سایر منابع:
سایر خبرها
متن نامه 90 امضایی سال 1369 به هاشمی
که با دستور نشر آن در مطبوعات و رسانه های گروهی قدم اول را در اجرای خواسته های مردم و لغو سانسور بردارند و با عنایت و اجرای بندهای سه گانه بالا پاسخ سریع به انتظارات به حق ملت ایران بدهند. تهران اردیبهشت ماه 69 حاج سید ابوالفضل موسوی زنجانی دکتر مصطفی اخلاقی علی اردکانی امیر توکل امیرابراهیمی حاج محمد تقی انوری دکتر غلامعلی اخروی مهندس مهدی بازرگان مهندس مرتضی بدیعی عبدالله ...
گفت و گو با شمس لنگرودی؛ بنجامین باتن ادبیات ایران
.... وقتی برای هماهنگی قرار ملاقات با او تماس گرفتیم، با شرط این که مصاحبه ای در کار نباشد، قبول کرد. روز دیدار هم که همراه فرید دانشفر و ابراهیم قربان پور به دیدنش رفتیم، هنوز از دو مصاحبه آخری که از او در رسانه ها منتشر شده دلخور بود و گفت که در دو سال گذشته هیچ مصاحبه ای نکرده. می گفت اصلا خاطره خوشی ندارم. من این جوری نبودم. این دوتا باعث شدند. ما با دوستان نشستیم به گفتگو با شاعری که فصل ...
به نمایندگان مجلس ششم گفته بودند با من نچرخند چون شاگرد آوینی هستم
25 درصد آرا را دارند حتی یک صندلی هم به دست نمی آورند، برنده شدید ولی مملکت را به لحاظ تکنیکِ انتخاباتی در یک وضعیتی قرار دادید که ناکارایی این تکنیک ممکن است باعث شیوه های شبه کودتایی شود و این کار را نکنید، این لایحه منطقه ای کردن آن را برای تغییر دادن انتخابات تهران ببرید. مشخص بود که دوست ندارند چون فکر می کردند هر دفعه ما این کار را در انتخابات می کنیم و 30 کرسی تهران را در مجلس به دست می ...
ناصر ملک مطیعی: مردم هیچ وقت رهایم نکردند
اجازه می دهد بغض و اشک کار خودشان را بکنند، تو کجای غرور قرار داری؟ آن بار البته بغض کرده بود و حتی آن بغض ترکیده بود. داشت می گفت: خودش هم می خواست همان باشد که در کاراکترهایش بازی شان می کرد. آنقدر هم صادقانه بازی شان می کرد که مردم باور کرده بودند سالار مردان خود اوست، از بس ردای مردانگی و پهلوانی برازنده اش بود... و ناصرخان واقعا هم سالار مردان است. وقتی می گوید بابت ...
آوینی چگونه می اندیشید؟ | نگاهی به آثار شهید
فرهنگ واحد جهانی به بررسی راهکارهای مقابله انقلاب اسلامی با فرهنگ یکپارچه و فراگیر غربی می پردازد و از جمله پیشنهاد می کند که آنچه در جهان امروز بیش از همه برای بشر ضرورت دارد، دست یابی به منطقه ای آزاد از سلطه جهانی استکبار است. پروسترویکای اسلامی وجود ندارد، به رد برخی شبهات مطرح شده در مطبوعات سال های پایانی دهه شصت می پردازد. در این سال ها در مورد مردمی بودن شیوه حکومت دینی مسایلی مطرح ...
بهروز افخمی: "آوینی" ادیب بود/ ماجرای درگیری لفظی در مجمع هنرمندان مسلمان چه بود؟
کوچک جنگلی مجبور شدم بروم جای ناصر تقوایی کارگردانی کنم. * از اینجا به بعد. دیگر سید مرتضی را نمی دیدم. چون ما دیگر رشت بودیم و ماهی 4 روز هم به تهران می آمدیم. * می شود گفت نقطۀ عطف دیدار فیلم عروس است؟ سیدمرتضی را قبل از فیلم عروس دیدم. یکبار اتفاقی در مجمع هنرمندان مسلمان او را دیدم. در آن جلسه قرار بود هنرمندان انقلابی حرف هایشان را بگویند و کسانی که ...
در نشر تفکر شیعه سهم داشته باشیم
...> خداوند امروز این فرصت را نصیب ما کرده که بعد از گذشت 1400 سال، این آزادی و توان را داریم که اولاً از کشورهای مختلف، افراد را در قم جمع بکنیم. قم، امروز شهری بین المللی است. عزیزانی که امروز از گوشه وکنار دنیا در اینجا هستند، برای تعلم معالم اهل بیت علیهم السلام جمع شده اند و این آزادی فراهم شده و دستشان باز است که با افرادِ هر نقطه ای از دنیا بتوانند مکالمه کنند و آنان را مخاطب قرار بدهند. پیش تر این ...
علیه تحجر و تجدد
خودش می رود، می گوید من از یک راه طی شده برای شما حرف می زنم و از این به بعد قرار است که جز برای خدا کاری نکنم. او اینها را زیست کرده است اما اصلا هیچ مستندسازی نمی تواند در مورد یک فرآیند عمیقا شخصی، یک نگاه عینی بدهد. اتفاقا هوشمندی کردم از حرفی که نمی توانستم بزنم و گنده تر از دهان فیلم است، پرهیز کردم. یک جمله ای در مستند هست که امید روحانی در مورد تغییر آوینی می گوید مبنی بر اینکه اگر خود ...
برخی از سلبریتی ها برای کار اجتماعی دنبال منفعت مادی هستند
رضا ساکی لرترین کنشگر طنزپرداز اجتماعی ایران است با انبوهی از دغدغه های ملی. کسی که بلد است موثر باشد و موثر و کنشگر بودن را به دیگران هم یاد می دهد. ساکی به واسطه اینکه از اهالی رسانه است و خودش سایت خبری گُلوَنی را راه اندازی و اداره می کند و در رادیو و گاهی هم تلویزیون برنامه هایی را تهیه، سردبیری و اجرا کرده، یک مطالبه گر و طبعا منتقد جدی اجتماعی است. رضا ساکی نمونه یک کنشگر حقیقی است. با او ...