سایر منابع:
سایر خبرها
تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلماً پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد. امام جمعه موقت بادرود تصریح کرد: حضرت زهرا (س) اسوه عبادت و حق طلبی، دارای روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در زندگی، مدافع ولایت و ایستادگی و موقع شناسی در سن جوانی، اسوه و الگوی تعامل زن و شوهر و بانویی بود که ...
آیا حکومت می تواند به اجبار حجاب را اعمال کند؟ یا لزوم اجباری بودن حجاب ریشه در کجا دارد و چرا معتقدید حجاب باید در جامعه اجبار شود؟ زیبایی نژاد: آنچه فقها مطرح می کنند که کبرای کلی است و بحث ها ابتدائا در آنجا باید مطرح شود، این است که حوزه اختیارات حاکمیت چیست؟ آیا حاکمیت می تواند فعالیت های بازدارنده و مجازات هایی در قبال گناه (محرمات) اجرا کند یا نه؟ چون در شریعت بحث گناه مطرح است نه جرم. در علم حقوق به جرم تعبیر می شود اما در شریعت گناه معنا می شود. آیا حکومت می تواند مجازات و رفتارهای بازدارند ...
آث ار ام ام خ م ی ن ی (ره). نبوی، محمدحسن، 1372، مدیریت اسلامی، قم، بوستان کتاب. نراقی، مهدی، 1376، علم اخلاق اسلامی: ترجمه کتاب جامع السعادات، ترجمة سیدجلال الدین مجتبوی. تهران، حکمت. نوروزی، محمدجواد، 1379، نظام سیاسی اسلام، قم، مؤسسة آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره). نوری، میرزاحسین، 1408ق، مستدرک الوسائل، قم، آل البیت. هاشمی، سیدحسین، 1378، مطهری و فطرت در قرآن ، پژوهش های قرآنی، ش 17، ص30-54. هورتن، جان، 1384، الزام سیاسی، ترجمة محمد اسلامی و دیگران، مشهد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی. ...
موضوع تنافی ندارد و کسی از فق های تاریخ فقه و فق ها بخاطر این آیه در حکم ارتداد تردید نکرده است مگر اینکه جواب آنرا داده است. اگر به مرتد اجازه داده می شود که مطالعه کند، بعد از ارتداد، استتابه (طلب توبه) می شود. از مرتد ملی استتابه می کنیم یعنی به او گفته می شود به دین اسلام برگرد و حتی می داند اگر برنگردد مجازات او مرگ است یعنی به نوعی تهدید به مرگ را در احکام مربوط به ارتداد مرتد ملی ...