زنگنه: در نیروگاه های تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود - سلام نو
زنگنه: در نیروگاه های تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود
سایر منابع:
سایر خبرها
تاکید زنگنه بر عدم استفاده از مازوت در نیروگاه های تهران، البرز و اصفهان
نادانی و ناآگاهی گفته می شود. زنگنه گفت :دلیل استفاده از این ماده در نیروگاه ها به خاطر مصرف زیاد گاز در بخش خانگی و تجاری است و مصرف گاز مردم خیلی بالاتر از برآوردی بوده که ما داشتیم. بعضی ها فکر می کنند اگر در و پنجره را باز بگذارند کرونا کاری به آنها ندارد. وی تاکید کرد: قاطعانه اعلام می کنم که در هیچ کدام از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود
زنگنه: در نیروگاه های تهران، البرز و اصفهان اصلا مازوت مصرف نمی شود
ای است و از روی نادانی و ناآگاهی گفته می شود. زنگنه گفت :دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه ها به خاطر مصرف زیاد گاز در بخش خانگی و تجاری است و مصرف گاز مردم خیلی بالاتر از برآوردی بوده که ما داشتیم. بعضی ها فکر می کنند اگر در و پنجره را باز بگذارند کرونا کاری به آنها ندارد. وی تاکید کرد: قاطعانه اعلام می کنم که در هیچ کدام از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان
زنگنه: نمی توانیم گاز خانگی را قطع کنیم
تاکید بر اینکه ایران در صادرات مازوت هیچ محدودیتی ندارد، کمااینکه در تابستان، تا حدودی همه مازوت تولیدی صادر شده است، افزود: آنچه قابل انتظار نبود، افزایش مصرف گاز است که احتمال دارد ناشی از رفتار مردم برای مقابله با کرونا باشد. وزیر نفت با اشاره به آمار شرکت ملی گاز ایران که ازسوی استاندار تهران اعلام شد، گفت: بر مبنای این آمار، مصرف گاز استان تهران از ابتدای آذر تا 12 دی ماه امسال
واکنش نماینده مجلس به تکذیب مازوت سوزی در تهران از سوی زنگنه
که"قاطعانه اعلام می کنم که در هیچ کدام از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود، هیچ محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریباً همه مازوت مان را صادر کردیم، مصرف مازوت اختراع ما نیست، آلودگی دارد، اما در نیروگاه های دنیا حدود 4 میلیارد لیتر از آن مصرف می شود". جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید) انتهای پیام/
محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد
نداریم. وی با تاکید بر اینکه ایران در صادرات مازوت هیچ محدودیتی ندارد، کما اینکه در تابستان، تا حدودی همه مازوت تولیدی صادر شده است، افزود: آنچه قابل انتظار نبود، افزایش مصرف گاز است که احتمال دارد ناشی از رفتار مردم برای مقابله با کرونا باشد. وزیر نفت با اشاره به آمار شرکت ملی گاز ایران که ازسوی استاندار تهران اعلام شد، گفت: بر مبنای این آمار، مصرف گاز استان تهران از ابتدای
محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد
به گزارش برنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، 15 دی ماه) در حاشیه نشست وزارتی اوپک پلاس در جمع خبرنگاران گفت: اینکه می گویند چون مازوت اضافه دارند، یا باید در بیابان بریزند یا در نیروگاه ها مصرف کنند، حرف درستی نیست؛ ما نه در صادرات مازوت و نه در صادرات هیچ فراورده ای مشکلی نداریم. زنگنه با تاکید بر اینکه ایران در صادرات مازوت هیچ محدودیتی ندارد، کمااینکه در تابستان، تقریبا
وزیر نفت از نیروگاه ها بازدید کند
تهران، البرز و قم افزود: آقای وزیر تمام ایران این 3 شهر نیست و خوب است که باهم سری باهم به اصفهان، آبادان و اراک بزنیم و وضعیت مصرف سوخت آن نیروگاه ها را نیز مشاهده کنیم. به گزارش فارس، بیژن زنگنه وزیر نفت طی روز های اخیر در واکنش به برخی ادعا ها مبنی بر افزایش آلودگی هوا ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه ها گفته بود هیچ محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد و نه تنها در استان تهران، بلکه در نیروگاه های اصفهان، البرز و قم نیز مازوت مصرف نمی شود.
وزیر نفت: اصلاً در نیروگاه های اطراف تهران مازوت مصرف نمی شود.
وزیر نفت گفت: در هیچ کدام از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود. بیژن زنگنه ، وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین نشست وزارتی نشست اوپک پلاس گفت: ما هیچ محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریباً همه مازوت مان را صادر کردیم. اینکه در صادرات مازوت محدودیت داریم ، ادعای بی پایه ای است. وزیر نفت افزود: در
پشت پا می زنیم به خبرهای روز
- کشتی کره ای به دلیل آلودگی در آب های خلیج فارس توقیف شد. - بنیان گذار میلیاردر علی بابا کجاست. - افزایش امار ازدواج در دوران کرونا. - وزیر نفت: در هیچ کدام از نیروگاه های استان البرز تهران قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود.
وزیر نفت: مایل نیستیم مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم
وزیر نفت گفت: مایل نیستیم مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم، ولی گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل داده می شود. به گزارش انتخاب، بیژن نامدار زنگنه در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور که به میزبانی وزارت کشور درباره مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور برگزار شد، افزود: یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی باز کردن پنجره ها با این تصور است که کرونا خارج می شود درصورتی که باید مردم هم دما را پایین بیاورند
صحبت های عیسی کلانتری کذب محض است/ مشکلی در صادرات مازوت نداریم
یک مقام آگاه در صنعت نفت کشور گفت وگو با پایگاه خبری تجارت گردان درباره وضعیت تولید، مصرف و صادرات مازوت در کشور گفت: در حال حاضر میزان تولید مازوت در کشور حدود 65 میلیون لیتر در روز است که از این میزان حدود 15 میلیون لیتر در روز به مصرف داخل می رسد و 50 میلیون لیتر آن نیز صادر می شود. وی با تاکید بر اینکه نباید هر موضوعی را به تحریم ارتباط دهیم تصریح کرد: هیچ مشکلی در روند صادرات
یا قطعی برق را بپذیرید یا استفاده از مازوت! یا من را تحمل کنید؟
کنند گاز کمتری مصرف شود یا اینکه مازوت سوخته شود چون اگر گاز همچنان بی رویه استفاده شود مصرف مازوت اجتناب ناپذیر است. بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته(یکشنبه) در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور گفت: مایل نیستیم مازوت مصرف شود اما چاره ای جز تحویل مازوت به نیروگاه ها نداریم، گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل می شود و بیشتر از این امکانش وجود ندارد. وی تاکید کرد: یکی از علل
مازوت چیست و با ما چه می کند؟
دریانوردی، غلظت گوگرد سوخت کشتی ها باید کمتر از نیم درصد باشد ولی در مازوت تولیدی ایران این رقم 3.5 درصد است که علاوه بر عدم قابلیت مصرف شهری، صادرات آن را نیز دشوار می کند. وزیر نفت، بیژن زنگنه روز گذشته در پاسخ به سوالات درباره سوزاندن مازوت گفت: بی تردید باید میزان مصرف مدیریت شود، تمایل نداریم که از سوخت مازوت استفاده کنیم اما در نقاطی مجبور به این کار هستیم. گازوئیل هم در حداکثر ممکن
روزانه معادل تولید 2.3 فاز پارس جنوبی گاز هدر می رود
ایران این در حالی است که به گفته وزیر نفت، ایران برای تامین سوخت نیروگاه ها، صادرات گازوئیل را متوقف کرده و صادرات مازوت نیز به حداقل میزان خود رسیده است. در حال حاضر از ظرفیت 2.3 میلیون بشکه ای پالایشگاه های ایران، که معادل 365 میلیون لیتر فرآورده نفتی می شود، سهم تولید مازوت 57 میلیون لیتر در روز است که با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، بخش عمده از تولید فرآورده ها شامل
ردگیری مازوت در 5کلانشهر
سیدمحمد فخار- خبر نگار وزیر نفت می گوید: چاره ای جز تحویل مازوت به نیروگاه ها نداریم. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: مصرف مازوت اجتناب ناپذیر است. آسمان شهرها هم از انباشت آلاینده های مختلف خبر می دهند. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هم در گفت وگویی رادیویی خبر داده است که هفته آینده تمامی دستگاه های متولی مقابله با آلودگی هوا به فراکسیون محیط زیست فراخوانده می شوند تا در حضور
تحریم مانع صادرات مازوت
چگونه باید تحقق یابد؟ وزیر نفت گفت: ما مایل نیستیم مازوت مصرف شود اما چاره ای جز تحویل مازوت نداریم. بیژن زنگنه روز گذشته در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور با اشاره به اینکه آنجا که چاره ای نیست، کاری جز مصرف مازوت نمی توانیم انجام دهیم، ادامه داد: گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل می شود و بیشتر از این امکانش وجود ندارد. وی افزود: در گازوئیل نیز بحث صادرات مطرح
تیر خلاص مازوت به نفتی ها
دانشگاه شریف همان سیانید است.با توجه به مساله مذکور می توان گفت آلودگی هوای تهران، کرج و اصفهان به مازوت بازنمی گردد و همان ذرات گرد و غبار یا pm2.5 هستند، آرشیو داده های هواشناسی این 3 استان نشان می دهد آلودگی شیمیایی نیست و از ذرات فیزیکی نشات گرفته است.در استان البرز علاوه بر بادهای جنوب شرقی از شوره زار قم، تالاب صالحیه هم منبع اصلی آلایندگی شده است که در مرز بین استان البرز و قزوین قرار دارد
تحریم مانع صادرات مازوت
ستاره صبح - وزیر نفت گفت: ما مایل نیستیم مازوت مصرف شود اما چاره ای جز تحویل مازوت نداریم. بیژن زنگنه روز گذشته در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور با اشاره به اینکه آنجا که چاره ای نیست، کاری جز مصرف مازوت نمی توانیم انجام دهیم، ادامه داد: گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل می شود و بیشتر از این امکانش وجود ندارد. وی افزود: در گازوئیل نیز بحث صادرات مطرح نیست و هر چه
سوزاندن مازوت را متوقف کنید
. طرزطلب خاطرنشان کرد: شهر تهران دارای سه نیروگاه است که سوخت آنها گازی است و نیروگاه های موجود در استان البرز و قم هم که برق تهران را تأمین می کنند، از جمله نیروگاه های سیکل ترکیبی به شمار می آیند که آلودگی ندارند. وی تصریح کرد: اکنون 129 نیروگاه در کشور فعالیت دارند که ممکن است در مواقع اضطراری در 5 یا 6 نیروگاه از سوخت مازوت استفاده شود. پیش از این مهدی اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش
غفلت ملی در تقاطع بحران انرژی و آلودگی هوا
دست کم نیروگاه های نزدیک به کلانشهرها به ویژه تهران مازوت مصرف نمی کنند اما نیروگاه هایی چون توس در نزدیکی مشهد، رامین در اهواز، شهید رجایی در استان البرز و شازند اراک از مازوت استفاده می کنند آن هم به ویژه در فصل سرد سال با کاهش گاز نیروگاه ها. نکته بسیار مهم و البته تامل برانگیز اینکه روند کاهشی مصرف نفت کوره در نیروگاه ها که تا پایان سال 97ادامه داشت در سال 98با رشدی 67درصدی نسبت به سال قبل
آلودگی کشنده هوا، نفس تنگی مردم، بی خیالی دولت و مجلس و دیگر هیچ...
تواند انجام دهد، ممنوع شدن مصرف مازوت در نیروگاه هاست. یا دست کم وضع محدودیت های شدید در استفاده از آن. در حال حاضر وزارت نفت می گوید در سه نیروگاه تهران مازوت مصرف نمی شود و نیروگاه های استان های البرز و قم نیز سیکل ترکیبی هستند و آلایندگی ندارند. اما دست کم مصرف مازوت در نیروگاه شازند اراک و نیز نیروگاه شهید رجایی قزوین قطعی است. محیط زیست هم گفته نیروگاه های شرق تهران مازوت مصرف می کنند امام
قیمت خودرو در بازار کاهش یافت/ تالارها در مناطق زرد بازگشایی می شوند
مجلس شورای اسلامی در طرحی قصد افزایش درآمد های گمرکی با تغییر نرخ ارز حقوق ورودی از 4200 تومان تا 17 هزار و 500 تومان گرفته است. تالارها در مناطق زرد بازگشایی می شوند/ تصویب شیوه نامه جدید بهداشتی برای تالارها ممبینی گفت: دستور العمل های جدیدی برای اتحادیه تالار داران پذیرایی مصوب شد که بر اساس آن اجازه فعالیت به تالار داران مناطق زرد داده می شود. مازوت در نیروگاه های البرز، تهران، قم و اصفهان مصرف نمی شود زنگنه گفت: قاطعانه اعلام می کنم که در هیچ کدام از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود. انتهای پیام/ ...
زنگنه: بالاترین مصرف سوخت کشور در منازل است
مستثنی کنیم و موردی که وجود دارد این است که ما با هر استانی که صحبت می کنیم می گویند که ما را از این موضوع مستثنی کنید. مصرف مازوت در استان های تهران و البرز نداریم. صنایع سیمان از اول قرار بود که در زمستان مازوت مصرف کنند و قرار نبود در زمستان نفت کوره مصرف کنند. وزیر نفت با تاکید بر اینکه امروز در دولت تصویب می کنیم که قیمت نفت کوره معادل گاز مصرفی آن ها شود، اظهار کرد: برخی از
اظهارات ضدو نقیض درباره منشا آلودگی هوای تهران
بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز روز یکشنبه در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور درباره مدیریت مصرف سوخت زمستانی گفت: “مایل نیستم مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم، ولی گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل داده می شود.” به نبائ خبر،محمد رستگار معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، استفاده بیش از اندازه گاز در منازل مسکونی را یکی از عوامل افزایش آلاینده ها دانسته و از مردم خواسته تا با یک
عبور از بحران انرژی با خاموش کردن یک لامپ
نیروگاه ها شده است. در چنین شرایطی، نیروگاه ها مجبور به مصرف مازوت هستند و چاره دیگری هم ندارند. زنگنه وزیر نفت هم این را تأیید می کند و وزیر نیرو نیز با درخواست از مردم، از آن ها می خواهد در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند. وزیر نیرو روز گذشته گفت: بر اساس گزارش ها، از اول آبان تا 10 آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش مصرف برق رخ داده که این موضوع ها باید پیگیری شود
در نهایت مردم مقصر آلودگی هوا معرفی شدند!
: کسانی که ادعا می کنند نیروگاه های تهران همچنان از سوخت مازوت استفاده می کنند، اطلاع دقیقی از نوع سوخت نیروگاه های استان ندارند و نمی دانند در نیروگاه های تهران فقط گاز طبیعی مصرف می شود. طرزطلب خاطرنشان کرد: شهر تهران دارای سه نیروگاه است که سوخت آنها گازی است و نیروگاه های موجود در استان البرز و قم هم که برق تهران را تامین می کنند، از جمله نیروگاه های سیکل ترکیبی به شمار می آیند که آلودگی ندارند