سایر منابع:
سایر خبرها
تعبیر می شده به بیعت با ولیّ مسلمین.[8] بحث درباره جمهوریت در نظام اسلامی است و از تأثیر رأی مردم درچنین نظامی سخن گفته می شود. در روایات آمده است که آنچه باعث شد پیامبر اکرم بفرماید شیّبتنی سورة هود؛ سوره هود مرا پیر کرد، آیه شریفة فاستقم کما امرت و من تاب معک است. پیامبر تردیدی دراستقامت در پیمودن راه خطیر رسالت و اداره جامعه اسلامی و مقابله با دشمنان نداشت، قید و من تاب معک او را ...
کرده و خود، ورا و باطن آن است؛ یک وجود و یک نور است که به صورت های مختلف در ظاهر و باطن ظهور کرده است (همو، 1360: 2-3). به باور گیسودراز، ممکنات، تجلی و فیض حق هستند نه خودِ حق. فیض حق تعالی است که با عالم معیت دارد (همو، 1360: 10). حق، وجودی ورای وجود ممکنات دارد (همان: 259-260؛ همو، 1364: 256) و نسبتی میان ممکن حادث و خداوند قدیم وجود ندارد (همو، 1350: 23 و 111 و 195). وی می نویسد: محمد ...
را بر پایه دیدگاه معناشناختی ایزوتسو نقد و بررسی کرده ایم. ما نیز راز تحدّی های گوناگون قرآن را از اشد به اَخَف می دانیم، لیکن تحلیل ما از آن بر اساس تحدّی بر مبنای ترتیب آیات 38 سوره یونس، 13 سوره هود و 34 سوره طور است. ویژگی تحلیل ما در این است که اوّلاً تحلیل نحوی و معنای ارائه شده از آیه 13 سوره هود، بدون هیچ گونه تقدیر و پیچیدگی و زودیاب است. ثانیاً تحلیل ما تصویر روشن و بی تکلّفی از سِیر ...