سایر منابع:
سایر خبرها
طراحی می کند. از نظر مبانی، صدر با فلسفه سیاسی غرب (لیبرالیستی و مارکسیستی) اختلاف نظر داشت و از سوی دیگر صدر در معرفت شناسی خود بر اصل تطبیقی و ارتباطی که بحث آن گذشت بطورآگاهانه وارد حوزه ساختار شناسی معرفت و ادراکات شده است که در واقع به نوعی در فلسفه سیاسی اسلام که صرفا به مباحث هستی شناسی می پرداخت، تنوع ایجاد کرده است. دیدگاه صدر در مورد فلسفه تاریخ یا سنن تاریخ در بحث ...
در بخش اول این مقاله گزارشی از بخشی از کتاب شی ء چیست؟ نوشته هایدگر داده شد که مدخلی است برای ورود به بحثهای مقاله عصرِ تصویرِ جهان . در بخش دوم، مقاله عصرِ تصویرِ جهان شرح داده شد. در این شرح از گفته های هایدگر در باره علوم انسانی ذکری به میان نیامده است. در بخش سوم که آخرین بخش این مقاله است مقایسه ای میان آراء هایدگر با آراء تاماس کوون به عمل آمده است تا نسبت آراء هایدگر با فلسفه جدید علم روشن ...
شود و دعایی که شنیده نمی شود. [21] . مائده: 101. [22] . در شأن نزول آیات فوق در منابع حدیث و تفسیر اقوال مختلفی دیده می شود؛ ولی آنچه گذشت با آیات فوق و تعبیرات آن سازگارتر است و از حضرت علی(ع) نقل شده است. (تفسیر نمونه، ج5، ص96؛ مجمع البیان، ج3، ص386؛ المیزان فی تفسیرالقرآن، ج6، ص155). [23] . قَالَ یَحْیَی! مَا تَقُولُ؟ جُعِلْتُ فِدَاکَ فِی مُحْرِمٍ قَتَلَ صَیْداً ...
روزنامه آزاد ملی در کنار لوگو به صورت 3 شماره در هفته منتشر شد. بهار در سر مقاله نخستین شماره نوبهار این دوره، نوشته است: نوبهار آن نفس طولانی و آه ممتدی است که در زیر ترشح اشک های آزادی، پس از هجده ماه حبس و فشار تنگ، از حلقوم فشار دیده ایران بیرون می آید... یگانه مرام این دوره جدید (عصر خون و حدید) جلو بردن روح فعالیت و پراتیکی است. هموطنان! سخنوری و لفاظی بس است. کار کنید و حرف نزنید ...