سایر منابع:
سایر خبرها
میان صخره هایی پرت و بدون مردم، حاصلی دربر ندارد. یوسا در عینِ بشارتِ روندی دموکراتیک در خطه ای از جهان، در قبال این رهایی ادبیات، تردید می کند و بلافاصله می پرسد: آیا چنین چشم اندازی مایه شادمانی باید باشد یا اسباب تأسف؟ و به تعریض می گوید، من خودم احساسی دوگانه دراین باره دارم. برمبنای مقاله یوسا می توان مواجهه ای سه گانه با ادبیات را فرض کرد. نویسندگانی که به قولِ یوسا ضرورت تاریخیِ ناگزیر ...
لس آنجلس تایمز | گفت وگوی تایلر مالون با سایمون کریچلی، طبق کتاب جدید سایمون کریچلی، وقتی به فوتبال می اندیشیم به چه می اندیشیم، فوتبال رقص بالۀ طبقۀ کارگر است. به همین سان، کریچلی را می توان فیلسوف طبقۀ کارگر نامید، یعنی او فلسفه را نوعی دغدغۀ پرولتاریایی می بیند، نه فعالیت نخبگان که باید در برج های عاج انجام شود. او به تمام موضوعات، خواه خودکشی باشد خواه فوتبال، با دقت فکری یکسانی می نگرد. نوشتار او نه تن ها ژرف و فلسفی بلکه فهم پذیر و محاوره ...
کنید بتوانید داستان یا شعری وفادار به زبان آرکائیک بنویسید اشتباه می کنید. چنین چیزی محال است چون زمانش گذشته است. صرفا می توان یک حالت و گرته ای از آن گرفت، مثل شاملو. یک زبان شناس با دیدن متن شما ایراد خواهد گرفت که آن زمان این طور صحبت نمی کردند. در کتاب به دو ویژگی شاخص سعدی اشاره کرده اید: یکی فصاحت و ایجاز، دیگری زبان. آیا ورای این دو عنصر به عناصر دیگری نیز قائل هستید؟ ...