افزایش قارچ گونه مسمومیت با قارچ/ تعداد مسمومین در زنجان به 119 نفر رسید - ربیع
سایر منابع:
سایر خبرها
تعداد زنجانی های مسموم شده با قارچ به 136 نفر رسید/ ماهنشان و خدابنده رکورددار مسمومین
اصغر جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق آخرین آمار گرفته شده تاکنون 136 نفر در استان زنجان در اثر استفاده از قارچ های خودرو مسموم شده اند. وی با اشاره به اینکه با وجود این تعداد مسمویت بیمار نیاز به پیوند کبد و فوتی نداشتیم، اضافه کرد: البته در حال حاضر دو نفر در بیمارستان لقمان، یک نفر بیمارستان ولیعصر و یک نفر در بیمارستان موسوی بستری و تحت نظر پزشک هستند
مسمومیت 106 نفر در زنجان بر اثر مصرف قارچ سمی
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، اصغر جعفری در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون 106 نفر از شهروندان زنجانی براثر مصرف قارچ سمی مسموم شده اند که از این تعداد 54 نفر آقا و 52 نفر خانم است. وی بیان داشت: دو نفر از این بیماران به تهران و 4 نفر هم برای مداوا به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند. رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: خوشبختانه
تلفات قارچ به زنجان رسید
به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از جام جم ،جعفری رییس اورژانس استان زنجان گفت: شب گذشته با مسمومیت 4 شهروند دیگر آمار نهایی تعداد شهروندان استان زنجان که قارچ سمی مصرف کرده اند به 100 نفر است. وی افزود: این آمار ازهفته گذشته تابه امروز ثبت شده و هم اکنون 6 مسموم دربیمارستان ولیعصر (عج) زنجان و 5 نفردیگر هم در تهران بستری شده اند وبقیه مراجعان مرخص شده اند. این افراد برخی قارچ ها را ازطبیعت چیده اند وبرخی هم ازدست فروشان محلی خریداری کرده اند. 230 چاپ مطلب ...
رد پای تغییرات اقلیمی در سمی شدن قارچ های خوراکی/ 50 درصد قارچ های جنگلی سمی هستند
: تولید در استان زنجان مازاد بر مصرف است که محصولات تولیدی به استان های همجوار صادر می شود. اوجاقلو با اشاره به مسمومیت شماری از هموطنان به دلیل مصرف قارچ های مرتعی و جنگلی افزود: بیشتر رویش قارچ های جنگلی با توجه به خواستگاه رویش آن که در تنه و بقایای درختان است. *مسمومیت 120 زنجانی بر اثر مصرف قارچ سمی سرپرست مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان زنجان از افزایش تعداد
قارچ سمی جان یک زن را در رزن گرفت/ از دستفروش ها قارچ نخرید
از چهار روز بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست می دهد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مسمومیتی در این زمینه به غیر یک نفر فوتی در استان گزارش نشده است، گفت: تعداد فوتی های کل کشور در اثر مسمومیت با قارچ 18 نفر اعلام شده است. وی تصریح کرد: از همه شهروندان تقاضا می شود که از چیدن قارچ های خودرو به شدت پرهیز کنند و بنا را بر
تعداد فوتی های قارچ سمی افزایش پیدا کرد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سخنگوی اورژانس کشور در خصوص مسمویت قارچی گفت: تا ساعت 11 صبح امروز یک هزار و 151 نفر بر اثر مصرف قارچ های سمی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. مجتبی خالدی اضافه کرد: از تعداد جانباختگان، هفت نفر مربوط به کرمانشاه، چهار نفر لرستان، سه نفر کردستان، دو نفر مربوط
قارچ های قاتل در اصفهان هم قربانی گرفت
که 9 استان فوتی داشته است و هر روزه مورد به مورد به تعداد مسموم ها اضافه می شود. تعداد مسموم های ناشی از مصرف قارچ در کشور تا دوم خرداد ماه سال جاری به هزار و 151 نفر رسیده بود. این در حالی است که 18 نفر نیز در اثر مسمومیت قارچ جان خود را از دست دادند از جمله یک کودک 9 ماهه. گفتنی است بیشتر قربانیان به استان کرمانشاه مربوط می شود. این در حالی است که این قارچ ها به قارچ های کوهی معروف
بیکاری قارچ های اردیبهشت را قاتل کرد!
شدیم. در جهان بیش از 5 هزار گونه قارچ وجود دارد که حدود 100 گونه از آن برای انسان سمی است. عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه روش تشخیص قارچ سمی و گونه های خوراکی آن به طرق کاملاً علمی و تخصصی توسط متخصصان میسر است، عنوان کرد: قارچ های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ های خوراکی دارند و تشخیص آنها، توسط افراد عادی میسر نیست، به همین دلیل امسال با تعداد زیادی از
از مصرف قارچ به صورت فله ای خودداری کنید/ موردی از مسمومیت در سیستان وبلوچستان یافت نشد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پس از بارش های بهاری طی دو هفته اخیر شاهد روییدن قارچ هایی در اقصی نقاط کشور بودیم که باعث مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان شد. با این وجود مسمومیت ناشی از قارچ سمی در کشور باعث شد تا برخی از استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و قزوین با این پدیده عجیب و غریب دست و پنجه نرم کنند. 18
تعداد فوت شدگان بر اثر مصرف قارچ های سمی به 18 نفر رسید
رویداد24 -سخنگوی اورژانس کشور با اعلام آخرین وضعیت مسمومان با قارچ در استان های کشور از افزایش جان باختگان براثر مصرف این قارچ های مسموم خبر داد.مجتبی خالدی؛ سخنگوی اورژانس کشور در خصوص آخرین وضعیت مسمومان با قارچ در استان های کشور گفت: تا ساعت 11 صبح امروز 1151 نفر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند.
تصویر قارچ قاتل
پاییز، تعدادی از گونه های سمی قارچ در برخی نقاط کشور شروع به روییدن می کند، اظهار داشت: قارچ های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ های خوراکی دارند و تشخیص آنها، توسط افراد عادی میسر نیست، به همین دلیل امسال با تعداد زیادی از این گونه مسمومیت ها در کشورمان مواجه شدیم. وی درخصوص تشخیص قارچ های سمی و خوراکی عنوان کرد: در جهان بیش از 5 هزار گونه قارچ وجود دارد که حدود 100 گونه از آن
قارچ های سمی ایران
قارچ های سمی همچنان قربانی می گیرد به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس تهران تاکنون هزارو 151 نفر بر اثر خوردن قارچ های سمی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. به گفته خالدی استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت ها را به خود اختصاص داده است و هفت نفر
مسمویت 4 نفر با قارچ های سمی در قزوین
به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: یک دختر 16 ساله در ناحیه شهری مهرگان صبح امروز بر اثرخوردن قارچ مسموم و در محل درمان شد. پیمان نامدار افزود: پیش از این هم دو نفر در آبگرم شهرستان آوج و یک نفر در بخش کوهین شهرستان قزوین براثر مصرف قارچ مسموم شده بودند. تاکنون بیش از هزار و 150 نفر در کشور بر اثر خوردن قارچ های سمی مسموم و 18 نفر جان باخته اند.
قارچ های سمی همچنان قربانی می گیرند
به گزارش وانانیوز، مجتبی خالدی درباره آخرین وضعیت مسمومان با قارچ در استان های کشور گفت: تا ساعت 11 صبح امروز 1151 نفر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت ها را به خود اختصاص داده است و هفت نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این
افزایش تعداد فوتی های ناشی از مصرف قارچ سمی در کرمانشاه
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اکبر آزادی مدیر روابط عمومی فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد فوتی های ناشی از مصرف قارچ سمی در استان کرمانشاه به هشت نفر رسید. وی گفت: تعداد افراد مسموم شده نیز به بیش از 380 نفر رسیده است. انتهای پیام/د افزایش شمار مسمومیت با قارچ سمی در کرمانشاه
مسمومیت 4 نفر در رزن با قارچ سمی
بیمارستان ها مراجعه کرده اند. مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده اند، گفت: متاسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. وی با اشاره به اینکه هفت نفر در استان کرمانشاه فوت کرده اند، افزود: 4 نفر در استان لرستان، 3 نفر در استان کردستان، 2 نفر در آذربایجان غربی، یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در استان
قربانیان قارچ های سمی 18 نفر شدند/مراقب فرشته نابودگرباشید
به گفته سخنگوی اورژانس تهران تاکنون هزارو 151 نفر بر اثر خوردن قارچ های سمی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. به گفته خالدی استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت ها را به خود اختصاص داده است و هفت نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این استان جان خود را از دست داده اند. از تعداد 18 فوتی، هفت نفر مربوط به کرمانشاه
قربانیان قارچ سمی 18 نفر شدند
افزایش آمار فوتی های قارچ سمی به 18 نفر خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: براساس آخرین اخبار 18 نفر از هموطنان به دلیل مصرف قارچ های خودروی فوت کرده اند. شمار مسمومان در شهرستان شیراز افزایش پیدا کرده است و طبق آمار موجود 34 نفر به بیمارستان مراجعه کره اند که 12 نفر آن ها بستری شده اند. 1500 گونه قارچ داریم که 100 گونه کلاهک دار و 50 گونه سمی هستند که از این
افزایش شمار تلفات با قارچ مسموم /18 فوتی و 96 بستری تاکنون
اثر مصرف قارچ سمی در این استان جان خود را از دست داده اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالدی با اشاره به توزیع منطقه ای فوتی های قارچ سمی گفت: از تعداد 18 فوتی 7 نفر مربوط به کرمانشاه،4 نفر لرستان، 3 نفر کردستان و 2 نفر مربوط به آذربایجان غربی، 1 نفر مرکزی و همدان 1 نفر هستند./ پایان پیام
قزوین| تعداد مسمومیت با قارچ در قزوین به 4 نفر رسید
سیدمهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ، اظهار داشت: تاکنون 4 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در استان قزوین مسموم شده اند. وی بیان کرد: ساعاتی پیش گزارشی مبنی بر مسمومیت قارچی در شهرک مهرگان قزوین اعلام شد که یک دستگاه آمبولانس به سرعت به محل حادثه اعزام شد. سخنگوی اورژانس استان قزوین تصریح کرد: یک خانم 16 ساله بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم شده بود که اقدامات درمانی لازم انجام شد. حسینی ادامه داد: پیش از این 2 نفر در آبگرم و یک نفر در روستای آقابابا دچار مسمومیت قارچی شده بودند. انتهای پیام/ ...
مردم از مصرف قارچ های فله غیر بسته بندی خودداری کنند
گوارشی شدند، سابقه مصرف این گونه قارچ ها در سالهای گذشته را داشته اند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: برخی افراد قارچ های کوهی و طبیعی را جمع آوری و برای فروش و امرار معاش به مغازه ها ارائه می دادند و مردم هم به ویژه در استانهای غربی کشور با این تصور که قارچ های فله در مغازه ها، سالم هستند، اقدام به مصرف قارچ می کردند. وی تاکید کرد: مردم در مصرف قارچ هایی که غیر از بسته
فرضیه های مسمومیت بیش از هزار نفر در اثر مصرف قارچ سمی
نفر از لرستان و 2 نفر هم از استان آذربایجان غربی بوده اند. وی به افزایش تعداد مسمومین اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه انصافا رسانه ها و شبکه های اجتماعی تلاش خوبی برای اطلاع رسانی انجام دادند، ولی ما بازهم شاهد افزایش تعداد مسمومین بودیم. آنچه درحال حاضر اهمیت دارد، بحث پیشگیری است که مردم عزیز باید کمک کرده و به این توصیه ها عمل کنند. کولیوند تصریح کرد: بالاخره این قارچ ها ممکن است
از پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان- تهران در انتظار تامین اعتبار تا 119 نفر قارچ خور مسموم
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ تیتر و عناوین صفحه نخست روزنامه های 5 خرداد زنجان به این شرح است: انتهای پیام/ن روزنامه های روز 5 خرداد 97
قارچ سمی جان زن 45 ساله را گرفت
شهروندان از مصرف قارچ وحشی به طور جدی پرهیز کنند. موسوی بهار گفت: تشخیص قارچ ها وحشی سمی و غیر سمی بسیار سخت است بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این نوع مسمویت، مصرف نکردن قارچ های وحشی است. به گزارش ایرنا، به دلیل مصرف قارچ سمی در یکماه اخیر تاکنون 449 نفر در پنج استان غربی کرمانشاه، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و زنجان مسموم و راهی بیمارستان شده و هشت تن جان باختند. 7526/2090 ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir تماس بی واسطه با مسئولین
قارچ سمی 2 نوجوان روستایی را در بوئین و میاندشت مسموم کرد
به گزارش ایرنا، روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز پنجشنبه اعلام کرد: شامگاه چهارشنبه دوم خرداد جاری در تماسی با اتاق فرمان فوریت های پزشکی اعلام شد که یک پسر 13 ساله و یک دختر 15 ساله از اهالی روستای دره ساری بر اثر مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت شده اند. به دنبال این امدادخواهی، یک واحد اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد و بیماران پس از انجام اقدام های درمانی
ماجرای مرگ های سریالی با قارچ/ کلاه سفید هایی که بلای جان مردم شده اند
با قارچ های سمی، گونه قارچی Amanita virosa را عامل مسمومیت های قارچی اخیر معرفی کرد. باران های بهاری وجولان قارچ های سمی پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با اشاره به تعداد گونه های قارچ سمی در طبیعت گفت: ما 1500 گونه قارچی داریم که از این تعداد هزار گونه کلاهدار و 50 گونه سمی و 6 گروه قارچ سمی خطرناک هستند. وی در ادامه به علل افزایش رویش قارچ ها در بهار امسال اشاره
تکذیب مسمومیت 40 نهاوندی بر اثر مصرف قارچ سمی
به گزارش خبرگزاری برنا ؛عباس اولیاسمیع با بیان اینکه نوع مسمومیت این افراد باید بررسی و مورد تأیید قرار گیرد، گفت: هیچ سابقه ای از ثبت مسمومیت این 40 نفر در سامانه اورژانس وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه آخرین آمار مسمومیت بر اثر مصرف قارچ سمی تنها 4 نفر در شهرستان رزن به ثبت رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه در یکی از این موارد که مسمومیت خانمی 57 ساله از اهالی روستای خنجرآباد رزن بود
همه آن چه باید درباره قارچ های سمی بدانیم
بهار و پاییز، تعدادی از گونه های سمی قارچ در برخی نقاط کشور شروع به روییدن می کند، اظهار داشت: قارچ های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ های خوراکی دارند و تشخیص آنها، توسط افراد عادی میسر نیست، به همین دلیل امسال با تعداد زیادی از این گونه مسمومیت ها در کشورمان مواجه شدیم. وی درخصوص تشخیص قارچ های سمی و خوراکی عنوان کرد: در جهان بیش از 5 هزار گونه قارچ وجود دارد که حدود 100 گونه از
قارچ سمی پادزهر ندارد
گونه کلی غیر سمی(خوراکی)و سمی(توره میش) دسته بندی می گردند و این البته جدای از دسته بندی میش های زمینی و درختی است . وی خاطرنشان کرد: شماری از میش های غیرسمی را می توان به صورت خام مورد استفاده قرار داد و تعدادی دیگر از میش های غیرسمی حتماً باید قبل از استفاده غذایی آب پز، سرخ و یا کباب شوند. کارشناس معاونت بهداشتی استان گیلان آنچه که حایز اهمیت برای یادآوری است این که، تعداد
ترس از اپیدمی قارچ های سمی سراغ هرمزگانی ها آمد
/> مسمومیت بیش از یک هزار نفر از هم میهنان در چندهفته اخیردر استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و شیراز به واسطه مصرف قارچ طبیعی به شوک بزرگی مبدل شده که علاوه بر مصرف کننده زندگی تولید کنندگان این محصول پرورشی را مختل کرده از این رو با عدم استقبال مردم برای مصرف قارچ تولیدی در کارگاهها که با نظارت دقیق و عاری از هرگونه آلودگی است ضربه سختی را به تولیدکنندگان خرد و کلان وارد ساخته