قارچ های سمی همچنان جان می گیرند/ فوت 18 نفر تا کنون - اکو فارس
سایر منابع:
سایر خبرها
مسمومیت با قارچ؛ این بار در قزوین
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: یک دختر 16 ساله در ناحیه شهری مهرگان صبح امروز بر اثرخوردن قارچ مسموم و در محل درمان شد. پیمان نامدار افزود: پیش از این هم دو نفر در آبگرم شهرستان آوج و یک نفر در بخش کوهین شهرستان قزوین براثر مصرف قارچ مسموم شده بودند. تاکنون بیش از هزار و 150 نفر در کشور بر اثر خوردن قارچ های سمی مسموم و 18 نفر جان باخته اند.
مسمومیت دختر نوجوان با قارچ در استان
پیمان نامدار رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: ساعت 10:18 امروز طی تماس با پایگاه اورژانس استان گزارشی مبنی بر مسمومیت یک دختر نوجوان با قارچ اعلام شد. وی افزود: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه که در شهرک مهرگان بود؛ اعزام شد. نامدار خاطرنشان کرد: این دختر 16 ساله در محل حادثه درمان شد. انتهای پیام/ 1300
آخرین وضعیت مسمومیت ها با قارچ
ناطقان: سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین وضعیت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی گفت: برطبق آخرین گزارشات دریافتی تا این لحظه خوشبختانه به تعداد مسمومیت ها و فوتی های مصرف کننده قارچ های سمی افزوده نشده است. مجتبی خالدی اعلام کرد: تاکنون 18 نفر از هموطنان به دلیل مصرف قارچ های سمی فوت کرده اند و به تعداد آن ها افزوده نشده است. وی با بیان اینکه تعداد مراجعان مسمومی که
عرضه قارچ های فله ای باید متوقف شود
داده و مرخص کرده بودند اما متاسفانه بعد از 6 تا 8 ساعت مسمومیت با علائم شدید برگشته و توکسین به کبد رسیده، بعد از این اگر پیوند کبد طی چند ساعت انجام نگیرد، بیمار از دست می رود؛ این در حالی است که آن زمان 6 تا 8 ساعت، زمان طلایی است و می توان بیمار را طی آن مدت نجات داد. آصف افزود: در این پرونده، دو گونه دیگر قارچ نیز موجب مسمومیت و بستری شدن افراد شده اما منجر به مرگ آنان نشده است که
از تغذیه قارچ های خودرو درمراتع، جنگل ها و باغات خودداری کنید
گونه آماری رسمی از بروز مسمومیت های قارچی سالانه در ایران منتشر نشده است، تنها درمورد بروز برخی مسمومیت های منجر به فوت می توان آمار یا اخباری در این زمینه دست یافت، نکته مهم دیگر این است که در اغلب موارد مسمومیت های ناشی از قارچ های سمی جدی شمرده نمی شود معمولا فرد مسموم هیچ مراجعه ای به مراکز درمانی انجام نمی دهد از طرفی در اغلب موارد قارچ ها کشنده و خطرناک دارای دوره نهان و بدون علائم طولانی بوده
خطر رویش قارچ سمی همه کشور را تهدید می کند/ هشدارها و تابلوهای بازدارنده در طبیعت نصب شود+عکس
تهران و البرز به ما نرسیده اما این مسئله دور از ذهن نیست و مردم در این مناطق هم از قارچ های طبیعی استفاده می کنند. وی ادامه داد: این اولین باری نیست که این نوع قارچ در کشور رشد می کندو آخرین بار هم نخواهد بود. این قارچ سمی در سال 85 هم با همین افزایش ناگهانی تعداد همراه بود و 11 نفر بر اثر استفاده از آن جان خود را از دست دادند اما عدم توجه به نکات ارائه شده توسط متخصصان باعث شد تا دوباره
چیدن و استشمام قارچ سمی ممنوع!
معمولاً چند ساعت طول می کشد. در برخی از افراد این علائم ادامه دار خواهد بود و در برخی دیگر بعد از گذشت چند ساعت از بین می رود. توصیه اکید من این است که پس از خوردن قارچ با مشاهده این علائم حتماً به مراکز درمانی مجهز مراجعه کنید. متأسفانه برخی با بهبود علائم اولیه به تصور بهبود یافتن از رفتن به مرکز درمانی امتناع می کنند، در حالی که با گذشت 24 ساعت دچار علائم شدیدتر و خطرناک تری می شوند. از
خطر رویش قارچ سمی همه کشور را تهدید می کند/ هشدارها و تابلوهای بازدارنده در طبیعت نصب شود+عکس
سمی در سال 85 هم با همین افزایش ناگهانی تعداد همراه بود و 11 نفر بر اثر استفاده از آن جان خود را از دست دادند اما عدم توجه به نکات ارائه شده توسط متخصصان باعث شد تا دوباره این اتفاق تکرار شود. آصف دلیل استفاده از این قارچ ها را اینگونه برشمرد: ناآگاهی عموم مردم و اعتماد به عوام باعث ایجاد این مشکل شده است. مردم انواع قارچ را نمی شناسند اما به افراد محلی در کوهستان ها که تجربه استفاده
گفتگو با مسمومین به قارچ های سمی
شفا آنلاین اجتماعی سلامت صحبت با چند نفر از مسمومین به قارچ های سمی که از بیمارستان مرخص شده اند جالب توجه است. در این مطلب به بیان صحبت های این دو نفر می پردازیم. به گزارش شفا آنلاین :افزایش بارندگی های بهاری، گرمای هوا و شرایط جوی مناسب و در نتیجه رشد بیش از حد قارچ های خودرو، تنها دلیلی است که تاکنون از سوی مسئولان در توجیه این مسمومیت های عجیب عنوان شده است، اما در مقابل مسموم
افزایش شمار فوتی های قارچ های سمی به 18 نفر
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار فوتی های مصرف قارچ های سمی به 18 نفر خبر داد. به گزارش میزان، مجتبی خالدی گفت: براساس آخرین اخبار 18 نفر از هموطنان به دلیل مصرف قارچ های خودروی فوت کرده اند. وی افزود: در شبانه روز سه شنبه شمار مسمومان در شهرستان شیراز افزایش پیدا کرده است و طبق آمار موجود 34 نفر به بیمارستان مراجعه کره اند که 12 نفر آن ها بستری شده اند. خالدی ادامه داد:1500 گونه
قارچ سمی پادزهر ندارد
سازمان اورژانس کشور 722 نفر تاکنون بر اثر مسمومیت با قارچ به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده که 190 آنها بستری و 9 نفر فوت نموده و 3 نفر نیز پیوند کبد شدند. وی تصریح کرد: امسال نیز با توجه به شرایط خاص آب و هوایی،به ویژه بارندگی های اخیر و شرایط محیطی مانند نور و دمای هوا،رویش و تکثیر قارچ های سمی در استان های غربی افزایش یافت و باعث شد افرادی که علاقه مند به چیدن و مصرف قارچ از
آنچه در هفته گذشته درباره پدیده مرگبار مطرح شد
آذربایجان غربی آمار مسمومان با قارچ به 71 نفر رسید. ماجرا آن قدر بالا گرفت که فیلمی منتشر شد و در آن از قارچ های سمی ای که کار 750نفر را به بیمارستان کشاند، رونمایی شد. در اواسط هفته با انتشار آخرین آمار تعداد مسمومان با قارچ در کشور مشخص شد دست کم 800 نفر کارشان به بیمارستان کشیده و دلیل آن هم صاعقه های متعدد، یونیزه شدن هوا و روییدن قارچهای مسموم بوده است. حتی به طور مثال در شمال غرب
درد قفسه سینه چه زمانی علامت حمله قلبی است
منگی به فرد دست می دهد. اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد. درد قفسه سینه علائم درد قفسه سینه و قلب درد عصبی هنگامی که در یک موقعیت استرس زا قرار می گیرید، غده ی فوق کلیوی، آدرنالین آزاد می کند
مسمومیت 4 نفر در رزن با قارچ سمی
151 نفر در کشور به علت مصرف قارچ سمی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند. مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده اند، گفت: متاسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. وی با اشاره به اینکه هفت نفر در استان کرمانشاه فوت کرده اند، افزود: 4 نفر در استان لرستان، 3 نفر در استان کردستان، 2 نفر در آذربایجان غربی، یک نفر
قارچ های قاتل در اصفهان هم قربانی گرفت
که 9 استان فوتی داشته است و هر روزه مورد به مورد به تعداد مسموم ها اضافه می شود. تعداد مسموم های ناشی از مصرف قارچ در کشور تا دوم خرداد ماه سال جاری به هزار و 151 نفر رسیده بود. این در حالی است که 18 نفر نیز در اثر مسمومیت قارچ جان خود را از دست دادند از جمله یک کودک 9 ماهه. گفتنی است بیشتر قربانیان به استان کرمانشاه مربوط می شود. این در حالی است که این قارچ ها به قارچ های کوهی معروف
مردم از مصرف قارچ های فله غیر بسته بندی خودداری کنند
بندی و پرورشی در بازار وجود دارند، دقت و توجه ویژه ای داشته باشند چون تا کنون 9 نفر بر اثر مصرف قارچ های سمی در کشور فوت کرده اند که 7 نفر از آنها در استان کرمانشاه، یک نفر در لرستان و یک نفر نیز در کردستان جان خود را از دست داده است. خالدی در باره علائم مسمومیت گوارشی ناشی از مصرف قارچ های سمی، گفت: اگر مردم پس از مصرف قارچ دچار تهوع، استفراغ، سرگیجه دل درد، کاهش هشیاری، ضعف عضلانی
آیا مسمومیت با قارچ حمله بیولوژیکی بود؟
بنابراین دولت و مجلس باید کمک کنند تا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد. طی چند سال گذشته 20 هزار نفر از طریق بالگرد به مراکز درمانی اعزام شده اند و 65 درصد آنها مستقیم برای جراحی انتقال یافتند که این اقدامات همه به همت وزیر بهداشت صورت گرفته و مردم بدون اینکه یک ریال هزینه پرداخت کنند از خدمات اورژانس هوایی بهره مند می شوند. برخی از مردم روستاها دسترسی به بالگرد ندارند و از طرفی مار گزیدگی
مسمومیت 2 نوجوان با قارچ های سمی دره ساری/ سایه بحران قارچی بر سر اصفهان
عباس عابدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: روز گذشته گزارشی مبنی بر مسمومیت یک دختر و پسر نوجوان از اهالی روستای دره ساری بویین میاندشت به دلیل مصرف قارچ های سمی به مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان ارسال شد. وی افزود: پس از آن بلافاصله یک واحد اورژانس به محل اعزام و مسمومان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه برای ادامه روند درمانی به درمانگاه بوئین میاندشت
بیکاری قارچ های اردیبهشت را قاتل کرد!
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، مرگ های زنجیره ای و مرموزی که قاتلشان یک چیز تشخیص داده و اطلاع رسانی شده است؛ قارچ سمی ! حالا مطابق با آخرین گزارشات سازمان اورژانس کشور تاکنون 18 نفر بر اثر مسمومیت با قارچ فوت کرده اند و طبق آخرین آمار تا ساعت 11 صبح روز گذشته هزار و151 نفر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری هستند. استان کرمانشاه بیشترین آمار
قارچ سمی جان یک زن را در رزن گرفت/ از دستفروش ها قارچ نخرید
حبیب معصومی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به بارندگی های خوب امسال و رشد گیاهان در دامنه کوه ها و رشد قارچ ها متأسفانه از ابتدای سال تاکنون در همدان یک نفر جان خود را در اثر مسمومیت با قارچ از دست داد. وی با بیان اینکه فوتی یک خانم 46 ساله از اهالی روستای خنجرآباد شهرستان رزن است، افزود: این خانم در روز 28 اردیبهشت ماه به بیمارستان سینا مراجعه کرده و پس
افزایش قارچ گونه مسمومیت با قارچ/ تعداد مسمومین در زنجان به 119 نفر رسید
به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل ازفارساز زنجان، در پی بارندگی های اخیر قارچ های بسیاری سر از خاک بیرون آوردند که برخی از آن ها سمی بوده و متأسفانه مصرف این قارچ ها باعث مسمومیت تعدادی از هموطنان در استان های مختلف کشور و البته زنجان شده است. طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز فوریت های پزشکی اورژانس استان زنجان، تعداد مسمومین با قارچ به 119 نفر رسیده است. رئیس مرکز
مردم از خرید قارچ بدون مجوز بهداشت و دست فروشان خودداری کنند/ 117مورد مسمومیت باقارچ دراستان
این تعداد فوتی دو نفر از نورآباد و یک نفر نیز ساکن ازنا بود. بیرانوندتصریح کرد: مردم عادی قادر به تشخیص سمی و غیرسمی بودن قارچ نیستند و لذا تاکید می شود شهروندان از خریداری و مصرف هرگونه قارچ کوهی خودداری کنند. وی گفت: تنها در آزمایشگاه های تخصصی می توان سمی بودن قارچ ها را تشخیص داد و از روش های سنتی همچون جوشاندن قارچ در شیر و شکل ظاهری قارچ نمی توان پی به سمی بودن آن برد
قارچ سمی جان زن 45 ساله را گرفت
: این زن چند روز تحت مداوای پزشکان بود اما به علت داشتن حساسیت و بالا بودن شدت واکنش بدن به مواد سمی، در نهایت جان خود را از دست می دهد. وی اضافه کرد: بالا بودن شدن واکنش بدن این زن به مواد سمی موجب شده بود که ارگان های حیاتی نظیر کبد و کلیه از کار بیافتد. ** شهروندان از مصرف قارچ وحشی پرهیز کنند پیشتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشستی نسبت به مصرف قارچ های وحشی هشدار
قارچ سمی جان 18 نفر را گرفت/ مراقب فرشته نابودگرباشید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گفته سخنگوی اورژانس تهران تاکنون هزارو 151 نفر بر اثر خوردن قارچ های سمی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. به گفته خالدی استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت ها را به خود اختصاص داده است و هفت نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این استان جان خود را از دست داده
همه آن چه باید درباره قارچ های سمی بدانیم
، استفراغ و سرگیجه، سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنید. 5 در صورت حضور در طبیعت مراقب کودکان و تماس آن ها با قارچ ها و گیاهان باشید. 6 بهداشت فردی را رعایت نموده و در صورت لمس قارچ، دست ها را با آب و صابون بشویید. 7 در صورت مشاهده علائم مسمومیت و وجود تهوع و استفراغ و اسهال، آب و مایعات فراوان مصرف نموده و سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید چرا مسمومیت با قارچ زیاد شد
عفونت ادراری چیست؟
. در نونهالان، ممکن است بی اختیاری ادرار (از دست دادن کنترل مثانه) رخ دهد. در کودکان، عفونت های دستگاه ادراری با ریفلاکس مثانه به حالب (حرکت های غیرطبیعی ادرار از مثانه به حالب ها یا کلیه ها) و یبوست ارتباط دارد و هنگامی که عفونت دستگاه ادراری با تب همراه باشد، عفونت دستگاه ادراری فوقانی تلقی می گردد. علت بروز عفونت ادراری چیست؟ عامل اصلی هر دو نوع عفونت مذکور اشرشیا کولی
افزایش شمار فوتی های قارچ سمی به 18 نفر
به گزارش هم نوا، مجتبی خالدی اظهار داشت: تا ساعت 11 صبح دیروز، یک هزار و 151 نفر بر اثر مصرف قارچ های سمی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. وی افزود: از تعداد جانباختگان، هفت نفر مربوط به کرمانشاه،چهار نفر لرستان، سه نفر کردستان، دو نفر مربوط به آذربایجان غربی، یک نفر مرکزی و یک نفر هم همدان هستند
از مصرف قارچ به صورت فله ای خودداری کنید/ موردی از مسمومیت در سیستان وبلوچستان یافت نشد
نفر جان باختند مسمومیتی که بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران منجر به آن شد تا هزار و 151 نفر بر اثر مصرف قارچ های سمی به بیمارستان ها مراجعه کنند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده اند. گفته می شود از تعداد جانباختگان، 7 نفر مربوط به کرمانشاه،4 نفر لرستان، 3 نفر کردستان 2 نفر مربوط به آذربایجان غربی، 1 نفر مرکزی و 1 نفر هم همدان هستند
تصاویری از قارچی که تاکنون جان 10 ایرانی را گرفته است
نام علمی قارچی که تاکنون جان 10 هم وطن مان را گرفته، Amanita Virusa است که در اروپا به فرشته تباهی / destroying angel شهرت دارد. به گزارش خبرآنلاین، همان طوری که در تصاویر زیر مشاهده می کنید این نوع قارچ چتری بسیار شبیه قارچ خوراکی بوده و ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو آن را عامل مسمومیت های اخیر در ایران که تاکنون منجر به مرگ 10 نفر شده ؛ دانسته است.
هشت خوراکی گران دنیا
است و به عنوان افزودنی مصرف غذایی دارد. ارزش گرمی آن از طلا هم بیشتر است. دلیلش هم مشخص است، گیاه زعفران تنها برای یکی دو هفته در پاییز گل می دهد، برداشت این ادویه نیروی کار زیادی لازم دارد (با دست جمع آوری و فرآوری می شود) و هر گل تنها سه عدد کلاله دارد؛ یعنی برای تولید یک کیلوگرم زعفران به مزرعه ای به وسعت تقریبی دو زمین فوتبال نیاز هست و حدود سیصد هزار گل. 2- خاویار خاویار