قطعنامه شورای حکام تفرقه انگیز است - خبرگزاری صدا و سیما
قطعنامه شورای حکام تفرقه انگیز است
سایر خبرها
رمزگشایی از صدور قطعنامه ضدایرانی در آژانس چه پاسخی باید به اروپای عهدشکن داد؟
قرار داد. به عبارت بهتر، تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران در این معادله نقش متغیر مستقل و صدور قطعنامه ضدایرانی آژانس نقش متغیر وابسته را ایفا می کنند. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت: چرا اروپا قطعنامه ضدایرانی را در آژانس به رای گذاشت؟ نقش آفرینی فعال تروئیکای اروپایی در صدور قطعنامه ضدایرانی آژانس، کلید حل معمایی به نام چرایی صدور نخستین قطعنامه
کلید خوردن طرح توقف پروتکل الحاقی در بهارستان
، مبادرت به صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است. کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رد این قطعنامه، تاکید می کند: 1− طبق مقررات، آژانس بین المللی انرژی اتمی مجاز نیست داده های سرویس های جاسوسی، علی الخصوص آنچه بر مبنای ادعاهای واهی رژیم نامشروع صهیونیستی باشد، را پایه درخواست های خود برای دسترسی قرار دهد. جهانیان بدانند که درصورتی که ایران به درخواست دسترسی
رونمایی آمریکا از قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت
کشورهای دیگر] خودداری کنند مگر آنکه کمیته شورای امنیت این اقدام را ظرف 30 روز و به طور جداگانه تأیید کند. براساس توافق هسته ای 120روز دیگر قرار است بخش نخست تحریم های تسلیحاتی ایران برچیده شود و ایران هشدار داده اگر تحریم تسلیحاتی علیه ایران برگردد اقداماتی سخت مانند خروج از برجام یا خروج از ان پی تی را بررسی می کند. بررسی قطعنامه شورای امنیت علیه ایران در تیرماه یعنی ماهی که توافق هسته
بورِل برای حفظ برجام کوتاهی نخواهد کرد
/> سخنگوی بورل در همین حال تصریح کرد: این مساله از برجام که با قدرت از آن حمایت می کنیم جداست و جوسپ بورل به عنوان مسئول هماهنگ کننده از هیچ تلاشی برای حفظ برجام کوتاهی نخواهد بود. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه گذشته قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران را به رغم مخالفت جدی روسیه و چین تصویب کرد. در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت
میریوسفی: همه طرف های برجام رضایت داشتند که پرونده PMD بسته شده است
علیرضا میریوسفی ادامه داد: بعد از دو سال مذاکرات فشرده، همه طرف ها رضایت داشتند که پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران (PMD) توسط آژانس در سال 2015 بسته شد. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی 30 خرداد در جلسه ای قطعنامه ای را تصویب کرد که از ایران می خواهد در اجرای توافقنامه پادمانی و پروتکل الحاقی کاملا با آژانس همکاری کرده و بدون تاخیر خواسته های آژانس را اجابت کند
دولت باید هرچه زودتر موضعش را در قبال قطعنامه ضدایرانی شورای حکام اعلام کند
شعارسال :رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در ماجرای برجام امتیازات زیادی از ما گرفته شد و هزینه های زیادی به جمهوری اسلامی تحمیل کردند و در مقابل هیچ امتیازی به ما ندادند و هنوز هم اروپایی ها انتظار دارند که ما این قرارداد یکطرفه را حفظ کنیم. محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: دولت باید هرچه زودتر موضع خودش را نسبت به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام اعلام کند، مماشات کردن با طرف
موافقان چگونه مخالف برجام شدند؟
نکنیم که قطعنامه های سختگیرانه با حمایت چین و روسیه تصویب شد. این دو کشور بودند که گفتند ایران حقی برای عبور و مرور در آب های آزاد ندارد، نمی تواند خرید تسلیحاتی داشته باشد. حق صادرات و تبادل مالی ندارد. چه چیزی این تحریم ها را برداشت و حضور منطقه ای ایران را پررنگ تر کرد؟ بدیهی است که برجام سبب شد. باید یه این سوال پاسخ داده شود که به موجب کدام بند آن قطعنامه ها، روسیه و چین از همکاری با ایران
خیانت جدید اروپا با نقش لو رفته پلیس خوب/ ریزش آرای اصلاح طلبان بی سود هم نیست!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه ها در لابه لای گزارش ها و سرمقاله ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. ********** کیهان عدم استرداد و قتل متهم در اروپا با کدام هدف انجام شد؟ بی بی سی انگلیس از قول رسانه های رومانی نوشت: نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری نشان
رفتار متناقض تروئیکای اروپایی، از قطعنامه تا بیانیه
دنبال حفظ باقی مانده برجام از جمله بازرسی های برجامی و پروتکلی هستند. از این رو هر حرکتی از سوی ایران برای محدود کردن بازرسی ها خط قرمزی برای اروپا است که در مورد فوق منجر به صدور قطعنامه سیاسی آژانس شد. البته صدور بیانیه سیاسی سه کشور درباره مخالفت آنان با تمدیدهای تسلیحاتی نیز نشان داد که تا چه اندازه حفظ برجام برای آنان مهم است. تنها مقایسه آن قطعنامه با این بیانیه خود بیان گر مسائل
بازی واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران
پرونده هسته ای ایران را زنده کنند. ابعاد نظامی احتمالی که ایران توانست در قالب برجام پرونده آن را ببندد. همان بعدی که شورای حکام بر اساس آن پرونده کشورها را به شورای امنیت ارجاع می دهد و ممکن است کشورها ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد قرار بگیرند. آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند پرونده ایران در این زمینه را زنده کنند و قطعنامه شورای حکام را بنیانی قرار دهند تا پرونده ایران به شورای امنیت سازمان
سازمان های بین المللی ابزار نظام سلطه هستند/ آمریکا و اروپا نمی خواهند هیچ نقطه ای در ایران امن باشد
به گزارش صبح الوند ، ضمن اشاره به صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس اتمی اظهار داشت: اقدام شورای حکام آژانس اتمی بیانگر این مسئله است که هم سازمان های بین المللی ابزار نظام سلطه هستند و هم زیاده خواهی کشورهای غربی حد و مرزی نمی شناسد. وی اختلاف آمریکا و غرب با ایران را یک بحث هویتی دانست و افزود: دولتمردان آمریکایی و تروئیکای اروپا هیچ گاه علاقمند پایان دادن منازعه سیاسی با ایران
سایه مناقشه ای سنگین بر سر نشست شورای امنیت
قدس آنلاین : مذاکرات شورای امنیت در مورد قطعنامه پیشنهادی آمریکا به منظور تمدید نامحدود تحریم های تسلیحاتی کشورمان که قرار است مهر ماه امسال و بر مبنای توافق هسته ای برجام و قطعنامه 2231 در حمایت از آن برداشته شود از امروز آغاز شد. این درحالیست که تلاش آمریکا برای جلوگیری از اجرای این بخش از قطعنامه 2231 و تداوم بخشیدن به تحریم سلاح های متعارف برای ایران وضعیت بسیار پیچیده و بغرنجی را
عواقب خروج از برجام چه خواهد بود؟
می تواند نوعی تهدید بین المللی را برای ایران همراه داشته باشد. به گفته این کارشناس روابط بین الملل، در چنین بافت موقعیتی، صدور این قطع نامه توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای، دارای ابعاد معناداری برای اثرگذاری در وقایع آینده است. در آینده نه چندان دور مساله استمرار محدودسازی ایران در معاملات نظامی و تسلیحاتی نیز طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد مورد بررسی قرار خواهد
بزک کنندگان مذاکره به فریاد ترامپ خواهند رسید؟
برجام و نقض صریح و آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت چگونه می توان مجددا به چنین کشوری اعتماد کرد و دم از مذاکره با او زد؟ آیا با آمریکا که نشان داد به توافق مبتنی بر قطعنامه شورای امنیت و امضای خودش هم پایبند نیست و حتی در میانه توافق نیز بارها آن را نقض کرد می توان توافق جدیدی کرد؟ آن هم توافقی که به ادعای ترامپ باید حوزه های موشکی، منطقه ای و حقوق بشر و همچنین مادام العمر شدن محدودیت های هسته ای
مناقشه بر سر تحریم تسلیحاتی علیه ایران شدت می یابد؟
رویداد24 روزنامه سایتونگ سوئیس در یادداشتی با عنوان مناقشه بر سر تحریم تسلیحاتی علیه ایران شدت می یابد - اروپایی ها برای حفظ تعادل تلاش می کنند به تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران پرداخت و نوشت: در مناقشه بر سر برنامه هسته ای ایران، اخیرا دو موضوع در کانون توجه قرار گرفته اند: اول، آمریکا به ایران فشار می آورد تا به آژانس بین المللی انرژی هسته ای مجوز ورود به دو تأسیسات مشکوک بدهد
مخالفت روسیه و چین با قطعنامه شورای حکام برای اقناع افکار عمومی و امتیازگیری از آمریکا بود
نسبت به متحدان ایالات متحده آمریکا، عزم اروپا برای هم گرایی با آمریکا را مخدوش کرده بود. اروپایی ها تلاش داشتند که برجام حفظ شود و به این ترتیب همکاری تروئیکای اروپا در تصویب این قطع نامه معنادار است. بیشتر بخوانید: دلیل رفتار متفاوت اعضای باقی مانده در برجام چیست؟ این تحلیلگر مسائل آمریکا و اروپا ادامه داد: مزید بر این معانی باید به این نکته توجه داشت که اروپایی ها تلاش داشتند برجام را حفظ
دلیل رفتار متفاوت اعضای باقی مانده در برجام چیست ؟
هایی را برای اروپا و آلمان ایجاد کرده است شاید تصمیماتی شبیه به صدور بیانیه سیاسی و قطعنامه در شورای حکام اتخاذ کند اما این که بخواهد به سمت خروج از برجام به طور کامل یا فعال کردن مکانیسم ماشه حرکت کند بعید است. این کارشناس مسایل بین الملل تصریح کرد: توییت های آقای ظریف در واکنش به قطعنامه شورای حکام و بیانیه تروئیکای اروپا نشان می دهد که احتمالا ایران خبر نداشته است اروپا تا این حد به
قطعنامه تفرقه انگیز آژانس و لزوم عدم تبعیت اروپا از آمریکا
این روزنامه انگلیسی زبان در سرمقاله با عنوان رای آژانس اتمی و ایران ، قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را تفرقه انگیز توصیف کرد و نوشت: اروپایی ها نباید تحت تاثیر خط دهی آمریکا و یا دیکته گرفتن از آن باشد بلکه آنان باید در مسیر دیپلماسی گام برداشته و کارهای بیشتری را برای حفظ برجام انجام دهند. در این سرمقاله آمده است: روسیه، چین و سایر اعضای جامعه بین الملل نیز باید
قطعنامه شورای حکام انرژی اتمی علیه ایران به نفع منطقه نیست
روزنامه داون پاکستان روز دوشنبه خطاب به شرکای اروپایی توافق هسته ای با ایران نوشت: اقدامات تحریک آمیز و قطعنامه تفرقه آمیز اخیر اژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران به نفع خاورمیانه و منطقه نیست و اروپا ضمن برداشتن گام عملی برای حفظ برجام به تبعیت از آمریکا پایان دهد.
خط و نشان بهارستان برای NPT
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : روزنامه ابتکار : نشانههای توافق بر سر تنشهای بینالمللی ایران با غرب همچنان در حالتی از ابهام قرار دارد. در حالی که بدعهدی آمریکا به خودی خود راه را برای بهبود شرایط سخت کرده بود حالا قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی مزید بر علت شده است. اما از سوی دیگر طرفین غربی با هر وسیلهای در صدد بهانه جویی در زمین بازی، منتظر
عملکرد اروپایی ها در پازل آمریکا/ وقتی قاره سبزی ها برای کاخ سفید زمان خریدند
/> البته صدور قطعنامه شورای حکام تا حدود زیادی این سیاست پشت پرده اروپایی ها را آشکار کرد و پرده ها در این حوزه افتاد. این موضوعی است که رسانه های اصلاح طلب حامی برجام هم به آن معترف هستند. در همین رابطه، در اوائل سال پیش روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان اروپا به دنبال بازی با زمان است نوشت: موگرینی تلاش می کند زمان راه اندازی اینستکس را مبهم اعلام کرده و بتواند با زمان بازی کند
خیانت اروپا، انفعال دولت و زبان دراز مدعیان اصلاحات
بین المللی انرژی اتمی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران را تصویب کرد. تنها یک روز پس از صدور این قطعنامه، وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای گستاخانه مدعی شدند: ما متقاعد شده ایم که باید به نگرانی های مشترک درباره برنامه هسته ای ایران، برنامه موشک های بالستیک و فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای در طولانی مدت پرداخته شود . در بخش دیگری از این بیانیه خصمانه تأکید شد
ذوق مرگی نتانیاهو از اقدام شورای حکام
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام درباره ایران استقبال کرد. به گزارش روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در آغاز جلسه کابینه اش با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام درباره ایران، مدعی شد: ایران به دروغ گفتن به جامعه جهانی برای دست یافتن به تسلیحات هسته ای، ادامه می دهد. نتانیاهو در ادامه این ادعایش مطرح کرد: امروز، آژانس
واکنش چین به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام
چند جانبه و عنصر اصلی سیستم منع گسترش سلاح های هسته ای بین المللی به شمار می آید. سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از ایالات متحده خواست که از تحریم های یک جانبه و مدیریت درازدستانه که هیچ پایه و اساسی در حقوق بین المللی ندارد صرف نظر کند و به مسیر صحیح یعنی پیروی از برجام و قطعنامه شورای امنیت بازگردد و به اتفاق طرف های دیگر، برای حفظ سیستم بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای و صلح و ثبات
قطعنامه شورای حکام برمبنایی پوچ است
شده است. وی تاکید کرد: از سوی دیگر، طراحی این قطعنامه و بعد از آن صدور یک بیانیه در حمایت برجام نشان از فرار به جلوی و فرافکنی اروپایی ها دارد و مشکلاتی که در اجرای تعهدات برجام دارند، می خواهند به دوش دیگری بیاندازند و از آن فرار کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اروپا نشان داده که برخلاف ادعاهایش در جهت حفظ همکاری های هسته ای با ایران در قالب برجام روند مخربی را دنبال می کنند، یادآور شد: این موضوع حتما در خاطره ملت ایران نسبت به اروپا تاثیرگذار خواهد بود. ...
چین از قطعنامه ای که باعث افزایش تنش شود حمایت نمی کند
موضوع هسته ای ایران، حفظ برجام، حمایت از چند جانبه گرایی، حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه و حفظ نظم بین المللی براساس قوانین بین المللی عنوان کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: ما مایل به ادامه همکاری با طرف های ذیربط هستیم تا تلاش های بی وقفه ای را برای پیشبرد حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مساله هسته ای ایران انجام دهیم . قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین
پاسخ قالیباف به درخواست مذاکره ترامپ
سازنده و مبتنی بر احترام به حقوق ملت ایران نداشته اند تاکید کردند: آنها برجام را ابزاری برای فشار بر ایران برای تن دادن به خواسته های غیراصولی خود تصور کرده اند. در این بیانیه ذکر شده است: با کمال تاسف تناقض کامل رفتار و گفتار این کشورهای اروپایی که از یکسو بانی قطعنامه غیرقانونی علیه ملت ایران و از سوی دیگر مدعی پایبندی به برجام و تلاش برای حفظ آن هستند نشانگر آن است که آنها بار دیگر در دام