بروجردی: احتمال حمله از سوی آمریکا صفر است - تیک
سایر منابع:
سایر خبرها
هنوز برای حفظ توافق هسته ای جای امید هست
یک عضو پارلمان روسیه گفته است که خروج ایران از بخش هایی از توافق هسته ای سال 2015، واکنشی مستقیم به افزایش فشار از سوی آمریکا است. به گزارش خبرگزاری همسو، به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو پابلیک، لئونید اسلوتسکی، یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی دومای روسیه روز چهارشنبه به خبرنگارها گفت که آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ این کشور را سال گذشته از توافق هسته ای خارج کرد، در حال افزایش فشار
ستاد کل نیرو های مسلح از اقدام اخیر دولت تمام قد حمایت کرد
سال های گذشته از اجرای برجام، جمهوری اسلامی همواره نشان داده است به همه تعهدات خود پایبند بوده که نتایج بازرسی ها و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران گواهی بر این ادعاست. اما در طرف مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور بی خرد ایالات متحده آمریکا سال گذشته و درست در چنین روزی (18 اردیبهشت 97) در اقدامی یکجانبه و بر خلاف تمام تعهدات بین المللی از برجام
در جلسه امروز 18 اردیبهشت دولت چه گذشت؟
اقتصادی در آن نمی بینم. وی افزود: همانطور که نظام و رئیس جمهور موضع خود را در مقابل برجام اعلام کردند مهلت 60 روزه داده شد تا طرف های برجام اقدامات خود را انجام دهد. اگر با طرف های برجام به نتیجه نرسیدیم مرحله دوم را اجرایی می کنیم محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که موضع ایران در قبال احتمال به نتیجه نرسیدن اقداماتش درباره حفظ برجام چیست؟ اظهار کرد: مطالبی
اقدام ایران در چارچوب برجام است
به گزارش مرور نیوز، جوزف بورل صبح امروز گفت : آمریکا با خروج از برجام اقدام بدی انجام داد و زمینه تصمیم اخیر ایران در محدودیت فعالیت برجامی را فراهم کرد. وی ادامه داد: تا آنجا که من می دانم این تصمیم ایران در چارچوب برجام است البته متولی تشخیص و اجرای برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
چین: به تعهد خود در اجرای برجام عمل کنید
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن، چین از کشورهای عضو برجام خواست به تعهد خود درخصوص اجرای بندهای توافقنامه عمل کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدام متقابل ایران در زمینه خروج آمریکا از توافق هسته ای تاکید کرد: همه طرف ها در مورد برجام مسوولیت دارند و این توافق باید به صورت جامع اجرا شود. گنگ شوانگ افزود: برجام سب تقویت صلح و ثبات خاورمیانه شده است و
ایران وروسیه به دنبال راه هایی برای دور زدن محدودیت هاهستند
به گزارش بولتن نیوز ، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایران تاکید کرد که تهران و مسکو به دنبال راههایی برای دور زدن محدودیتهای غیرقانونی آمریکا هستند. سرگئی لاوروف با بیان اینکه خروج آمریکا از توافق هسته ای، برجام را آسیب پذیر و شکننده کرده است افزود: امضا کنندگان اروپایی این توافق باید همه تعهدات خود را انجام بدهند. وزیر خارجه روسیه درباره سازوکار مالی
واکنش فرانسه به توقف برخی تعهدات برجامی ایران
به گزارش بولتن نیوز، وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اظهارات صبح امروز (چهارشنبه) حسن روحانی رئیس جمهور ایران در خصوص توقف اجرای برخی تعهدات ایران ذیل برجام اعلام کرد که در صورت عدم پایبندی ایران به برجام، مسئله آغاز مجدد مکانیسم تحریم ها بر روی میز قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر، وزیر دفاع فرانسه نیز در واکنش به همین اظهارات روحانی تأکید کرد: هیچ چیز بدتر از خروج ایران از برجام نیست و اروپا خواستار بقای توافق هسته ای ایران است .
صالحی: دیگر ملزم به رعایت 300 کیلو اورانیوم غنی شده نیستیم/ 4 روزه می توانیم غنی سازی 20درصدی را آغاز ...
گونه دیگر دولت آمریکا این است که آن ها مدعی هستند که بنیانگذار سازمان ملل اند و از آن طرف هم دائم اصرار می کنند که همه کشور ها باید ملتزم به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل باشند، در حالی که خود آن ها از طریق خروج از برجام قطعنامه 2231 که مصوبه سازمان ملل است، از منظر خودش بلااثر می کند. رئیس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: دولت آمریکا تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را تحریک کرده و وادار به
نامه روحانی به پوتین درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته ای| ساخت فاز 2 و 3 بوشهر با همکاری مسکو ادامه ...
آفتاب نیوز : محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست خبری با لاوروف همتای روس خود حادثه سرنگونی هواپیما، به روسیه تسلیت گفت و افزود: از مسکو به علت حمایت از ایران، در جریان سیلاب ها تشکر و قدردانی می کنیم. وی افزود: واشنگتن با خروج از توافق هسته ای، یکی از قطعنامه های بین المللی را نقض کرد و به مانعی در برابر اجرای آن تبدیل شد. وزیر خارجه کشورمان گفت: روسیه و چین را از
سکوت مجرمانه اروپا دربرابر آمریکا دلیل تصمیم امروز ایران است
پاکستانی خطاب به اروپایی ها افزود: آنان باید بدون اتلاف وقت برای نجات برجام وارد میدان شوند و ایالات متحده آمریکا را تحت فشار قرار دهند زیرا اگر غرب و آمریکا به یکجانه گرایی خود در قبال ایران ادامه دهند تهران نیز تمایلی برای ماندن در برجام نخواهد داشت. به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: امروز 18 اردیبهشت یک سال از خروج غیرقانونی آمریکا از توافق برجام و زیرپا گذاشتن قطعنامه
روسیه برای ایران اهمیت ویژه ای دارد
وزیر امور خارجه ایران گفت: از بین کشورهای باقیمانده در برجام، برخی از کشورها ازجمله روسیه برای ایران اهمیت ویژه ای دارد و از همین رو من دریک سالگی خروج آمریکا از برجام به مسکو سفر کردم. به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای روسی خود در مسکو به نقش و اهمیت روابط ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: هرچند رئیس جمهور کشورمان امروز نامه های حقوقی یکسان برای
سیگنال های منفی به بازار ارز
اخبار سیاسی منفی این روزها به خصوص با انتشار صحبت های روحانی در خصوص برجام و خطر خروج ایران از آن، باعث افزایش قیمت ها در بازار شده و آینده اقتصاد کشور را بیش از همیشه در هاله ای از ابهام قرار داده است.
اعتراض کلانشهرها به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش جنوب ایران نیوز، محمد مهدی جهانبخش پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبنرگار فارس در بندرعباس، با اشاره به برگزاری سی امین جلسه کمیسیون معاونان برنامه ریزی شهرداری های کلانشهرهای کشور، اظهار داشت: این کمیسیون نسبت به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده واکنش نشان داده و با صدور بیانیه ای درباره عواقب تصویب آن در کمیسیون اقتصادی مجلس، هشدار داده است. وی افزود: در این
لاوروف: بی مسئولیتی آمریکا برجام را به بن بست کشاند
است که برخی رسانه ها مانند فرانس 24، به نقل از لاوروف نوشتند که وی خواهان شنیدن توضیح ظریف پیرامون چرخش سیاسی ایران است. وی همچنین گفت که روسیه قدردان پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود علیرغم خروج آمریکا از این توافق بوده است.
لاوروف: نامه ایران را به دقت بررسی می کنیم
البته در خصوص سوریه و کوشش ها و هماهنگی های دو کشور در قالب فرمت آستانه خواهد بود که در خصوص آنها نیز گفت و گو خواهیم کرد. وزیرخارجه روسیه اضافه کرد:اوضاع پیرامون برجام به دلیل خروج آمریکا ازاین توافق متشنج تر شده است. این توافق به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود.آنطور که من درک می کنم به عنوان مساله اصلی ما باید در باره وضعیت غیرقابل قبول پیرامون برجام که بر اثر رفتار
وزرای خارجه اتحادیه اروپا پرونده برجام را بررسی می کنند
به گزارش راهبرد معاصر ، شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: وزرای امور خارجه کشور های عضو اتحادیه اروپا دوشنبه آینده، بحران توافقنامه هسته ای ایران را بررسی خواهند کرد. بنا بر اعلام این شبکه، دیپلمات های اروپایی سرگرم تحلیل تدابیری هستند که امروز ایران اعلام کرد. باشگاه خبرنگاران جوان
تفکیک وزارت صمت 2 هزار میلیارد تومان باری مالی برای دولت دارد
به گزارش راهبرد معاصر ، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع رأی آورده است، گفت: بر اساس این طرح وزارت صمت به 2 وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن تفکیک می شود. وی با بیان اینکه طرح مذکور پیش از این از قالب لایحه از سوی دولت مطرح شده بود و مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفته
فشار حداکثری امریکا و صبر استراتژیک ایران
دیپلماسی ایرانی: برای رصد خروج امریکا از برجام باید یک سری نکات را مد نظر داشت تا دریافت چرا دولت دونالد ترامپ چنین کاری کرد. اولا، آن چیزی به نظر می آید این است که برای دونالد ترامپ مهم است که قدرت و قدرتنمایی امریکا را به جایگاه خودش بازگرداند. از نظر او و مکتب رئالیسم امریکا، قدرت نمایی امریکا در دوران باراک اوباما خیلی ضعیف و کم شده بود و از این بابت این جریان سیاسی امریکا با اوباما مشکل
خیانتی دیگر از عربستان به ایران
برق در این کشور صرف می شود و سعودی ها همچنان قادر به جبران کسری بازار نفت نخواهند بود. آمریکا پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته، تحریم های رفع شده به واسطه ایران توافق از جمله تحریم های نفتی را علیه کشورمان بازگرداند. دولت ترامپ در عین حال با نگرانی از افزایش بهای نفت به دلیل تحریم ها، مجبور به اعطای معافیت 180 روزه به 8 کشور مشتری نفت ایران شد. در حالی که خریداران نفت ایران انتظار تمدید این معافیت ها را داشتند، دولت ترامپ اعلام کرد که پس از انقضای این معافیت ها در هفته گذشته، دیگر آن ها را تمدید نمی کند. ...
توقف برخی اقدامات در برجام / مهلت 60 روزه به کشور های باقیمانده در توافق
شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام، با اشاره به اینکه “جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته و پس از خروج غیرقانونی ایالات متحده آمریکا از توافق برجام و نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، نهایت خویشتن داری را از خود نشان داده و به درخواست دیگر اعضای برجام فرصت قابل توجهی در اختیار آنها قرار داده است”، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و
از امروز آن روی سکه برجام را نشان خواهیم داد/ همچنان مرد صلح و اعتدال هستیم
این ماه رمضان همه بتوانیم به عنوان مهمان خدا از این سفره بهره برداری کنیم. رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز 18 اردیبهشت است درست یکسال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام زیر پا گذاشتن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل می گذرد، یادآور شد: امرزو ما مصمم هستیم تصمیم ملی و راهبردی مهمی را به عرض ملت ایران برسانیم، اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود، برجام نه تصمیم فردی بود نه تصمیم
دیپلماسی لبخند سبب از بین بردن ساختارهای مقابله با تحریم شد
طقه در خاک آن ها نمی جنگیدیم باید در مرزهای خود با این نیروهای تکفیری می جنگیدیم. دهقان با بیان اینکه تحلیل آمریکایی ها این بود که شکست داعش کار سپاه بوده، اضافه کرد: برداشت آمریکایی ها این بود که ایران با تحریم های فلج کننده به زانو در می آید، اما این تحریم ها به گفته خود آن ها با شکست مواجه شد، ایران ثابت کرد یک گام جلوتر از جنگ اقتصادی آمریکایی ها است. عضو کمیسیون قضایی
ناتوانی خودروسازان در کاهش قیمت های حاشیه بازار
کاهش قیمت ها نبوده است بلکه سونامی تازه گرانی خودرو موجب افزایش بیش از 20 درصدی قیمت ها از ابتدای اردیبهشت ماه امسال شده است. در گفت وگو با سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، میزان کارآمدی قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار برای بهبود شرایط تولید و عرضه خودروهای داخلی را مطرح کردیم که می خوانید. **** به نظر شما مشکلات کنونی تولید و عرضه خودرو ریشه در چه مسائلی دارد؟
بهره برداری صحیح از ضرب الاجل 60 روزه برجام نیازمند اجماع ملی در داخل است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس کمیته حقوق بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایجاد اجماع در داخل، دوری از تنش نظامی و آماده شدن برای گفتگو و مذاکره با طرف های غربی را سه گام مهم ایران بعد از ضرب الاجل 60 روزه در مورد برجام دانست. وی با اشاره به ضرب الاجل 60 روزه ایران در مورد برجام گفت: قرارداد برجام مجموعه ای از حقوق و تکالیف برای طرف
پورابراهیمی: اولویت اول کشور اصلاح ساختار اقتصادی است
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی و اعلام مواضع رئیس جمهور بر موضوع برجام، اظهار داشت: اتفاقی که رقم خورده از نظر ما -اگر چه با تأخیر چند ماهه صورت گرفته- برای رسیدن به منافع ملی کشور مورد تأیید ما است. وی افزود: این اقدام با توجه به اینکه آمریکایی ها گام به گام با نقض قوانین و مقررات و آنچه را که
شرفی: دولت، بخش خصوصی را قربانی بازی های سیاسی می کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه نباید به بهانه مبارزه با فساد، دست و پای بخش خصوصی را ببندیم، گفت: اگر بخش خصوصی نباشد، نمی توانیم در دوره تحریم ها ارز مورد نیاز کشور را وارد کنیم. غلامرضا شرفی در گفتگویی با اشاره به برگزاری دادگاه متهمان پتروشیمی اظهار داشت: دادگاه متهمان پتروشیمی از چند زاویه قابل بررسی و تجزیه و تحلیل است. بخش نخست این است که نظارت باید با قدرت در همه بخش
چند درصد ایرانی ها فقیر هستند؟/ خط فقر را اعلام کنید
ادامه داده است. در این شرایط تنها منبعی که می توان تا حدی به آمارهای آن اعتماد مرکز پژوهش های مجلس است. عضو هیئت رئیسه و کمیسیون تلفیق، احمد امیرآبادی فراهانی چندی قبل مقدار خط فقر در تهران و شهرستان ها را به ترتیب 4 میلیون و 522 هزار تومان و 2 میلیون و 255 هزار تومان اعلام کرده بود (برای خانواده 4 نفره). او در پاسخ این سوال که چند درصد مردم زیر خط فقر به سر می برند به عبارت کلی بسیاری
فرصت 60روزه اتمام حجت جدی برای اروپاست/ اقدام مقابله به مثل رئیس جمهور قابل تقدیر است
برجام فایده ای نداشت، اما منجر شد به فرصت باارزشی که در این چند سال از دست دادیم و برخی از خسارت های آن شاید جبران ناپذیر باشد. عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ابراز کرد: با تمام افت و خیزها این معاهده در 18اردیبهشت 97 به صورت یکطرفه و غیرقانونی از طرف امریکا نقض شد. ایران در این یک سال خیلی خویشتن داری کرد این استاد دانشگاه گفت: بند 26و36 برجام
ظریف: تصمیم امروز ایران برای اجرای برجام است، نه بر خلاف برجام / دولت آمریکا ظاهرا هیچ تعهدی به هیچ ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر امور خارجه خروج آمریکا از پیمان موشک های هسته ای میان برد INF را به عنوان یک حرکت بسیار خطرناک از دید ایران و روسیه خواند و گفت که با یک دولت قانون شکن در آمریکا روبرو هستیم. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه پس از دیدار با همتای روس در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، ایران و روسیه دو شریک در این منطقه و جهان و همسایه خواند. و
خروج آمریکا از توافق هسته ای نقض قطعنامه شورای امنیت است/خودداری برخی از شرکای اروپایی از اجرای برجام
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ؛ سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف گفت که روسیه و ایران درباره ادامه همکاری با دیگر طرف های حاضر در برجام به توافق رسیده اند. لاوروف خروج آمریکا از توافق هسته ای را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت توصیف کرد و اظهار داشت که این اقدام موجب افزایش تنش ها در منطقه می شود. وی افزود: اینستکس ، (ابزار مالی ایران و اروپا) کمتر از