سایر منابع:
سایر خبرها
. می گوئیم که: بنابراین باید که خداوند عالم بعد از حضرت شعیا دیگر بنی اسرائیل را غضب نکند و حال اینکه غالب آنچه بر بنی اسرائیل وارد شد بعد از آن حضرت بود، زیرا که آن حضرت در اواسط بیت المقدس اول مبعوث شد و به چندی فاصل بخت النصر بر ایشان مسلط شد و کرد آنچه کرد و بعد از آن تا این زمان رسید به ایشان آنچه رسید و در این صورت نزاع مستدل از ما گذشته تعلق به خدا و پیغمبر گرفت و لازم آمد که ایشان دروغ گفته ...
کرده بود ایشان منتهی نشدند و به اشد عذابها گرفتار شدند، چنانچه در نوبت اول بخت النصر بر ایشان مسلط شد و ایشان را به اسیری به بابل آورد و در آن مناجات که از برای حضرت دانیال در زمین بابل اتفاق افتاد و ما قدری از آن را در این کتاب نقل کردیم مذکور است که نشنیدیم آنچه را فرمود بما موسی بنده ی تو و گرفتار شدیم به آن وعیدها که آن حضرت فرموده بود و ثانیاً خدا بر ایشان رحم کرده و ایشان را خلاصی بخشید و ایشان ...
انجام می شود. حسب اطلاعات دریافتی، در منطقه عطیره نیز به همین شکل اقدام شده است. در میان کشته شدگان کمین موشکی ارتش سوریه برای تروریستها نام چند تن از فرماندهان میدانی جبهه النصره، احرارالشام و ارتش آزاد شامل "أبو اسحاق الحمصی، مراد احمد البری، مخلص الصخر، حسن الباش، سلیم الشیخ" بچشم می خورد. همچنین منابع میدانی از زخمی شدن "مهدی الفضل" فرمانده نظامی گروه "الجبهه الشام" وابسته به گروه تروریستی ...
به وقت ترجمه نمودن صحیفه ی دانیال می کنیم. فصل چهارم در ذکر آیاتی که در کتاب حیقوق مذکور است بدان که حیقوق (4) از پیغمبران عظیم الشأن بوده و آنچه از تاریخ یوسف بن کوریان معلوم می شود اینست که در وقت مسلط شدن بخت النصر بر بیت المقدس و بعد از آن در حیات بوده زیرا که در فصل سوم از باب اول آن کتاب مذکور است که چون زمان پادشاهی بخت النصر بسر رسید و سلطنت بابل به داریاوش ...
...> لَشْبِیرَتْ أبَابَا دَمِسَتَمامی بَاءْ لاَ یِهِوْلِهْ أرْکَا دِیْصَمَحْ مَلْکَا برای شکسته بودن آن در که بسته شده باشد از آمدن نرسیده باشد به آن درمان و جاره ی که بروید پادشاه، خلاصه ی معنی این فقرات شاید خبر از خرابی خانه ی کعبه بوده باشد، چنانچه در تاریخ روضة الصفا (6) مذکور است که خانه ی کعبه پیش از ولادت حضرت رسالت خراب شد و سی و پنج سال بعد از ولادت آن حضرت ساخته شد. حرف المیم ...
که بنی اسرائیل در بیت المقدس اول نافرمانی بسیار کردند و خدا از ایشان انتقام کشید و ایشان را به اسیری بخت النصر گرفتار کرد، این پیغمبر به ایشان می فرماید که معصیت مکنید و احکام و فرمانهای حضرت موسی برپا دارید. و در آیه ی دوم خبر از آمدن الیاء پیغمبر داده چنانچه عادت تمام انبیاء این است که خبر از آمدن پیغمبر بعد از خود می دهند. و اگر در این مقام بر مفسّر مذکور که از بزرگان علماء یهود است تفضّل ...
شریعت حضرت موسی (علیه السلام) خواهد بود. و بعضی از علماء ایشان چون فهمیده است که بر پیغمبران بنی اسرائیل و ماشیح بنابر معتقد ایشان صدق ندارد دست و پا کرده و از برای خود مفری جسته و این بنده ی برگزیده ی خدا را حمل بر کورش مجوس نموده و آن پادشاهی بت پرست بوده که بعد از بخت النصر بر زمین بابل مسلط شد و بنی اسرائیل را رخصت برگشتن به زمین کنعان داد. و این حمل از امور عجیبه است که هیچ نادانی ...
...، همان سؤال را از حضرت سلمان فارسی می پرسد، او می فرماید: اگر تو یک درهم یا کمتر از آن از سرزمین مسلمانان برگیری و آن را در جائی ناحق بگذاری، پادشاه هستی، نه خلیفه (37) که تلویحاً اشاره به عملکرد او بود، یعنی تو پادشاهی. به هر روی معاویه بعد از دعوت کعب الاحبار نزد خود دستور می دهد تا در شام قصه بگوید. (38) در معنا لحظاتی حساس و سرنوشت ساز که مشغول سر و سامان دادن به غصب کامل خلافت است ...