سایر منابع:
سایر خبرها
علت جذب نمایندگان مجلس در وزارت نفت؟
آغازیدن گرفت. امید است که نمایندگان شریف و هوشمند ملت ایران با رأی و حمایت قاطع خویش از این شخصیت توانمند و برنامه محور راه تداوم نهضت خدمت رسانی را در این وزارتخانه هموار کنند. . اما نکته مهم در این نامه، امضا کنندگان آن بودند، اغلب این افراد در دوره زنگنه به استخدام وزارت نفت درآمده بودند، به ویژه آنانکه از راهیابی به مجلس دهم بازمانده بودند و با لابی های صورت گرفته توانستند در نفت برای
جنجال استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت؛ کدام نماینده ها و چرا استخدام شدند؟
آفتاب نیوز : مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در رابطه با موضوع جنجالی استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت گفت: نمایندگانی که از آنها نام برده می شود، از سال ها قبل به استخدام وزارت نفت در آمده بودند یا از دستگاه های دیگر به این وزارت خانه منتقل شده اند. برخی رسانه ها از استخدام چند نماینده دوره دهم مجلس در وزارت نفت خبر داده اند. این رسانه ها علاوه بر نام 20 نفر نماینده ادوار
استخدام دوباره الیاس حضرتی در وزارت نفت!
شاید ویژه ترین استخدام نفتی نمایندگان، مربوط به الیاس حضرتی باشد؛ نماینده ای که یک بار در دوران زنگنه اول، به نفت رفت و بازنشسته شد و حالا دوباره به نفت برگشته است. به گزارش عصرخبر، سمت سازمانی که اکنون برای وی در نظر گرفته شده در سیستم جامع نیروی انسانی، سمت بازرس ارشد در اداره کل بازرسی وزارت نفت است و به احتمال فراوان مدیرکل بازرسی وزارت نفت می شود.
نماینده ای از کارمندی سازمان بهزیستی به استخدام وزارت نفت درآمده است!
متخصص و آگاه باشند. جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: کسانی که مثلاً می خواهند از مجلس به وزارت نفت بروند باید در زمینه اکتشاف، استخراج و مدیریت نفتی تخصص و اطلاعات کافی داشته باشند؛ چون ناکارآمدی نمایندگان ادوار در پست های دولتی مجلس را بدنام کرده و گره ای هم از کار وزارتخانه باز نمی کند. وی گفت: به عینه شاهد بودم که فردی پیش از نمایندگی کارمند بهزیستی بوده و در این دوره خودش را به وزارت نفت منتقل کرده است، این جالب نیست و باید هر کسی در مسیر تخصص خودش جذب شود و امیدوارم در این تغییرات مدیریتی پیروی از اصل کلی تخصص و تجربه مد نظر باشد. انتهای پیام/4034/ ...
1400 میلیارد تومان در اجرای طرح های زیربنایی شهرستان های جنوبی بوشهر هزینه شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سکینه الماسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با قدردانی از تلاش وافر نمایندگان مجلس دهم در حل مشکلات و همراهی با دولت اظهار داشت: علی لاریجانی بیش از 12 سال به عنوان رئیس مجلس است که در سه دوره نمایندگی گذشته خدمات قابل توجهی ارائه کرده است. وی، با بیان اینکه برخی ها مجلس دهم را به کم کاری متهم می کنند افزود: این برنامه ها بیشتر دعوای سیاسی
از خرداد 95 تا خرداد 99؛مجلس دهم به نقطه پایانی رسید
مردم نیوز : امروز آخرین جلسه دوره دهم مجلس برگزار شد و عملا با این اختتامیه، کار بهارستان نشینان دوره دهم به پایان رسید. مجلسی که از بعد حواشی و نماینده حاشیه ساز چیزی کم نداشت. مجلسی که بسیاری از کارشناسان نه تنها آن را در راس امور ندانستند بلکه آن را به عنوان مجلس وکیل الدوله های یک دولت ناکارآمد نامگذاری کردند. مجلسی که در بسیاری از لحظات مهم کشور غایب بود و یا آن چنان که باید موثر نبود. مجلسی
اجرای موفق رجیستری موبایل قاچاق را به صفر رسانده است
برنامه ریزی شده که محور همه آنها نفع مردم در خدمات و قوانین است و قصد داریم با اصلاح قوانین دست و پا گیر به این مهم دست یابیم. حدادی ادامه داد: در مجالس قبلی بعضاً پیش از تصویب قوانین، کارشناسی صورت نمی گرفت و منجر به ایجاد چالش بین مردم و دستگاه های اجرایی می شد. یکی دیگر از اولویت های مجلس یازدهم انحصارزدایی و جلوگیری از رانت است. اقتصاد کشور بر پایه نفت بنا شده که لازم است
استیضاح زنگنه برای ساخت برج در شرکت گاز
استیضاح وزیر نفت در صورت انجام این اقدام تأکید کرد. ابوترابی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در خصوص این طرح اظهار داشت: در این شرایط و تنگنای اقتصادی که وضعیت اقتصادی به حدی سخت است که نمی توان دارو های جانبازان را تهیه کرد و شرکت گاز به بهانه های مختلف پروژه های مهم را بلاتکلیف نگه داشته است و از طرفی، تکلیف قانونی مبنی بر کوچک سازی دستگاه های دولتی و برون سپاری و اختصاص به
آتش توپخانه به سمت خودی!
زنگنه به مجلس رفت، هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی در نطق خود نسبت به به کارگیری نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و استخدام پی در پی آنها را عاملی برای تنزل جایگاه نظارتی مجلس بیان کرد. در دوره ای که خادمی نسبت به استخدام ها انتقاد وارد کرد، بیش از 20 نماینده مجلس نهم و فعلی راهی وزارت نفت شده بودند، اما واکنش علی لاریجانی چه بود؟ او در آن جلسه خطاب به خادمی گفت: این سخن شما اشتباه است، چرا چنین
دیدار پایانی اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم با وزیر نفت
دیمشک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز صنعت نفت نوک تحریم اقتصادی قرار گرفته است، افزود: اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی (دوره دهم) و البته وزیر نفت و دیگر معاونان این وزارتخانه همیشه سعی کردند مصالح نظام و کشور را در تصمیم های خود در نظر گیرند. منتقدان از شرایط ویژه فروش و صادرات نفت اطلاعی نداشتند وی تصریح کرد: برخی در طول این چهار سال منتقد ما بودند، البته به ن
واکنش نفت به خبر استخدام نمایندگان مجلس
واکنش به خبر استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت | نفت آنلاین به گزارش نفت آنلاین به نقل از همشهری آنلاین ، کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر استخدام تعدادی از نمایندگان مجلس دهم در وزارت نفت گفت: چند نفر از نمایندگان مجلس از قبل استخدام وزارت نفت بودند و این موارد مدت ها بوده و کشف تازه ای نیست که برخی رسانه ها آن را مطرح می کنند. وی
ماجرای لابی نمایندگان مجلس برای ورود به پست های نان و آب دار دولتی!
ادعا را همیشه رد کرده است. اما ظاهرا ماجرا آنگونه که گفته می شود نیست. سابقه بحث در این باره طولانی است. هدایت الله خادمی نماینده ایذه زمانی که زنگنه برای کسب رای اعتماد از مجلس معرفی شده بود این موضوع را مطرح و نسبت به استخدام نمایندگان بازمانده از ورود به مجلس در وزارت نفت اعتراض کرده بود. خادمی در مرداد ماه سال 96 در حالی که در مخالفت با وزارت زنگنه در صحن علنی مجلس نطق می
ماجرای لابی نمایندگان مجلس برای ورود به پست های نان و آب دار دولتی!
حواشی استخدام نمایندگان در وزارتخانه ها فقط به نفت ختم نمی شود ظاهرا وزارتخانه های دیگر نیز با تقاضا روبه رو هستند. چندی پیش احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با خبرگزاری فارس از نامه دبیر هیأت دولت به اعضای کابینه درباره به کارگیری نمایندگان مجلس دهم در دولت خبر داد.
نمایندگان مجلس بعد از پایان نمایندگی به کجا می روند؟
خواهد پذیرفت؛ ولی ملکی و عزیز اکبریان از دیگر نفراتی هستند که به گفته برخی منابع خبری، به این وزارتخانه راه پیدا می کنند. علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس دهم هم گفت: من به صورت رسمی کارمند وزارت صمت هستم و بعد از مجلس به این وزارتخانه باز خواهم گشت. وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیگر وزارتخانه ای است که میزبان تعدادی از نمایندگان راه نیافته به مجلس یازدهم است؛ گفته
بی خبری از مشکلات مردم با کارنامه ای ضعیف
. طبق گفته علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در دوره دهم 716 طرح و لایحه برای بررسی ارائه شده که از این تعداد 483 مورد طرح، 221 مورد لایحه و 12 مورد طرح شورای عالی استان ها بوده؛ در نهایت 175 قانون تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد که 69 مورد طرح و 106 مورد مربوط به لوایح دولت است. این توضیح را هم یوسف نژاد داد که تعداد قوانین مصوب نمی تواند شاخصی برای بررسی عملکرد نمایندگان در
نمایندگان مجلس دهمی ؛ به شهرهای تان برگردید و لابی شغلی نکنید !
شمال نیوز: روزنامه آرمان دیروز در صفحه یک تیتری از سخنگوی دولت داشت: به کارگیری نمایندگان سابق در دولت ممنوع ؛ این تیتر البته زیادی یک سویه است و وقتی به متن سخنان علی ربیعی مراجع کنیم، متوجه می شویم این مثلاً ممنوعیت، یک اما هم دارد و ربیعی توضیح داده که دستگاه ها حق به کارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که
بیش از 15 هزار تذکر به دولت روحانی
نشان می دهد که از مجموع 435 تذکر دریافتی، 76 تذکر مربوط به عملکرد شخص رئیس جمهور، 67 تذکر مربوط به عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور، 64 تذکر مربوط به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و 228 تذکر نیز مربوط به عملکرد 24 دستگاه دیگر بوده است. تذکر شفاهی در اجلاسیه اول دوره دهم جمعاً 1184 مرتبه تذکر شفاهی توسط نمایندگان به اعضای هیئت وزیران و دستگاه های اجرایی در صحن علنی مجلس به ثبت رسیده است
لاریجانی: شورای نگهبان فصل الخطاب رد صلاحیت ها/به دانشگاه بازمی گردم
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت وگوی زنده تلویزیونی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه پایان دهمین دوره مجلس، از شبکه دو سیما آغاز شد. لاریجانی در ابتدای سخنانش در خصوص عملکرد مجلس دهم، اظهار داشت: البته زمان مجلس دهم تا هفتم خردادماه است و هنوز دو روز کاری داریم و پس از آن هم مجلس هست و اگر هم کاری پیش آمد در خدمت مردم خواهد بود. رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفتگو با اشاره به همزمانی مسئله گام دوم انقلاب با مجلس دهم و با بیان اینکه مجلس در این زمینه تلاش خوبی داشته است، اظهار داشت: یکی از نک ...
چرا نمایندگان مجلس به نفتی شدن علاقه دارند؟
راد عضو کارگروه تشخیص عدم مغایرت مصوبات هیئت مدیره شرکت ملی نفت با قوانین و مقررات شد. حقوق بگیران نفت در مجلس گرچه موضوع استخدام نمایندگان در وزارت نفت در آن زمان رد شد، اما بعد ها موضوع دریافت حقوق برخی نمایندگان مجلس از این وزارتخانه هم حاشیه های دیگری به همراه داشت. دریافت حقوق نمایندگان از وزارت نفت هم موضوع دیگری بود که در مجلس دهم با رها حاشیه ساز شد. بعد از اینکه
شریعتی: شفافیت آرای نمایندگان نیاز به مصوبه ندارد / مدیریت در مجلس باید توزیع شود
دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های وزارت نفت با مشکل تامین مالی مواجه هستند، با این وجود این وزارتخانه پیش بینی کرده که تامین مالی خود را از طریق عرضه اوراق و صندوق توسعه ملی تامین کند، افزود: یکی از راه های تامین نقدینگی از طریق مردم است به هر روی اگر مکانیزمی طراحی شود که تامین مالی پروژه ها از طریق نقدینگی تامین شود این موضوع می تواند به دولت کمک کند. وی گفت
مراسم بزرگداشت مرحوم کاظم پور اردبیلی در وزارت نفت برگزار شد
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مجلس بزرگداشت حسین کاظم پور اردبیلی، دیپلمات ایرانی اوپک دقایقی پیش با حضور خانواده آن مرحوم، در محوطه باز وزارت نفت آغاز شد. این مراسم از سوی وزارت نفت برگزار شده است و بیژن زنگنه وزیر نفت، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس عراقچی و تعدادی دیگر از شخصیت های سیاسی و مسئولان کشوری در این
ترک بهارستان به سمت کجا؟!
پایه یک دادگستری دارم و اگر کاری انجام دهم به طور شخصی و در این حوزه خواهد بود. برخی از نمایندگان که پیش از راه یافتن به مجلس در وزارتخانه ها مشغول بودند، حالا دوباره بعد از اتمام دوره نمایندگی خود به آن وزارتخانه باز خواهند گشت. وزارت نفت یکی از وزارت خانه هایی است که پاتوق این دوستانی است که بهارستان را ترک می کنند. اصلا گویی وزارت نفت و در برخی مواقع وزارت امور خارجه قبله آمال برخی
با این تناقض ها جواب مردم را چه باید داد؟
خود ردیف کرده است. در این بین وزاتخانه هایی نیز وجود دارند که به شدت از چنین سیاست غلطی حمایت می کنند و مثلاً وزیر نفت به صراحت از بکارگیری نماینده ها در این وزارتخانه یا سازمان های وابسته و تابعه آن طرفداری می کند. البته از برکات مجلس دهم یکی هم این بود که برخی از نمایندگان در اواسط دوره توانستند به وزارت نفت منتقل شوند. به نظر می رسد چنین اقداماتی ظلم به مردم، دولت، مجلس و
دولت نهم احمدی نژاد؛ رکوردار تغییر کابینه
سپس به عنوان وزیر سیار و نماینده دولت در امور کردستان فعالیت می کرد، در 8 آبان از دولت خارج شد. فروهر در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد شد، اما چهارم شد. داریوش فروهر و همسرش در سال 77 در تهران به قتل رسیدند. * احمد صدر حاج سیدجوادی، وزیر کشور: در دوران وزارت او همه پرسی نظام جمهوری اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اما با استعفای اسدالله مبشری از وزارت دادگستری
مجلس دهمی ها به شهرهایتان برگردید؛ لابی شغلی نکنید
خودشان نیستند. در روزهای اخیر شنیدم لابی ها و فشار به وزارتخانه و نهادهای اجرایی برای استخدام نمایندگان پس از پایان مجلس دهم آغاز شده است. این نوع استخدام ها بدون در نظر گرفتن تخصص افراد و به صورت غیرمنطقی انجام می شود و سدی در برابر پیشرفت کشور است. اگر می خواهیم به سمت پیشرفت کشور برویم و کارآمدی در مدیریت ها را تجربه کنیم باید جلوی این اتفاق گرفته و پیشگیری های لازم انجام شود. صدمات
همه گزینه ها در مقابل راهزنی دریایی آمریکا روی میز است/ برکناری وزیر صمت تصمیمی حرفه ای بود
ورود به وزارت نفت، با بیان اینکه من هم این خبرها را در رسانه ها دیدم، گفت: در این زمینه قلب واقعیت شده همانگونه که در مورد طرح تفکیک وزارت صمت قلب واقعیت شد و گفتند دولت به دنبال رانت است. سخنگوی دولت با بیان اینکه معمولا بعد از هر دوره مجلس فشارها برای بکار گیری نمایندگان افزایش می یابد، اضافه کرد: در دوره های قبل هم عده ای لیست هایی داشتند و افراد را به وزارتخانه ها معرفی می کردند که این
فصل دوم: لاریجانیِ مجلس یا مجلسِ لاریجانی؟!
از نمایندگان را در خود جای داده بود و می توانست جهت کلی مجلس را در مواجهه با موضوعات مختلف تغییر دهد. لاریجانی درحقیقت کنش سیاسی مجلس نهم را از مجلسی همواره منتقد نسبت به دولت در دو سال نخست، به مجلسی نسبتا همراه با دولت (دولت یازدهم) سوق داد. تغییر رویکردی که جای وکیل الدوله ها و منتقدان دولت را از میانه عمر دوره نهم پارلمان با هم عوض کرد. مجلس دهم رد کلیات بودجه برای اولین
تمایل به مبادله نفت با ونزوئلا
نمایندگان زیاد می شود. من به نوبه خودم چه در دوره ای که وزارت بودم و چه در دوران قبل شاهد این ماجرا بودم که افرادی بودند که به دستگاه ها و جاهای مختلف زنگ می زدند و آدم معرفی می کردند. شما به نهادهای عمومی و سایر دستگاه های اجرایی و به بنگاه هایی که در بخش های غیر مستقیم وزارتخانه هاست نگاه کنید و ببینید چقدر هر دوره مجلس از این افراد پیدا می کنید. سخنگوی دولت گفت: این رویه مذمومی و
این دوره در بررسی صلاحیت ها بی دقتی شد/ دولت روحانی از دولت های قبلی قوانین را بهتر رعایت کرد/ به ...
جانبازی و ایثارگری دارند و 16 نفر فرزند شهید هستند، یعنی این مجلس با انقلاب پیوند خیلی قوی ای دارد. همچنین از نظر سابقه اجرایی 80 درصد مجلس فعلی سابقه اجرایی دارند که این به پیش برد امور و فهم بهتر و دقیق تر از مشکلات مردم کمک می کند. وی در ادامه بیان داشت: در مجلس دهم 4 نفر سابقه وزارت، 4 نفر سابقه استانداری، 11 نفر سابقه فرمانداری داشتند، همچنین 167 نفر مدرک دکترا داشتند و 80 نفر از