سایر منابع:
سایر خبرها
حسن (ع)، بی تردید برترین مصلحت آن روزگار بود اما آیا اگر اصحاب پیامبر (ص) در همان روز رحلت حضرت پای حق می ایستادند و صریح سخن می گفتند و به تدریج در مارپیچ سکوت (زبان در کام کشیدن به خاطر احساسِ در اقلیت بودن) گرفتار نمی شدند، کار به شهادت حضرت زهرا (س) و تبعید جناب ابوذر و تنبیه شاهدان بدمستی ولید می کشید؟ یا اگر همه به رسم عمار روشنگری می کردند، معاویه و عمروعاص غالب می شدند؟ 8- از فتح ...
.... پس از این که انسان به موجب رحمت واسعه ی حق تعالی موفق به توبه ی حقیقی شد و پاکیزه شد، موظف است در جهت استکمال روح و رشد خود، در راه بندگی حق تعالی حرکت کند. از نظر ادله ی شرعی از کتاب و سنت، خلق انسان برای استکمال روح است. همه ی علما معتقدند که غیر از معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، انسان پس از تولد از مادر، به عنوان سرمایه ی مثبت چیزی نداشته و تنها استعداد رسیدن به عقل بالفعل ...
قلبت بپرس و بعد اضافه کرد: این دل انسان طوری ساخته شده است که پیوندی دارد با نیکیها؛ با نیکیها آرام می گیرد ولی بدیها و زشتیها آن را مضطرب و ناراحت می کند. درست همان گونه که بدن انسان اگر چیزی که با آن تجانس ندارد واردش شود نظم آن را بهم می زند و کار ارگانهای مختلف آن را مختل می سازد، روح انسان نیز به واسطه ی اعمال ناشایست دچار اختلال و ناراحتی می شود. آنچه که در میان ما عذاب وجدان نامیده می شود ...
گفتمانی به وجود آمد، همه در آن فضا فکر می کنند، همه در آن فضا جهت گیری پیدا می کنند، همه در آن فضا کار می کنند. پاسخ معظم له به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی های آزاد اندیشی (مورخ 16/11/1381) بسیار روشنگرانه و بدون اما و اگر و چون چرا است: بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم فرزندان و برادران عزیز با همه مضمون نامه شما موافقم و ...
...، ابراز کرد: تنفر از گناه بوسیله ایمان بوجود می آید و اگر جایی احساس کردیم که کاری گناه است باید از آن دور شد. استاد حوزه علمیه با اشاره به روایات عوامل فریب خوردن انسان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برخی با مال، برخی با شهوت و عده ای نیز با پست و مقام فریب می خورند. حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر این که ریشه عاقبت به خیری درون انسان ها است، گفت: باید مراقب اعمال خود باشیم و با دعا از خدا خواست تا عاقبت به خیری نصیبمان شود. منبع خبرگزاری رسا ...
داشته باشد و آن نگرانی از سوء عاقبت و بد عاقبت شدن است. یک دغدغه ای در ذهنش باشد، برایش مهم باشد که عاقبتش چه می شود بعد فرمودند: لا یتیقن الوصول إلی رضوان الله هیچ وقت یقین نکند که اهل بهشت است، حتی یکون وقت نزع روحه (تفسیر الامام العسکری، ص 239) تا زمانی که روح از این بدن خارج شود. چرا که بوده اند انسان هایی که لحظه ی مرگ و جان دادن فریب شیطان را خورده اند و عاقبتشان در لحظه ی مرگ تغییر کرده است ...