هدف کاخ سفید توقف غنی سازی اورانیوم ایران در سایه انباشت بیش از حد آن است - دیپلماسی ایرانی

دیپلماسی ایرانی ۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۴:۰۹

هدف کاخ سفید توقف غنی سازی اورانیوم ایران در سایه انباشت بیش از حد آن است

- مایک پمپئو، جمعه هفته گذشته از محدویت هایی از جانب کاخ سفید در صنعت هسته ای کشور خبر داد. در این راستا وزیر امور خارجه ایالات متحده عنوان داشت برخی از معافیت هایی که ایران طبق برجام می تواند برنامه هسته ای خود را مطابق با آن ادامه دهد، تمدید می کند؛ اما این معافیت ها ارسال آب سنگین و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد را شامل نمی شود. بر این اساس ارسال آب سنگین تولیدی مازاد ایران به خارج یکی از معافیت هایی است که آمریکا تمدید نمی کند. ذخیره آب سنگین ایران طبق برجام نباید از 130 تن بیشتر شود ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)