آب در تهران از خط قرمز عبور کرد - فردا نیوز
سایر خبرها
مصرف آب در تهران از خط قرمز هم عبور کرد
اقتصاد24 -حجم مخازن سد های پنجگانه تهران در 23 آذرماه 1401، معادل 283 میلیون مترمکعب بوده در حالی که در روز مشابه سال 1400 این عدد معادل 359 میلیون مترمکعب ثبت شده است که اختلاف آن 76 میلیون مترمکعب کسری مخزن را نشان می دهد. در سد های امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب با کاهش حجم 14، 5، 4، 24 و 28 میلیون مترمکعبی نسبت به سال قبل مواجهیم. پیش بینی بارش ها نیز تا امروز کمتر از میانگین و
کسری 76 میلیون متر مکعبی مخازن سدهای تهران
به گزارش وزارت نیرو، "علیرضا ارسطویی" با بیان اینکه از ابتدای مهرماه وارد سومین سال کم بارش پیاپی شدیم، اظهار کرد: حجم مخازن در (23 آذرماه 1401) 283 میلیون مترمکعب بوده و در روز مشابه سال 1400 این عدد معادل 359 میلیون مترمکعب ثبت شده است که اختلاف آن 76 میلیون مترمکعب کسری مخزن را نشان می دهد. ارسطویی با تاکید بر اینکه سال گذشته نیز وضعیت مناسبی از نظر ذخیره سدهای پنجگانه تهران نداشتیم
پیامک هشدار آبی به مردم تهران
ایرنا: شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامکی نسبت به کاهش حجم آب سدهای استان تهران و لزوم مدیریت مصرف هشدار مجدد داد و اعلام کرد: ذخایر سدهای تهران به پایین ترین حد خود رسیده و باید بهینه مصرف کنیم. شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پیامک ارسالی خود آورده است: شهروند گرامی با وجود بارش های چند روز گذشته، حجم ذخایر آب سدهای تهران به پایین ترین میزان خود در نیم قرن گذشته رسیده است
افزایش 15 درصدی ورودی آب به سدها/ 63 درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است
میلیون مترمکعب آب از سد ها خارج شده که در مقایسه با خروجی 5 میلیارد و 140 میلیون مترمکعبی در زمان مشابه سال قبل، خروجی آب از سد ها کاهشی 5 درصدی داشته است. درحال حاضر ذخایر سد های کشور 18 میلیارد و 50 میلیون مترمکعب است و با این میزان ذخیره آب، درصد پرشدگی مخازن سد ها 37 درصد بوده و 63 درصد ظرفیت مخازن سد های کشور خالی است. میزان ذخایر سد ها در روز 26 آذرماه سال قبل، 17 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با میزان ذخایر فعلی، حاکی از رشد 3 درصدی حجم ذخایر آبی سد های کشور است. ...
صبحانه خبری، 25 آذر 1401؛ از تهدید امام جمعه اصفهان به برخورد آتش به اختیار مردم در حوزه حجاب تا آزادی ...
تهران نسبت به سال گذشته 76 میلیون متر مکعب کسری دارند که این عدد گویای شرایط نامناسب منابع آبی تهران و به صدا در آمدن زنگ خطر است. رئیس قوه قضاییه: باید بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم اژه ای گفت: ممکن است بیش از 90 درصد مشکلات ما به دشمن مربوط باشد، اما ما هم باید یک بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم و نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم که اگر این ضعف ها روی هم انباشته
رشد 15 درصدی آب ورودی به مخازن سد های کشور
میزان کل ورودی آب به سد های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا 26 آذرماه در حالی به رقم سه میلیارد و 800 میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال سه میلیارد و 310 میلیون مترمکعب بوده است که رشد 15 درصدی را نشان می دهد. بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده های آب کشور، حجم آب موجود در سد های کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا 26 آذرماه به رقم 18 میلیارد و 50 میلیون
مدیر امور مطالعات سد چمشیر: 30 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در چین وجود داشت که به ما باز نمی ...
، کیفیت آب قابل قبول و خوب است . این مساله مقدمه هدف در سد چمشیر است یعنی تعدیل کنندگی آب رودخانه زهره. تعدیل کنندگی به چه منظور؟ یعنی در چهار ماه از سال سیلاب ها را بگیریم، سپس با بازه های زمانی دیگر تلفیق کنیم و به جای آب با کیفیت بد در فصل خشک و کیفیت خوب در فصل بارش، آبی با حجم بیشتر که مجموع این دو درجه کیفی است (کیفیت متوسط)، برای کشاورزی تنظیم کنیم. پس هدف اصلی ساخت سد
زیان گسترده به منافع کشور در صورت عدم آبگیری سد چمشیر در زمستان امسال
عنوان نقش تعدیلکنندگی کیفی آب پایین دست با ذخیره سازی سیلاب در ماه های تر و رهاسازی در طول سال، یکی از اهداف اولیه و مهم احداث سد است. وی ادامه داد: علت کیفیت نامناسب آب رودخانه، وجود چشمه های شور در دو منطقه از مسیر رودخانه می باشد. با این حال، نتایج مدلسازی مخزن نشان می دهد که خاصیت تعدیل کنندگی سد باعث ارتقای شرایط کمی و کیفی پایین دست سد نسبت به رژیم طبیعی رودخانه خواهد شد.
سازمان حفاظت محیط زیست: سد چمشیر مسئله محیط زیستی ندارد/ هیچ نمکی در سد مشاهده نشد
گرفت و در ادامه هم به پروژه مجوز داده شد و از نظر زیست محیطی مشکل خاصی برای اجرای پروژه وجود ندارد. هیچ برونزد نمکی در سد چمشیر مشاهده نشد نماینده سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد:اما سال گذشته مباحثی مطرح شد که این پروژه مشکلاتی به محیط زیست منطقه وارد می کند و همچون گتوند دوم خواهد شد، بنابراین بیش از همه کارشناسان، ما بیشتر نسبت به این موضوعات حساس هستیم و اگر مشکلی دراین زمینه
یافته های محققان دانشگاه تهران درباره تغییرات سالانه رودخانه ها
ناخوشایندی برای بسیاری از پیکره های آبی کشور به همراه داشته است که نمونه بارز آن خشک شدن یا در معرض خشک شدگی قرار گرفتن بسیاری از دریاچه ها، تالاب ها و دیگر پهنه های آبی و همچنین عدم پر شدن کامل مخازن سدها (خصوصاً در دو دهه گذشته) بوده است. عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: با توجه به نتایج نه چندان خوش بینانه مدل های اقلیمی برای آینده بارش ها و دما در ایران، لازم است سیاستگذاران و
بانک ها 47 درصد بیشتر از سال قبل وام پرداخت کردند
هفت ماه ابتدایی سال جاری به سطح 2هزار و 331هزار میلیارد تومان رسیده است. بر اساس این گزارش، میزان پرداختی تسهیلات تا مهر1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 747هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این میزان افزایش از رشد 2/ 47درصدی تسهیلات پرداختشده در این مدت حکایت دارد. با این حال افزایش عدد مطلق تسهیلات پرداخت شده را با وجود شرایط تورمی نمی توان معیار مناسبی برای ارزیابی حجم تسهیلات پرداخت
این همه سد در برابر یک سد؛ تلاقی بیم ها و امیدهای چمشیر در آستانه آبگیری
نخواهیم داشت که عدم النفع آن با توجه به قیمت هرکیلووات ساعت برق صادراتی که حدود 10 سنت یورو است، قابل محاسبه است. او افزود: همچنین در صورت عدم آبگیری این سد در سال جاری، امکان جمع آوری حدود 2 میلیارد متر مکعب آب را از دست خواهیم داد که با توجه به اینکه این حجم عظیم آب در رودخانه زهره وارد دریا می شود، هزینه هر متر مکعب آبی که از دریا شیرین سازی شده و منتقل می شود، حداقل 1.5 یورو است که
سرمقاله اطلاعات/ فقط درباره هوا و آب! مقالات
تأمین آب برای جمعیت آمایش نشده و متمرکز است. وقتی 16 درصد کل جمعیت کشور فقط در استان تهران زندگی می کنند باید احساس خطر کرد و باید احساس خطر کرد وقتی وزارت نیرو می گوید منابع آبی کشور الان نسبت به 100 سال پیش که فقط 10 میلیون جمعیت داشتیم 60 درصد کمتر شده است. اما آیا کسی احساس خطر می کند یا دولتی ها فکر می کنند هر وقت مردم شیر را باز کردند و آب نیامد، لابد همان موقع دولت وقت کاری خواهد کرد!
مخزن نگهداری اسید: الزامات ذخیره سازی و اقدامات احتیاطی
رفت نسبت به زمانی که مخزن اسید بصورت عمودی روی سکو قرار می گیرد و تمامی سنگینی و وزن اسید به عدسی پایین و بصورت مستقیم به بتن روی سکو منتقل می شود. استفاده از مخزن کاروگیت ضمن کاهش هزینه و بهای تمام شده مخزن نگهداری اسید، بدلیل مقاومت شیمیایی پلی اتیلن و پلی پروپیلن در مقابل مواد شیمیایی تا دمایی خاص نسبت به مخزن اسید فایبرگلاس و استیل، باعث اطمینان خاطر تمامی دست اندرکاران صنعت تولید، حمل و ذخیره مخازن اسید گشته است. چنانچه علاقمند هستید در مورد ویژگی های فنی لوله کاروگیت بیشتر بدانید روی همین عبارت کلیک کنید. ...
ضرورت رعایت الگوی مصرف آب از کشاورزی تا بخش شهری و خانگی
قرارگیری در نوار مرکزی و گرم و خشک کره زمین و زاویه ای که خورشید به آن می تابد، بیش از پیش دچار تنش آبی شده و مجموع این عوامل باعث شده است تا در سال های اخیر با پدیده هایی چون فرونشست زمین، فروچاله ها و بیابان زایی نیز رو به رو شویم. همه این ها را اگر در کنار این گفته وزیر نیرو که 65 درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است بگذاریم وضعیت نگران کننده منابع آبی کشور بیشتر مبرهن می شود. وضعیت منابع آبی و بارش
رشد 69 هزار واحدی شاخص بورس در هفته ای که گذشت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی 5روز معاملاتی تعداد 47میلیارد و 599میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 312هزار و 318میلیارد ریال در بیش از 2 میلیون و 73هزار و 383دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت های معاملات به ترتیب 33.38، 34.10 و 21.64 درصد رشد را نسبت به هفته قبل تر تجربه کردند. این درحالی است که تعداد 7میلیون و
آب در تهران از خط قرمز عبور کرد / مخازن سد های پنجگانه تهران نسبت به سال گذشته 76 میلیون متر مکعب کسری ...
ایسنا: در حال حاضر مخازن سدهای پنجگانه تهران نسبت به سال گذشته 76 میلیون متر مکعب کسری دارند که این عدد گویای شرایط نامناسب منابع آبی تهران و به صدا در آمدن زنگ خطر است. حجم مخازن سدهای پنجگانه تهران در 23 آذرماه 1401، معادل 283 میلیون مترمکعب بوده در حالی که در روز مشابه سال 1400 این عدد معادل 359 میلیون مترمکعب ثبت شده است که اختلاف آن 76 میلیون مترمکعب کسری مخزن را نشان می دهد. در
زنگ خطر برای وضعیت منابع آبی تهران
سال گذشته نیز وضعیت مناسبی از نظر ذخیره سدهای پنجگانه تهران نداشتیم، تصریح کرد: در تمام سدهای تحت پوشش با کاهش در ورودی مخازن سدها مواجه هستیم، در مجموع شرایط برای هر پنج سد زیر حد نرمال و کمتر از میانگین است و تمام سدها شرایط مشابهی را نسبت به سال های قبل از نظر کاهش میزان آورد و بارندگی تجربه می کنند. وی با بیان اینکه در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب با کاهش حجم
کاهش 21 درصدی ذخایر آب سد های تهران
تدوام سامانه بارشی باعث شد که در خراسان شمالی بارش های خوبی را دریافت کنیم. سخنگوی صنعت آب ادامه داد: ورودی سد ها هم 3 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد و در دراز مدت 30 درصد کاهش داشته است. تاکنون هم 4.5 میلیارد متر مکعب خروجی داشتیم که نسبت به سال قبل 4 درصد کاهش داشته است. مخازن 37 درصد پرشدگی دارند که معادل 18 میلیارد متر مکعب آب است. این حجم از آب هم
سهم تهران در بارش های اخیر چه میزان بود؟
تهران از ابتدای سال آبی امسال تاکنون 31.1 میلی متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که معادل 47.5 میلی متر بوده حدود 16 میلی متر و نسبت به متوسط بلندمدت که معادل 68.9 میلی متر بوده، حدود 38 میلی متر کاهش داشته است. بارش ها در تهران نسبت به سال قبل حدود 35 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت بیش از 55 درصد کاهش یافته است. او با بیان اینکه روزانه سه میلیون متر مکعب، مصرف آب تهران است، گفت: باتوجه به این میزان مصرف، بارش های اخیر که 16-17 میلی متر بوده است، کافی نیست. طبرسی در پایان بر صرفه جویی و مدیریت مصرف توسط شهروندان تاکید کرد. ...
ذخیره آب سدهای مشهد افزایش یافت + جزئیات
/> مدیر دفتر بهره برداری از آب های شرب شهرستان مشهد با اشاره به اینکه حجم ورودی آب در ابتدای سال آبی 56.3 میلیمتر بوده است، ادامه داد: سدها در سال آبی گذشته در مدت مشابه 30 درصد پر بود که این حجم در سال آبی جاری به 23 درصد رسیده است. منبع: ایسنا
60 درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است
هشدار مجدد داد و اعلام کرد: ذخایر سدهای تهران به پایین ترین حد خود رسیده و باید بهینه مصرف کنیم. شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پیامک ارسالی خود آورده است: شهروند گرامی با وجود بارش های چند روز گذشته، حجم ذخایر آب سدهای تهران به پایین ترین میزان خود در نیم قرن گذشته رسیده است. مصرفمان را تا حد امکان کاهش دهیم. گفتنی است، حجم آب موجود در سد لتیان 17میلیون مترمکعب و در سد امیرکبیر
100 کیلومتر از رودخانه های شیروان نیاز به لایروبی دارد
میلیون مترمکعب رسید. مدیر امور منابع آب شیروان گفت: به دلیل تداوم خشکسالی های چند ساله اخیر و به دنبال آن کاهش بارندگی ها که مخزن آب سد بارزو شهرستان خالی است که امسال امکان تامین آب به کشاورزان جهت انجام کشت پاییزه سال زراعی وجود نداشت. خسروپناه با بیان اینکه حجم مخزن سد در مدت مشابه سال گذشته، 17 میلیون و 700 هزار مترمکعب است خاطرنشان کرد: براساس برنامه ابلاغی و پیش بینی های
بیش از 60 درصد از ظرفیت سد های کشور خالی است
گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران،محرابیان گفت: در ارتباط با وضعیت سد های کشور می توان گفت که تقریبا 39 درصد سد های ما پر و به عبارتی بیش از 60 درصد سد ها در کشور خالی است. او گفت: ما منتظر ماه های آتی هستیم و امیدواریم بارش های خوبی داشته باشیم تا بتوانیم حجم سد ها را پر کنیم، اما طبیعتا با این میزان موجودی نیازمند مدیریت مصرف هستیم. او ادامه داد: از مردم درخواست داریم
ارزیابی بهینه سازی سامانه جمع آوری آب باران برای مقابله با کم آبی
رسیدن به درک بیشتر و علمی در این خصوص، محققانی از پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، پژوهشی را انجام داده اند که در آن، بهینه سازی و امکان سنجی استفاده از سامانه های استحصال آب باران مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این تحقیق که با تمرکز بر شهرستان اردبیل انجام شده است، محققان داده های 42 ساله بارش روزانه این شهرستان را تحت سناریوی یک خانه مسکونی با سطح آبگیر 100 و 200 متر مربع و دارای چهار
کرمانشاه جزء کم بارش ترین استان های کشور
از منابع آب زیرزمینی و هم آب سطحی، از سد گاوشان تأمین می شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: خط انتقالی به طول 70 کیلومتر از سد گاوشان به شهر کرمانشاه آمده تصفیه خانه هم ایجاد شده که به همت همکاران شرکت آب منطقه ای با استفاده از سد گاوشان شرایط توزیع آب در کرمانشاه نسبت به گذشته بهبود یافته است. وی خاطرنشان کرد: در انتهای سال گذشته و طی سال جاری حدود 53
امسال هم خبری از پائیز پرباران نبود
استان نیز گفت: بر اساس آخرین پیش بینی فصلی مرکز ملی هواشناسی مشهد، استان همدان در زمستان امسال احتمالا بارش های نرمال خواهد داشت. پائیز امسال تنها 14 میلی متر بارش داشتیم مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: با اشاره به اینکه همدان از لحاظ بارندگی بدترین وضعیت را در بین استان های کشور دارد، بیان کرد: کاهش بارندگی در سال گذشته موجب ایجاد بحران و جیره بندی آب به مدت 54 روز در
تداوم آلودگی هوای تهران/ افزایش دما تا فردا
شنبه کاهش تدریجی آلودگی و افزایش کیفیت هوا و از صبح یکشنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش تدریجی آلاینده های جوی در شهر تهران مناطق غربی جنوبی و مرکزی استان مورد انتظار است. طی امروز و فردا افزایش نسبی و از شنبه کاهش تدریجی دما پیش بینی می شود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای 7- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته