سایر منابع:
سایر خبرها
خود را دارند اما نوعا با هم متفاوتند. همین سوءتفاهم در شناخت طنز باعث شده است برخی وجود طنز و رندانگی در متون دینی و زندگی معصومین (ع) را به طور کلی کتمان کنند. در حالی که ابن ابی الحدید در کتاب شرح نهج البلاغه می گوید: کان رسول الله یمزح و لایقول الالحق: پیامبر خدا مزاح می فرمود ولی جز حق و راستی نمی گفت. یا در جای دیگری می نویسد: لاخیر فیمن لا یطرب در آن کسی که طربناک نمی شود خیری نیست ...
مخصوصاً در آغاز تربیت و سیر و سلوک الی اللّه لغزش هایی سرمی زند، اگر درهای بازگشت به روی او بسته شود، مأیوس می گردد، و برای همیشه از راه می ماند، و لذا در مکتب تربیتی اسلام، توبه به عنوان یک اصل تربیتی با اهمیت فوق العاده ای مطرح است، و از تمام گنهکاران دعوت می کند که، برای اصلاح خویش و جبران گذشته از این در، وارد شوند. امام علی بن الحسین(علیهما السلام) در مناجات تائبین به پیشگاه خدا چنین عرضه می ...
که آدم یک دقیقه یا بیشتر به خودش فکر می کند. ممکن است خدا بخواهد مرحمت کند یک تجدید نظر برایش بشود، این دیگر خیلی خوشبخت است. یک شبی میاید، دیگر برای همه کارهایش تجدید نظر می کند، بعد از این روی حساب و کتاب عمل می کند. این یک نکته. قطعا توبه کسی که زود می جنبد پذیرفته است. خوب، کسانی که هیچ نمی جنبند، تا مرگ می رسد، توبه اش پذیرفته نیست. خوب بقیه چه؟ بقیه می شود ماها، یا بعضی ازماها ...