مراجعه 10 تا 15 درصدی دانش آموزان به مدارس - فرتاک نیوز
مراجعه 10 تا 15 درصدی دانش آموزان به مدارس
سایر منابع:
سایر خبرها
روایت یک مدیر از روند بازگشایی مدرسه اش؛ در بدو ورود مدرسه نرگس، دستگاه ضدعفونی کننده نصب کردیم
رسیدن به مدرسه دوران کودکی اش، در زمان مدیریت او برای اولین بار یک مدرسه روستایی هوشمند شد. مدیریت وی و البته کمک همراهانش در مدرسه است که دانش آموزان را به کمک کردن تشویق می کند. وی در گفت وگو با پانا درباره روند حضور دانش آموزان در مدرسه با توجه به شیوع کرونا گفت: از 2 اسفند که به ما اعلام کردند مدارس تعطیل است ما تدریس را آغاز کردیم و معلمان از طرق واتس آپ طبق برنامه ای که به آنان
شیوه ی برگزاری امتحانات پایانی در دوره های متوسطه
است اما برنامه ریزی آزمون دروس پایه نهم و همچنین دروس غیر نهایی پایه دوازدهم به صورت مدرسه ای می باشد. دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در خصوص آزمون های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش عنوان کرد: آزمون دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه در کل پایه ها غیر حضوری و با نظر معلم خواهد بود ولی در مورد دروس شایستگی های فنی و استاندارد مهارت باید برای هر پایه سه هفته آموزش حضوری و
ممنوعیت امتحانات پایانی در دوره ی ابتدایی/ والدین نگران یادگیری دانش آموزان نباشند
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ی ابتدایی با محوریت معلم، مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می شود و هر گونه آزمون و امتحان پایانی (پایه ی اول تا پنجم ) ممنوع است و هم چنین در خرداد 99 امتحانات هماهنگ پایه ششم، با توجه به شیوع بیماری کرونا ملغی اعلام شده است. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان
شیوه ی برگزاری امتحانات پایانی در دوره های متوسطه
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دوره بازگشایی مدارس در صورت تصویب شورای مدرسه، امکان برگزاری امتحانات از شش خرداد وجود دارد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر؛ حسین درتاج در نشست ویدئو کنفرانس با معاونین آموزشی شهرستان ها و مناطق استان بوشهر که به منظور تبیین نحوه اجرای شیوه نامه بازگشایی مدارس برگزار شده بود، با تاکید بر
گرفتن رضایت نامه برای حضور دانش آموزان در مدرسه غیر قانونی است
نعمت روزپیکر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:آموزش و پرورش هیچگونه بخشنامه یا دستور شفاهی مبنی بر گرفتن رضایت نامه توسط مدارس از والدین نداشته است. وی، از والدین خواست در صورت مشاهده چنین تخلفی موارد را به بازرسی گزارش کنند. در روزهای گذشته مواردی از گرفتن رضایت نامه توسط برخی مدارس بندرعباس برای حضور دانش آموزان در مدارس گزارش شده است. در بخشی از ین رضایت نامه ها آمده
امتحانات دبیرستانی هاچگونه است؟
متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا معلمان برای برگزاری امتحانات البته به جز پایه دوازدهم باید تا 27 خرداد صبر کنند؟ عنوان کرد: در هفته اول بازگشایی مدارس یعنی از 27 اردیبهشت تا 3 خرداد معلمان به مدارس مراجعه می کنند و برنامه درسی را که قبلاً ارائه کرده بودند به اطلاع مدیر رسانده و مدیر در شورای مدرسه وضعیت آموزشی را تحلیل می کند و اگر شورای مدرسه احساس کرد آموزش باید از سر گرفته شود
حضور 10 درصدی دانش آموزان اصفهانی در مدارس
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا ناظم زاده در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص حضور دانش اموزان در مدارس پس از تطعیلی کرونا، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، از 27 اردیبهشت مدارس باز شدند و دانش اموزان به صوریت اختیاری می توانند برای رفع اشکال در مدارس حضور پیدا کنند. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود 10 درصد از
وضعیت بهداشتی مناسب در مدارس مشهد/ پروتکل ها رعایت می شود
معلمان همگی از ماسک و دستکش استفاده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شد. هم چنین زهرا اختراعی، معلم پایه ششم دبستان در یکی از مدارس مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: ما در مدرسه دانش آموزان را تقسیم بندی کردیم تا در هر روز از هفته چند نفر از دانش آموزان به مدرسه مراجعه کرده و موارد درسی خود را پیگیری کنند. وی با اشاره به اینکه الویت حضور و رفع اشکال با دانش آموزانی است که به
شوق دانش آموزان دوای درد من است
مشروح آن را در ادامه مشاهده میکنید: معلم فداکار آزادشهری با بیان اینکه وقتی به مرخصی به دلیل بیماری فکر میکردم دور ماندن دانش آموزان از درس و مدرسه مرا سخت ناراحت میکرد، افزود: ازهمان ابتدای سال تحصیلی با وجود بیماری تصمیم خود را گرفتم و عقب نشینی نکردم چرا که بدون بچه ها نمیتوانم زندگی کنم. عبدالله بدری شیروانی با اشاره به اینکه از همان ابتدا فکر مرخصی را از ذهنم پاک کردم
حرکت رو به رشد آموزش و پرورش کهگیلویه طی دوسال اخیر
علی پورکپور روز پنجشنبه یکم خرداد ماه، در دومین همایش مجازی آموزش و پرورش کهگیلویه بازگشایی مدارس را یادآور شد و افزود: دانش آموزان از 27 اردیبهشت با رعایت پروتکل های بهداشتی وارد مدرسه خود شدند. رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه بیان کرد: از همان ساعات اولیه همکاران در همه مدارس شهری و روستایی حضور پیدا کردند و کلاس های رفع اشکال تشکیل گردید. وی اظهار کرد: دانش
تعطیلی مدارس نشان داد اتفاق خاصی در آن ها نمی افتد
چیزی با ضد خود شناخته می شود. سه، چهار ماه در مدرسه نبودن توانسته در مدرسه بودن را درست تر تعریف کند. آنچه من به عنوان معلم با بیش از شاید 30هزار دانش آموز از راه مجازی و گاهی حضوری در ارتباط هستم، به دست آوردم این است که بیشترین چیزی که برای بچه ها جذاب بود باهم بودن آنها در مدرسه ها بود. یعنی درواقع جنبه اجتماعی مدرسه مدنظر است و الا آموزشی که در مدارس داده می شد از روی برآیند و برون ده آن متوجه
تجربه تحصیل در مدرسه خانگی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - || من به مدت هشت سال از 11 سالگی تا وقتی که وارد دانشگاه شدم در خانه تحصیل کردم، پیش از آنکه مدرسه ی خانگی روش جدیدی برای نشان دادن تعهد والدینِ پرتلاش به آموزش فرزندانشان باشد. حالا که میلیون ها والد و خانواده ناگهان مجبور شده اند برای چند هفته (و احتمالاً بیش از آن) به فرزندانشان در خانه درس بدهند، خوب است بیندیشیم که چطور می توان این کار را تا حد ممکن بی دردسر و درست و حکیمانه انجام داد. یادگیری در خانه کاملاً متفاوت از یادگیری در مدرسه است. لازم است که ما در مورد ی ...
زنگ مدرسه در ایام کرونا
تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس با راهکار حضور اختیاری دانش آموزان صورت گرفت و آنها می توانند به صورت مستمر یا رفع اشکال در مدارسه حضور داشته باشند اما حضور کادر اداری در مدرسه الزامی است.گزارش تصویری از دبیرستان پسرانه سما پاسداران تهیه شده است.
اهداف سند تحول بنیادین با مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در هم تنیده است
در حد جایگاهشان یک وظیفه همگانی است. اسکندری نسب تصریح کرد: ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با رفع نقاط ضعف تلاش کنیم تا اعتماد مردم به آموزش و پرورش روز به روز بیشتر شود، زمانی که در محدوده زندگی خانواده ای که فرزند دانش آموز دارد، مدرسه ای هست نباید تقاضا برای ثبت نام در مدرسه ای دیگر با فاصله مکانی زیاد باشد که لازمه آن یکسان سازی امکانات و شرای
مدرسه در خانه
/> وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش، حضور دانش آموزان را پس از بازگشایی مدارس اختیاری اعلام کرده بود و از طرفی فرزندانم آموزش های لازم را در این مدت دیده بودند، با توجه به شرایط بیماری کرونا ترجیح دادیم در مدرسه حاضر نشوند. این ولی دانش آموز یادآور شد: سایر اولیا نیز همچون ما عمل کردند و کلاس درس حضوری دخترم در ابتدای همین هفته تشکیل نشد. البته این نکته لازم به ذکر است که
الواقتصادآنلاین/ اجبار برخی معلمان برای حضور دانش آموزان
لینک کوتاه لینک کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:همه چیز به گردن معلم است/بیشترین مشکل در پایه ...
این وضعیتی که اخیرا برای کرمان پیش آمده است کمتر کسی فرزندش را به مدرسه فرستاده اشت البته این آمار در تهران، سیستان و بلوچستانو باقی شهرها نیز به همین شکل است. ضیاء در ادامه می افزاید: معلم های ما یک هفته است که در مدرسه حضور دارند، حتی اگر دانش آموزی هم نباشد می بایست معلم در کلاس حاضر باشد تا هر وقت که دانش آموز مراجعه داشت با او کار شود، اما به هر حال بعد از یک هفته اگر دانش آموزان
ویدئو / سکوت مدرسه
مدارس اغلب مناطق کشور از شنبه (27 اردیبهشت) بازگشایی شده است تا معلمان و کادر آموزشی در محیط مدرسه حاضر شوند و در صورت تمایل و حضور دانش آموزان برای رفع اشکال، به آنها کمک کنند. حالا کادر آموزشی یکی از مدارس مقطع ابتدایی تهران از حال و هوای این روزها و تجربه آموزش مجازی در سه ماه اخیر سخن می گویند؛ صحبت هایی که هم رضایت از نتیجه تلاششان در هفته های گذشته حکایت دارد و هم از دلتنگی شان برای حضور دوبارۀ بچه ها در مدرسه. در این ویدئو تلاش شده گوشه هایی از احوالات این روزهای معلمان به نمایش گذاشته شود. ...
معلم ها در دوران کرونا چه چالش هایی داشتند؟
دوران کرونا بود. از قطع و وصل شدن اینترنت تا نداشتن ارتباط مستقیم با دانش آموزان و تماس های آخر وقت از مشکلاتی بود که معلم ها در تدریس آنلاین در دوره ی کرونا با آن درگیر بودند. شنبه روز اولی بود که مدارس با حضور غیراجباری دانش آموزان باز شد. انصاف نیوز به همین بهانه مشکلات معلم ها در دوران کرونا را با محمدتقی فلاحی، دبیر کانون صنفی معلمان تهران سیاوش خوشدل معلم و هانیه تاییدی، دانش آموز
خیلی نزدیک خیلی دور
سمانه مشرف – کلام تازه | در بیست و هفتم اردیبهشت ماه 99 مدارس در حالی برای رفع اشکال باز شدند که در بخشنامه ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، مسئولین مدرسه و دانش آموزان موظف به فاصله گذاری فیزیکی و رعایت بهداشت و زدن ماسک و پوشیدن دستکش شدند. در این بین گر چه برای دانش آموزان کلاس اولی، و حتی بزرگ ترها داشتن ماسک و دستکش بسیار سخت بود اما ذوق و شوق دیدن دوباره معلم برای دانش
50 درصد دانش آموزان روستایی همدان در کلاس های رفع اشکال حاضر شدند
در دانش آموزان شهری و روستایی دانست و گفت: برنامه شاد از برنامه های موفقی است که توانسته درصد بالایی از دانش آموزان را پوشش دهد. وی درباره مدت زمان بازگشایی مدارس برای رفع اشکال، ابراز کرد: مدارس با تشخیص معلم و شورای مدارس تا 27 خرداد ماه فعال هستند. انتهای پیام/ 743/ ت
تضمین سلامتی دانش آموزان برای حضور در امتحانات خرداد
آموزش و پرورش اعلام کرده است که با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از 17 خردادماه آغاز می شود و امتحانات پایه نهم نیز به صورت مدرسه ای اما حضوری برگزار خواهد شد. این در حالی است که آزمون های سراسری که پیش از این قرار بود در خردادماه برگزار شد (آزمون دکترای سراسری و کارشناسی ارشد) از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو شد و دلیل آن اولویت
روزانه هزار تست کرونا در کرمانشاه گرفته می شود
کرونا بگذارند. مدیر ارشد اجرایی استان کرمانشاه اشاره ای هم به در پیش بودن برگزاری امتحانات دانش آموزان داشت و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان بدون هیچ استرسی سر جلسه امتحان حاضر شوند. حضور کمتر از 10 درصد دانش آموزان در مدارس مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز 27 اردیبهشت و همزمان با سراسر کشور، گفت
امتحانات نهایی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود
، هشتم، دهم و یازدهم برگزار نمی شود و براساس حضور آن ها در مدرسه قبل از شیوع کرونا در استان، حضور در شبکه شاد و تشخیص معلم نتایج اعلام می شود. مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، اضافه کرد: امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم تحصیلی با رعایت پروتکل بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. وی اضافه کرد: امتحانات پایه نهم به صورت استانی، منطقه ای و یا حتی مدرسه ای نیست، بلکه
از خانه تا مدرسه...
های کشاورزی چیده بودند به استقبالش آمدند. روستای هُرتگه از روستا های بسیار سرسبز و بکر است، اما به دلیل دورافتاده بودن هم اکنون امکان اتصال این روستا به اینترنت میسر نیست و حتی آنتن دهی تلفن هم با سختی انجام می شود. آقای حسینی می گوید "وقتی کرونا شیوع پیدا کرد اگر چه مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد ، دو روز در هفته به روستا می آیم و به تدریس دانش آموزان مشغول می شوم." درب مدرسه
نحوه ارزشیابی پایان سال دبستانی ها در ایام کرونا
صورت شفاهی و هم به صورت کتبی آموزگاران باید ارزیابی داشته باشند که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند و این را باید مدرسه هم تأیید کند. وی با بیان اینکه آزمون ها در مقطع ابتدایی لزوما حضوری نیست، اظهار کرد: تأکید این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکل های بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش
حکایت ما ،فرزندان و مدرسه مجازی !
/> یک ربع بعد ! معلم ادبیات فارسی ،مشغول تشریح مشتبه ومشتبه به است ،اما دختر چشمانش را بسته وبه خواب عمیقی فرو رفته است ،دقایق پایانی کلاس است ،دختر از خواب می پرد ! چشمانش را مالیده ومی گوید " اه این چقدر حرف می زنه ! چی شد دیگه تمام نشد ! روز بعد!پسر سراسیمه وارد خانه می شود" اه! من الان کلاس دارم ، گوشیم کجاست ؟!"با عجله گوشی را بازمی کند ، داد می زند :"بچه ها صبر کنید ،اعلام حضور بکنم
آیا واقعا زمان بازگشایی مدارس فرا رسیده است؟
هم جدا شده اند. در سیدنی، استرالیا، مدارس یک روز در هفته برای یک چهارم دانش آموزان از هر مقطعی برگزار می شود. هنگ کنگ و ژاپن سعی در بازگشایی مشابه دارند. در تایوان، کلاس ها از اواخر فوریه برگزار شده است و به دانشجویان دستور داده می شود ماسک بزنند. در آلمان که اجازه خواهد داد همه دانش آموزان در هفته های آینده به مدرسه برگردند، تعداد دانش آموزان در کلاس به نصف کاهش یافته است