آخرین اطلاعات از اقدام متقابل ایران درباره برجام - اقتصاد نیوز
سایر منابع:
سایر خبرها
ما دیگر الزامی به اجرای تعهدات برجامی نداریم/ تعهدات ما به NPT باقی می ماند؛ اما بازرسی های مازاد متوقف ...
سازوکار های داخلی برای سوخت مورد نیاز خود تأمین کند، چون ما اعتقاد داریم در آینده آمریکایی ها در خصوص سوخت هسته ای هم مشکلاتی برای ما پیش بیاورند. وی افزود: به همین دلیل نیاز است که ایران وارد مذاکرات جدید با آژانس و کشور های باقی مانده برجام شود تا سوخت خود را در درصد های مورد نیاز تولید نماید. بخش دیگر تعهداتی بود که مازاد بر NPT بود و ایران یکسری تعهدات اجرایی داشت که مازاد بر NPT بود
نقل + قول
/> رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از ظرفیت برجام و NPT استفاده می کند ، گفت : ایران در قالب برجام و NPT سیاست خود را پیش می گیرد، اما تعهدات مازاد بر NPT را اجرا نخواهد کرد. حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با ایسنا، درباره پاسخ های احتمالی ایران به خروج آمریکا از برجام گفت : جمهوری اسلامی ایران سیاست تقابلی خود را پیش رو می گیرد. قطعا از این سیاست همه قوای
اقدام متقابل در چارچوب برجام
سوخت مورد نیاز خود طی می کند زیرا پیش بینی می شود که آمریکایی ها در آینده برای سوخت هسته ای و تبادلات هسته ای هم مشکلاتی ایجاد کنند. او ادامه داد: جمهوری اسلامی تعهدات مازاد بر NPT را که ماحصل برجام بود، اجرا کرده و قرار است به این تعهدات پایبند بماند لذا تغییری در شکل این تعهدات ایجاد نمی شود، در نهایت خروج از برجام و NPT شکل نخواهد گرفت بلکه از ظرفیت برجام و NPT استفاده می شود. از
انتهای غائله ایران و امریکا مذاکره خواهد بود، نه جنگ
جمهوری اعلام خواهد شد. بنابراین جهت بررسی ابعاد این بحث سراغ حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یک ساله اخیر و همچنین علاءالدین بروجردی، رییس این کمیسیون در بازه زمانی 14 ساله پیش از آن رفتیم. **آقای فلاحت پیشه، تقریبا از ابتدای هفته جاری، زمزمه هایی مبنی بر تصمیم جدید جمهوری اسلامی در خصوص کاهش تعهدات جزیی و کلی ایران در برجام مطابق مواد 26 و 36
سناریوی اصلی نامه روحانی
پس از آنکه یک مقام آگاه روز دوشنبه گفت که رئیس جمهوری ایران برنامه مرحله ای ایران برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج آمریکا از برجام را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد، موجی از تحلیل ها و اظهارنظرها مبنی بر این که ایران قصد دارد از برجام به صورت مرحله ای خارج شود در کشور مطرح شد. برخی دیگر نیز خروج ایران از معاهده ان.پی.تی را مطرح کردند. اما به گفته همین مقام آگاه موضوع خروج از برجام فعلا در دستور کار نیست. همزمان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز تاکید کرد که نه از ان پی تی خارج می شویم
تشکیل جلسه شورای امنیت درباره اقدام ایران امری بعید است/پیام ایران به کشورهای عضو برجام صلح آمیز بود
حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران درباره کاهش تعهدات خود در قبال برجام با توجه به رویکرد آمریکا اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم پیام ایران برای اعضا برجام صلح آمیز بود و جمهوری اسلامی ایران باز هم یک صبر استراتژیک در پیام خود در قبال کشورهای اروپایی داشت. وی افزود: ایران اعلام کرده است که سوخت را
سناریوی اصلی نامه روحانی درباره برجام
پیش بینی می کنیم که آمریکایی ها در آینده در زمینه سوخت هسته ای و تبادلات هسته ای مشکلاتی را برای ایران ایجاد می کنند. این نماینده مجلس افزود: ایران باید وارد مذاکرات جدی هم با آژانس انرژی اتمی و هم اعضای باقی مانده برجام شود تا سوخت مورد نیاز خودش را در درصدهای مورد نیاز داخلی تولید کند. به گفته فلاحت پیشه تعهدات مازاد ایران در ان پی تی و برجام تعدیل خواهند شد. پیش تر یک مقام مطلع به ایسنا گفت
فلاحت پیشه: نبایددر مواجهه بابرجام دچار افراطی گری شویم
به گزارش شفاف ، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به فرارسیدن سالروز خروج آمریکا از توافقنامه برجام، گفت: اعتقاد دارد باید از هر اقدامی که کشورمان را تحت فصل هفتم منشور ملل متحد ببرد پرهیز شود. نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون با برجامی مواجه هستیم که توانی برای دفاع از حقوق ایرانیان ندارد، اظهار کرد: بر این اساس کشورمان نباید در شرایط کنونی
فلاحت پیشه: اگر برجام نتواند منافع همه طرف ها را تامین کند، نابود خواهد شد
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که در جریان مذاکرات ایران و کشورهای باقی مانده در برجام، مشخص می شود که این توافق توانایی برطرف کردن نیازهای همه طرف ها را دارد یا خیر که اگر پاسخ خیر باشد، برنامه جامع اقدام مشترک از بین خواهد رفت. حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا با اشاره اقدام اخیر
نزول 7درصدی بورس در 2 روز
منطقه تحلیل می کنند، اطمینان داشته باشند که نه ایران از برجام خارج می شود و نه جنگی رخ خواهد داد. او افزود: مطمئنا به زودی شاخص بورس به مسیر طبیعی خود بازمی گردد.حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم درباره احتمال خروج ایران از برجام گفت: جمهوری اسلامی تعهدات مازاد بر NPT را که ماحصل برجام بود را اجرا کرده و قرار است به این تعهدات پایبند بماند لذا تغییری در شکل این تعهدات
سناریوی اصلی نامه روحانی
حفظ برجام، اما کاهش برخی تعهدات به گزارش دنیای اقتصاد؛ این در شرایطی است که دیروز خبرگزاری ایرنا گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز چهارشنبه در پی بدعهدی ها و خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تصمیم خود برای کاهش تعهداتش از این معاهده بین المللی و متزلزل کردن یکی از پایه های مهم توافق هسته ای را به 5 کشور اعلام کند. این موضوع از سوی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به سفیران 5 کشور (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) اعلام خواهد شد. این سفیران به وزارت امور خارجه دعوت می شوند و در جلسه ...
فلاحت پیشه: ایران 60 روز به اعضای برجام مهلت داد/ اقدامات تهران پیامی صلح آمیز دارد
حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه تا الان بسیار صبر کرده بودیم و طرف های برجام باید پاسخگوی اقدامات باشند، گفت: براساس تصمیم ایران، دو ماه به اعضای برجام فرصت داده شد تا اقدامات خود را انجام دهند البته آمریکایی ها تصور می کردند که ما وارد فضای انتحاری می شویم ولی اقدام ایران در این زمینه بسیار خوب بود. پیام صلح آمیز اقدامات امروز ایران درقبال برجام حمشت الله فلاحت پیشه رییس
کاهش تعهدات برجامی، پاسخی به انفعال اروپاییان
/> پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز در گفت وگو با مشاور رییس مجلس، آورد: ایران تصمیم گرفته نسبت به آمریکا و اقدامات یکجانبه گرایانه اش واکنش نشان دهد، با توجه به اظهارات فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایران از این پس تصمیم دارد که تعهدات مازاد بر NPT را اجرا نکند. منصور حقیقت پور درباره تصمیم ایران برای انصراف از اجرای بخشی از برجام به نامه نیوز گفت: آمریکا شروع کننده
فلاحت پیشه: ایران برای مذاکره با آمریکا شرط تعیین کند
به گزارش کسب و کار نیوز، حشمت الله فلاحت پیشه در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران نیز برای مذاکره با آمریکا شرط تعیین کند. تبدیل کردن مذاکره به تابو در تمام سطوح، منافع ملت ایران را به بازیچه دول بی عرضه اروپایی کرده و منافقین و صهیونیست ها را صحنه گردان سیاست های ضد ایرانی آمریکا کرده است . صبح امروز شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد که ایران خود را
فلاحت پیشه: ایران برای مذاکره با امریکا شرط تعیین کند
مربوط به نگهداری ذخایر اروانیوم غنی شده و ذخایر آب سنگین نمی داند و از امروز برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند. 60 روز مهلت به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی داده شده است./ ایسنا کلمات کلیدی حشمت الله فلاحت پیشه مذاکره ایران با امریکا تبدیل کردن مذاکره به تابو
حمله شدید ذوالنور به اروپایی ها / در اجرای برجام تجدید نظر کنیم
است، از جمله تحریم های هسته ای که این اقدامات کاملاً برخلاف تعهدات برجام است. ذوالنور اظهار داشت: اروپایی ها هم هیچکدام به وظایف و تعهدات خود عمل نکردند، به همین جهت عقل اقتضا می کند که جمهوری اسلامی در چارچوب منافع خود در مورد اجرای برجام تجدیدنظر کند. وی گفت: در صورتی که پس از خروج از برجام، باز هم آمریکا مشکلاتی را برای ایران ایجاد کند باید خروج از NPT هم در دستور کار شورای عالی امنیت
فلاحت پیشه: ایران توپ را در زمین اروپا انداخت
واکنش ها به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی
شود. حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی که درباره ی اقدامات ایران در قالب برجام و دادن مهلت 60 روزه به کشور های باقی مانده در برجام برای اجرای تعهدات شان اظهار کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بود نتیجه آن است که تا دو ماه آینده عملا اعضای باقی مانده برجام دعوت به مذاکره با ایران شده اند. بعد از دوماه ممکن است دو اتفاق بیفتد. وی توضیح داد
آیا ایران امروز از برجام خارج خواهد شد؟
ملی و سیاست خارجی مجلس، ایران از این پس تصمیم دارد که تعهدات مازاد بر NPT را اجرا نکند. منصور حقیقت پور درباره تصمیم ایران برای انصراف از اجرای بخشی از برجام به نامه نیوز گفت: آمریکا شروع کننده این فضای جدید هستند، ایران حسن نیت خود را با مذاکرات و توافق بر سر برجام نشان داد و تعهداتش را نیز پیش از رقیب به اجرا درآورد. بیش از 8 مرتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این مسئله مهر تأیید زد
تحلیل فواد ایزدی از تاثیرات اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل، در پاسخ به این سوال که واکنش آمریکا به اقدام امروز ایران در کاهش تعهدات برجامی چه خواهد بود؟ گفت: دو مورد کاهش تعهدات که امروز از سوی رئیس جمهور اعلام شد، شامل توقف خروج اورانیوم تولیدی بیش از 300 کیلوگرم از کشور و همچنین توقف خروج مازاد آب سنگین از کشور بر اساس برجام است. وی افزود: در روز های اخیر دولت آمریکا به
شورای عالی امنیت ملی پیام صلح آمیز ایران را ابلاغ کرد/ لزوم تامین حقوق ایران در فرصت 60 روزه
به گزارش جماران، حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام، گفت: پیام جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بود هرچند موضوعات را ضرب الجلی دنبال می کند، این ضرب الجل نیز فنی و حتی غیر سیاسی است، در واقع ایران همه اعضای باقی مانده برجام را به مذاکره برای حفظ برجام دعوت کرد. ایران از 4+1 دعوت محترمانه برای مذاکره پیرامون مباحث تقابلی کرد نماینده مردم اسلام
ایران توپ برجام را در زمین اروپا انداخت
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضرب الاجل 60 روزه ایران برای اروپایی ها و انجام اقداماتی تا آن زمان را عاقلانه و صلح آمیز خواند و گفت که تا دو ماه آینده یا برجام تقویت و یا خنثی می شود. حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی که درباره ی اقدامات ایران در قالب برجام و دادن مهلت 60 روزه به کشورهای باقی مانده در برجام برای
موضع مجلس درباره کاهش تعهدات برجامی ایران
این مهلت 60 روزه فرصت طلایی برای اروپایی ها خواهد بود. محمد مهدی برومندی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره ی اقدامات متقابل ایران در برجام گفت: برجام توافق بین المللی پذیرفته شده و مورد تأیید مهمترین نهاد سازمان بین المللی یعنی شورای امنیت سازمان ملل بود. ما کاملاً به تعهدات خود عمل کردیم که 14 گزارش آژانس در بازدید از تأسیسات هسته ای ما و اعلام پایبندی ایران به برجام و
چیزی از برجام نمانده غنی سازی اورانیوم باید توسعه یابد
بخواهد نقض شود. رئیس کمیته هسته ای مجلس اظهار داشت: اروپایی ها هیچ کدام به وظایف و تعهدات خود عمل نکردند، به همین جهت عقل اقتضا می کند که ایران در چارچوب منافع خود در مورد اجرای برجام تجدیدنظر کند. به گزارش مهر، ذوالنور در ادامه گفت: هفته آینده موضوع برجام و مقابله با تحریم های جدید آمریکا و خروج از NPT در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ قابل پیش بینی به آمریکا و اروپا بود
و در سال 2004 میلادی توسط نشنال ژورنال به عنوان یکی از 10 چهره تأثیرگذاری که نظریات آنها به شکل گیری سیاست های آتی در مورد آینده تسلیحات هسته ای کمک می کند معرفی شده است. وی در خصوص کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران به مهر گفت: تهدید ایران به خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار نگران کننده بوده اما پاسخی قابل پیش بینی به تصمیم خطرناک ترامپ برای خروج از معاهده هسته ای ایران در
واکنش رسمی اتحادیه اروپا به کاهش تعهدات برجامی ایران
ضرب الاجل در این زمینه را رد کرده و پایبندی ایران به اجرای تعهداتش در برجام را بر اساس عملکرد آن و معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای ( NPT) ارزیابی می کنیم. در این زمینه، نقش اساسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی از اجرای تعهدات هسته ای ایران را یادآور می شویم. ما همچنین امیدواریم ایران به پایبندی به فرمت ها و سازوکارهای موجود در برجام، از جمله کمیسیون مشترک برجام
گزینه های روی میز در قبال عهدشکنی برجامیان
داوطلبانه طی 5 سال گذشته بدون تصویب مجلس شورای اسلامی به مرحله اجرا گذاشته شده است تا ایران از این پس اجرای آن را تا تصویب قانونی تعلیق کند. این موضوع می تواند سبب کاهش شمار بازرسان آژانس شود. البته در گام های بعدی می توان به افزایش غنی سازی به 20 درصد، فک پلمب برخی امکانات از قبیل قرص های سوخت و ... هم اقدام کرد. دکتر ظریف، وزیر امور خارجه خروج از NPT را هم از گزینه ها دانسته است. طبعاً
واکنش ها به کاهش تعهدات برجامی ایران، از حمایت داخلی تا سردرگمی خارجی
توییتی نوشت: تصمیم ایران به کاهش سطح تعهدات هسته ای اِعمال حقی است که خود برجام مقرر کرده است؛ پیمان ان.پی.تی. نیز به هر عضو حق می دهد در اجرای حاکمیت ملی خود در صورتی که رویدادهای فوق العاده ای مربوط به موضوع این پیمان، منافع عالیه کشورش را به مخاطره اندازد، از پیمان خارج شود. حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: ضرب الاجل دو ماهه ای که جمهوری اسلامی
توازن در اقدام، برای حفظ برجام!
بازی کرده و روی دیگر سکه را هنوز محفوظ داشته! از این پس، طرف های مقابلند که باید نگران هزینه های بیشتر باشند! این یک بلوف نیست، یک واقعیت است. فروپاشی برجام به هر دلیلی بزرگ ترین ساختمان نظام هسته ای جهان را فرو خواهد پاشید! حتی تصور احتمال خروج ایران از برجام و سپس NPT برای ساختار امنیتی جهان، و ساختار امنیتی امریکا، وحشت آور است! این معنا را بیش از ترامپ و تیم او، عقلای ساختار سیاسی
اروپایی ها ضرب الاجل ایران را رد کردند
تهران نمی پذیرد و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را بر اساس عملکرد آن در رابطه با این توافق و معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) ارزیابی می کند. کشورهای اروپایی در حالیکه از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال گذشته به هیچ یک از تعهدات و وعده های خود برای برخوردار نمودن ایران از منافع این توافق عمل نکرده اند، مجددا در این بیانیه در اظهاراتی تکراری تاکید کرده اند که همچنان