نقش پرستاران در بلایا و فوریت ها/ جایگاه پرستاری بحران - ایسکانیوز
نقش پرستاران در بلایا و فوریت ها/ جایگاه پرستاری بحران
سایر منابع:
سایر خبرها
پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست
به گزارش خبرنگار حوزه جامعه خبرگزاری تقریب ، فرشته نوبخت، سرپرستار بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، در وبینار مدافعان سلامت که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره پرستاری گفت: حضرت رسول (ص) می فرمایند: هرکس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند خداوند او را با حضرت ابراهیم خلیل الله بر می انگیزد و بسان برقی درخشان از پل صراط می گذرد. وی
فرودگاهی که امدادرسان زلزله بم بود
نزدیک شاهد نقش ویژه و برجسته فرودگاه بم در مدیریت بحران حادثه بود. در همان زمانی که به ارزیابی های کارشناسی پهنه مهلرزه ای زلزله بم مشغول بودیم، اکیپ های مختلف مدیریتی، امدادی و کارشناسی را همراه با نیروهای کمکی بین المللی مشاهده می کردیم که در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به منطقه رسانده بودند. در سالگرد زلزله بم و روز ملی ایمنی جا دارد که به نقش و اهمیت زیرساخت های مهمی مانند فرودگاه
اعلام آمار جانباختگان زلزله بم بعداز 17 سال
جانباختگان زمین لرزه بم حدود 34 هزار نفر بودند و بیش از 200 هزار نفر نیز مجروح شدند. وی با بیان اینکه امروز بم دوباره ساخته شده است، گفت: اما علاوه بر ساختمان هایی که در بم ساخته شد ما باید از آن زلزله درس بگیریم و زیرساخت ها و بنیان هایی را برای مقابله با این حادثه طبیعی به کار بندیم. متاسفانه همچنان نگاه جزئی و بخشی در هنگام بحران در مناطق زلزله زده وجود دارد که این یکی از نقاط ضعف است.
تامین یک میلیون واکسن کرونا توسط هلال احمر/آموزش مقابله با حوادث به12 میلیون ایرانی
/> وی اضافه کرد: در این مانور شاهد بودیم که نیروهای قم و البرز سریع تر از نیروهای تهران به محل رسیدند و این امر نشان داد که برای آمادگی نیروها، بعد زمان و مکان مهم نیست. لزوم تقویت ارتباطات رادیویی سیار برای زمان بحران همتی افزود: در زلزله بم ما مشکل جدی داشتیم و حتی نمی دانستیم مرکز زلزله کجا است و دو ساعت پس از زلزله هنوز نمی دانستیم به کدام منطقه برویم که پس از 4 ساعت محل
24 فروند بالگرد در جمعیت هلال احمر داریم
احمر به محقق شدن این موضوع کمک فراوانی کرده است. اقای همتی با اشاره به ماده 14 قانون مدیریت بحران که بر اساس آن وظایفی به جمعیت هلال احمر سپرده شده است، گفت: در بند الف این قانون بحث آموزش همگانی مطرح است که جمعیت هلال احمر در این زمینه به خوبی کار کرده و از زلزله بم تاکنون بیش از 12 میلیون نفر شاید آموزش دیده باشند، البته می دانیم این آموزش کفایت نمی کند، اما اگر در هر خانواده یک نفر آموزش
هلال احمر یک میلیون واکسن کرونا وارد می کند
می توان گفت بیش از 14 هزار نفر از این منطقه کوچ کردند. این زلزله یکی از مهیب ترین زلزله ها در طول چند سال اخیر بود و این نشان می دهد که یک زلزله چگونه یک منطقه را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. وی به نقش بی بدیل و تاثیر گذار مرحوم بیژن دفتری، پدر امداد و نجات ایران در حضور در منطقه زلزله زده بم اشاره کرد و افزود: در ساعت 7:30 صبح روز وقوع زلزله بم بی آن که هنوز کانون دقیق زلزله مشخص باشد
هلال احمر یک میلیون واکسن کرونا وارد می کند
می توان گفت بیش از 14 هزار نفر از این منطقه کوچ کردند. این زلزله یکی از مهیب ترین زلزله ها در طول چند سال اخیر بود و این نشان می دهد که یک زلزله چگونه یک منطقه را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. وی به نقش بی بدیل و تاثیر گذار مرحوم بیژن دفتری، پدر امداد و نجات ایران در حضور در منطقه زلزله زده بم اشاره کرد و افزود: در ساعت 7:30 صبح روز وقوع زلزله بم بی آن که هنوز کانون دقیق زلزله مشخص باشد
پرستاران باید درد و رنجهای خود در شرایط کنونی را تبدیل به فرصت کنند
به گزارش خبرنگار حوزه جامعه خبرگزاری تقریب ، زهرا نادرخانی از مدافعین سلامت استان خراسان رضوی در وبینار مدافعان سلامت که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) به پرستاران سراسر کشور در مورد جایگاه پرستاری گفت: یک پرستار باید به قدرتهای مدیریتی مجهز باشد، یک روز کاری برای یک پرستار از یک شیفت کاری آغاز می شود. وی ادامه داد: پرستار باید
مراسم تقدیر از پرستاران و تلاشگران عرصه سلامت در وحدتیه برگزار شد+ تصاویر
فکرشهر: با همت ریاست کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا و حضور مجموعه مدیریتی شهر وحدتیه مراسم تجلیل، تکریم و تقدیر از همشهریان پرستار و تلاشگران عرصه سلامت برگزار شد. به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه، کشاورز ریاست شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم، توسعه و افزایش امکانات و تجهیزات مرکز جامع سلامت شهر است که تاکنون پیگیری های مستمری جهت نوسازی و توسعه
پرستاران گنجینه بزرگ خدمت و رحمت هستند
به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر صبح امروز به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسمی به همت مدیریت حوزه خواهران استان و با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان انجام شد این مراسم با حضور جمعی از کارکنان، پرستاران بیمارستان و همسر شهیده زهرا رگبار برگزار گردید. مدیر حوزه علمیه خواهران استان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و تبریک روز پرستار و قدر دانی از خانواده
عضو شورای شهر تهران: سازوکار کافی برای مقابله با زلزله نداریم
زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا و در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه پنجم دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است، گفت: تجربه های تلخ مثل زلزله بم، ورزقان و کرمانشاه نشان داد برغم تلاش های انجام شده نه تنها در حوزه پیشگیری بلکه در حوزه آمادگی، مقابله و بازسازی هم سازوکار کافی با توجه به مشکلات عدیده در کشور وجود ندارد و از تجربیات گذشته هم
اعلام آمار جانباختگان زلزله بم بعد از 17 سال/ساخت بیش از 60 هزار سازه روی گسل در تهران و البرز
عنوان جانباخته این زلزله اعلام شد در حالیکه جانباختگان زمین لرزه بم حدود 34 هزار نفر بودند و بیش از 200 هزار نفر نیز مجروح شدند. وی با بیان اینکه امروز بم دوباره ساخته شده است، گفت: اما علاوه بر ساختمان هایی که در بم ساخته شد ما باید از آن زلزله درس بگیریم و زیرساخت ها و بنیان هایی را برای مقابله با این حادثه طبیعی به کار بندیم. متاسفانه همچنان نگاه جزئی و بخشی در هنگام بحران در مناطق
️زلزله بم و نقش اقلام امدادی در مدیریت بحران
محمدرضا امیریان مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران ی تردید وقوع زلزله بم در پنجم دی ماه سال 82 یکی از تلخ ترین حوادث طبیعی کشور بود که موجب خسارات فراوان و از دست رفتن جمع کثیری از هموطنان شد. حادثه ای که با تمام تلخی هایش حاوی درس ها و تجربه های فراوانی برای همه ما بود. در زمان زلزله بم بنده دبیر شورای معاونان و رئیس دفتر دبیرکل و طبیعتا جزو اولین کسانی بودم که در جریان واقعه
بازخوانی زلزله بم
فرهاد بنی زمان، کارشناس مدیریت ریسک و بحران، در یادداشتی برای انصاف نیوز به مناسبت سالگرد زلزله ی بم نوشت: زمین لرزه 5 دیماه 1382 بم در ساعت 5:28 به وقت محلی (ساعت 1:26.26 روز 26 دسامبر 2003 به وقت بین المللیGMT) در شهر تاریخی بم در جنوب شرقی کشور و در جنوب شرقی کرمان به وقوع پیوست. کانون زمین لرزه بر اساس اطلاعات کسب شده از لرزه اصلی و پس لرزه ها توسط لرزه نگارها و شتاب نگارهای مستقر
نشست بازخوانی مدیریت بحران در زلزله سال 1382 بم برگزار شد
و اجرا و در آخر توجه به هویت بم که متأسفانه کمتر محقق شد. وی همچنین به حضور رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در بم اشاره کرد و افزود: بیش از 30 سازمان مردم نهاد در بم حضور داشتند، در زلزله لرستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه این حضور پررنگ تر هم شد. رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی که مدیریت طرح تدوین لوایح، تصویب نامه ها و آیین نامه های اجرایی قانون مدیریت بحران کشور را بر عهده دارد
اعلام آمار جانباختگان زلزله بم بعد از 17 سال
متاسفانه گاهی حضور مردم و ترافیک حضور آنان امدادرسانی را با مشکل مواجه می کند. کما اینکه در زلزله بم و حتی همین زلزله کرمانشاه ما در روزهای نخست با ترافیک های چند کیلومتری از حضور مردم مواجه بودیم و این موضوع روند امدادرسانی را نیز مختل کرده بود. اگر خدایی نکرده جانی در این ترافیک از دست برود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ وی با بیان اینکه لازم است حداقل در روزهای نخست حادثه اطراف محل وقوع
پرستاری بهترین فرصت برای تعالی انسان است
به گزارش خبرنگار حوزه جامعه خبرگزاری تقریب ، اکرم السادات حسینی ، عضو گروه پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در وبینار مدافعان سلامت که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت شغل پرستاری و نقش آن در تعالی مددجویان گفت: پرستار یک کمک دهنده، یاری کننده، حامی و به طور کلی یک چاره جو برای بیمار است. پرستار با کمک از وجود جسمی و از همه مهم تر فطرت بیمار به او کمک می
پرستاران افسران جهادی پدافند زیستی در میدان مقابله با کرونا
و دلسوزی یاد می شود که این فضائل اخلاقی آن ها همواره خالق حماسه های بزرگ و ماندگاری در طول حیات بشری بوده است. در این میان اگرچه همواره پرستاران نقشی بی بدیل در ارتقای تاب آوری نظام بهداشت و درمان جوامع داشته اند اما نقش آن ها در بزنگاه ها مانند زمان جنگ و حوادث هولناک طبیعی همواره بیش ازپیش مشخص شده است. آنجایی که همه جان خود را برداشته و از مهلکه می گریزند این پرستاران هستند که در
استقبال بسیار خوب از یلدای مجازی قلب طهران
و تقدیر و تجلیل از کادر درمان و پرستاران، از جمله برنامه های روز پرستار بود که شهرداران و مدیران اجتماعی قلب طهران آن را به انجام رساندند. وی در پایان ضمن تبریک آغاز فصل زمستان اظهار امیدواری کرد: به امید آنکه در پی این زمستان سرد که بحران کرونا به سرمای آن دامن زده، شاهد بهاری نویدبخش سلامت و روشنی برای همه مردم جهان، به ویژه هم وطنان عزیزم باشیم.
سخنگوی دولت: پرستاران، قهرمانان تاریخ ساز هستند
... وی در پایان تاکید کرد: صبر یکی از ویژگی های حضرت زینب(س) بود و این ویژگی در جامعه پرستاران هم دیده می شود، جنبه رفتاری دیگر ایشان عبور از بحران بود که این رفتار کاملا در پرستاران دیده می شود. البته متاسفانه ما از فعالیت پرستار فقط جنبه فیزیکی را دیده ایم در صورتی که حالت روحی و عاطفی پرستار چندان دیده نمی شود که فکر می کنم نیاز است تا نقش نظام پرستاری و جامعه پرستاری را در برنامه ریزی های سلامت بیشتر ببینیم. در پایان این مراسم از 18 پرستار نمونه شاغل در بیمارستان شهید دکتر لواسانی تقدیر شد. ...
کاری که برای رفع نیاز انسان ها صورت بگیرد کاری ارزشمند است و پرستاران در این جایگاه اثر بخش قرار دارند
مواجهه گارد شاهنشاهی و جنایتکاران علیه ملت و جنایت های رژیم بعثی و آسیب هایی که رزمندگان ما می دیدند و نیز در اتفاقاتی مثل زلزله و حوادث طبیعی هر جا نیازی وجود داشته آنجا ما حضور ارزشمند، پر تلاش و با برکت جامعه پرستاری را می بینیم. وی با تشکر از زحمات کار درمان و با اشاره به باورهای ارزشمند در پرستاران و کادر درمانی کشور خاطرنشان کرد: این نشست از یک جهت در حقیقت اعلام تشکر و سپاس و قدردانی
تجلیل از پرستاران باشتی با حضور فرمانده سپاه باشت+تصاویر
به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز : فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت، به مناسبت هفته پرستار، با حضور در شبکه بهداشت شهرستان باشت از پرستاران، باشتی تجلیل کرد. در این دیدار علی رضا زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت به نقش ارزنده و جایگاه مهم پرستاران اشاره کرد و گفت: بی شک در این ایام کرونایی نقش پرستاران کشورمان را نمی توان نایدیده گرفت، و برای آن همین کافی است که از آنها
تورم وبینارهای مناسبتی
سالروز زلزله ویرانگر بم در حالی 17 ساله شد که تعدد وبینارهای تخصصی درباره مدیریت بحران و زلزله و عناوین مشابه بیش از هر چیزی به چشم آمد. کارشناسان نام آشنا کوشش کردند از ابعاد و پیامدهای مختلف وقوع حوادث مشابه سخن بگویند. برگزاری این همه وبینار به مناسبت سالروز زلزله بم از طرفی موجب خرسندی است و از طرفی هم نگران کننده. خرسندی از این نظر که به هر حال کارشناسان و نهادهای مختلف
سالگرد زلزله بم؛ 12 ثانیه ای که عبرت آمیز شد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای کریم همتی گفت: بامداد روز جمعه پنجم دی 82، برای همه مردم ایران یادآور یک خاطره بسیار تلخ است، زلزله ویرانگر شهر بم در آن تاریک و روشن صبح مردم این سرزمین را داغدار نزدیک به سی هزار نفر از هموطنان مان کرد. وقوع حوادث و سوانح ضمن برجای گذاشتن خسارت های جانی و مالی، وحشت و نگرانی را نیز با خود به همراه دارد. وی افزود: این ترس ها و چالش ها هم برای حادثه دیدگان
گرامیداشت یاد و خاطره 23 پرستار مدافع سلامت در یلدای همدلی
سلامت را از حوزه پرستاری تقدیم جامعه کرده است. وی، دوری از خانواده، کار در شرایط پر خطر را از جمله مشکلات این عزیزان در شرایط حاضر دانست که پرستاران با تأسی از حضرت زینب (س) با صبر و بردباری به خوبی بر این مشکلات غلبه کرده است. بی گمان فداکاری و جانبازی شما عزیزان از خاطرمردمان قدرشناس و نخواهد رفت. جوادی یگانه افزود: همچنین یاد و خاطره 23 پرستار مدافع سلامت به نام های رامین
تقدیر اعضای کانون قدسیان ارجنک از کادر درمانی بیمارستان کاشانی شهرکرد
سرویس : چهارمحال و بختیاری - زمان : شناسه خبر : 1007850 فرزانه گنجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: پرستاران به عنوان بخش مهم و تاثیرگذار در حوزه بهداشت و درمان، با شیوع بیماری کرونا نقش چشمگیری در دفاع از سلامت جامعه دارند و تقدیر اعضای کانون فرهنگی هنری قدسیان مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) ارجنک از این عزیزان را یک وظیفه است. مدیر کانون فرهنگی
بررسی راهکار اجرایی نمودن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص پرستاران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار به نقل ازخبرنگار خبرگزاری خانه ملت،کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روزهای یک شنبه، دوشنبه، سه شنبه (7 و 8 و 9 دی ماه) تشکیل جلسه می دهد. بررسی راهکارهای اجرایی نمودن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص پرستاران و همچنین بررسی بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه 1400 کل کشور با حضور مسئولان سازمان نظام پرستاری، سازمان امور استخدامی کشور
اصفهانی ها در مصرف گاز صرفه جویی کنند
و معابر اصول ایمنی را رعایت کنند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این مطلب به حادثه گازگرفتگی بامداد امروز در روستای سیدآباد واقع در نائین اشاره کرد و گفت: 16 نفر بر اثر استفاده از زغال برای گرم کردن محیط دربسته در این روستا مصدوم شدند که با اعزام فوری چهار تیم از اورژانس و هلال احمر این افراد، سرپایی درمان شدند. شیشه فروش اضافه کرد: حادثه دیدگان شامل هفت زن، سه