سایر منابع:
سایر خبرها
نتیجه تمامی افعال آدمی خصلت عقلانی پیدا می کند. راه اعتدال اعمال بشری در همین خصلت عقلانی است. (نراقی،1377) نادیده انگاری مبدأ و معاد، در ساختار و بافتار معنویت، و حذف آموزه های دینی از فرایند معنی ورزی، و نیز تفکیک معنویت از دیانت که برابر است با معنا را منهای معنا انگاشتن حاصل نادیده انگاشتن عقلانیت و معرفت در حوزه معنویت است. با حذف خدا و نادیده انگاشتن جایگاه محوری حق متعال در حیطه ی هستی حذف ...
...، آنها را به عکس العملی مثل خود آنان وا نمی داشت بلکه سعی بر آن داشتند که هم در مقابل اظهارنظرهای نامعقول مخالفان، پاسخ های معقول و خردمندانه بدهند و وجدان خفته آنها را بیدار سازند و هم در برابر اعمال ناشایستی که نسبت به پیامبران انجام می دادند روش مناسب و هدایت گرانه داشته باشند. از این رو هیچ یک از پیامبران از اینکه آنها را سفیه و یا دیوانه و غیره می خواندند عصبانی نشده و مانند خود آنها با ...