سایر منابع:
سایر خبرها
3 عذاب دایمی کافران متکلّمان اسلامی این بحث را ذیل مسأله عدل الهی مطرح می کنند؛ زیرا برای صفت عدل که از صفات فعل خداوند است سه تقسیم قائل اَند: یکی عدل تکوینی؛ یعنی خدا در جهان خلقت به هر موجودی به اندازه ظرفیّت و شایستگی او، وجود و کمال اضافه می کند. دیگری عدل تشریعی؛ یعنی توان و قابلیّت انسان را در نظر گرفته است و به اندازه ظرفیّت وجودی اَش احکام را مقرّر ساخته است (المؤمنون/62) و ...
: دار صادر، 1414ق. 11. ابن هشام، ابو محمد عبدالملک بن هشام بن ایوب حمیری، السیره النبویه، تحقیق محمد محی الدین عبدالحمید، ج2، قاهره: مکتبه محمد صبیح علی و اولاده، 1383ق. 12. العلی، صالح احمد، دولت رسول خدا9، ترجمه هادی انصاری، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1391. 13. انوری، حسن، فرهنگ بزرگ سخن، ج1، 3، 4و5، تهران: انتشارات سخن، 1381. 14. بختیاری، شهلا ...