فرانسه: هیچ چیز نمی تواند بدتر از خروج ایران از برجام باشد - خبرگزاری مهر
فرانسه: هیچ چیز نمی تواند بدتر از خروج ایران از برجام باشد
سایر منابع:
سایر خبرها
بدعهدی های ادامه دار امریکا در توافقات بین المللی / تکمیل بندر چمخاله تا سه سال آینده
نماینده مردم لنگرود گفت: با بدعهدی هایی که آمریکا کردنیاز بود که واکنشی از سوی کشورما داشته باشیم. مهرداد لاهوتی در پاسخ با خبرنگار رانکوه نیو، زمبنی براین سوال که تعهدات برجامی ایران به کجا رسیده است،افزود:ما هنوز پای بند به برجام هستیم و اعتقاد داریم که کار بزرگی بودکه در کشور اتفاق افتاداما با بدعهدی هایی که آمریکا کردنیاز بود که واکنشی از سوی کشورما داشته باشیم. عضو
رفت و برگشت آمریکا میان تحریم و درخواست مذاکره
شعار سال : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در وضعیتی که وقت خود را صرف وضع تحریم علیه ایران کرده، مدعی است که میل به مذاکره دارد. در واقع، دولت ترامپ با پا گذاشتن در مسیر تحریم باعث شده است تا ژست و ادعای آن مبنی بر تمایل به گفت وگو، باورپذیر نباشد. رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته خود بر این دوگانگی در رویکرد دولت خود پافشاری کرد . وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت در صورتی که ایران با وی تماس بگیرد، ما آم
مسکو:از همه میخواهیم به خرید نفت ایران ادامه دهند
های دیگر پرهیز کند". وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به تصمیم کشورمان برای کاهش تعهدات برجامی خود تاکید کرد: ما تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای متوقف کردن اجرای برخی تعهدات داوطلبانه خود در برجام را درک می کنیم و در عین حال از ایران می خواهیم تا از انجام دادن اقدامات بیشتر برای کاهش تعهدات برجامی خودداری کند. ما از تمامی کشورهای عضو توافق هسته ای می خواهیم تا به تعهدات خود در برجام
اندیشه ای داریم به وسعت ایران
به گزارش سلام نو، محسن پاک آیین با اشاره به اقدام رییس جمهور در اعلام کاهش تعهدات ایران در چهارچوب برجام در واکنش به عدم عملی ساختن تعهدات 5 کشور باقی مانده در توافق هسته ای گفت: این اقدام اگرچه به نظر من با تاخیر صورت می پذیرد اما اقدام خوبی است که ما بطور عملی به اروپایی ها نشان دهیم که صبر ایران هم حدی دارد و آنها در واقع باید جدی تر به دنبال انجام تعهدات برجامی خود باشند. وی ادامه
واکنش سردار جوانی به پیشنهاد ترامپ: ملت ایران به مذاکره تحت فشار تن نخواهد داد
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم در باره اظهارات اخیر ترامپ گفت: مذاکره ای با آمریکایی ها انجام نخواهد شد و آمریکایی ها هم جرأت اقدام نظامی علیه ما را نخواهند داشت. وی افزود: ترامپ فکر می کرد با تحریم ها و فشارهای جدیدی که آمریکا پس از خروج از برجام بر جمهوری اسلامی تحمیل می کند، ایران دچار نوعی به هم ریختگی داخلی می شود و در نهایت به
وعده جدید همسایه شرقی به ایران
بندی جدیدی برای اجرای این پروژه تعیین خواهند کرد. اگر دو طرف به توافق نرسند و ایران تصمیم بگیرد این موضوع را در دادگاه بین المللی مطرح کند، پاکستان نیز چاره ای جز دفاع از خود نخواهد داشت. پاکستان به تعهد خود برای ایجاد 781 کیلومتر خط لوله انتقال گاز در خاک خود عمل نکرده است اما با توجه به تحریم های پیشین آمریکا هیچ کشور یا آژانسی نمی تواند هزینه اجرای این پروژه را تأمین کند. استقبال ایران
ترامپ، نامزد وزارت دفاع خود را معرفی کرد
جانشینش به تائید برسد، در مقام خود باقی مانده است، اما اختلاف با متیز به حدی بود که ترامپ منتظر این کار نشد. شاناهان 'آچار فرانسه' شرکت بوئینگ بود شاناهان از مدیران سابق شرکت بویینگ در اوایل سال 2017 برای پست معاون وزیر دفاع معرفی شد. کار او در بویینگ در سال 1986 شروع شد و پله های ترقی را طی کرد. نشریه 'پوجت ساند بیزنس ژورنال' طی گزارشی در مارس 2016 او را 'آچار فرانسه' بوئینگ
تجارت آلمان و ایران از ابتدای سال جاری میلادی سقوط کرد
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا ، صادرات آلمان به ایران در ماه ژانویه و فوریه سال 2019 میلادی حدود دویست و 33 میلیون یورو بوده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2018 میلادی 53 درصد کاهش یافته است. واردات از ایران به آلمان نیز با 42 درصد کاهش به 41 میلیون یورو رسید. این گزارش که بر پایه اطلاعات اتاق بازرگانی و صنعت آلمان تهیه شده، علت این کاهش ها را تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ایران پس از خروج واشنگتن از توافق جامع هسته ای (برجام) اعلام کرده است.
شفیعی: اقدام اخیر تهران درباره برجام بر اساس دکترین ماشه و قانون الزام دولت به اجرای متقابل بود
نوذر شفیعی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تهران پرس، با اشاره به ارسال پیام واحد از تهران به آمریکا در خصوص قاطعیت تهران درباره برجام، گفت: آنچه در روابط بین الملل مهم است اقدام متقابل است. وی افزود: ایران از زمان آغاز برجام و پس از خروج آمریکا از آن یک سال به جامعه بین المللی فرصت داد این در حالی است که بارها به آمریکا، اروپا و نهادهای بین
تخت روانچی: چه تضمینی هست که آمریکا مجددا میز مذکره را ترک نکند؟
. نماینده ایران در سازمان ملل در این باره توضیح داد: اولین سوالی که او باید پاسخ دهد این است که چرا میز مذاکره را ترک کرد، زیرا ما با تمام اعضای توافق هسته ای در چارچوب کمیسیون مشترک (برجام) مذاکره می کردیم ازجمله ایالات متحده. اما ناگهان او تصمیم می گیرد که میز مذاکره را ترک کند. پس چرا او بدون پاسخ دادن این سوال، دور جدیدی از مذاکرات با ایرانی ها را پیشنهاد می دهد؟.. چه تضمینی وجود
میرزای شیرازی چگونه نماد استعمارستیزی شد؟
تا به منبر برود و حلال بودن استعمال تنباکو را اعلام کند. شاه برای پایان دادن به اوضاع نامساعد، شدت عمل بیشتری نشان داد و از یک سو فرمان بازگشایی تمام قهوه خانه ها را صادر کرد و از سوی دیگر میرزای آشتیانی را در قلیان کشیدن در مجامع عمومی یا خروج از دارالخلافه (تهران) مختار کرد. میرزا حسن آشتیانی نیز بی درنگ ترک تهران را بر مخالفت با حکم میرزای شیرازی ترجیح داد و آماده حرکت شد. پایان نهضت
تعهدات برجام مشکلات اقتصادی را حل نکند، تصمیمات سخت تری می گیریم
کوتاه آمدیم حقوق ملت ضایع شد. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در توافقنامه برجام ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف آمریکایی و اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند. وی با تقدیر از اظهارات رئیس جمهور گفت: انتظار داریم رئیس جمهور از حقوق ملت دفاع کند؛ برجام دستاوردی برای ملت نداشت، برجام تنها در صورتی قابل اجرا است که برای دو طرف برد- برد باشد نه برد- باخت.
اقدام تنبیهی ایران علیه غرب مغتنم است
آمریکا از برجام انجام نداده اند، در زمان حاضر مغتنم است. وی با اشاره به مفاد برجام مبنی بر اینکه هر زمانی که جمهوری اسلامی ایران تشخیص دهد که طرف مقابل نسبت به تعهداتش درست عمل نکرده است، می تواند عدم پایبندی اش به بخشی از برجام را اعلام کند، ادامه داد: ما در قالب حق قانونی خود تصمیم به کاهش تعهداتمان در برجام گرفتیم که دولت می توانست خیلی زودتر و حتی همزمان با خروج آمریکا از برجام این موضع
نخست وزیر سابق قطر: برخی اعراب رؤیای شکست نظامی ایران را دارند / هرگز جنگی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد ...
سر دارند همچنانکه پیش از امضای برجام نیز همین رؤیا را داشتند اما همین کشورها در همان زمان پس از امضای توافقنامه به ناچار این توافقنامه را ستودند . بن جاسم همچنین آورده است که متأسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها یک طرف سومی هستند که بر اساس واکنش ها عمل می کنیم بی آنکه دیدگاهی برای منافع خود داشته باشند . وی در ادامه به انتقاد از سیاست های برخی کشورهای عربی در منطقه پرداخته و
حمایت قاطع جامعه روحانیت از تصمیم برجامی دولت/ مصباحی مقدم: گام بعدی بازگشت به غنی سازی 20 درصد باشد
/> مصباحی مقدم درباره نقش سازمان ملل متحد یادآور شد: سازمان ملل نقشش در مقابل خروج آمریکا از برجام بسیار منفعل بود و متأسفانه بی طرف نیستند. سازمان ملل باید حمایت صریح و آشکار خود را از قطعنامه شورای امنیت در وفاداری همه طرف ها به پیمان چندجانبه برجام اعلام می کرد و به آمریکا درباره خروج از برجام تذکر می داد اما از این موضع عدول کرد. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: سازمان ملل نباید هیچ
وظیفه شبکه های برون مرزی مقابله با هجمه های رسانه ای غرب است
را در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای بارها اثبات کرده بود و بعد از امضای برجام نیز همواره به تعهدات خود پایبند بود و این مورد به کرات در گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تاکید شده است اما با خروج آمریکا از برجام و در اعتراض به اقدامات ناکافی سایر کشورهای عضو این توافق، جمهوری اسلامی تصمیم گرفت با دادن مهلتی به کشورهای( 1+4) برای انجام تعهدات خود، بخشی از اقدامات خود را در اجرای
پامپئو: دنبال جنگ با ایران نیستیم
چهل ساله ایران در کشتن سربازان آمریکایی، حمله به تأسیسات آمریکا و گروگان گرفتن آمریکایی ها دائماً این را به ما گوشزد می کند که بایستی از خودمان دفاع کنیم. وزیر خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه آمیخته به ادعا ایران را تهدید کرده هر گونه حمله را پاسخ خواهد داد. وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم مستقر در تهران بایستی این را درک کند که هر گونه حمله به آمریکا از سوی آنها یا نائبانشان با
در قفس انداختن کودکان در سرزمین آزادی
را به تلافی آن آغاز کرد. شمار کسانی که در نتیجه این جنگ ها- تا این تاریخ- جان خود را از دست داده ها هزار برابر بیشتر از قربانیان یازدهم سپتامبر است. با این حال به نظر می آید که مردم آمریکا اهمیتی به این مسئله هم نمی دهند. در سال 1995 تیموتی مک وی با بمبگذاری در ساختمان فدرال در اوکلاهما نزدیک به 200 نفر را کشت. این عملی تکان دهنده و غیرقابل دفاع بود که در نهایت به اعدام او منجر شد. با
آلمان: اتحادیه اروپا دنبال جلوگیری از تشدید تنش ها بر سر ایران است
ایران است که در توافق هسته ای باقی بماند. شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (18 اردیبهشت ماه) در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند. جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای صادر شده به کشورهای باقی مانده در
راهپیمایی حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی امروز برگزار می شود
نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم اردیبهشت ماه 1398 همزمان در سراسر کشور با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از بیانیه شورای عالی امنیت ملی اعلام نمایند. متن اطلاعیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم مذاکرات هسته ای با کشورهای موسوم به 1+5 و توافق برجام اثبات کننده حسن نیت ایران اسلامی در عرصه بین المللی و بیانگر بی تعهدی، بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن سردمداران خون
پمپئو: دنبال جنگ با ایران نیستیم
اقدامات و بیانات تهدیدآمیز در هفته های گذشته متهم کرده است. وی سپس نوشته است: پاسخ ایالات متحده و شریکان و متحدان ما روشن بوده است: دنبال جنگ نیستیم، اما سابقه چهل ساله ایران در کشتن سربازان آمریکایی، حمله به تأسیسات آمریکا و گروگان گرفتن آمریکایی ها دائماً این را به ما گوشزد می کند که بایستی از خودمان دفاع کنیم. وزیر خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه آمیخته به ادعا ایران را
گزارش تسنیم|اقدام معنا دار قزاقستان در بحبوحه تنش های برجامی ایران
اسلامی ایران به کشورهای اروپایی عضو برجام و اعلان اولتیماتوم 60 روزه برای اجرای آن، و یک روز پیش از اعمال تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان در حوزه برخی فلزات همچون فولاد و مس بود. از این منظر این اقدام دولت قزاقستان نزد تحلیل گران به عنوان یک سیگنال مثبت برداشت می شود. با این حال همچنان مشخص نیست منشا این سیگنال مثبت از طرف دولت قزاقستان بوده یا روسیه. این اقدام دولت
تخت روانچی: ظاهرا ترامپ از اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، آگاهی ندارد
که این توافق را نمی خواهد و بیایید بنشینیم و دوباره مذاکره کنیم. چه تضمینی وجود دارد که او بار دیگر نخواهد مذاکره آتی ایران و آمریکا را تکرار کند؟ تخت روانچی درباره تصمیم روز چهارشنبه ایران برای پایان دادن به برخی محدودیت های برجامی در 60 روز آینده هم گفت: آنچه برای ما مهم است، منافع ملی ایران است. ما به عنوان یک طرف این قرارداد به تعهدات خود پایبند بودیم اما این توافق هسته ای یا برجام
آمریکا بدنبال بهانه برای کشاندن موضوع ایران به شورای امنیت است
محفوظ می داند که در مقابل نقض برجام از سوی دیگر امضا کنندگان آن، بخشی از تعهدات خود در قبال این قرارداد را کاهش دهد. نشریه آلمانی در ادامه گزارش خود آورده است: در شرایطی که هنوز برجام وجود دارد و مذاکرات دیگری هم متصور نیست، ترامپ با طرحی 12 گانه به ایران پیشنهاد مذاکره داده است. وی سال گذشته با خروج از برجام، اجرای این توافق بین المللی را به چالش کشید و اکنون می خواهد نه تنها در مورد برنامه
بیانیه 157 تشکل دانشجویی خراسان رضوی در حمایت از اقدام شورای عالی امنیت ملی
در مسیر امیدبخش ایران اسلامی نمی شود بلکه به بالنده و تنومند شدن این شجره طیبه منجر می شود. بنابراین ما دانشجویان انقلابی از اقدام تلافی جویانه دولت و شورای عالی امنیت ملی در برابر بدعهدی های طرف غربی آمریکایی حمایت کرده و این اقدام را کاملاً در جهت حمایت از توان داخلی و منافع ملی می دانیم. این اقدام دارای پیام روشنی برای طرف های بدعهد در برجام است که بدانند درصورتی که ملت
پاسخی به ادعاهای عراقچی درباره برادران افغانستانی
تأمین کنند. بگذارید به آقای عراقچی بگوییم چنانچه فاطمیون افغانستانی جان شان را کف دست شان نمی گرفتند و در برابر داعش و وهابیت در هزاران کیلومتر آن طرف تر از مرزهای کشورمان پا به عرصه جهاد نمی گذاشتند؛ چند میلیارد یورو هزینه برای دفاع از مرزها باید از جیب مردم خرج می شد؟ آیا این جهاد و این حرکت چیزی جز رابطه امام و امت واحده اسلامی است؟ آیا این حرکت عظیم چیزی جز دلدادگی به انقلاب
تحلیل کارشناسان حوزه بین الملل از پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران در شرایط تحریم
نوذر شفیعی کارشناس مسائل بین المللی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، درباره اقدام اخیر کشورمان در خصوص توقف دو تعهد در برجام در مقابل با خروج آمریکا از برجام گفت: تصمیمی که اعلام شد تصمیمی عقلایی بود؛ به این معنا که ما دربرجام ماندیم و این بهانه را دست سایر اعضای برجام ندادیم که تصور بشود که ایران از برجام خارج شده و در نتیجه تحریم ها برگردد. وی افزود: عملا ما هم اقدامی را
ارتش آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
مفاد برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) خارج شد و وضع تحریم ها علیه تهران را با هدف تضعیف اقتصاد این کشور آغاز کرد. مقامات آمریکایی اخیراً علیرغم آنکه همگی تأکید کرده اند که به دنبال جنگ با ایران نیستند، اما اقدامات تحریک آمیزی را با اعزام ناوگروههایی به منطقه خلیج فارس آغاز کرده اند. پیش از این، جان بولتون مشاور
حمایت روسیه، عراق و ترکیه از ایران
نسازند ". دستگاه دیپلماسی روسیه در بیانیه خود تاکید کرد تصمیم ایران را برای متوقف کردن بخشی از تعهدات داوطلبانه اش در قبال برجام درک می کند. روسیه همچنین اقدامات آمریکا را در قبال ایران محکوم کرد و از این که این کشور یک سال پیش از توافق نامه هسته ای ایران خارج شد و در ادامه به طور یک جانبه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات محدودکننده ای بر ضد ایران به اجرا گذاشت
روسیه: از همه کشور ها می خواهیم به خرید نفت از ایران بدهند
تعهداتش ذیل برجام را درک می کنیم اعلام کرد که همزمان از تهران می خواهیم از اتخاذ گامهای بیشتر برای کنار گذاشتن تعهداتش در چارچوب برجام خودداری کند. به گزارش شبکه روسیا الیوم، مسکو همچنین از سایر طرفین خواست به تعهداتشان در ذیل توافق هسته ای با ایران پایبند باشند. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، مسکو اقدام آمریکا برای شکست توافق هسته ای با ایران و خروج یک جانبه از این توافق و اعمال