سایر منابع:
سایر خبرها
قانونی محدود بکنند مگر این که خدا اجازه داده باشد بدون اذن الهی لَا تَکُنْ عَبْدَ غَیْرِکَ َ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللَّهُ حُرّاً [32] خدا همه را آزاد آفریده است، هیچ قانون گذاری حقّ محدود کردن آزادی بندگان خدا را ندارد؛ این حق برای امام است. لذا امام تشریعاً هم جعل تشریعی دارد و هم جعل تکوینی دارد. امام شناسی انسان شناسی است نکته ی بعدی این است که حضرت ابراهیم (علیه السّلام ...
...، صلح دشمن را نمی پذیرد و قرآن های بلند را می زند و به کید و مکر دشمن اشاره می کند؟ می بینید که در همین مسئله با این همه تحقیق چقدر کوتاه بین، بی احاطه و بی اطلاع از حدود و موازین هستید. شما آیه قاتِلُوا الَّتی تَبًغی را کنار می گذارید و حد حَتّی تَفِیءَ اِلی اَمًرِ الله را فراموش می کنید در حالی که علی(ع) حتی آنجا که معاویه حکم قرآن و حکمیت مسلمانان را گردن می گذارد، او را نمی پذیرد . ...
اسلام دربرخورد با گناهکاران آموزه هایی دارد که به پیروان خود دستور داده به هنگام مواجهه با گناه و گناهکار ، آنها را به کارگیرند . این آموزه ها در کتاب گناه شناسی حجت الاسلام محسن قرائتی بیان شده است .مطلب حاضردر بر گیرنده بخشی ازاین دستورات است که آن را به نقل از حوزه نیوز تقدیم خوانندگان عزیز می کنیم. در دیدگاه اسلام بر همه مردم واجب است هم در دل و هم با زبان و هم با قدرت در برابر ...
حالی که تجارت صحیح منجر به گردش سالم سرمایه می شود. این پژوهشگر اقتصاد اسلامی با بیان اینکه رباخواری، منشأ جنگ و فاصله طبقاتی است اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که رباخواری، منشأ دشمنی ها و جنگ های طبقاتی است اما تجارت صحیح اینگونه نیست. آیه بعد سوره بقره در مقایسه بین ربا و انفاق در راه خدا می فرماید: یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَیُرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَا ...