آقای تاجزاده! آلودگی هوا هزینه تحریم نیست، هزینه سو مدیریت دوستان شماست - بولتن نیوز
آقای تاجزاده! آلودگی هوا هزینه تحریم نیست، هزینه سو مدیریت دوستان شماست
سایر خبرها
مازوت؛ آری یا نه!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مازوت یا نفت کوره یک فراورده پالایشی است که به دلیل درصد گوگرد بالا، آلایندگی زیادی دارد به همین دلیل چندسالیست مصرف آن محدود شده است با این حال گفته می شود چون امکان صادرات مازوت وجود ندارد، چاره ای جزء سوزاندن آن ها وجود ندارد، موضوعی که وزیر نفت به شدت آن را ردمی کند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اما این روز ها به دلیل کمبود گاز و مصرف بی رویه آن در بخش خانگی و تجاری، نیروگاه ها و صنایع ناچار به مصرف دوباره مازوت شده اند اگرچه استاندار تهران می گوید دراین استان هیچ مازوتی مصرف نمی شود پس دلیل این آلودگی ها چیست؟ ...
این "زرد" اشتباهی است
گرچه بالاخره روی وضعیت کرونایی اراک زرد شد و این تغییر کمی حال مردم را بهتر کرد، اما در این میان زرد شدن آسمان اراک بر اثر تجمیع آلاینده ها به قول امروزی ها حال اراکی ها را گرفت، این همان زرد بدرنگی بود که اصلا منتظرش نبودیم. این روزها موضوع آلودگی هوا و مازوت سوزی برخی صنایع به مسئله بزرگی در کلانشهرهای کشور و بحثی داغ در میان مردم تبدیل شده و آسمان های آبی حالا رنگ زرد به خود گرفته و
واکنش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به تناقض گویی های وزیر نفت/وزیر نفت برای روبرو شدن با واقعیت مصرف ...
از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی شود. هیچ محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریباً همه مازوت مان را صادر کردیم. مصرف مازوت اختراع ما نیست، آلودگی دارد، اما در نیروگاه های دنیا حدود 4 میلیارد لیتر از آن مصرف می شود. اما نکه قابل توجه اینجاست که همین آقای وزیر نفت در اظهار نظر دیگری که با اظهارات قبلی وی کاملا در تناقض بود، مدعی شد نیروگاه های ما چاره ای جز مصرف سوخت مازوت ندارند. انتهای پیام/// ...
میزان گوگرد در هوای تهران 2برابر شده است
. اما اگر آنلاین نبود، کسی از کجا می دانست الان شاخص روی چند است؟ 4 سال پیش اگر شاخص از روی 150 بالاتر می رفت هم کسی خبردار نمی شد، اما الان از 100 رد می شود، مردم با ما تماس می گیرند. این حق مردم است که از وضعیت شهرشان مطلع باشند مثل کشورهای دیگر! با این وضعیت هوا، حتی اگر شاخص هم اعلام نشود، مردم متوجه می شوند که وضعیت تا چه اندازه خراب است، واقعاً در طول این سال ها کاری برای هوای
میزان گوگرد 2برابر شده است
! با این وضعیت هوا، حتی اگر شاخص هم اعلام نشود، مردم متوجه می شوند که وضعیت تا چه اندازه خراب است، واقعاً در طول این سال ها کاری برای هوای تهران انجام نشده؟ اتفاقاً کارهای زیادی انجام شده اما کسی از آن نمی گوید. شما در دهه 80 دغدغه سرب بنزین را داشتید. هوا مملو از سرب بود. تا اینکه طی همان سال ها جلوی بنزین سربدار گرفته شد، الان در هوا اصلاً سرب نیست. یا آلایندگی که بیشتر
جان دادن 4000 تهرانی در سال، فدای طرح ناکارآمد ترافیک!
شعار سال: آلودگی هوا معضلی است که هر سال به ویژه در فصول سرد سال با آن مواجه هستیم و امسال با تداوم پایداری جوی و مصرف مازوت در برخی نیروگاه ها و صنایع همراه و درباره آن اظهارنظر های زیادی از سوی مسوولان دستگاه هایی مانند سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت نفت، شورای شهر تهران ... مطرح شده و جالب اینجاست که برخی از این اظهارنظر ها در تناقض با یکدیگر هستند. آلودگی هوا در حالی
چرا هوا آلوده است؟
عنوان سوخت به نیروگاه ها نمی رسد. عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به ایرنا گفته بود که اگر گاز از سوی خانواده ها بی رویه مصرف شود استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه ها به عنوان سوخت اجتناب ناپذیر است، با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان خانواده ها افزایش یافته که این مساله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها به عنوان سوخت کم شود، از سوی دیگر صنایع و
10 نکته سازمان بهداشت جهانی در مورد آلودگی هوا
بیماری های مرتبط با آلودگی هوا در کودکان هستند. 9- آلاینده های اصلی شامل ذرات معلق، ترکیبی از قطرات جامد و مایع است که عمدتا از احتراق سوخت ناشی می شوند. دی اکسید نیتروژن از ترافیک جاده ها؛ ازن در سطح زمین نیز ناشی از واکنش نور خورشید با آلاینده های تأسیسات صنعتی و انتشار خودروها؛ و دی اکسید گوگرد، گاز نامرئی نیز حاصل از سوختن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ است. 10-آلودگی هوا همچنین با ایجاد تغییرات آب و هوایی به سلامت کره زمین آسیب می رساند. انتهای پیام
مازوت چیست و با ما چه می کند؟
بنزین، ترافیک بالای شهری و صنایع آلاینده دلیل آلودگی هوا اعلام می شود اما موضوع ویژه امسال خبر سوزاندن مازوت است. نامی که این روزها زیاد شنیده می شود و به نگرانی اصلی در ارتباط با سلامت مردم و محیط زیست تبدیل شده است. مازوت چیست؟ مازوت، نفت سنگین یا نفت کوره یکی از فرآورده های برج تقطیر نفت خام است که به دلیل رنگ سیاه آن را نفت سیاه هم می نامند. مازوت باقیمانده کمتر مفید و
سهم مازوت و دوستان از آلودگی تهران و کلانشهرها
فرادید | در حالی که طی ماه های گذشته هیچ یک از نهاد ها و سازمان های دولتی زیر بار مازوت سوزی در نیروگاه ها به عنوان یکی از دلایل آلودگی کلانشهر نمی رفتند، حالا در روز های اخیر مازوت سوزی نیروگاه ها نه تنها به تایید دولتی ها رسیده، بلکه با دفاع برخی از مسئولان هم مواجه شده است. به گزارش فرادید؛ کارشناسان محیط زیست معتقدند که یکی از پازل های اصلی آلودگی هوای شهر تهران و کلانشهر ها مازوت سوزی است. مازوت که به طور عمده توسط کشور های روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران تولید می شود برای ...
مازوت چیست و چه ضررهایی دارد؟
شما در نزدیکی کارخانه ها و نیروگاه هایی باشد که از این سوخت استفاده می کنند، مازوت و سایر سوخت ها وارد بدن می شوند. اثرات استفاده از مازوت بر سلامتی در اثر سوزاندن سوخت های فسیلی حاوی گوگرد همچون مازوت، ترکیباتی موسوم به Sox منتشر می شوند که بخش بیشتر آن را SO2 تشکیل می دهد SO2 گازی سمی است که برای سلامتی مضر است. این گاز، وزن بیشتری نسبت به هوا دارد و زمانی که غلظت آن در هوا
مقصر پنجره هایند!
امیر حسین ذاکری - درمورد آلودگی هوای تهران و گاز مازوت رئیس سازمان محیط زیست گفته اند: ما کمبود سوخت داریم مجبوریم برای نیروگاهها مازوت مصرف کنیم. *حرف ما: در حالی که شاید بیشتر آلودگی ها حاصل از مازوت که نوعی گاز افراطی و رادیکال است چون دارای ترکیبات خطرناکی چون گوگرد هایی با غلظت بالاست وخودجوش باعث حرارت بالا و تولید آلایندگی بیشتر می شوند آیا استفاده از این گاز یک هجمه و فشاربیشتر بر
پایان مازوت سوزی غول ها؟
پایتخت در مقطع فعلی متفاوت از ادوار گذشته است. در حالی که در ادوار مختلف بخش قابل توجهی از افزایش آلاینده ها ناشی از وسایل نقلیه بود اما در برهه فعلی تولید سوخت پرگوگرد ناشی از سوزاندن مازوت و گازوئیل مهم ترین مجرمان آلودگی هوای پایتخت هستند. با افزایش آلودگی هوا در روزهای گذشته و وخیم تر شدن اوضاع، شایعات درخصوص استفاده از گازوئیل و مازوت توسط برخی صنایع، کارخانه ها و نیروگاه ها در تهران
ردگیری مازوت در 5کلانشهر
/> تحلیل وضعیت 8کلانشهر درگیر در آلودگی هوا نشان می دهد که شواهد مازوت سوزی در 5کلانشهر تهران، کرج، اراک، تبریز و قم به وضوح پیداست و این چیزی نیست که از نگاه رسانه ها و مردم پنهان بماند. درست اول دی ماه امسال بود که عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مازوت سوزی در برخی نیروگاه ها و صنایع نزدیک به کلانشهرهای کشور خبر داد. همشهری برای بررسی شواهد این موضوع شاخص دی اکسید گوگرد
رئیس قوه قضاییه دستور داد دادستان کل به موضوع آلودگی هوا ورود کند
می باشد و در این قانون تکالیف و وظایف مشخصی برای سازمان هایی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد در نظر گرفته شده تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و سازمانی خود شرایط را جهت نیل به هوای پاک و رفع آلودگی هوا فراهم سازند. تکذیب بخشنامه دادستانی در مورد مازوت سوزی معاون قضائی دادستان کل کشور در حقوق عامه با اشاره به موضوع نقش سوخت نیروگاه ها در آلودگی هوای تهران و سایر
تحریم مانع صادرات مازوت
از سوخت گاز استفاده کنند و هوا کمتر آلوده می شود. از سوی دیگر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: معاون دادستان کل کشور به استان ها بخشنامه کرده که شما برای سوزاندن نفت کوره در نیروگاه ها و صنایع مانع نشوید. یعنی نهادی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، ازنظر امنیتی به این نتیجه رسیده که لازم است از مازوت استفاده شود. حال پرسش این است که اولین حق یک شهروند که استفاده از هوای پاک است
تحریم مانع صادرات مازوت
بحث صرفه جویی مصرف گاز با اولویت برق هم اجرا شود.وی بر رعایت هر چه بیشتر مصرف بهینه انرژی در ادارات هم تأکید کرد و افزود: ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می شود و بیش از این امکان ندارد. زنگنه افزود: بر اساس اعلام استاندار تهران مصرف برق در استان 15 درصد افزایش پیداکرده که دو درصد فقط به سبب اشتراک های جدید بوده است و ما باید مردم را
پرسش هایی درباره خفگی جمعی مان و مازوت
محمدرضا جلایی پور در یادداشتی تلگرامی با عنوان پرسش هایی دربارهٔ خفگی جمعی مان و مازوت نوشت: چرا مواد پرشماری از قانون هوای پاک که در سال 96 تصویب و ابلاغ شده است توسط دستگاه های ذی ربط اجرا نمی شود؟ چرا سازمان محیط زیست که طبق این قانون باید ناظر و ضامن اجرای آن باشد، به مسئولیت اش عمل نمی کند؟ رئیس سازمان محیط زیست گفته است معاون دادستان بخشنامه داده که کسی مانع سوزاندن
در نهایت مردم مقصر آلودگی هوا معرفی شدند!
آلودگی هوا که بسیار مطرح است و بیشتر سازمان ها بر آن اتفاق نظر دارند، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها و صنایع است. در این خصوص مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفته است که به نظر می رسد با سرد شدن هوا و فشار روی منابع گاز کشور و افزایش مصرف خانگی، منابع ثابت آلاینده هوا به صورت پراکنده از سوخت مازوت استفاده کرده اند. برای مثال واحدهای ریخته گری در تهران طی روزهای اخیر
اظهارات ضدو نقیض درباره منشا آلودگی هوای تهران
. با تداوم وضعیت قرمز آلودگی هوا در هفته های اخیر برخی از اعضای شورای شهر از مازوت سوزی در نیروگاه های کشور خبر دادند. اما طبق اظهارات مسئولان شهری و محیط زیستی، آلودگی مازوتی هوای تهران ریشه در تحریم ها دارد. در آخرین نمونه، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفته است، چون تحریم هستیم و نمی توانیم مازوت صادر کنیم و انبارها هم پر شده مجبوریم بجای گاز در
وقتی هیچ کس از آلودگی هوا نمی ترسد
سلامت نیوز :مازوت مصرف می شود یا نمی شود؟ این پرسش حالا چندان برای مردمی که زیر بار سنگین آلودگی هوا از یک سو و شیوع ویروس کرونا به دام افتاده اند، اهمیتی ندارد، مخصوصا زمانی که پس از اعلام رییس سازمان محیط زیست و وزیر نفت کشور، همچنان اصرار بر عدم استفاده از مازوت از سوی برخی منابع به گوش می رسد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ،حالا آنچه برای مردم مهم است، رفع یا کاهش
معمای ترک فعل زنگنه، اردکانیان و دودی که به چشم مردم می رود /قوه قضائیه به داد مردم می رسد؟ / بازدید ...
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور مانند سال های قبل موجی از آلودگی هوا را پشت سر می گذارد؛ موجی که با گذر از آذر و دی، همچنان ادامه دارد. مسئولین هم مثل همیشه مشکل آلودگی را به گردن مردم انداختند حال مردم بیچاره هم باید چوب را بخورند هم پیاز را! دلایل مختلف دیگری همچون تحریم، گرانی و ناکارآمدی هم ذیل این مسائل تکرار می شود؛ بیژن زنگنه دیروز در نشست
می سوزیم و می سازیم
سازمان حفاظت محیط زیست سال گذشته در اظهارنظری نیز آن را تأیید کرده و گفته بود: به دلیل تحریم، وزارت نفت نمی تواند مازوت بفروشد؛ پالایشگاه ها پر از مازوت شدند بنابراین به ناچار نیروگاه ها دوباره به مازوت سوزاندن روی آوردند و گرفتار هوای آلوده شدیم. استفاده از سوخت مازوت آلودگی بسیاری در هوا به ویژه در شرایط پایداری جوی به وجود می آورد از این رو استفاده از آن برای واحدهای صنعتی به ویژه در مناطق
زنگنه: بالاترین مصرف سوخت کشور در منازل است
دوستان درباره نفتکش ها اظهار نگرانی کرده بودند که ما این موضوع را حل کرده ایم؛ البته ما روغن و لاستیک به فردی نمی دهیم و کاسبی هم راه نمی اندازیم. زنگنه افزود: ما مشکلی از نظر نفتکش برای حمل بار به نیروگاه نداریم چراکه دوستان ما این موضوع را با تدابیر خاص حل کرده اند. لذا خواهشمندم که دوستان تبلیغات درباره مصرف خانگی می شود را مرتب انجام دهند. اگر مصرف برق کاهش پیداکند مصرف مازوت هم کاهش
مازوت، قطعی برق و آلودگی هوا کلیدواژهای این روزها
جایگزین هم مازوت است. مازوت در شرایط فعلی به شدت آلودگی ایجاد می کند و آلودگی ناشی از سوخت مازوت به دلیل سنگین بودن شرایط را برای وارونگی ها و تشدید آلودگی های هوا دو چندان می کند. در 24 ساعت منتهی به ظهر روز گذشته در حالی شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد 158 و در شرایط ناسالم قرار گرفت که به نظر می رسد مسوولان شهر تهران در حال نوعی وقت کشی در شرایط اضطراری هوای پایتخت هستند و معمای افزایش
تیر خلاص مازوت به نفتی ها
آلودگی می خوانند به یک باره یک کارشناس محیط زیست اعلام کرده که به نظر می رسد اینها نمی تواند دلایل اصلی موضوع آلودگی هوا باشد و جریان بزرگ تری در پس پرده این معضل وجود دارد؛ ماجرایی که نه به مازوت برمی گردد و نه به تردد خودروها. یک منبع آگاه و کارشناس هواشناسی روایت دیگری از آلودگی هوای تهران و کرج دارد. بر اساس اعلام این منبع آگاه، شبکه های ماهواره ای موضوع مازوت را مطرح کرده و قریب به 40
مدیریت نفس گیر با مازوت اضافه
سازمان حفاظت محیط زیست نیز خاطرنشان کرد: استنباط این است که استفاده از مازوت در نیروگاه ها و کارخانه های بزرگ، جنبه راحت طلبی دارد زیرا سوختی ارزان و قابل دسترس برای نیروگاه ها است! علاوه بر اینها، وزارت بهداشت هم اعلام کرد: بر اساس مطالعات و شواهد علمی، آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری هایی مانند کووید-19 است. پس جمع همه عوامل برای از پا درآوردن مردم جمع است. منتها در یک چنین شرایط بغرنجی
سوزاندن مازوت را متوقف کنید
گاز تولیدی کشور است. وزیر نیرو گفت: شرکت ها و بخش خصوصی، تولید را انجام می دهند و یکی از مهمترین منابع ما صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی است و اگر مردم، مدیریت گرمایش و برق را از دست دهند شرایطی که ایجاد می شود، روی صادرات و بازارها اثر می گذارد. اردکانیان افزود: وقتی بر اساس گزارش استاندار تهران، از اول آبان تا 10 آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش مصرف برق رخ داده، این
آلودگی هوا بازی های لیگ برتر را لغو می کند؟
ای جز سوزاندن مازوت ندارد: ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم و گازوئیل در حداکثر میزان ممکن تحویل می شود و بیش از این امکان ندارد. این جملات را بیژن زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم به زبان آورده و میخ آخر را بر تابوت سلامت مردم تهران و دیگر شهر های ایران کوبیده است. تاثیر آلودگی هوا بر سلامت ورزشکاران این روز ها میزان آلودگی هوا در ایران چنان بالاست