سایر منابع:
سایر خبرها
خود اهمیّت دهد و در مسائل دین به آن عمل کند هلاک می شود، و هرکس اهل بیت پیغمبر صلّی الله علیه وآله وسلّم را رها کند گمراه می گردد، و هرکس قرآن و سنّت رسول خدا را ترک کند کافر می باشد. 27- إنَّ اللهَ لَیُبْغِضُ الْعَبْدَ النَّوّامَ، إنَّ اللهَ لَیُبْغِضُ الْعَبْدَ الْفارِغَ. فرمود: همانا خداوند دشمن دارد آن بنده ای را که زیاد بخوابد و دشمن دارد آن بنده ای را که بیکار باشد. ...
به گزارش جهان نیوز ،امام هفتم (ع) در دودمان مقدس و تقوی و در بیت رفیع زهد و عبادت پرورش یافته بود که ایمان به خدا و عشق و علاقه به فضائل معنوی و خصائص انسانی از تمام در و دیوار و جوانب زندگی آن میبارید و همگان شیفته و دلباخته عبادت و ستایش پروردگار خود بودند. در کودکی: امام هنوز کودک خردسالی است و در عادات و اطوار کودکی بسر میبرد که صفوان جمال یکی از دوستداران امام ص ...
: آنچه پس از مرگ است، مصیبتی به مراتب بزرگتر از مرگ می باشد . استغفار راهکار برون رفت از عذاب های بعد از مرگ است عذاب بعد از مرگ شدیدتر از مردن است؛ اما برای کسی که آمرزیده نشده به مراتب شدیدتر است. پس استغفار کنید تا از عذاب های بعذ از مرگ رهایی یابید. امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمود: یا عِبادَ اللّه، ما بعدَ المَوتِ لِمَن لَم یُغفَرْ لَهُ أشَدُّ مِن المَوت ...
، خودت را به طرف جهنم جهت دادی، سمت تو به سوی جهنم است. شهوتت را به نکاح و ازدواج درست جهت بده، اگر جهت ندهی و بخواهی به طرف زنا جهت بدهی یا به طرف گناه کبیره دیگر جهت بدهی بدان که با شهوت داری تولید آتش دوزخ را می کنی. قرآن، شفاء دردها فیه شفاء للناس عسل درمان دردهاست. خدا یک شفا و یک درمان دیگر هم می گوید که بالاتر از عسل است. اگر عسل درد معده را درمان بکند، اگر ضعف اعصاب را ...
از اشرافی گری هشدار می دهد. این مفسر قرآن کریم با بیان این که قوم عاد، انسان های شهوت پرست بوده و خدا را نمی شناختند و سرانجام طغیان کرده و به بت پرستی روی آوردند، خاطرنشان کرد: حضرت هود بعد از شروع رسالت، شروع به تبلیغ کرد و به آن ها فرمود خدا را شکر کنید اما به حرف آن حضرت گوش نمی دادند، تا جایی که بعد از سال ها تبلیغ عده کمی ایمان آوردند و سرانجام حضرت هود از خدا درخواست عذاب کرد. ...
مدت زندگی است نه تمامی آن، همچنانکه از جمله (فان اجل الله لات ) به خوبی استفاده می شود. بنابراین، از این بیان این معنا نیز معلوم شد که اجل دو گونه است : یکی (اجل مبهم )، و یکی(اجل مسمی )، یعنی معین در نزد خدای تعالی، و این همان اجل محتومی است که تغییر نمی پذیرد. و به همین جهت آن را مقید کرده و به (عنده - نزد خدا) و معلوم است چیزی که نزد خدا است دستخوش تغییر نمی شود، به دلیل اینکه فرمود:( ما ...