سایر منابع:
سایر خبرها
از اینکه اسم و رسمم گسترده و پراکنده شود، پرهیز کرده ام
کیخسرو پورناظری ؛ ابتدا به این نام فکر کنید و بعد چند لحظه ای وقت بگذارید تا یادتان بیاید چه کسانی را می توانید شبیه او پیدا کنید. کسانِ زیادی به ذهنتان نخواهد رسید؛ شاید هم هیچ کس. کیخسرو پورناظری را تنها می توان با خودش به یاد آورد؛ استادی که شبیه ندارد. نه به این خاطر که آهنگسازِ بزرگی است یا آثارِ مهمی خلق کرده که بخشِ مهمی از تاریخِ موسیقی معاصرِ ایران را شکل می دهد – خیلی ها این کار را کرده ...
پاساژگردی؛ حلِ معضل نبود امکانات تفریحی!
در راستای همین موضوع جلب توجه و ابراز وجود خود و البته با تفکر تاثیرگذاری روی ذهن مخاطبان و افراد حاضر در مرکز خرید هزینه های زیادی را خرج وضعیت ظاهری خود و همکاران شان می کنند و همان طور که واضح است فروشندگان سنتی هیچ شباهتی به جوانان فروشنده و کاسب امروزی ندارند و امروزی ها نقش مدلینگ و عامل جذب را نیز در کنار فروشندگی بازی می کنند. شاه آبادی با اشاره به بهره برداری صحیح تر از محیط ...
بررسی اجمالی دیدگاه اجتماعی ابراهیم حاتمی کیا در آثار وی
شکاف ها و گسست هایی که در بین نیرو های انقلابی رخ داده را نیز بازنمایی می کند. کاظم و سلحشور هریک فرصتی به دست می آورند تا به انگیزه ها و معانی ذهنی خود اشاره کنند و مخاطب را در آن شریک گردانند. شخصیت های بینابین، همچون احمد و اصغر نیز به نوعی اجازه بروز انگیزه ها و دغدغه های خود را دارند. اما در نهایت تمامی این شخصیت های خاکستری به سمت کمک کردن به شخصیت کاظم مایل می شوند. سلمان پسر کاظم، اما هویت ...
نویسنده دیرین دیرین : محدودیت های کار طنز روز به روز بیشتر می شود
بخشی از این رفتار به سن هم بستگی دارد، آدمی هر چه سن اش بیشتر می شود به خلوت و آرامش بیشتر نیاز دارد. *شما که ابایی ندارید از این که سن تان را بگویید؟ نه! 41 سال را تمام کرده ام و وارد 42 سال شده ام. *طنز نویس ها و کمدین ها معمولا می گویند، خنداندن مردم ایران دشوار است بخصوص الان که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شرایطی را فراهم کرده که بیشتر مردم به سمت طنزنویسی ...
جسارت و مخاطب شناسی
سریال های تاریخی ریسک بزرگی در جذب مخاطب می کند، زیرا بیننده های عام برای فهم پیچید گی های تاریخی سریال های خارجی نیاز به توجه بیش از پیش و پیگیری مستمر دارند در صورتی که نمونه های کره ای این ژانر از سریال ها به سادگی با مخاطب ارتباط برقرار می کند. اما در این مجموعه روایت و به تصویر کشیدن چگونگی تحولات تاریخی و ماندگار ژاپن توسط فردی از خانواده ضعیف ساموراییها به قدری جذابیت دارد که مخاطبان خاص همراه ...
نگاهی به دو فیلم پیله و پروانه و صبح سپتامبر
، بهترین فیلم برداری و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. پر واضح است اقتباس از رمان های بزرگ، کار بسیار دشواری است، به خصوص در مورد کتابی که شخصیت اصلی اش باید بی تحرک روی تخت بیمارستان نشان داده شود. اما پیله و پروانه روایتی تاثیر گذار و اعجاب انگیز درباره مردی موفق در کار و زندگی به نام ژان دومینیک باوبی را به تصویر کشید که ناگهان بر اثر سکته فلج می شود و تمام بدنش به غیر از پلک چشم چپش از کار می افتد ...
گفت و گو با فریدون جیرانی، درباره داستان های جنایی و خفگی
یک حضور کم و بیش پرکار ارضاکننده نیست و گویی می خواهد براساس تجربیات به دست آمده، شمایل هویتمندتر و مطلوب تری از خود ارائه دهد. خفگی یکی از نمونه ای ترین آثار جیرانی در اثبات این مطلب است که در عین حال پایمردی او را در عشق به سینما و بازی با ژانر نشان می دهد. این گونه ریسک پذیری های کم و بیش موفق می تواند سینمای بی رونق و یکنواخت شده ما را تکانی بدهد. در شروع این گفت و گو ...
طوفان زرد پر از غم و درد!
....با گلی که فراز امامعلی در لحظات پایانی به ثمر رساند، پیکان هفتمین برد متوالی خود را به دست آورد و با 23 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. شاگردان زلاتکو کرانچار در این بازی نمایش خوبی داشتند و به خوبی توپ را در میانه میدان به گردش در می آوردند؛ اما در پایان این آرامش پیکان بود که بر استرس سپاهانی ها غلبه کرد و آنها با سهل انگاری سعید آقایی و شاهین ثاقبی مدافعین چپ و راست سپاهان و البته تیزهوشی ...
انسان های امروزی از اصل خویش دور مانده اند
، تکان های متعدد دوربین رو دست و قاب های که اغلب کلوزآپ هستند، در جاهایی از فیلم مخاطب را دچار سرگیجه می کند، استفاده از این روشهای با این شدت چه لزومی داشت؟ من پیش از ساخت این فیلم این فضا را ساختم، فضای مراسمی که در آن التهاب و رازی پنهان وجود دارد، بدون اینکه به دوربین، ابزار و حتی شیوه فیلمبرداری و صدا برداری فکر کنم این فضا را ایجاد کردم و با بازیگرانم و عواملم که باید پشت دوربین و ...
سینمای ایران بدون ژانر است
وجود داشته است و این که می پرسید این جریان تا کی ادامه خواهد داشت، جوابش یک نمی دانم بزرگ است. شاید تا زمانی که یک الگوی موفق دیگر جاگزین بشود. چون به نظر من سینمای ما شدیدا الگو محوره است، با این وجود به نظر من هنوز هستند فیلمسازانی که سعی می کنند تجربه های متفاوتی در فیلمسازی داشته باشند. که مسلما سهم جوانها در این ماجرا بیشتر است. خود من هم سعی کردم در این فیلم حداقل در قصه گویی فضای متفاوتی را ...
می خواستم زن ایرانی را مقتدر و قدرتمند نشان بدهم
این حوزه حوصله مخاطبان را سر می برد و انگار همه کارگردانان برای روایت چندباره مصیبت ها از روی یک متد متداول اثر می سازند، با توجه به این تعداد اثر در این ژانر و این تم، دلیل شما برای ساخت زرد چه بود؟ برای شکل گیری درام باید تلخی و حادثه ای اتفاق بیفتد، به نظر من باید ببینیم اقبال مخاطبان به کدام سمت است و سلیقه خودمان هم در کدام جهت، من در این فضا فیلم سازی کردم چون احساس می کردم که ...
می خواهم سر به تن دهه هشتادی ها نباشد!
. نوجوانان ایرانی نه تنها مثل نوجوانان امریکایی نمی توانند به مسائلی در اندازه عالم هستی فکر کنند و به فکر نجات دنیا از دست شرور عالم باشند، بلکه حتی وظیفه نجات خانواده شان نیز بر عهده شان قرار نمی گیرد ( اگر چه در سینمایی که بزرگ ترهایش هم هیچگاه نمی توانند در نقش یک قهرمان ایفای نقش کنند، شاید انتظار زیادی باشد که بخواهیم نوجوانان نقش این قهرمان ها را ایفا کنند!) به همین مناسبت برای آنکه ...
اظهارات بحث برانگیز سردار نجات علیه آرمین
ولایت فقیه، نشریات و آزادی مطبوعات، تبعیت از رهبری، مسئله فلسطین، رابطه با آمریکا و... بگویند. شما که مدعی هستید ما روی ذهن آقای راستی رفتیم، بیایید نظرتان را با خط امام مقایسه کنید. وقتی از خط امام صحبت می کنند به خاطر فریب مخاطب است وگرنه این ها تبعیتی از خط امام نداشتند. خط امام در وصیت نامه سیاسی حضرت امام مشخص است. بیایند در مورد تک تک سرفصل های این وصیت نامه موضع خود را مشخص کنند تا معلوم ...