قطعنامه شورای حکام انرژی اتمی علیه ایران به نفع منطقه نیست
سایر منابع:
سایر خبرها
شمخانی: اروپا با ارائه قطعنامه ضد ایرانی بازیچه دست بولتون و ترامپ شد
به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب ، دریابان علی شمخانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کتاب خاطراتش دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را دمدمی مزاج و احمق خطاب کرده و ترامپ هم در مقابل او را یک احمق بی کفایت خوانده است. شمخانی افزود: چرا اروپا دستپخت مشترک دو احمق بی کفایت را در خروج از برجام نادیده گرفت و با ارائه قطعنامه ضد ایرانی
وقت آن رسیده اروپا در رابطه با ایران تکلیف خود را روشن کند
های شدید آمریکا ادامه داد، مد نظر قرار دهند؛ با توجه به ناتوانی آنها در کاهش فشار تحریم ها، این کمترین کاری است که طرفین اروپایی برجام می توانند انجام دهند. اگرچه برنامه هسته ای ایران ظاهرا در امنیت منطقه ای و جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما به نظر می رسد به گوسفند قربانی در جزر و مدهای قدرتمند در سیستم بین المللی تبدیل شده است. اگر ای 3 بدون توجه به این مساله گام بردارند، این جزر و مدها اعتبار اروپا و مقاومت و اعتبار سازمان ها و موسسات مهم بین المللی نابود خواهند کرد.
روایت جوکار از ردپای منافقین، آمریکا و رژیم صهیونیستی در قطعنامه ضدایرانی شورای حکام
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد صالح جوکار، با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: در بحث بازرسی ها و نظارت، همکاری های خوبی را با کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته ایم و در بحث نظارت آنلاین و آفلاین، نظارت های سخت گیرانه ای را مخصوصا بعد از برجام تاکنون انجام داده اند تا جائیکه در قالب اعزام بازرسان، شاهد ورود جاسوس و حتی خرابکار به مراکز هسته
دیپلمات پاکستانی: شورای حکام به جای سیاسی بازی با ایران تعامل کند
اسلام آباد تاکید کرد: سازمان ملل و بسیاری دیگر از کشورها در قبال ایران از رویکرد آمریکا تبعیت می کنند و به همین دلیل قطعنامه اخیر نیز سیاسی به نظر می رسد. وی خطاب به شرکای اروپایی توافق هسته ای گفت: انگلیس، فرانسه و آلمان به جای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس، نقش سازنده ای برای حفظ برجام ایفا کنند. آژانس اتمی نیز به جای سیاسی بازی، مسیر دیپلماسی و تعامل با ایران را دنبال کند.
بورِل برای حفظ برجام کوتاهی نخواهد کرد
به گزارش سرمدنیوز، پیتر استنو روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی در لندن گفت: اتحادیه اروپا از فعالیت آژانس در خصوص نظارت و راستی آزمایی تمامیت فعالیت های هسته ای ایران حمایت می کند. وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا از تمامی تلاش ها برای تسهیل فعالیت های آژانس برای اجرای وظایفش حمایت می کند، افزود: ایران هم باید به طور کامل و به موقع مطابق با توافقات پادمانی با آژانس همکاری کند. سخنگوی بورل در همین حال تصریح کرد: این مساله از برجام که با قدرت از آن حمایت می کنیم جداست و جوسپ بورل به عنوان مسئول هماهنگ کننده از هیچ تلاشی برای حفظ برجام کوتاهی نخواهد بود. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه گذشته قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران ر ...
استاد پاکستانی: قطعنامه تروئیکای اروپا و آژانس باعث گسترش بی اعتمادی می شود
اجرای توافق هسته ای که دو سال پیش به طور یکجانبه از سوی آمریکا نقض شده، گام برداشته است. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف تلاش هایی است که هدف آن احیای مواردی که در زمانی امضای برجام در سال 2015 توسط آژانس و شورای حکام بسته شده بود، می باشد. استاد روابط بین الملل دانشگاه نومل پاکستان گفت: قطعنامه شورای حکام با هدف تحت فشار قراردادن ایران تصویب شده است درحالی که آژانس می توانست بدون حرکت عجولانه براساس موضوعات مورد توافق در برجام عمل کند.
اظهارات مقامات اروپا با ادعای پایبندی به برجام مغایرت دارد
این کشورها درباره تعهد به برجام عنوان کرد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت: گمانه زنی درباره اینکه انگلیس، آلمان و فرانسه به دنبال فعال کردن مکانیزم حل اختلاف بر اساس توافق هسته ای بوده که طبق آن امکان اعمال مجدد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران بوجود می آید و همچنین تشدید تنش ها علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، با اظهارات این کشورها درباره
عواقب خروج از برجام چه خواهد بود؟
به گزارش خبرنگار ایمنا ، این قطعنامه پس از هشت سال و با رأی سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان صادر شد؛ کشورهایی که علی رغم ادعاهای مطرح شده در حمایت از توافق هسته ای هیچ گام مثبتی در جهت اجرای آن و اقناع ایران برنداشتند. برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به توئیت وزیر خارجه کشورمان که گفته بود "ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد" می گوید
میریوسفی: همه طرف های برجام رضایت داشتند که پرونده PMD بسته شده است
جانب آژانس و عدم شفاف سازی درباره سوال های آژانس درباره مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده احتمالی در ایران. ایران نیز در واکنش به آن ضمن رد کامل قطعنامه سیاسی و غیرفنی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بالاترین سطح از همکاری را با آژانس داشته است،صدور قطعنامه شورای حکام اقدامی کاملاً غیرسازنده و مأیوس کننده است. ایران اعلام کرد که
بازی واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران
تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به طور نامحدود خواهد شد. از قرار معلوم شورای امنیت مذاکرات بر سر قطعنامه را قرار است از امروز آغاز کند. طبق مفاد برجام قرار بود تا ماه اکتبر یعنی مهرماه امسال، تمدیدهای تسلیحاتی ایران برداشته شود اما قطعا روزی که توافق هسته ای بسته می شد، نه کسی به خروج ترامپ از برجام فکر می کرد، نه پنج گام ایران در کاهش تعهدات برجامی. آمریکا از مدت ها قبل با استناد به همین موضوع -پنج
یادداشت سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛ رویکرد فشار حداکثری علیه ایران بی اعتبار شده است
خبرگزاری میزان - ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران، از لحاظ اعمال ضمانت نامه در این کشور، براساس وضعیت واقعی، نبوده است. براساس بیانیه منتشر شده در سایت وزارت خارجه روسیه، زاخارووا نوشت میان گمانه زنی ها در مورد تلاش انگلیس، آلمان و فرانسه، برای فعال کردن مکانیسم حل اختلاف بر اساس توافق هسته ای که مطابق
آژانس و تکرار سناریوی امنیتی سازی برنامه هسته ای ایران
روز جمعه 30 خرداد قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه فعالیت های هسته ای ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب رسید. در این قطعنامه، اعضای شورای حکام آژانس از جمهوری اسلامی ایران خواسته اند که به تعهدات خود در چارچوب توافقات پادمانی ان پی تی و همچنین پروتکل الحاقی عمل کند. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد کامل قطعنامه سیاسی و
سفیر ایران: موضع قاطع چین در قبال قطعنامه ضد ایرانی آژانس را فراموش نمی کنیم
و بازگشت تحریم ها ندارد. وی همچنین از آمریکا خواست به برجام و قطعنامه شورای امنیت بازگردد. قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز جمعه به تصویب رسید. در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا خواسته اند ایران به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت هسته ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند. تسنیم
برجام| تقدیر سفیر ایران در پکن از موضع چین درباره برجام
سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اظهار کرد: از آنجایی که آمریکا از برجام خارج شده هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها ندارد. چین از آمریکا می خواهد به برجام و قطعنامه UNSC بازگردد. سفیر ایران در پکن در توییتی از این موضع چین استقبال کرد و گفت: موضع چین در قبال قطعنامه آژانس قاطع و به یادماندنی بود آن را فراموش نمی کنیم. به گزارش ایسنا
باید پاسخی محکم به قطعنامه شورای حکام آژانس داد
علیرضا سلیمی در خصوص قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی گفت: رویکرد سیاسی و جانبدارانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال فعایت های هسته ای ایران هیچ توجیه فنی و کار شناسی ندارد و این طور به نظر می رسد که آن مرجع تحت تأثیر استکبار جهانی فقط خواهان ضربه زدن به فعالیت های قانونی تهران در حوزه فناوری هسته ای است. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: متاسفانه
موضع اخیر چین در قبال قطعنامه آژانس قابل تقدیر است
: موضع اخیر چین در قبال قطعنامه آژانس قاطع و به یادماندنی بود آن را فراموش نمی کنیم. ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشستی خبری با یادآوری خروج آمریکا از برجام تأکید کرد این کشور از هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران برخوردار نیست. به گزارش فارس، روز جمعه 30 خرداد ماه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
ترامپ شانسی برای پیروزی در انتخابات آمریکا ندارد
حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تلاش های اخیر آمریکا در شورای حکام علیه ایران، اظهار کرد: طی روزهای گذشته، رخدادهای سیاسی مهمی در جهان به ویژه در اروپا و آمریکا رخ داد. نخستین مساله اقدام تروئیکای اروپا یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان در مورد صدور قطعنامه ای در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای، علیه ایران است. وی افزود: بعد از توافقنامه برجام، ایران به تمام
قطعنامه شورای حکام تفرقه انگیز است
تواند به خروج این کشور از این معاهده و وقوع پیامد های سخت برای منطقه منجر شود. داون نیوز در ادامه با اشاره به کم کاری کشور های اروپایی برای حفظ برجام افزود: در صورتی که امضا کنندگان اروپایی برجام به جای تسلیم شدن زیرکانه و تبعیت از آمریکا اقدامات عملی برای ایجاد کانال های اقتصادی با ایران را در دستور کار قرار می دادند، از صدور قطعنامه تفرقه آمیز آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران جلوگیری
نقطه سرخط؛ 17سال عقبگرد!
محوریت سه کشور اروپایی پرونده ایران را به شورای حکام برده و علیه ایران قطعنامه صادر کردند! در حالی که حسن روحانی و تیم سیاست خارجی او ادعا می کردند عنصر مزاحم برجام(آمریکا) خارج شده و اروپا قصد دارد تعهدات خود را اجرایی کند و ما هم در برجام منهای آمریکا خواهیم ماند، حالا با ورود پرونده ایران به شورای حکام آژانس، همان سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه که 7 سال است ایران را بدون هیچ
رفتار متناقض تروئیکای اروپایی، از قطعنامه تا بیانیه
اتحادیه اروپا نه تنها این پرونده به طور کامل حل نشد بلکه بعدها تا مدت ها به عنوان یکی از محورهای اصلی گزارش فصلی آژانس علیه ایران بود. در نهایت نیز بر اساس یک توافق در قالب برجام و بعد از یک دور بازرسی از سایت نظامی پارچین توسط شخص آمانو به این اتهامات پاسخ داده شد. از این رو قابل درک است که چرا ایران نمی خواهد اجازه بازرسی بر اساس چنین اسنادی از مکان های غیر هسته ای را بدهد.
ایران بالاترین سطح همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است
محمدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا تصریح کرد: آمریکایی ها سناریوهای مختلفی را برای فشار به ایران و بردن پرونده هسته ای، موشکی و تسلیحاتی یا حقوق بشری کشور به شورای امنیت طراحی کرده اند، بنابراین ایران باید ضمن شناخت این سناریوها، راهبردهای حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک مناسب در هر مورد پیش بینی کند. وی درباره تمدید یا لغو تحریم های تسلیحاتی ایران و سناریوهای
قطعنامه شورای حکام آژانس جنبه حقوقی ندارد / هدف آمریکا و اروپا از مذاکره، اعمال محدودیت های جدید بر ...
محمد حسین فرهنگی در واکنش به قطعنامه شورای حکام در ارتباط با برنامه هسته ای ایران، گفت: ایران موضوعاتی رادر گذشته ذیل قرارداد برجام پذیرفته و حُسن نیت خود را اثبات کرده است اما در نهایت مشخص شد که طرف مقابل نه تنها دنبال اثبات حسن نیت نیست بلکه آشکارا خلاف قوانین رفتار می کند. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پروتکل الحاقی را پذیرفته
قطعنامه تفرقه انگیز آژانس و لزوم عدم تبعیت اروپا از آمریکا
این روزنامه انگلیسی زبان در سرمقاله با عنوان رای آژانس اتمی و ایران ، قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را تفرقه انگیز توصیف کرد و نوشت: اروپایی ها نباید تحت تاثیر خط دهی آمریکا و یا دیکته گرفتن از آن باشد بلکه آنان باید در مسیر دیپلماسی گام برداشته و کارهای بیشتری را برای حفظ برجام انجام دهند. در این سرمقاله آمده است: روسیه، چین و سایر اعضای جامعه بین الملل نیز باید
دیپلماسی ایرانی: برجام مرده، اما دولت جرأت دفن آن را ندارد
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دیپلماسی ایرانی وابسته به صادق خرازی با اشاره به خباثت اخیر تروئیکای اروپایی در تنظیم قطعنامه ضدایرانی در آژانس نوشت: با اقدام روز جمعه شورای حکام آژانس در تصویب قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران که اولین قطعنامه از سال 2012 میلادی است اکنون این سوال بیشتر خودنمایی می کند که آیا دیگر می توان از زنده بودن جسم و روح برجام سخن گفت؟ برخی از کارشناسان
گام به گام تا مرگ برجام؟
پگاه ظاهری/ خبرنگار اولین قطعنامه شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی پس از پنج سال و به پیشنهاد سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه (30 خرداد) علیه ایران صادر شد و فعالیت های هسته ای ایران را به بالاترین درجه حساسیت خود در حوزه بین الملل رساند؛ موضوعی که حتی مخالفت دو قدرت برتر جهان (چین و روسیه) هم نتوانست مانع آن شود. این قطعنامه که به دلیل عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس
مذاکره مطلقا ممنوع
مجلس یازدهم در شروع دومین ماه فعالیت خود، تا حدودی مواضعش در حوزه سیاست خارجی و برجام را تبیین کرد؛ رویکردهایی که زاویه معناداری با مجلس دهم و نطق های علی لاریجانی رئیس آن داشتند. بیانیه محکومیت 237نفری آنان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، همسویی حداکثری نمایندگان در لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به همراه داشت. برخی از آنان خروج از معاهده منع گسترش
اروپایی ها در پرونده هسته ای ایران را رها کرده اند؟
برای اولین مرتبه در 8 سال گذشته هیئت حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران به دلیل خودداری آن از ارائه دسترسی به بازرسان بین المللی به سایت مربوط به فعالیت های گذشته هسته ای انتقاد کرد. قطعنامه پیشنهادی فرانسه، آلمان و بریتانیا بخشی از تلاش های قدرت های اروپایی در راستای ایجاد تعادل بین همکاری با ایالات متحده برای حفظ اعتبار رژیم پادمان های بین المللی و یافتن راهی برای حفظ توافق هسته ای ایران
مجلس یازدهم برای برجام چه نقشه ای دارد؟ خط و نشان بهارستان برای NPT
نشانههای توافق بر سر تنشهای بینالمللی ایران با غرب همچنان در حالتی از ابهام قرار دارد. در حالی که بدعهدی آمریکا به خودی خود راه را برای بهبود شرایط سخت کرده بود حالا قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی مزید بر علت شده است. اما از سوی دیگر طرفین غربی با هر وسیلهای در صدد بهانه جویی در زمین بازی، منتظر خروج ایران از برجام هستند تا با این وسیله بتوانند هم نوا با آمریکا دست به