سایر منابع:
سایر خبرها
در نتیجه صحابه ی پیامبر و قاریان قرآن در یک درگیری بر سر تصاحب حکومت و قدرت کشته می شدند، معلوم نبود بر سر اسلا م چه می آمد. چه بسا علی(ع) که پرچمدار هدایت بشر پس از رسول خدا(ص) بود، در آن نبرد داخلی کشته می شد؛ آنگاه به یقین از اسلا م جز نامی بی روح و بی محتوی باقی نمی ماند. علی(ع) با علم به همه ی دین مقوله ها، چونان خار در چشم و استخوان در گلو گیر کرده بر فتنه های فتنه انگیزان و جهل ...
او قابل شده است و در باطن وی چیز دیگر نروید جز خاطر حق و جز کلام حق... اکنون تا در عالم جسمی، به ضرورت حرف و صوت شرط باشد؛ لاجرم محقق بباید تا از او بشنوی (محقق ترمذی، 1375: 41- 42). به همین سبب ابوبکر واسطی می گوید: هر که داند که چه می گوید و از کجا می گوید او را در راه ارادت حیض است. حیض راه مریدان از گفت افتد... اما هیچ چیز را آن منقبت نیست که سخن را، و سخن صفتی است از صفات ذات. همه ...
اعتقاد خویش به شک بود ولکن دانست که آن چه راه یقین است فهم آن ملحد احتمال نکند . (غزالی، ص 115) 6. در مطلب پیدا کردن حقیقت و روح نماز غزالی معتقد است اصلِ روحِ نماز خشوع است و حاضر بودن دل اندر جمله نماز، که مقصود از نماز، راست داشتنِ دل است با حق تعالی و تازه کردن ذکر حق بر سبیل هیبت و تعظیم . درباره شیوه نماز خواندن حضرت علی(ع) نوشته است علی(رض) چون اندر نماز خواستی شد، لرزه بر وی ...
...> چه نیازی است که تا عرش قدم بر داری جذبه ی چشم تو تسخیر کند عالم را در قد و قامت خود جلوه ی محشر داری عالم از هیبت تو، شوکت تو سرشار است اسداللهی چون حضرت حیدر داری حسنین اند روی دوش تو همچون خورشید جلوه ی نورٌ علی نور ، مکرر داری اهل بیت تو همه فاتح دل ها هستند روشنی بخش جهان، قبله ی دنیا هستند ای که ...