موانع خودکفایی نهاده دام|به واردات نهاده دام ارز4200 می دهند،به واردات بذر تولید ارز نیمایی!! - فودنا
سایر خبرها
1200 تن بذر ذرت در گمرک باقی مانده است
بذر علوفه ای در گروه کالایی دو این واردکننده بذر علوفه ای گفت: بخشنامه بانک مرکزی در تبدیل ارز بذر ذرت به گروه کالایی دو موجب افزایش قیمت حداقل پنج برابری این محصول شده است که در قیمت نهایی محصولات تاثیر بسزایی دارد. وی بذر، کود و سم را سه مولفه اصلی تولیدات کشاورزی برشمرود و افزود: این نهاده های اولیه تولید باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد درحالی که همچنان واردکنندگان ذرت
همراهی: موش 1200 تن ذرت را در انبار های گمرک می خورد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز تولید کنندگان و وارد کنندگان بذر خوراک دام و طیور از قبیل ذرت و علوفه در نشست خبری از تصمیم تیرماه بانک مرکزی در حذف ارز دولتی این نهاده ها و تبدیل آن به نیمایی که باعث رسوب 1200 تن انواع بذور کالاهای اساسی به ارزش 5 میلیون یورو در گمرک کشور شده انتقاد کردند و آنرا درجهت تضعیف تولید کشور، وابستگی هر چه بیشتر به واردات، کاهش ضریب خودکفایی و از بین رفتن
1200 تن ذرت در انبار گمرک، خوراک موش ها شد!
قبیل ذرت و علوفه در نشست خبری از تصمیم تیرماه بانک مرکزی در حذف ارز دولتی این نهاده ها و تبدیل آن به نیمایی که باعث رسوب هزار و 200 تن انواع بذور کالاهای اساسی به ارزش 5 میلیون یورو در گمرک کشور شده انتقاد کردند و آن را در جهت تضعیف تولید کشور، وابستگی هرچه بیشتر به واردات، کاهش ضریب خودکفایی و از بین رفتن مراتع کشور دانستند. تولیدکنندگان و واردکنندگان بذر می گویند بانک مرکزی در تیرماه امسال
دپوی هفت ماهه بذر نهاده های دامی در انبار گمرک
استاندارد با تولید مناسب را در کشور تولید کند. به گفته همراهی از همان سال ها دولت با تصمیمات یک شبه چالش های متعددی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است که آخرین آن ها تصمیم بانک مرکزی برای حذف تخصیص ارز به بذر نهاده های دامی مورد استفاده در تولید داخل بوده است. وی با اشاره به مشکل کم آبی کشور افزود: بذر اصلاح شده برای تولید نهاده های دامی می تواند حداقل 30 درصد از مصرف آب کاهش داده و تولید
سرنخ گرانی مرغ در قیمت ذرت و سویا؛ چرا در جنگ اقتصادی به خارج متکی هستیم؟
کشور حمایت نکردن دولت از تولید داخل است ، به گونه ای که مجید زارعی تولیدکننده بذور کشاورزی در نشست خبری خود در 11 آذرماه سال جاری با انتقاد از عدم حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: نهاده های دامی به عنوان محصول نهایی، مورد حمایت دولت قرار گرفته است و ارز 4200 تومانی دریافت می کنند، اما نهاده های مولد تولید که به عنوان یک ماده اولیه برای تولید ذرت یا دیگر علوفه ها در داخل کشور باید مورد استفاده
تمام نهاده های دامی بازار سیاه با ارز دولتی وارد شده است!
تولیدکننده و واردکننده بذر علوفه در گفت وگو با خبرگزاری مهر، اظهار داشت: در تولید علوفه مولد تولید، بذر است اما متأسفانه دولتمردان در سیاستی متناقض، ارز 4200 تومانی مولد تولید را حذف کرده اند درحالی که به محصول نهایی یعنی نهاده همچنان ارز 4200 تومانی تعلق می گیرد. وی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در تیر ماه امسال که بر اساس آن بذر از گروه کالایی یک به گروه کالایی دو انتقال یافت، گفت: چطور
درخواست 2 هزار میلیارد تومان از محل منابع کرونا برای افزایش تسهیلات کشاورز کارت
در قالب سرمایه در گردش از سوی وزارت جهاد کشاورزی طراحی شد و به دلیل محدودیت منابع قرار شد در فاز نخست، تسهیلات به دو محصول استراتژیک گندم و دانه های روغنی و برای تامین نهاده کود و سموم کشاورزی اختصاص یابد. خالدی ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی در آینده، تسهیلات کشاورز کارت در مرحله دوم برای تامین نهاده های کود، سم و بذر و محصولات استراتژیک ذرت، جو، برنج، علوفه و چغندرقند نیز اختصاص
تولید بیش از 170 هزار تن گندم، جو و حبوبات در هشترود
و 150هکتار جو آبی در سال زراعی جاری 1400-1399 کشت شده است. وی اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزی منطقه و افزایش راندمان تولید و اجرای پروژه امنیت غذایی و طرح جهش تولید در دیمزارها در سالجاری 3900 تن انواع کودهای شیمیایی، 1500 لیتر انواع کودهای بیولوژیک بذر مال، 2657 تن انواع و ارقام بذور اصلاح شده گندم، 950 تن بذر سیلویی ضدعفونی و بوجاری شده و مقدار 105 تن انواع بذور ارقام اصلاح شده
سامانه رصد و پایش نهاده های دامی، کشاورزی و دارویی لرستان راه اندازی شد اقتصادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سامانه رصد و پایش نهاده های دامی، کشاورزی و دارویی با هدف شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی هنگام توزیع نهاده های دامی و کشاورزی در استان راه اندازی شده است . به گزارش پایگاه خبری تمدن لر ، دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این خبر گفت سالانه مقادیر بسیار زیای نهاده کشاورزی شامل کود، بذر و سم و نهاده های دامی شامل ذرت، کنجاله سویا
جزئیات طرح اصلاح قانون تضمین خرید خدمات کشاورزی/ قیمت نباید از 90 درصد میانگین بازار جهانی کمتر باشد
میلیارد دلار مربوط به واردات کالاهای اساسی و2.5 میلیارد دلار برای واردات دارو است. این در حالی است که سال گذشته رقم تخصیص ارز دولتی 11 میلیارد دلار و سال قبلتر از آن 14 میلیارد دلار بود. در حال حاضر تنها 5 قلم کالای اساسی ارز دولتی میگیرند و دولت به روغن خام، دانههای روغنی، کنجاله سویا، جو و ذرت ارز 4200 تومانی میدهد. نیاز سالانه به ذرت 11 میلیون و 500 هزار تن است که یک میلیون و
بستن مسیر رانت راه حل تعادل قیمتی و مبارزه با فساد
/> برای درک بهتر این رانت بزرگ، توجه به گزارش بانک مرکزی بسیار گویاست. در 7 ماهه نخست سال 99, برای نهاده های ذرت، کنجاله و جو با نرخ 4200 تومان، 2 میلیارد و 522 میلیون دلار تخصیص یافته است که با احتساب متوسط نرخ ارز در این دوره، این مبلغ بیش از 54 هزار میلیارد تومان خواهد شد یعنی بیش از 11 هزار میلیارد تومان بالاتر از کل یارانه پرداختی به خانوارهای ایرانی. در نتیجه این یارانه ارزی، حجم
1200 تن بذر علوفه در گمرکات خوراک موش شد
اشاره به اینکه برای تولید داخل سه مؤلفه بذر، سم و کود حیاتی است، گفت: متأسفانه دولت ارز تمام این نهاده ها را حذف کرده و بر تخصیص ارز 4200 تومانی به محصول نهایی (کنجاله سویا و ذرت و...) همچنان اصرار دارد. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه کشاورزان در چنین بازاری نمی توانند رقابت کنند و عملاً فعالیت آنها امکانپذیر نیست، افزود: اگر قرار بر آزادسازی باشد، دولت باید علاوه بر مولد تولید، ارز
1200 تن بذر ذرت در گمرکات مانده است/ بذرها خوراک موش شد
کند و با ارز نیمایی بذر و کود می خرد اما باید با نهاده ای که ارز 4200 تومانی به آن تعلق گرفته است رقابت کند، چگونه این امر امکان پذیر است؟ اگر قرار است ارز 4200 تومانی به نهاده های دامی تعلق بگیرد بهتر است این ارز به صنعت مولد هم اختصاص داده شود. اگر قرار است بر مبنای ارز آزاد محاسبه شود نهاده های دامی هم بایستی با ارز آزاد حساب شوند. زارعی اضافه کرد: تیرماه امسال بانک مرکزی بخش نامه
افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی
ایران نیز از جمله وارد کنندگان عمده خوراک دام و طیور است و در تامین بیش از 70 درصد نیاز داخلی این نهاده وابسته به واردات است. امروز هر بوشل ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود با 25/ 1 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 434 دلار به فروش رفت، قیمت این نهاده در روزهای اخیر نیز روند افزایشی داشت. همچنین قیمت یولاف هم که عمدتا به عنوان خوراک دام استفاده می شود رشد 75 سنتی داشت و هر بوشل از
پاسخ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به علت افزایش قیمت "مرغ و تخم مرغ"/ برنامه خاصی برای خودکفایی نهاده های ...
میلیون تن ذرت و 4.6 میلیون تن سویا وارد کنیم و برهمین اساس طبیعتا اگر واردات این میزان نهاده به کشور با مشکل روبه رو شود و از میزان مورد نیاز کمتر باشد شاهد افزایش قیمت هستیم. رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است تا با برنامه ای مدون نهاده های دامی را در کشور تولید کنیم، ابراز داشت: استفاده از جیره های جایگزین نیز یکی دیگر از روش هایی است که می
گرانی های اخیر ناشی از گروگانگیری معیشت مردم از سوی دولت است / با تنوع بخشی به سبد گوشت خانوار ها میزان ...
بیان اینکه امسال 199 میلیون دلار ارز دولتی به واردات نهاده های کشاورزی اختصاص یافته با این وجود امروز با کمبود شدید سموم، آفت کش ها و ضدعفونی کننده های بذر مواجه ایم و همین امر به نوعی امنیت غذایی ما را در سال آینده به خطر می اندازد، اضافه کرد: طبق تخمین کارشناسان کمبود سم و کود موجب کاهش 30 درصدی برداشت محصولات کشاوری خواهد شد شد و این در حالی است که مثلا اگر 30 درصد از تولید گندم کشور کاهش پیدا
بازار کنجاله وارداتی در دست کیست؟
موجود در بازار مرغ و تخم مرغ را اظهارات معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار دهیم مشخص می شود که کمبودی در زمینه ذرت به عنوان پر مصرف ترین نهاده دامی کشور وجود نداشته است به طوری که آمار نیز از افزایش تامین ارز و همچنین ترخیص ذرت در 9 ماه سال 1399 حکایت دارد. اما در زمینه واردات کنجاله که به اذعان معاون وزیر جهاد کشاورزی با کمبود یک میلیون تنی آن مواجه هستیم واقعیت این است که تامین ارز
1200 تن ذرت در انبار گمرک، خوراک موش ها شد/ بخشنامه های دستوری دولت علیه کارگران/ درآمد سرانه مردم 34 ...
قبیل ذرت و علوفه در نشست خبری از تصمیم تیرماه بانک مرکزی در حذف ارز دولتی این نهاده ها و تبدیل آن به نیمایی که باعث رسوب هزار و 200 تن انواع بذور کالاهای اساسی به ارزش 5 میلیون یورو در گمرک کشور شده انتقاد کردند و آن را در جهت تضعیف تولید کشور، وابستگی هرچه بیشتر به واردات، کاهش ضریب خودکفایی و از بین رفتن مراتع کشور دانستند. تولیدکنندگان و واردکنندگان بذر می گویند بانک مرکزی در تیرماه
گمرک بی تقصیر است/ وزارت صمت و جهاد متهمان ردیف اول هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور عملکرد گمرک در بین سازمانهای متولی تجارت بین المللی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گمرک در حوزه تسهیل واردات نهاده های دامی عملکرد بسیار خوب و موفقی دارد. وی افزود: مصرف ماهانه ذرت 70 هزار تن، کنجاله سویا 200 هزار تن و جو دامی 550 هزار تن است. اگر فرض کنیم ماهانه 550 هزار تن ذرت وارد کشور شده و
رد پای دولتی ها در بازار سیاه نهاده دام
مدعی تامین کامل نهاده هاست. در نتیجه نهاده هایی که پس از ترخیص کالا وارد سامانه بازارگاه نمی شوند، منحرف شده و دستگاه های مسؤول باید پاسخگو باشند. حبیب اسدالله نژاد ادامه داد: دولت به برخی مجموعه ها نهاده مازاد می دهد تا بحران را کنترل کند، در حالی که مرغدارانی که در سالن، مرغ در حال پرورش دارند، دسترسی به نهاده و دان دولتی ندارند. وی افزود: از یک سال گذشته تاکنون هیچ ثبت سفارشی برای واردات نهاده
متلاطم شدن بازار نهاده های دامی چراغ سبزی برای ورود سوداگران
برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در خصوص نابسامانی در بازار نهاده های دامی و تاثیر آن بر فشار مضاعف بر مصرف کنندگان با معین الدین سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به صورت تلفنی گفتگو کرد. سعیدی با اشاره به اینکه حدود 15 میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی بود، گفت: این عدد شامل 25 رقم کالایی می شود که دولت سال گذشته مورد حمایت ارز ترجیحی قرار داد. بخشی از
توزیع نامناسب نهاده های دامی، عامل افزایش قیمت مرغ
سال گذشته 221 هزارتن بوده است. میزان واردات نهاده های دامی در سال 98 میزان واردات خوراک دام در سال 1398 نزدیک به 4.3 میلیارد دلار بوده است که معادل ریالی آن با احتساب میانگین ارز نیمایی سال گذشته ( 14 هزار تومان) به 58 هزار میلیارد تومان می رسد. طبق گزارش های گمرک جمهوری اسلامی ایران، نهاده های دامی از لحاظ وزنی و ارزش دلاری رتبه نخست محصولاتی وارداتی کشور را به خود اختصاص داده
توزیع کرونا در صف های طویل مرغ دولتی!
دهد در فاصله پاییز سال 1397 تاکنون دو و نیم میلیارد دلار ارز دولتی یا به عبارت دیگر ارز 4200 تومانی برای واردات خوراک طیور اختصاص یافته است سوداگران نهاده های دامی را می بلعند دبیر انجمن ملی ایران می گوید: تا آخرین روز آبان ماه نزدیک به 86 میلیون تن ذرت کنجاله سویا و دانه های روغنی وارد کشور شده که بیش از نیمی از آن در اختیار سوداگران قرار گرفته است. فرزاد طلاکش، می
اختلاف 3 و نیم میلیون تنی آمار واردات نهاده دامی بین دستگاه ها/ لزوم شفاف سازی زنجیره واردات تا ...
هاد کشاورزی را که مسئول واردات و توزیع نهاده های دامی هستند، مورد انتقاد قرار می دهد. چرا که طبق آمار این گزارش، 350 هزار تن دانه های روغنی وارد کشور شده که 78 درصد آن باید تبدیل به کنجاله شود اما ضعف نظارتی موجب شده که این اتفاق رقم نخورد و هرآنچه تولید شده توسط عده ای خاص در بازار آزاد با نرخ چند برابر به فروش رود. در پایان این گزارش، به 10 مورد برای بهبود بازار دام پیشنهاد شده که می ت