راه برون رفت از فشار آمریکا - ایرنا
راه برون رفت از فشار آمریکا
سایر خبرها
منابع تامین آب بجنورد متنوع می شود/خسارت 8 میلیاردی بارندگی های فروردین به شبکه فاضلاب بجنورد
این در حالی بود که این روش در شهرهای مشهد و اصفهان در قالب بیع متقابل میان صنعت، کشاورزی با شرکت آب و فاضلاب اجرایی شده بود. وی با یادآوری این مطلب که همچنان مجتمع پتروشیمی خراسان از آب آهکی سفره های آبی شمال شهر بجنورد برای خط تولیدی اش بهره برداری می کند، تصریح کرد: ارزش آب آهکی همانند نفت است که آب آهکی در طول قرن ها شکل می گیرد و این در حالی است که این منبع آبی نباید برای صنعت مصرف
خبر خوش برای علاقه مندان به معافیت تحصیلی/ فریبکاری دیپلمات انگلیسی پس از یک سال/ تصور اشتباه ترامپ از ...
محروم کردند. عارضه ای که به مدت یک سال ونیم تا دوسال، سوگمندانه از شهر تهران بابت انتخاب شهردار وقت گرفته شد، در واقع ناشی از همین مقاومت های بی مورد و تصلب ها بود که نیروهای عاقل سیاسی، نباید به بند آن گرفتار شوند. عطریانفر در پاسخ این سوال که آیا نگاه تصلب آمیز اصلاح طلبان به موضوعات سیاسی، می تواند تأثیرش را در دوره های بعدی انتخابات، روی صندوق رأی بگذارد و مردم دیگر به
حذف یارانه های پنهان راه نجات اقتصاد
سایه قدرت برندگان و کاسبان تحریم ها باشند، کمال بی انصافی و بی عدالتی در حق مردمی است که صاحبان اصلی کشور هستند. هم اکنون که تحریم های کامل نفتی آمریکا اعمال شده، موضوع کمبود منابع دولت از محل صادرات نفت خام (معادل 143 هزار میلیارد تومان با سهم 31درصدی از منابع دولت) مطرح شده است. اگرچه صادرات نفت هیچ گاه صفر نمی شود و حداقل نیمی از درآمد مورد انتظار از صادرات نفت محقق خواهد شد، اما دولت
نقوی حسینی: وابستگی به نفت ایران با تحریم آمریکا و ادعاهای عربستان و امارات از بین نخواهد رفت
تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که با تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید نکردن معافیت های خریداران نفت جمهوری اسلامی ایران، همه خریداران و فروشندگان نفت در جهان متضرر خواهند شد. سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با پانا با اشاره به اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در تمدید نکردن معافیت های خریداران نفت جمهوری
پاسخ دشمنی را خواهند گرفت
به گزارش رهیاب: روزنامه حمایت در یادداشتی از حسین کنعانی مقدم نوشت: پس از اینکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که کاخ سفید معافیت تحریم خرید نفت از ایران را برای هشت کشور مشتری کشورمان تمدید نخواهد کرد، یانکی ها انتظار داشتند که اقتصاد داخلی با شوک مواجه شود و به سمت رکود غیرقابل بازگشت سوق پیدا کند اما اینگونه نشد. برخلاف آنچه یک سال پیش و پس از خروج واشنگتن از
پیام شاخص های اقتصادی چیست؟
شود رکود، تورم و بیکاری بیشتر و رشد اقتصادی منفی شود، لازم است مثل دولت دفاع مقدس واقعیت ها را با مردم در میان گذاشت و از آنان کمک و همیاری خواست نه اینکه گفته شود مردم خیالتان جمع باشد، مشکل نداریم و تحریم ها هم بی اثر است .اقدام دیگر این است که پنجره گفت وگو با غرب ازجمله ایالات متحده گشوده باشد و ایران به هیچ وجه از برجام خارج نشود زیرا خروج از برجام همانا و بازگشت اثر تحریم ها که در قالب شش
پیشنهاد بی شرمانه شاهزاده عربستانی به یک فوتبالیست!
را تجربه نکرده بود، قضیه محدود به نخل های خرما و چشم انداز صحرا نبود، او وارد دنیای دیگری شده بود. مسئله، مسئله ثروت بود . وضعیت اوپک در دهه 1960 و بحران نفت در سال 1973 موجب رشد بسیار سریع اقتصاد عربستان شده بود. بین سال 1970 تا 1980 اقتصاد کشور بیشتر از 3000 درصد رشد کرد. قضیه مربوط به مردانی بود که با پول نفت نقشه های مهم داشتند و ایمون در آستانه ملاقات با یکی از آن ها بود .
مهمترین خبر های جهان (7-19)
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است. آمریکا: در پی درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سازمان کشور های صادر کننده نفت برای افزایش تولید و تحت فشار قرار دادن آنها برای کاهش قیمت، بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک و نفت خام سبک برنت دریای شمال، در پایان معاملات روز
10 نکته در بی پایه بودن ترس و رعب روحانی و ظریف
، اشکالات اینچنینی است که به دلایل گوناگون، در مذاکره و متن برجام اتفاق افتاده و اکنون کشور را گرفتار کرده است. 3) نگارنده معتقد است که از جمله بهترین دلیل مبنی بر اینکه ایران همچنان ذیل فصل هفتم منشور قرار دارد اقرار دکتر ظریف است. آنجا که در انتهای ادعای خروج ایران از ذیل فصل هفتم که وی مدعی است تنها هدف برجام بوده و این هدف نیز محقق گردیده است، چنین مطرح می نماید درست است که قطعنامه ها می
تحرکات تازه اتحادیه اروپا برای فشار بر برنامه موشکی ایران
بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام در اردیبهشت ماه سال 1397 وعده داده اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی رغم ایستادگی های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تاکنون هیچ گام عملی در جهت تحقق وعده هایشان برنداشته اند. بروکسل به علاوه، علی رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام، با سایر ادعاهای واشنگتن علیه ایران در زمینه فعالیت های موشکی و
مذاکرات ترکیه با آمریکا برای گرفتن مجوز واردات نفت ایران
تمدید معافیت های نفتی نوشته بود آنکارا که تلاش می کند تا از طریق دیپلماتیک، اثرات تحریم ها بر منطقه را کاهش دهد. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می توانند نفت خود را از
آیا وعده بن سلمان در جبران جای خالی نفت ایران عملی است؟
به گزارش اقتصادنیوز پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر لغو کامل معافیت های خریداران نفت ایران از دوم ماه مه، تحلیل های پیرامون این موضوع بر توان عربستان سعودی در پوشش جای خالی نفت ایران در بازار متمرکز شده است. طبق آنچه در بیانیه کاخ سفید منتشر شد و همچنین تاکید وزیر نفت عربستان، سعودی ها و متحدانش از جمله امارات متحده عربی در مسیر دستیابی ترامپ به هدف صفر کردن صادرات نفت ایران نقشی کلیدی را عهده دار شده اند. این دو کشور به طور مشخص به دولت ترامپ قول افزایش تولید داده اند تا خروج نفت
پایان معافیت نفتی ایرا،؛ ایران و آمریکا چه در سر دارند؟
ترامپ به دنبال فشار بر ایران برای خروج از برجام؛ هنوز معلوم نیست که آمریکا قادر باشد مشتریان نفت ایران را به قطع خرید از ایران راضی کند. کارشناسان معتقدند هدف دولت امریکا این است که ائتلافی جهانی علیه ایران تشکیل دهد و در این راستا، در تلاش است که تهران را مجبور به خروج از برجام کند. به گزارش اعتدال ؛ در ادامه این مطلب آمده است: پومپیو و مقامات از اظهارنظر درباره اینکه در
وقت نشناس ترین های برجامی!
بیندازند، شاید همه وعده های اروپا و بالا و پایین پریدن موگرینی برای خارج نشدن ایران در آن زمان هم برای همین بود که اقدام غیرمنطقی ترامپ با وعده های خیالی اروپا پوشش داده شود تا فرصت ما برای خروج از برجام از دست رود، اما امروز همه آن تلاش ها به فشارهایی تبدیل شده که ایران را به سمت خروج از برجام سوق دهد. امریکا پشت به پشت تحریم می کند و اروپا هم امریکا را همراهی می کند. نه از اینستکس خبری هست و نه
ترامپ بدون دستیابی به توافقی بهتر از برجام ریاست جمهوری را ترک می کند
صادر کرد. دومین بسته تحریم ها که بخش های کشتی رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می دهند هم از روز 14 آبان ماه از سر گرفته شده اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به بررسی راهبرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران همزمان با تشدید فشارها علیه تهران و پایان معافیت از تحریم کشورهای وارد کننده نفت از ایران پرداخت. در این گزارش آمده است: استراتژی دولت ترامپ
آخرین اخبار از سراسر جهان/ وقوع انفجار و تیراندازی در سریلانکا
تحریم علیه بخش نفت و مقام های ونزوئلا اعمال کرده است. دولت آمریکا همچنین در اقدامی مغایر با عرف بین الملل، میلیاردها دلار از دارایی های نفتی ونزوئلا را مصادر کرده است. برخی گزارش ها حاکی از آن هستند تحریم ها علیه ونزوئلا تا کنون بیش از 100 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضربه زده است. صبر روسیه در قبال مسئله ادلب به پایان رسیده است نماینده دائم روسیه در شورای امنیت
ترکیه به دنبال گرفتن معافیت برای ادامه خرید نفت از ایران است
تحریم علیه صادرات نفت ایران پس از آن اعمال شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم هایی را که طبق این توافقنامه برداشته شده بود بازگرداند.واشنگتن مدعی شده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما از همان ابتدا در اجرای این سیاست شکست خورد و در نهایت در ماه نوامبر مجبور شد هشت کشور شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه
منطقه ممنوعه سیاستی
و در شرایط گسترش روزافزون تنش های بین المللی و تحریم که در ابتدای دهه 90 به وضعیت حداکثری خود رسید، به جهش سه برابری نرخ ارز و در نتیجه بروز رکود تورمی منجر شد. مشابه این تصمیم در شهریور 96 اتخاذ شده و در سایه خروج ایالات متحده از برجام و اقدام به تحریم خرید نفت از ایران، مجددا اقتصاد ایران با جهش سه برابری ارز و شرایط رکودتورمی مواجه شد. حال با توجه به نامعلوم بودن اتمام دوره تحریم و
راستی آزمایی یک ادعای نفتی
پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر لغو کامل معافیت های خریداران نفت ایران از دوم ماه مه، تحلیل های پیرامون این موضوع بر توان عربستان سعودی در پوشش جای خالی نفت ایران در بازار متمرکز شده است. طبق آنچه در بیانیه کاخ سفید منتشر شد و همچنین تاکید وزیر نفت عربستان، سعودی ها و متحدانش از جمله امارات متحده عربی در مسیر دستیابی ترامپ به هدف صفر کردن صادرات نفت ایران نقشی کلیدی را عهده دار شده اند. این دو کشور به طور مشخص به دولت ترامپ قول افزایش تولید داده اند تا خروج نفت ایران از بازار تعادل آن
جزئیات 4خبر ویژه امروز شنبه هفتم اردیبهشت 1398
، خودشان را از نیرویی کارآمد برای مسئولیت پذیری شهرداری تهران محروم کردند. عارضه ای که به مدت یک سال ونیم تا دوسال، سوگمندانه از شهر تهران بابت انتخاب شهردار وقت گرفته شد، در واقع ناشی از همین مقاومت های بی مورد و تصلب ها بود که نیروهای عاقل سیاسی، نباید به بند آن گرفتار شوند. عطریانفر در پاسخ این سوال که آیا نگاه تصلب آمیز اصلاح طلبان به موضوعات سیاسی، می تواند تأثیرش را در دوره های بعدی
فرمول خنثی سازی تحریم نفت
به نقل ازصدانیوز،با وجود تلاش های نسبتا خوب دولت ها در دوره های مختلف، اگرچه نقش نفت در بودجه ایران به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما هنوز هم جایگزین های نفت در بودجه کمتر مورد توجه دولت قرار گرفته اند، به طوری که در شرایط فعلی برآوردها نشان می دهد فرار مالیاتی و معافیت ها معادل 59 درصد کل درآمد مالیاتی 153 هزار میلیارد تومانی سال 98 بودجه کشور است. همچنین تصمیمات اشتباهی همچون
ژاپن و اتحادیه اروپا از برجام حمایت کردند
+5 ( انگلیس، آلمان، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین) به نتیجه رسید و در نتیجه آن تحریم های هسته ای ایران برداشته شد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال 97 تحت تاثیر فشار لابی صهیونیسم خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و چهاردهم آبان همان سال نیز دوره تازه تحریم های ضد ایرانی که عمدتاً صادرات نفت ایران ، صنایع هوایی، کشتیرانی و بانکی را شامل می شد به اجرا گذاشت.
فواره تحریم های امریکا در مسیر فرود
سرویس بین الملل جوان آنلاین: متعاقب خروج امریکا از توافق هسته ای برجام در اردیبهشت سال 97 این کشور اقدام به وضع مجدد تحریم های ضدایرانی نمود. در جدیدترین این تحریم ها، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اقدام به لغو معافیت های خرید نفت از ایران کرد که بعد از انعقاد برجام به برخی از کشور ها داده شده بود. مایک پمپئو وزیر امور خارجه کاخ سفید در پی این اقدام اعلام کرد که دولت های معاف از تحریم های
تحرکات تازه اتحادیه اروپا برای فشار بر برنامه موشکی ایران
/> کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام در اردیبهشت ماه سال 1397 وعده داده اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی رغم ایستادگی های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تاکنون هیچ گام عملی در جهت تحقق وعده هایشان برنداشته اند. بروکسل به علاوه، علی رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام، با سایر ادعاهای واشنگتن علیه ایران در زمینه فعالیت
توضیح ضرغامی درباره حذف پوسته های تلگرام/حامد همایون ممنوع التصویر شد؟/توضیحات سرافراز درباره انتشار یک ...
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر هایی که مورد توجه قرار می گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر هایی را برجسته می کنند و در مواردی هم از کنار آن می گذرند. اگر خبر به ما هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد
ایران به پشت دروازه های اسرائیل رسیده و با دشمنان مذاکره نمی کند
: سران آمریکا بدانند روزی که جمعیت کشور ما تنها 37 میلیون تن بود ما مورد حمله رژیم بعث عراق قرار گرفتیم و در داخل نیز درگیر گروهک منافقین بودیم اما با این حال هشت سال ایستادگی کرده و تن به مذاکره ذلت بار ندادیم. وی افزود: امروز که پشت دروازه های اسرائیل رسیده ایم قطعاً تن به مذاکرات ذلت بار نخواهیم داد. قابل عنوان کرد: ما درس استقامت را از مولایی آموختیم که در بیابان، خود و
افول قدرت نرم آمریکا در جهان
: چند ماه قبل شاهد خروج آمریکا از برجام برای ایجاد فشار بر معیشت مردم بودیم که همان زمان موضوع خود برای تحریم نفت را هم اعلام کردند. توسلی تأکید کرد: کشورهای هند، چین، کره و کشورهای اروپایی مهلت 6 ماهه ای برای تحویل نفت از ایران گرفتند اما این مهلت دوم اردیبهشت پایان یافت و آمریکا اعلام کرد هیچ کس حق خرید نفت از ایران را ندارد. وی افزود: این موضع خصمانه دو عکس العمل داخلی و خارجی
همین که در مذاکرات برجام بودیم موفقیتی عظیم است!
خوبی استفاده کرده است. نویسنده از دستاورد برجام برای ایران سخن گفته؛ کدام دستاورد؟! قرار بود مذاکره انجام شود تا آنکه هم زمان هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها. این کوتاه ترین توصیف از هدف برجام است. در مقابل چشم پوشی کشورمان از برخی حقوق خود اما تا هم اکنون و پس از گذشت چند سال هنوز غرب به تعهداتش عمل نکرده است. حالا نماینده اصلاح طلب در میان بدعهدی های غرب و وضعیت چرخ اقتصاد و چرخ
ممنوعیت صادرات نفت ایران اوپک را هم زیر سوال می برد/ جایگزینی برای نفت ایران در پالایشگاه های جهان وجود ...
به گزارش دیار آفتاب ؛ به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، ایران به عنوان پنجمین کشور صادرکننده نفت در جهان تقریبا 6درصد حجم تولیدات نفتی جهان را در دست دارد، البته این روزها مورد هجمه بی تدبیر و ظالمانه ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. عدم تمدید معافیت کشورها از تحریم نفتی ایران که از سوی وزیر خارجه آمریکا اعلام شده است سخت ترین و پرفشارترین راهی است که در ذهن متوهمان
زیر پوست وزارت ارتباطات چه می گذرد؟ / تاکتیک فرار به جلو آذری جهرمی برای عدم پاسخگویی +تصاویر و اسناد
معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد." [2] اما یکی از اهداف 17 گانه این سند که مربوط به بحث اصلی این گزارش است، هدف شماره 5 است: این چنین که مشاهده می کنید، در این بند، به صراحت توانمندسازی زنان مورد تاکید قرار گرفته است و در تبصره 5 ب می خوانیم: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ترویج توانمندسازی زنان