اولویت وزارت بهداشت اجرای قانون جوانی جمعیت است - صبای سلامت
سایر منابع:
سایر خبرها
تدابیر وزارت بهداشت برای دارویار و برنامه پزشک خانواده
دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه درمان به نظام سطح بندی توجه جدی داشته باشند، گفت: منابع و امکانات کشور محدود اما تقاضاها نامحدود است باید در چارچوب اعتبارات موجود، انضباط مالی و توجه به داشته ها و امکانات عمل کنیم. وزیر بهداشت تصریح کرد: در حوزه درمان علاوه بر توجه به نظام سطح بندی، تکمیل پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، پزشکی خانواده و حمایت از نیروها و اعضای هیأت علمی هم برای ما اولویت دارد
نخستین جشنواره ملی سلامت، ایمنی و محیط زیست برگزار می شود
به گزارش وبدا، این جشنواره با هدف تاکید بر اجرای طرح های ایمن سازی در سطح وزارت بهداشت و به منظور بررسی و تحلیل چالش های حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست، مدیریت مصرف انرژی، ارزیابی سلامت کارکنان و ارزیابی محیط کار و سلامت و ارتقای تاب آوری نظام سلامت، برگزار می شود. ارائه تجارب برتر و بازتاب فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در زمینه استقرار نظام سلامت، ایمنی و
اولین دانشکده روانشناسی و سلامت اجتماعی کشور افتتاح شد
. زالی تاکید کرد: به دلیل ماهیت و اهمیت ارتقای بهداشت سلامت روان، نظام مراقبت اولیه در این حوزه در دستور کار است. وی با اشاره به اینکه مرجع افزایش دانشجویان برای آموزش، تنها به بیمارستان محدود نمی شود، مراکز سراج را از جمله مراکز فعال بالینی مراجعان روان عنوان کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه، حلقه مفقوده دانشجویان روانشناسی را فقدان آموزش های مهارتی
جوانی جمعیت الزام قانونی، تأکید ویژه رهبری و وظیفه ملی ما محسوب می شود
، جوانی، نشاط و کارآمدی به تدریج از بین می رود. ظفرقندی افزود: جوانی جمعیت از مهم ترین مطالبات ما از دانشگاه های علوم پزشکی است. این قانون دارای منابع و اعتباراتی است و در جوانی جمعیت به نگاه سیستمی نیاز داریم. به عنوان نمونه برای بهورزان و مراقبان سلامت مشوق ایجاد و در جهت رفع مشکلات، مشاوره و فرهنگسازی اقدام کنیم. وی با بیان اینکه اقدامات اخیر وزارت بهداشت در حوزه دستیاری
چالشی که شمال غرب کشور با آن مواجه است / فرسودگی 80 درصد بیمارستان های آذربایجان شرقی
های مختلف حوزه سلامت، این استان علاوه بر جمعیت 4میلیونی ساکن در شهرها و بخش های مختلف، برای استان های همجوار و منطقه مثل اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و حتی برای مناطقی از شمال عراق و جمهوری نخجوان نیز خدمات ارائه می کند. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر اینکه باید از تمام توان و امکانات موجود برای بهسازی و نوسازی بیمارستان های استان بهره گرفت
طرح کنترل بیماری هپاتیت B !
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از آغاز طرح کنترل بیماری هپاتیت B از مهرماه سال 1403 خبر داد. حسین فرشیدی، در جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت با هیأت رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی، گفت: طرح ریشه کنی بیماری هپاتیت C با درمان رایگان آغاز شده و ظرف دو سال پایان می یابد و از مهرماه 1403 طرح کنترل بیماری هپاتیت B شروع خواهد شد. وی، فرهنگستان علوم پزشکی را بازوی قوی نظام سلامت
بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمارستان نمازی
قدردانی کرد. او در دیدار با پرستاران بیمارستان نمازی، به حمایت دولت و وزارت بهداشت و تلاش بیش از پیش مسوولان دانشگاه در سطح ملی برای تسریع در رفع چالش ها و دغدغه های حوزه سلامت به ویژه جامعه پرستاری اشاره کرد و افزود: پرستاری، یکی از مشاغل با ارزش در جامعه است که مورد احترام و اعتماد عموم مردم قرار دارد و ایثار و از خودگذشتگی این نیروهای سلامت در بحران های مختلف به مردم ثابت شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار توسعه گردشگری سلامت در آمل شد
همه الزامات قانونی را جهت انجام هر اقدامی رعایت کنیم و از ابتدا به صورت ریشه ای بر اساس رعایت آیین نامه های موجود و دریافت مجوزهای لازم انجام شود تا بهترین نتیجه را در روند تحقق آن گرفت. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نقش موثر خیرین سلامت در توسعه بهداشت و درمان استان ، خواستار جلب همکاری این عزیزان در توسعه فضاهای درمانی و آموزشی این شهرستان شد. وی با اشاره به برخی
برنامه هفتم پیشرفت، از تدوین لایحه تا ابلاغ قانون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزارت بهداشت با محوریت معاونت توسعه مدیریت و منابع در دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی از اسفند ماه سال 1399 در شش فاز انجام شد. فاز اول مربوط به تحلیل وضعیت اقداماتی همچون انجام آسیب شناسی برنامه های توسعه پیشین، تدوین چارچوب مفهومی و گزارش آینده نگارانه ظرفیت و چالش های پیش رو. فاز دوم تدوین احکام پیشنهادی بخش سلامت شامل تحلیل وضع موجود، تعیین اهداف و راهبردهای 5 ساله نظام سلامت
فراخوان مقاله هشتمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
هشتمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران روز سه شنبه، 23 بهمن، 1403 توسط دبیرخانه دائمی کنگره با همکاری، دانشگاه یاسوج، دانشگاه شیراز، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان, دانشگاه یاسوج, دانشگاه شیراز, دانشگاه اراک برگزار می شود. دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه دعوت می گردد با توجه به محورهای اصلی کنفرانس تا تاریخ 8 آذر ماه جهت ارسال
وزارت بهداشت و مجلس در مسیر ارتقای وضعیت رفاهی کارکنان نظام سلامت کشور
پیشنهاد شده که در صورت موافقت اقدامات مقتضی انجام خواهد شد. به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سلسله نشست های هم اندیشی میان مهندس طاهر موهبتی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محوریت چالش های کارکنان نظام سلامت و راهکارهای ارتقای وضعیت رفاهی و معیشتی آنان برگزار شد. مهندس موهبتی با اشاره به فداکاری های کادر درمان و بهداشت و نقش
افزایش سواد سلامت از راهکارهای پیشگیری از بیماریهاست
تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت زیرساخت های رفاهی و خوابگاهی، افزایش ظرفیت دانشجویان تعدیل شود، گفت: در دولت چهاردهم باید در توسعه زیرساخت ها و پیشگیری تامین منابع مالی مورد نیاز گسترش و تکمیل خوابگاه های دانشجویی تلاش مضاعفی کنیم. مطالبات دانشجویان با حضور مسئولان متعد و دغدغه مند قابل حل شدن است معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع تشکل ها و کانون های دانشجویی دانشگاه علوم
عزم جدی و مصمم مجموعه سلامت فارس برای بهبود و توسعه خدمات
بهداشتی درمانی و توسعه و ارتقای بخش ها و تجهیزات موردنیاز در حوزه های بهداشتی و درمانی، ارایه خدمات بهتر به بیماران و مردم را در پی داشته است. توجه به توریسم درمانی به عنوان یکی از توانمندی های حوزه سلامت فارس؛ بین المللی کردن دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یا ایجاد شعبه های بین المللی برای آموزش دانشجویان خارجی و برنامه ریزی برای درآمدزایی در این زمینه، دیگر موضوعات مورد تاکید سرپرست
برگزاری آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
آنان افزایش می یابد. حبیبی در ادامه پیشگیری از بیماری ها را مقدم بر درمان دانست و تصریح کرد: یکی از راهکار های پیشگیری از بیماری ها، افزیش سطح سواد سلامت در جامعه است که این امر با همکاری معاونت بهداشتی و دانشجویی وزارت بهداشت محقق می شود.وی همچنین اجرای طرح پزشک خانواده و موضوع جوانی جمعیت را از دیگر اولویت های وزارت بهداشت دانست. همچنین در این مراسم، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی
ضرورت ایجاد ساختار مرزبانی سلامت در سیستان و بلوچستان
دکتر حبیب غزنوی شامگاه سه شنبه بصورت وبیناری در اولین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت ضمن بیان این مطلب گفت: ما در مرزهای جنوب شرقی کشور بیش از اینکه دغدغه سلامت هموطنان را داشته باشیم، دغدغه مرزهای شرقی کشور را داریم. وی ادامه داد: با توجه به همجواری این استان با کشور افغانستان و پاکستان که بدترین شاخص های بهداشتی دنیا را دارند و 1600 کیلومتر مرز
انتصاب سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
اجرای کامل برنامه بهره وری در هریک از مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها 13. مدیریت درمان بیماریها با اولویت بیماریهای غیر واگیر و حمایت از درمان بیماران صعب العلاج و پیوند اعضاء 14. برنامه ریزی به منظور گسترش گردشگری سلامت با توجه به وضعیت استان 16. توسعه و بهبود استاندارد تجهیزات پزشکی در واحدهای درمانی دولتی و بخش خصوصی 17. گسترش مشارکت خیرین و سازمانهای غیردولتی در ارائه خدمات درمانی 18- سایر امورات محوله از طرف اینجانب دکتر پژمان شاهرخی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان ...
جوانی جمعیت وظیفه ملی است/ وزارت بهداشت نیازمند تحول است
پیشنهادی برای بهبود این برنامه دارید حتماً به وزارت بهداشت ارائه کنید. او با تاکید بر اینکه روسای دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه درمان به نظام سطح بندی توجه جدی داشته باشند گفت: منابع و امکانات کشور محدود اما تقاضاها نامحدود است، باید در چارچوب اعتبارات موجود، انضباط مالی و توجه به داشته ها و امکانات عمل کنیم. وزیر بهداشت تصریح کرد: در حوزه درمان علاوه بر توجه به نظام سطح بندی
تکمیل پروژه های حوزه سلامت با همکاری وزارت بهداشت ممکن می شود
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، در نشست با مهندس تراب زاده معاون نظارت مدیریت منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی و مهندس دلاورنیا مدیر منطقه یک نظارتی وزارت بهداشت، تکمیل و بهره برداری از پروژه های سلامت محور استان را از اولویت های مهم مجموعه دانشگاه برشمرد و افزود: رسیدن به این امر، موجب تسهیل در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی می شود. وی خاطرنشان کرد: با
وزیر بهداشت: جوانی جمعیت و بهبود معیشت پرسنل سلامت از اولویت های ملی هستند
ظفرقندی به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در راستای افزایش حقوق و بهبود معیشت دستیاران و پرسنل سلامت اشاره کرد و گفت: توجه به مطالبات کارکنان از اولویت های ماست و در این دو ماه تلاش کردیم که معوقات پرسنلی را پرداخت کنیم. وزیر بهداشت با تأکید بر اهمیت عدم ایجاد وقفه در خدمت رسانی به مردم و لزوم انضباط مالی در دانشگاه های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد که بهبود وضعیت معیشتی پرسنل و توجه به نیازهای آنها از اولویت های اساسی دولت در حوزه سلامت خواهد بود. او از روسای دانشگاه ها خواست که برای آمادگی در اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع اقدام کنند و پیشنهادات خود را ارائه دهند. ...
تأکید بر اهمیت راهبری و اجرای راهبردهای خرید خدمات سلامت
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس طاهر موهبتی، در پنجمین جلسه خرید راهبردی خدمات سلامت که با حضور دکتر نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از صاحبنظران برگزار شد، گزارشی از پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه ارائه داد. وی تأکید کرد که بر اساس تصمیم جلسه پیشین، دکتر پوراصغری، رییس مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی دانشگاه
پایش عملکرد حوزه مالی و بودجه دانشگاه علوم پزشکی فسا با حضور تیم وزارت بهداشت
به گزارش وب دا فسا؛ در نشست افتتاحیه پایش، دکتر مهدی رضاییان رییس دانشگاه و دکتر مجتبی وردیان معاون توسعه شرح مختصری از شرایط و وضع موجود مجموعه علوم پزشکی فسا ارایه کردند. در ادامه آقای ربانی سرپرست تیم پایش وزارت بهداشت در خصوص مراحل کار ارزیابی توضیحاتی ارایه کرد. در این پایش، حوزه های بودجه، درآمد، کالا و اموال، حقوق و دستمزد و مالی مورد ارزیابی قرار گرفت. در
تبریز قطب سلامت شمال غرب کشور است
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی محمدزاده در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن رازی دانشکده داروسازی تبریز افزود: وزارت بهداشت با چالش های بزرگی چون زیرساخت ها عمرانی و تامین تجهیزات روبرو است که باید در این زمینه تدابیر لازم صورت گیرد. معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرسودگی فضاهای درمانی استان گفت: بیش از 60 درصد از
شاخص غربالگری مصرف مواد مخدر و الکل در دزفول 93.5 درصد است
اجتماعی جلوگیری شود. وی افزود: آسیب های اجتماعی مانند اختلالات مصرف دارو، مواد مخدر، الکل و مواد روان گردان، حاکمیتی و ملی هستند که وزارت بهداشت جزیی از این وظایف را برعهده دارد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه طی 6 ماه نخست امسال، 87 مورد مسمومیت با الکل در بیمارستان بزرگ این شهرستان ثبت شده است، اظهارکرد: 40 مورد مسمومیت با مواد اعتیاد آور در این مدت در
معاون وزیر بهداشت: برای ارتقای سواد سلامت جامعه، برنامه ویژه ای داریم+فیلم
، الگوهای بسیار ارزشمندی برای کشور داشتند. حبیبی، انتخاب دکتر محمود نوری شادکام به ریاست دانشگاه علوم پزشکی را درخواست اعضای هیات علمی و اساتید این دانشگاه و پیگیری های وزارتخانه و کمیته انتصابات دانست و اظهار داشت: وزیر بهداشت و مجموعه وزارتخانه در کنار شما هستند. وی ادامه داد: برای ارتقای سلامت و حفظ آن و حفظ منابع در حوزه سلامت، برنامه های ارزشمندی مد نظر است و منابع خوبی
برون داد پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان؛ اجرای طرح های ملی
پزشکی کشور براساس شاخص اثرات پژوهش ها یکی از نکاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد تا بدین وسیله علاوه بر ترسیم وضعیت موجود، چشم اندازی درست از حوزه پژوهش و دستیابی به علم روز در این بخش ارائه شود. بر این اساس در این شماره بر آن شدیم تا درخصوص آخرین وضعیت فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت وگویی را با دکتر محمد خزایی، دانشیار گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی
انتقاد از افزایش 100 درصدی ظرفیت های پزشکی در 4 سال گذشته
محمدرضا ظفرقندی گفت: این افزایش ظرفیت بدون پیوست تأمین منابع، امکانات، استادان و نیروی انسانی صورت گرفت که با طرح این مشکل در شورایعالی انقلاب فرهنگی و رئیس جمهور بنا شد این مصوبه، مورد بازبینی قرار گیرد. وزیر بهداشت با اشاره به هشدارهای وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد عوارض افزایش ظرفیت پزشکی، گفت: امکان تأمین
مراقبین سلامت مدارس مشمول طرح جامع آموزش پزشکی
فضا و تجهیزات و سوم محتوا است که سیاست ها و برنامه ریزی های مان انجام می شود. تحصیل بیش از هزار دانشجومعلم رشته بهداشت وی افزود: در خصوص نیروی انسانی با توجه به کمبود نیروی متخصص سلامت که در حوزه بهداشت مدارس داریم، الحمدلله با ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان امسال سومین سالی است که دانشجومعلم رشته بهداشت مدارس را جذب می کنیم و بیش از هزار دانشجومعلم رشته بهداشت