غفلت دستگاه دیپلماسی موجب اعدام شیخ نمر شد/ اعدام شیخ نمر موجب گسترش اعتراضات به عربستان سعودی می شود - موج رسا
سایر خبرها
دستگاه دیپلماسی روحیه انقلابی ندارد/ ایران باید در روز اعدام شیخ نمر، سفیر عربستان را از کشور اخراج می ...
دیپلماسی این اتفاق رخ نداد. وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور ما روحیه انقلابی ندارد عنوان کرد: ایران باید در روز اعدام شیخ نمر، سفیر عربستان را از کشور اخراج می کرد تا این حوادث رخ نمی داد و جای ظالم و مظلوم عوض نمی شد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ضعف دستگاه دیپلماسی اظهار تاسف کرد و گفت: قطع روابط بین ایران و عربستان، از طرف دولت سعودی جای تاسف دارد و ما متاسف هستیم که دستگاه دیلپماسی مان به حدی ضعف دارد که عربستان از ما طلبکار می شود. انتهای پیام/ ...
جهل، کینه توزی و انتقام
/> ز عجایب روزگار ماست کشوری که مهد تکثیر و تربیت رادیکالیسم است، نمایش اجتماع ضدتروریسم برگزار می کند که حاصل خونینی جز اعدام رهبر شیعیان عربستان سعودی و 46 نفر دیگر در پی ندارد. بنابراین اعدام شیخ نمر نمی تواند بی ارتباط با دیدار حامیان گروه های تکفیری- تروریستی در ریاض باشد. در حالی که از مدت ها قبل، بیشتر کشورهای اسلامی نسبت به عواقب اعدام شیخ نمر به عربستان هشدار و انذار داده بودند، چنین
آیا ورود به سفارت واکنشی مناسب با اعدام شیخ نمر است؟
دو موضوع را به هم ربط دادند و تحلیل کردند که آقای اردوغان تندروهای عربستان را تحریک به تسریع اعدام شیخ نمر کرده تا بلکه از این راه تلاش های ناکامش برای برهم زدن معادلات سوریه را بتواند جبران کند به هر حال نقشه های دو کشور در سوریه و عراق همه ناکام مانده و امروزه هر دو کشور در شرایطی قرار دارند که ملیاردها دلار هزینه های آنها در این جنگ ها به باد رفته و طرفداران ایران روز به روز پیشروی های بیشتری
ایران متعهد به کنوانسیونهای بین المللی در قبال اماکن دیپلماتیک است
مشکلات داخلی خود را از طریق فرافکنی حل کند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: برخورد تند با خواسته های اصلاحی و آزادی خواهانه در داخل عربستان سعودی که آخرین مورد آن سخن گفتن با اعدام، سرکوب و گردن زدن مخالفان داخلی عربستان از جمله شهید آیت الله نمر، حاکی از آن است که عربستان خود را در انواع بحران های داخلی و بیرونی گرفتار می بیند و سیاست افزایش تنش را دنبال می کند. جابر
حج تمتع (واجب) لغو شد
رساندند و حالا نیز با وقاحت تمام اقدام به اعدام شیخ نمر کردند. او گفت: قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران، نهایت دنائت دولت وهابی را نشان می دهد بنابراین همزمان با قطع روابط دپیلماتیک عربستان با ایران، اعزام حجاج به حج تمتع نیز قطع می شود و در سال آینده امکان اعزام به حج تمتع وجود ندارد. این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی روابط دیپلماتیک به طور کامل قطع شود کنسولگری های آن کشور
اظهارات نوش آبادی درباره اعدام شیخ نمر، توقیف روزنامه بهار و آخرین اخبار محل نمایشگاه کتاب
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشست هفتگی حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برگزار شد. در این نشست نوش آبادی با تسلیت شهادت شیخ نمر گفت: اقدام غیرمسئولانه و کینه توزانه عربستان سعودی در به شهادت رساندن شخصیت دینی مصلح و مظلوم، با سکوت و چشم بستن مدعیان حقوق بشر و دموکراسی مواجه شده است. وی افزود: عجله عربستان سعودی در قطع ارتباط با
زیان های اقتصادی ایجاد ناامنی
دکتر جعفر خیرخواهان حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد پس از اعلام خبر اعدام شیخ نمر را می توان جدیدترین حلقه از سلسله حوادثی قلمداد کرد که تصویر و چهره ای نامناسب از ایران به جهان مخابره می کند و با رسم ادب و میهمان نوازی ایرانیان هم بیگانه است. با وجود تاکیدها و سفارش های رهبر معظم انقلاب که کنترل احساسات و پرهیز از تصمیم گیری در اوج احساسات را ضروری دانسته و در
سخنگوی وزارت خارجه: دنبال از سرگیری روابط با عربستان نیستیم
اسلامی به وظایف خود عمل کرده و در برخورد با افرادی که قانون شکنی کرده بودند اقدامات لازم و دستگیری انجام شده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره اقدام شب گذشته (یکشنیه) عربستان درباره قطع رابطه با کشورمان گفت: دولت عربستان سعودی حیات و منافع خود را در ایجاد درگیری و تنش در منطقه می داند و در سالیان اخیر سیاست هایی را در منطقه داشته که به تنش آفرینی کمک کرده است. وی
مردم را نمی شود زد
دیپلماتیک بر عهده پلیس دیپلماتیک است. منتظرالمهدی اظهار کرد: در حال حاضر نیز سفارت عربستان در امنیت کامل است. سخنگوی ناجا درباره اینکه گفته می شود اقدام به آتش سوزی در داخل کار خود کارکنان سفارت بوده است، هم گفت: ما به چنین چیزی نرسیدیم. منتظرالمهدی درباره اینکه آیا جریانی هدایت حمله کنندگان به سفارت را پشتیبانی می کرده یا خیر، گفت: دستگاه قضایی باید در این باره تحقیق
روز مرگ آل سعود فرا رسیده است/ منتظر دستور رهبری برای نابودی آل سعود هستیم
حجت الاسلام مهدی انصاری استاد و نویسنده برتر حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار طنین یاس استان همدان ، اعدام آیت الله نمر توسط رژیم منحوس آل سعود نشان داد که در کشور عربستان موضوعی به نام آزادی و احترام به علما و دانشمندان وجود ندارد و در اصل دیکتاتوری کامل در این کشور حکم فرما می باشد. وی با بیان اینکه این اقدام عربستان با هیچ منطقی سازگار نیست، اضافه کرد: آیت الله شهید نمر عالمی بود
ارشاد: امسال بودجه ای برای جشنواره عمار مصوب نشد
بیست و دومین نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد. نوش آبادی در این نشست با اشاره به شهادت شیخ نمر متنی را قرائت کرد و گفت: شیخ نمر به دست حکام عنود و گستاخ سعودی به شهادت رسید. بی شک اعدام شیخ نمر در راستای سیاستهای استعماری و نیات شوم دشمنان اسلام ایجاد تفرقه میان مسلمانان بود. *تاثیر قطع رابطه دیپلماتیک میان ایران و
سخنگوی وزارت خارجه: دیپلمات هایمان هنوز در عربستان هستند/ نظام قانونی عربستان تاریخ گذشته است
صراحت و قاطعیت اعلام می کنیم که ایران نسبت به حفظ حرمت و مراعات قواین بین المللی برای حفاظت از کلیات مراکز دیپلماتیک اقدامات لازم را به صورت طبیعی انجام داده و خواهد داد. عربستان زمانی اعلام قطع رابطه کرد که هیچ گونه تهدیدی متوجه دیپلمات های سعودی نبوده است سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اقدام شب گذشته عربستان گفت: اقدام عربستان هنگامی رخ داد که همه ی امور تحت کنترل
خیابان کنسولگری عربستان در مشهد با تابلوی شهید شیخ النمر مزین شد
اسلامی شهر مشهد در این خصوص بیان کرد: پیش از این و همزمان با صدور حکم اعدام این روحانی شیعه این پیشنهاد در شورای شهر مشهد مطرح شد اما به دلیل اینکه این موضوع منجر به واکنش سریع رژیم ملعون سعودی برای اعدام این روحانی نشود این طرح در شورای شهر مسکوت ماند. حجت الاسلام علی اصغر لطفی افزود: با شهادت این روحانی برجسته و مجاهد در نهایت شورای شهر مشهد این تصمیم را عملی کرد و تابلوی مزین به نام این شهید مجاهد در خیابان مجاورت کنسولگری عربستان و در سجاد 17 نصب شد.
آسیب دیدگی 10 مامور پلیس در تجمع سفارت
ای ندارد، ضمن اینکه حضور پلیس علاوه بر افزایش میزان امنیت، باعث اعلام رضایتمندی از سوی شهروندان نیز شده است. برخورد با تجمع های بدون مجوز سخنگوی ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تجمعات دو شب گذشته در جلوی سفارت عربستان و اتفاقاتی که رخ داد گفت: پلیس در همان دقایق اولیه اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و با توجه به روحیه اسلام طلبی مردم، پیش بینی های لازم را برای انجام تجمع و
ناپختگی حاکمان سعودی بحران ساز است
حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را خواستار بود؛ بلکه علمای جهان اسلام نیز خواهان توقف اجرای حکم بودند. اما در خصوص روابط ایران با دولت سعودی، این مساله، مربوط به دستگاه دیپلماسی خارجی است و من معتقدم دستگاه دیپلماسی خارجی ما سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را دنبال می کند. نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: حرمین شریفین مِلکِ آل سعود نیست، بلکه از آنِ جهان اسلام است. عربستان بدش نمی آید که
وضعیت نامطلوب در زمینه امام شناسی
و اکنون اوج غربت اسلام است، گفت: امروز سنگین ترین رسالت ما این است که دین اسلام را از غربت خارج کنیم. آیت الله محمدی با اشاره به فرموده مقام رهبری که هنر این است که آموزه های دینی را ترویج کنیم، گفت: وقتی در عراق و نیجریه و پاکستان شیعه می کشند یعنی اسلام غریب است. بزرگ ترین غفلت انسان در این است که خودش را نمی شناسد وی با تأکید بر اینکه بعد از قدرشناسی اسلام و
برای اعزام به حج تمتع سال آینده منتظر نظر مسئولان کشور هستیم
ناطقان: حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری صبح امروز، ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر که به دست عمال سعودی صورت گرفته گفت: شیخ نمر به دست سعودی ها به شهادت رسید که این موضوع را به جامعه رسانه و مسلمانان تسلیت می گویم بی شک اعدام شیخ نمر در راستای سیاست های استعماری و نیات شوم دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه میان شیعه وسنی است. وی افزود: حمله به کنسولگری مشکوک بوده و از طرف مردم نبوده
واکنش های موگرینی و کلینتون به اقدامات عربستان
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای با ابراز نگرانی از رفتار عربستان گفت: همه طرف ها باید اوضاع را تحت کنترل بگیرند و از بروز تنش های تفرقه افکنانه جلوگیری کنند. موگرینی در این بیانیه ای افزود: در گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که روز یکشنبه به مدتی طولانی انجام گرفت این موضوع را مطرح کرده است که نباید تلاش ها برای حل بحران سوریه خنثی شود. موگرینی گفت : جامعه
سخنران بزرگداشت شهید شیخ نمر در کرج اعلام شد
حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، شهادت آیت الله شیخ نمر را موجب تسریع حرکت انقلابی مردم مسلمان عربستان تا سرنگونی رژیم منحوس آل سعود دانست و اظهار کرد: مجلس بزرگداشت شهید شیخ نمر فردا سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی بزرگ نماز جمعه شهرستان کرج برگزار می شود. وی در ادامه سخنران این مراسم را حجت الاسلام سید حمید روحانی موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و
دختر رقیب آل سعود درباره اعدام شیخ نمر چه گفت؟
نمر النمر را بکشد تا اسلامگرایان را حداقل به خاطر قتل فارس الشویل و افراد دیگر ساکت کند. وی ادامه داد: دشمنی با شیعه و ایران ضرورتی مهم برای بازگرداندن مشروعیت به نظام سعودی – به ویژه از نظر اسلامگرایان- شده است. مضاوی الرشید با اشاره به اوضاع ناپایدار عربستان به خصوص در سایه بحران اقتصادی این کشور، نوشت: به زودی مشروعیت ریال (سعودی) سقوط می کند، به ویژه پس از کسری بودجه و تحمیل
صدور دستورات لازم به نیروی انتظامی
این کشور در تهران وارد شود. وی با محکوم کردن مجدد اقدام غیرانسانی عربستان سعودی در به شهادت رساندن شیخ نمر در عین حال تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ کس چنین اجازه ای داده نشده که به بهانه دفاع از ارزش ها قانون و یا معیارهای موجود را نفی کند و اگر مطالبه ای هست باید از طریق مجاری قانونی پیگیری شود. وی با بیان اینکه آنچه که شنبه شب رخ داد باعث تاسف است در ادامه
ابلاغیه مثلث شوم به سلمان و اردوغان/ قطعات پازل جور شد!
به داعش پایین آمده و این موضوعی نیست که ریاض و حامیان غربی و صهیونیستی آل سعود در پی آن باشند. دوم اینکه؛ سفر اردوغان به عربستان سعودی نقش مهمی در وقوع رخدادهای اخیر داشت. در این سفر، اردوغان و ملک سلمان بر روی راه اندازی موج جدیدی از تنش میان اهل سنت و شیعیان تاکید کرده و اعدام شیخ نمر را نیز گامی در جهت تحقق این موضوع مورد ارزیابی قرار دادند. بی دلیل نبود که درست یک روز پس
سرنخ نفوذ در آن نیمه شب توحش
عربستان، آن طور که برخی می خواهند القا کنند، یک اقدام خودجوش مردمی نبوده است بلکه حرکتی کاملا حساب شده و با طرح ریزی قبلی بود. این، حمله به سفارت عربستان نبود، حمله به ایران و منافع ملی ایران بود، در دقیق ترین زمان و با هوشمندانه ترین روش؛ درست در زمانی که با اعدام شیخ نمر، سعودی ها در موضع انفعال قرار داشتند و نه تنها ایران که حتی کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری نیز این اعدام را محکوم می
اعدام شیخ نمر برگ دیگری بر پرونده سیاه آل سعود افزود
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اقدام شتاب زده رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر نشان دهنده شکست های پی در پی در سیاست های مداخله جویانه آنها در کشورهای یمن، سوریه و عراق است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام عیسی بزمانی با اشاره به اینکه این اقدام غیرانسانی، غیردموکراتیک و قرون وسطایی تلقی می شود، افزود: عربستان با اطاعت
اعتبارات برخی پروژه های نوشهر وضعیت مطلوبی ندارد
به گزارش بی باک، مهر نوشت: علی شادمان پیش از ظهر دوشنبه در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر افزود: بسیاری از پروژه ها نیمه کاره مانده و یا اعتبار نگرفته است که این موضوع را مدیران جدی بگیرند. وی ضمن تسلیت شهادت آیت الله شیخ نمر اظهار کرد: حکومت آل سعود اقدامات نسنجیده ای را که موجب ازبین رفتن وحدت بین مسلمین می شود را انجام داد که مطمئناً این اقدامات به ضرر خودشان تمام خواهد شد
"ایران می توانست..."
عربستان سعودی تلقی نخواهد شد؛ بلکه نقض تعهدات حقوقی ایران نسبت به جامعهٔ بین المللی (یا آنچه در حقوق بین الملل به آن تعهدات Erga omnes می گویند) محسوب خواهد شد؛ و به تبع، فقط یک مدعی در برابرمان نخواهیم داشت. بلکه همهٔ کشورهایی که در ایران سفارتخانه دارند می توانند، به تحریک عربستان و پشتیبانان قدرتمندش، علیه ما اقدام نمایند، سفرای ما را احضار کنند و نسبت به این اقدام اعتراض کرده، برای تداوم
دشمن برای تحریف راه امام برنامه دارد
به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنجشنبه در همایش ولایت و بصیرت که با موضوع نفوذ زمینه ساز فتنه در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در مدت گذشته خصوصا از چهاردهم خردادماه به بعد یکسری هشدار و اعلام خطر مردم را فرا گرفت. مقام معظم رهبری در چهاردهم خردادماه یک اعلام هشدار سنگینی داشتند که حتی این اعلام خطر را در فتنه 88 نیز بیان نکرده بودند. وی تصریح کرد: اگر مردم ایران
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی: با خاطیان حوادث شنبه شب به صورت جدی برخورد شود
به گزارش خزر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد با اشاره به اقدام عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر اظهار کرد: اتفاق افتاده حادثه ای هولناک و لبریز از جنایت است و زمینه ساز خشم و نفرت در جهان اسلام نسبت به کسانی شد که در این جنایت نقش داشتند و خون پاک این روحانی انقلابی را بر روی زمین ریختند. این نماینده مجلس با بیان اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و خشم امت
15 نکته درباره اعدام شیخ نمر : وقتی ایران به تله نمی افتد
جناح های سیاسی حامی دولت خواستار برخورد دیپلماتیک و حتی در صورت امکان کاستن از تنش در روابط با عربستان هستند. دولت سعودی به خوبی به تفاوت دیدگاه دو جناح عمده سیاسی در ایران و رویکرد دولت حسن روحانی نسبت به دولت ریاض آگاه است. 9- دولت سعودی به خوبی می توانست یش بینی کند که اعدام شیخ نمر چه پیامدهایی می تواند در ایران داشته باشد. این مساله پیچیده ای نبود. در کمترین فرض دولت سعودی می
محبعلی: دولت باید مقتدرانه جلوی تندروها را بگیرد/ مهاجمان به سفارت، به خون شیخ نمر مظلوم خیانت کردند
آسیایی با بیان اینکه متاسفانه صورت مسئله در کشورما به درستی و هوشمندانه باز نشد گفت: از منظر دیپملماسی و مقررات بین المللی و حتی از منظر افکار عمومی اعدام شیخ نمر یک اقدام کاملا ضد حقوق بشری و جنایتی آشکار بود که عربستان باید به خاطر آن هم به افکار عمومی خود و هم به جامعه جهانی پاسخ می داد. ما می توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و سعودی را در محافل بین المللی تحت فشار قرار دهیم و برگ برنده دست ما بود