آتش توپخانه به سمت خودی! - شانا
سایر منابع:
سایر خبرها
نان وکیل الدولگی در نفت!/ کدام نمایندگان فارس نفتی شدند؟
گرفتند؟! سال 96 که زنگنه خود را برای رأی اعتمادی دیگر آماده می کرد، نامه ای از نمایندگان ادوار مجلس بیرون آمد که می گفت باید دوباره به ژنرال اعتماد کرد. در آن نامه آمده بود: در دولت یازدهم و در شرایط دشوار اقتصادی و وضع تحریم های ظالمانه و محدودیت های به وجود آمده در امر تولید و صادرات نفت بازگشت دوباره ایشان به مسند وزارت نفت فصل تازه ای از نشاط و تکاپوی هوشمندانه برای احیای جایگاه صنعت
صف طویل نمایندگان شکست خورده و رد صلاحیت شده برای استخدام در وزارت خانه ها
جمله این نماینده ها هستند. قبل تر از این اشخاص نیز نماینده هایی بودند که بعضاً با نداشتن تخصص کافی و مربوطه، به استخدام وزارت نفت در آمدند(لیست نماینده ها). اما چطور؟ سال 96 و در ایام منتهی به رای گیری مجلسی ها برای اعتماد دوباره به وزارت زنگنه، نامه ای از نمایندگان ادوار مجلس بیرون آمد که خواستار اعتماد دوباره به زنگنه بود: در دولت یازدهم و در شرایط دشوار اقتصادی و وضع تحریم
استخدام دوباره الیاس حضرتی در وزارت نفت!
گروه اقتصادی: سایت عصر خبر نوشت: شاید ویژه ترین استخدام نفتی نمایندگان، مربوط به الیاس حضرتی باشد؛ نماینده ای که یک بار در دوران زنگنه اول، به نفت رفت و بازنشسته شد و حالا دوباره به نفت برگشته است. سمت سازمانی که اکنون برای وی در نظر گرفته شده در سیستم جامع نیروی انسانی، سمت بازرس ارشد در اداره کل بازرسی وزارت نفت است و به احتمال فراوان مدیرکل بازرسی وزارت نفت می شود. گفتنی اینکه اخیرا برخی رسانه ها خبر دادند که تعدادی از نمایندگان مجلس دهم، با دستور وزیر نفت، در این وزارتخانه استخدام شدند که اغلب آنان از نظر سنی عملا دوره بازنشستگی خود را آغاز کرده اند!! ...
برای صادرات نفت و فرآورده ها از تمام امکانات استفاده می کنیم
به گزارش ایلنا از وزارت نفت، بیژن زنگنه درباره این موضوع که پایان بخش دریایی پارس جنوبی به چه معناست، اظهار کرد: بدان معناست که تمام سکوهای این میدان مشترک گازی نصب و تمام خطوطی که گاز را از دریا و سکوها به خشکی می آورند، عملیاتی شده است. وی با بیان اینکه با تکمیل 27 فاز متعارف پارس جنوبی نزدیک 800 میلیون مترمکعب گاز ترش از این میدان قابل برداشت است، افزود: این گاز پس از ارسال به
سال 67 در وزارت نفت استخدام شدم/ برخی رسانه ها اخلاق حرفه ای را رعایت نکردند
وزارت نفت طی اطلاعیه ای، گزارش منتشر شده را کذب خواند و اعلام کرد که این افراد در وزارت نفت استخدام شدند و بنده مورد بی مهری قرار گرفتم؛ این اقدام خلاف اخلاق حرفه ای بود و یک دروغ است. وی گفت: بنده در شهرستان نهاوند نیز 10 سال رئیس شرکت گاز بودم و نباید بی مهابا و بدون مدرک سخن گفت، این حق برای ما وجود دارد که از مراجع قانونی پیگیری های لازم را انجام دهیم. نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدرک دکتری بنده در طول خدمتم بوده و استخدامم در وزارت نفت با مدرک مهندسی عمران از دانشگاه دولتی تبریز است. انتهای پیام/89033/ ...
زنگنه: در تولید گاز در پارس جنوبی از قطر جلوتر هستیم
خشکی منتقل و در پالایشگاه ها پالایش و در شبکه سراسری تزریق کنیم. زنگنه افزود: بخشی از این گاز ها به خوراک پتروشیمی ها تبدیل و یا به عنوان گاز مایع صادر می شود و بخشی هم در داخل، مصرف می شود. وزیر نفت گفت: اکنون حدود 700 میلیون مترمکعب گاز از فاز های مختلف پارس جنوبی تولید داریم که تا آخر سال 50 میلیون متر مکعب به این رقم اضافه می شود. زنگنه در پاسخ به این پرسش که
ماجرای ساختمان 10 هزار میلیاردی شرکت گاز
شرایط، شرایط سختی است، اما در همین شرایط تلاش خواهیم کرد تا طرح های توسعه ای صنعت نفت با قدرت پیش برود. زنگنه در پاسخ به سوالی درباره خرید یک ساختمان 10 هزار میلیارد تومانی از سوی شرکت ملی گاز گفت: این مسئله را به شدت تکذیب می کنم و در بودجه سال 99 وزارت نفت خرید، ساخت و حتی اجاره هر نوع ساختمان جدیدی ممنوع شده است.
ساخت آسمان خراش 10 هزار میلیارد تومانی شرکت گاز؛ از ادعا تا تکذیب
همین یک مورد برای استیضاح شما کفایت می کند. زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگاران در حاشیه مراسم ختم مرحوک کاظم زاده اردبیلی درباره خرید یک ساختمان 10 هزار میلیارد تومانی از سوی شرکت ملی گاز گفت: این مسئله را به شدت تکذیب می کنم و در بودجه سال 99 وزارت نفت خرید، ساخت و حتی اجاره هر نوع ساختمان جدیدی ممنوع شده است. انتهای پیام
ویدیو / زنگنه: هم اکنون تولید و استخراج گاز روزانه ما از قطر بیشتر است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه کپی لینک
استیضاح زنگنه برای ساخت برج در شرکت گاز
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص این طرح اظهار داشت: ایده ای در خصوص این طرح وجود دارد و طی مصوبه ای در سال 91 دولت این اجازه را به شرکت گاز داده، اما اجرای آن در این شرایط منطقی نیست و امسال ساخت ساختمانی اجرا نخواهد شد.
توضیحات وزارت نفت درباره ادعای خطر حذف گاز ایران از بازار ترکیه
آگاهی عوامل تهیه کننده گزارش اخیر فارس و مخاطبان آن رسانه ارائه می شود. در عین حال لازم است خبرگزاری فارس و دیگر رسانه های همسو با آن که در ماه های اخیر با ادبیاتی مشابه و گاه حتی تکراری، به یکباره نگران تمدید نشدن قرارداد 25 ساله گاز ایران به ترکیه در سال 1404 شده اند، یکبار موضع خود را روشن کنند و پاسخ دهند آیا آن طور که در گزارش 15 مهرماه 98 منتشره در فارس یادآور شده اند ایران اصلاً
برداشت 56 میلیون مترمکعبی گاز با توسعه فاز 11 پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه، وزیر نفت پیش از فرمان دستور زنده رئیس جمهوری برای نصب جکت سرچاهی فاز 11 پارس جنوبی گفت: تولید از میدان گازی پارس جنوبی در سال 92 روزانه 280 میلیون مترمکعب بود که این میزان اکنون به 700 میلیون مترمکعب رسیده است و امسال نیز 50 میلیون مترمکعب به این میزان افزوده می شود. وی در ادامه افزود: در سال 92، 10 فاز متعارف پارس
برداشت گاز از پارس جنوبی به 700 میلیون مترمکعب در روز رسید
اکنون به روزانه 700 میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: امسال نیز 50 میلیون مترمکعب به این مقدار افزوده می شود. وزیر نفت افزود: خوشبختانه برای نخستین بار در این دولت آنچه خواست ملت ایران در برداشت متناسب با سهم مان از این میدان بود، محقق شده است. زنگنه با اشاره به اینکه بخش عمده ای از توسعه میدان گازی مشترک پارس جنوبی در سال های اخیر در زمان تحریم محقق شده است، اظهارکرد
وزیر نفت: به سهم خود از میدان مشترک پارس جنوبی رسیدیم
92، حداکثر برداشت گاز از این میدان به روزانه 280 میلیون متر مکعب رسیده بود. وزیر نفت تولید فعلی ایران از میدان مشترک پارس جنوبی را 700 میلیون مترمکعب (دو و نیم برابر) اعلام و پیش بینی کرد، در سال جاری 50 میلیون مترمکعب، معادل 2 فاز استاندارد به تولیدات این میدان افزوده شده و این رقم به 750 میلیون مترمکعب در روز برسد. وی عدم توقف صنعت نفت در زمان تحریم ها را پیام توسعه این طرح
تولید در فاز 11 پارس جنوبی 14 ماه آینده آغاز می شود/ پیام این طرح عدم توقف صنعت نفت در زمان تحریم هاست
شود و اکنون طرح های فشار افزایی در دست بررسی قرار دارد. وزیر نفت در خصوص جکت نخستین سکوی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی نیز گفت: در آستانه عید فطر به عنوان یک عیدی به مردم، اولین جکت نصب می شود و پس از آن در این منطقه 12 حلقه چاه حفر می شود و ظرف 14 ماه آینده، تولید از این فاز آغاز می شود. زنگنه افزود: تولید از میدان گازی پارس جنوبی در سال 92 روزانه 28 میلیون مترمکعب بود که این
وزیر نفت: میدان پارس جنوبی یک موهبت الهی برای مردم کشورماست
آبان امسال نتایج این دو طرح مشخص شده و در مورد اجرای هر کدام از آن ها تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد. وی در پایان تصریح کرد: آنچه مهم است این فعالیت ها یک پیام دارد و آن اینکه در شرایط تحریم متوقف نمی شویم و تمامی پروژه های فعال صنعت نفت همچون توسعه میدان های مشترک، خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک، طرح توسعه میادین غرب کارون و بهره برداری از طرح های جهش دوم پتروشیمی که ظرفیت تولید پتروشیمی کشور را به 100 میلیون تن و ارزش 25 میلیارد دلار در سال خواهد رساند با جدیت دنبال می شود. لینک کوتاه : http://www.naftonline.ir/news/20982/ اشتراک گذاری : ...
آغاز عملیات نصب پایه سکو و اجرای طرح توسعه فاز 11 منطقه پارس جنوبی با دستور روحانی
حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های ملی با عنوان تدبیر و امید برای جهش تولید ضمن صدور فرمان آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توضیح مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت و توضیحات مهندسان و متخصصان اجرای این طرح از طریق ویدئو کنفرانس در جریان چگونگی و روند اجرای این پروژه قرار گرفت. تولید روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز خام و انتقال به پالایشگاه فاز 12
محدودیت در ترانزیت بنزین و نفت گاز/ تلاش برای تقویت صادرات فرآورده های نفتی ایران
به گزارش اقتصاد آنلاین ، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد ماده (125) قانون امور گمرکی - مصوب 1390- تصویب کرد که بر این اساس ترانزیت بنزین ، نفت گاز و هیدروکربورهای مشابه( موضوع تعرفه شماره 271012) از قلمروی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه تا پایان سال 99 ممنوع است. طبق این قانون که از سوی جهانگیری ابلاغ شده، محموله های موجود در بنادر و گمرکات جنوبی کشور نیز مشمول این تصویب نامه می شوند. لینک کوتاه لینک کپی شد
دیدار پایانی اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم با وزیر نفت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به زنگنه گفت: هر جا پرسشی بود شما برای پاسخ به نمایندگان سؤال کننده حاضر می شدید، اما ای کاش شرایطی به وجود می آمد که وزیر نفت کشور می توانست پشت تریبون صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شود و شرایط فروش و قیمت نفت را برای همه نمایندگان تبیین و آشکار کند. وی با اشاره به اینکه برخی ناجوانمردانه اعضای کمیسیون و دیگر وزیران دولت را زیر سؤال می برند که
طرح های توسعه نفت ادامه می یابد
بعنوان موتور محرک اقتصادی عمل می کنند بنابراین شرایط، شرایط سختی است، اما در همین شرایط تلاش خواهیم کرد تا طرح های توسعه ای صنعت نفت با قدرت پیش برود. زنگنه در پاسخ به سوالی درباره خرید یک ساختمان ده هزار میلیارد تومانی از سوی شرکت ملی گاز گفت: این مسئله را به شدت تکذیب می کنم و در بودجه سال 99 وزارت نفت خرید، ساخت و حتی اجاره هر نوع ساختمان جدیدی ممنوع شده است.
واکنش نفت به خبر استخدام نمایندگان مجلس
واکنش به خبر استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت | نفت آنلاین به گزارش نفت آنلاین به نقل از همشهری آنلاین ، کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر استخدام تعدادی از نمایندگان مجلس دهم در وزارت نفت گفت: چند نفر از نمایندگان مجلس از قبل استخدام وزارت نفت بودند و این موارد مدت ها بوده و کشف تازه ای نیست که برخی رسانه ها آن را مطرح می کنند. وی
آقای نماینده بفرمائید نفت!
به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، برخلاف اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر نرفتن نمایندگان سابق مجلس به دولت از جمله وزارت نفت، آمار های مستند نشان می دهد بسیاری از نمایندگان راهی دستگاه های دولتی شدند که وزارت نفت نقش پررنگ تری نسبت به سایر وزارتخانه ها دارد. اصولاً وقتی فردی به نمایندگی می رسد، از محل خدمت خود به بهارستان مأمور می شود و پس از پایان کارش به دستگاهی که در استخدام آن است، بر
ماجرای لابی نمایندگان مجلس برای ورود به پست های نان و آب دار دولتی!
نماینده آبادان از سازمان بهزیستی به وزارت نفت رفته است و یا بیگلری نماینده سقز در استخدام آموزش و پرورش بوده و ریاست هنرستان را برعهده داشته است. گزارش روزنامه جوان می گوید بیگلری از چهار سال پیش استخدام وزارت نفت شده است. رسانه های اصولگرا در این رابطه بیژن زنگنه وزیر نفت را مقصر می دانند و به نوعی مدعی اند این نمایندگان در یک فرآیند رانتی و زدوبندی به وزارت نفت رفته اند. از سوی دیگر
چرا نمایندگان مجلس به نفتی شدن علاقه دارند؟
استخدام نمایندگان بازمانده از ورود به مجلس در وزارت نفت اعتراض کرده بود. خادمی در مرداد ماه سال 96 در حالی که در مخالفت با وزارت زنگنه در صحن علنی مجلس نطق می کرد گفت: وزیر نفت نمایندگان بازمانده از مجلس را به استخدام وزارتخانه درآورده است. او خطاب به زنگنه گفت شما گفتید که ژنرال ها را وارد نفت کرده اید فقط یک ژنرال به ما معرفی کنید که بدانیم ژنرال کیست. خادمی تاکید
برخی با اهداف سیاسی امنیت ملی را به خطر می اندازند/ هیچ کارگری را بیکار نمی کنیم/ همه بدانند شرایط عادی ...
بخشنامه بودجه که بنده برای سال 98 داده بودم دوباره برای سال 99 تجدید می شود خرید، ساخت و حتی اجاره ساختمان ممنوع شده است، این موضوع مربوط به مصوبه ای بود که در سال 91 داده شده بود اما در این شرایط اجرای آن منطقی نیست و شرکت گاز هم پولی برای انجام آن ندارد. موضوع تهدید حمله به نفتکش ها وزیر نفت درباره موضوع نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا و تهدید حمله نظامی از سوی امریکا نیز گفت: شورای امنیت و وزارت خارجه نظرات خود را در این خصوص ارائه داده اند.
لیست نمایندگان برای بکارگیری در دولت مشخص شده/وزارت نفت و شستا مقصد بعدی وکیل الدوله ها
زنگنه –وزیر نفت- در سال 95، گفت: او در مجلس به صورت شفاف اعتراف کرد و گفت که همیشه نماینده هایی که رای نمی آورند در دولت بکارگیری می شدند، در این دوره هم این اتفاق می افتد. عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به اظهارات لاریجانی که گفت " بینی و بین الله، نماینده ای را در مجلس سراغ ندارم که وقتی به مجلس آمد، کارمند وزارت نفت شود"، تصریح کرد: او این صحبت را کرده است ولی واقعیت چیز دیگری است. ای کاش او لیست نمایندگان بکارگیری شده در وزارت نفت -که تعداد زیادی هستند- را از این وزارتخانه می گرفت. انتهای پیام/ ...
آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی (2)
آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی در ساختمان وزارت نفت بیژن زنگنه، وزیر نفت و کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی در ساختمان وزارت نفت آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی در ساختمان وزارت نفت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در آیین بزرگداشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی در ساختمان وزارت نفت آیین
ترک بهارستان به سمت کجا؟!
نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می کردند. حضور نمایندگان مجلس در وزارتخانه ها اتفاق تازه ای نیست و پیش تر هم کاظم جلالی و داریوش اسماعیلی به مقصد سفارت ایران در روسیه و معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از سمت خود در مجلس دهم استعفا کرده بودند. این روز ها در رسانه ها می شنویم که مقصد جدید عده ای از