خدمات دانشگاه علوم پزشکی یزد
جهانی بهداشت محیط با شعار "بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری ها" و ارج نهادن به تلاش و ایثارگری خدمتگزاران این عرصه که موجبات سلامتی و آسایش جامعه را فراهم می سازند. بدون شک فعالیت های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و پرسنل خدوم و زحمتکش بهداشت محیط در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، نقش بسزایی در کنترل شیوع آن و حفظ سلامت شهروندان داشته است.
آغاز تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا از امروز در سراسر کشور
سیدحسین داودی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دستور وزیر بهداشت از آغاز تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی از امروز ششم مهر ماه خبر داد. رئیس/سرپرست محترم دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با سلام و احترام؛ با عنایت به دستور مقام عالی وزارت، مقرر گردیده توزیع واکسن آنفلوانزا تا نیمه شب امشب 1399/7
نظارت مستقیم بر عملکرد شهرداری ها خارج از اختیارات وزارت کشور است/ آماده اصلاح خلاء های نظارتی هستیم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وزارت کشور در پاسخ به خبری از منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 23/6/1399 با عنوان منتشر شده بود، توضیحاتی ارائه داده است. در این جوابیه آمده است: نظر به انتشار گفت و گویی با عنوان انتقادات از وزارت کشور به دلیل نظارت کردن بر عملکرد شهرداری در خبرگزاری خانه ملت، سوال نماینده محترم بندرعباس، قشم و
تشدید نظارت بازرسان سلامت در فارس
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشدید نظارت ها و اقدامات بازرسان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه برای افزایش کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 در سطح استان فارس خبر داد. مهرزاد لطفی امروز در یکصد و هفتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، از تلاش شبانه روزی همه کارکنان کادر بهداشت، درمان و آزمایشگاه های
در جنگ دفاع مقدس رزمندگان در خط مقدم بودند الان کادر درمان
: بسیج و سپاه در بحث اطلاع رسانی ، پیشگیری و کنترل این ویروس منحوس تلاش نموده و ضمن اعلام آمادگی کامل تا شکست ویروس منحوس کرونا با تمام قوا و امکانات خود در خدمت مدافعان سلامت می باشد و از کمک به مدافعان سلامت دریغ نخواهیم کرد. وی افزود: امیداست با تلاش وزارت بهداشت و شما عزیزان که بصورت جهادی فعالیت می کنید از این بحران خارج شویم.
امام جمعه بوشهر شهادت دومین زن شهید مدافع سلامت استان را تسلیت گفت
خلیج فارس را به همه مردم استان بوشهر به ویژه خانواده محترم ایشان و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان تسلیت عرض می نمایم. آن شهیده گرانقدر در خدمت به مردم و بیماران، تلاشی ستودنی داشتند و در راه مبارزه با بیماری کرونا با آنکه بازنشسته بودند به ادامه تلاش و خدمت پرداختند و در این راه به شهادت رسیدند . بیشتر بخوانید هفتمین شهید مدافع سلامت استان بوشهر آسمانی شد
پیام تسلیت مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر به مناسبت شهادت هفتمین مدافع سلامت استان
مرکز آموزشی و درمانی شهدای خلیج فارس، همکار گرانقدر و ایثارگر، شهیده فداکار خانم زهرا رگبار که در راه خدمت به مردم شریف استان و در جبهه نبرد بی امان با کروناویروس تا آخرین نفس ایستاد و جنگید، برای ما بسیارسخت و جانکاه است اما یاد و خاطره تلاش های صادقانه و شبانه روزی او در کنار سایر مدافعان سلامت استان مخصوصا در نجات جان بیماران کرونایی، همواره در یادها باقی خواهد ماند. اینجانب با قلبی
جای خالی نظارت بر بازار میلیاردی تجهیزات پزشکی/ چرا معاونت درمان زیربار نظارت تیتک نمی رود؟
محور خصوصا داروها در این بحران ارزی با کندی پیش رود. خبرگزاری فارس سعی دارد در این گزارش با نگاه نقادانه موانع توسعه این سامانه را مورد واکاوی قرار دهد؛ باشد که مورد استفاده مسؤولین و دستگاه های مربوط قرار گیرد. *عدم همراهی معاونت درمان وزارت بهداشت با سامانه تیتک و بیمه ها سامانه تیتک با اختصاص یک کد واحد به هر محصول سلامت محور وارداتی یا تولید داخل، به سیستم بیمه ای کشور این
158 شهرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند
ستاد ملی مقابله با کرونا موظف شده که با توجه به موقعیت و وضعیت خاص تهران بزرگ، برنامه ویژه ای را برای ارتقای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و حمل و نقل عمومی تا جلسه بعدی این ستاد ارائه کند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، این برنامه باید مبتنی بر بهره گیری از فناوری های نظارتی و جریمه ای، بدون برخورد حضوری و قهری با مردم و همکاری
58 درصد پروتکل های مقابله با کرونا در استان بوشهر رعایت می شود
به گزارش خبرنگار مهر ، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران بهداشت و درمان استان بوشهر اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته تلاش زیادی را از سوی نیروهای درمانی و مدافعان سلامت در نقاط مختلف استان بوشهر شاهد بوده ایم. وی با تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در عرصه درمان، نظارت، بازرسی و پیشگیری اضافه کرد: علاوه بر درمان در عرصه پیشگیری، نظارت و بازرسی خدمات زیادی عرضه
نظارت بر تدفین اجساد مشکوک و قطعی کرونا
به گزارش خبرگزاری مهر ، سیما سادات لاری، گفت: بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری ها است و امروز 26 سپتامبر و پنجم مهر ماه مصادف با روز جهانی بهداشت محیط است که این روز را به همه تلاشگران عرصه سلامت و به ویژه همکاران بهداشت محیط تبریک می گویم. وی افزود: از زمان شیوع بیماری کووید -19 در کشور، همکاران بهداشت محیط در اقصی نقاط کشور، دوشادوش شاغلین نظام
بومی گزینی راهکار اساسی برای تامین پزشک در سیستان و بلوچستان است
اجرای طرح تحول نظام سلامت تفاوت معناداری میان میزان پرداختی به پزشکان شاغل در مراکز روستایی استان ما با سایر نقاط کشور ایجاد شد و همین موضوع باعث شد تا بعد از گذشت سال ها، همه مراکز روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از حضور پزشک برخوردار شوند اما هم اینک با عدم رغبت پزشکان برای حضور در مناطق روستایی رو به رو شده ایم. هاشمی افزود: هم اینک52 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در منطقه تحت
316 نفر از نیروهای بهداشت و درمان دشتستان به کرونا مبتلا شدند
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا و تلاش کادر بهداشت و درمان این شهرستان برای مقابله با این ویروس منحوس 316 نفر از کارکنان این مجموعه درگیر این بیماری شدند. به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، فتح الله نووزی در آیین تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بیش از هفت ماه است که همه تلاشگران عرصه سلامت در خط مقدم نبرد با کرونا سخت مشغول
دستور روحانی برای حل مشکل تأمین انسولین
شخصا با صدور دستور ویژه و فوری به مقامات ذیربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی، در جهت تأمین ارز و توزیع کافی این دو کالای اساسی، اوامر مقتضی را صادر فرمایید. بی شک تداوم وضع بحرانی فعلی، می تواند سلامتی عده زیادی از شهروندان مبتلا به دیابت را به خطر افکنده و صدمات ناشی از آن را غیرقابل جبران نماید و افزون بر آن دستاورد های طرح تحول سلامت را که از افتخارات دولت جناب عالی است، به مخاطره بیندازد. رئیس جمهور 2روز پس از انتشار این نامه سرگشاده، در نامه ای آنی و فوری خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت دستور بررسی موضوع و اقدام فوری را صادر کرد. ...
شایعه پراکنی پیرامون کرونا، روند کنترل بیماری را کند می کند
صحیح می باشد و مطالبی که غلط و شایعه است، تشخیص قائل شوند. وی با تاکید بر این که اطلاعات صحیح و درست را باید از منابع معتبر کسب کرد، ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کانال های دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و رسانه های معتبر از جمله منابعی هستند که مردم می توانند اطلاعات پیرامون بیماری کرونا را کسب کنند. وی با تاکید بر اعتماد مردم به خدمتگزاران حوزه سلامت، بیان
درخشش دانشجویان پزشکی در عرصه های جدید دفاع از میهن
حاضرند از جان و مال خود بگذرند و بدون کوچکترین چشم داشتی در عرصه های علم ، ارائه خدمت و فناوری فعالیت کنند. مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: در حوزه علوم پزشکی در حال حاضر سرمایه اجتماعی رشد قابل توجهی داشته است و اکنون دستیاران و دانشجویان همانند سنگر دفاع مقدس، لباسی که برای مقابله با کرونا به تن می کنند همانند گذشته مقدس است و جان خود را برای سلامت مردم به خطر می اندازد. این
مدافعان سلامت و ایثارگران دفاع مقدس هم سنگران یک جبهه اند
مقدس و جان برکفان سلامت کشور چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در بحران اپیدمی امروز در ذهن مردم نقش بسته است. فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران رونمایی از کتاب "نوشدارویی پیش از مرگ سهراب" را به عنوان نماد تکریم جامعه سلامت و پزشکی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در روزهای سخت کرونایی، کادر بهداشت و درمان با دشمنی نامریی دست و پنجه نرم می کنند و این موضوع
میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بوشهر 58 درصد است
اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: استاندار بوشهر گفت: در مجموع 58 درصد پروتکل ها در این استان رعایت می شود که رضایت بخش نیست. به گزارش اتحاد خبر، عبدالکریم گراوند روز شنبه در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه بهداشت و درمان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس و شهدای عرصه سلامت اظهار کرد: ایثار و فداکاری پزشکان و کادر درمان در ماه های گذشته وصف ناپذیر و شایسته تقدیر است
استاندار: تنها 58 درصد پروتکل های بهداشتی در بوشهر رعایت می شود
به گزارش خلیج فارس به نقل از تسنیم؛ عبدالکریم گراوند در همایش تجلیل از تلاشگران بهداشت و درمان استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی اظهار داشت: خدمات و نقش کادر بهداشت و درمان در عرصه های تقویت سلامتی جامعه در خور تحسین است و از خدمات این عزیزان در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی قدردانی می شود. وی، از تلاش های
برگزاری دهمین کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مفاسد در بهداشت و درمان اهواز
درمان صنعت نفت برگزار شد. در این نشست دکتر دهقان ضمن تشکر از کادر درمانی و غیر درمانی بهداشت و درمان اهواز گفت : همکاران ما در سه ماه پیک بیماری کرونا همه ی تلاش خود را بکار گرفتند تا جامعه صنعت نفت به سلامت از این بحران عبور کند و بهداشت و درمان اهواز بیشترین مراجعات مرتبط با کرونا را در بین مناطق سازمان داشته است که بیش از 65 درصد موارد بستری را بازنشستگان صنعت نفت تشکیل داده اند
ادغام خدمات تاییدشده طب ایرانی، توان دفاعی نظام سلامت کشور را می افزاید
افزود: در فازم دوم، ورود آموزه های طب ایرانی برای درمان بیماری های رایج مد نظر است که از آموزه های مبتنی بر شواهد استفاده خواهد شد و با تاکید مقام محترم وزارت در جلسات چندگانه، ورود داروهای گیاهی به قفسه های دارویی نیز از اهداف فاز دوم ادغام خدمات در سطح اول نظام سلامت است. شعار و راهبرد اصلی طب ایرانی، اصلاح سبک زندگی است سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تاکید بر
تقدیر مدیر HSE شرکت سنگ آهن از پرسنل بهداشت محیط شهرستان بافق
/> سپس معاون فنی شبکه بهداشت و درمان بافق ضمن تشکر از حضور مسئولان حاضر بیان کرد: تلاش همکاران مجموعه بهداشت محیط از زمان شیوع بیماری کرونا برای تامین سلامت شهر و بهداشت محیط و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مناسبت های مختلف به ویژه ماه محرم و ایام پیش رو چندین برابر شده است. کوهگرد حسینی امیدوار شد با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و نظارت مرکز بهداشت و درمان این دوران را سپری کنیم.
23 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سیستان و بلوچستان معدوم شد
مبتلایان کمتری نسبت به سایر استانها مواجه باشیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اگر امروز ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی به فرهنگ عمومی تبدیل شده است نشانه ای از نقش نظارت و آموزش دست اندرکاران سلامت محیط است که نباید از آن غافل بود. هاشمی شهری اظهار کرد: با حضور تیم های بهداشت محیط در مراسم مذهبی و عزاداری ایام محرم و آموزش های چهره به چهره به مردم در خصوص رعایت
بازدید مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت از اجرای دستورالعمل های پیشگیری و درمان بیماری کرونا در شهرستان ...
/> مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت، مجموعه اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان شهریار را بسیار ارزشمند و قابل توجه دانست و از مدیریت مطلوب و تلاش شبانه روزی پرسنل شبکه قدردانی کرد. کرونا در شهرستان شهریار مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت
میدان داری کرونا در کرمان
آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا اصل بر آموزش حضوری با رعایت کامل بهداشت در مدارس است، از آن جا که مدرسه محل تردد اولیا، معلمان و دانش آموزان است باید محیطی عاری از هرگونه عیب و نقص به ویژه در زمینه بهداشت و سلامت باشد و نظارت های سخت گیرانه ای اعمال شود. اسکندری نسب افزود: چهار میلیارد و 800 میلیون تومان سرانه به مدارس واریز و چند روز قبل نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان
استفاده حداکثری از توانایی رسانه ها درخصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی
ارائه کرد و سپس سایر اعضا پیرامون موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته و پیشنهادات و راهکارایی جهت جریان سازی فکری و القاء حساسیت همشهریان در کنترل این بیماری بیان داشتند. شایان ذکر است؛ افزایش نظارت بر صنوف پر خطر، تاکید بر عدم ارائه خدمات در ادارات به مراجعین بدون ماسک، معرفی همیار سلامت و رابط سلامت از هر اداره به شبکه بهداشت و درمان جهت آموزش و پیگیری مسائل مربوط به پیشگیری از این بیماری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و انجام مصاحبه با معتمدین و متنفذین شهرستان در خصوص توصیه به رعایت موارد بهداشتی و ایجاد حساسیت در جامعه جز مهم ترین مصوبات این جلسه بود. ...
ضرورت ساماندهی مطلوب سرویس مدارس روستا مرکزی
فرماندارشهرستان با دستور کار تمهیدات بازگشایی مدارس و بررسی و تبادل نظر در خصوص ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب مدارس روستا مرکزی برگزار شد. فرماندار با تاکید بر اهمیت نظارت بر آموزش و پرورش در این ایام اظهار داشت: توجه به آموزش و پرورش یکی از مهمترین عواملی است که تاثیر قابل ملاحظه ای در بهره وری دارد. رادمهر با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و وزارت آموزش و پرورش و سایر نهاد های