سایر منابع:
سایر خبرها
غرور و تکبر جای نمی گیرد و این خضوع و خشوع است که انسان را به خدای خویش نزدیک می سازد؛ زیرا که هرچه انسان نزد پروردگار عالمیان، خود را ذلیل و خوار نشان دهد، ارزشش در پیشگاه او بیشتر می شود. آیت الله مجتهدی تهرانی تصریح کرده : چنانچه حضرت علی (ع) فرمودند: تاج تواضع و فروتنی را بر سر نهید و تکبر و خودپسندی را زیر پا بگذارید ... و تواضع و فروتنی را سنگر میان خود و شیطان و لشکریانش قرار دهید ...
دلهای ترسان. به شرح دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان رسیدیم. از خداوند سبحان مسألت می کنیم به احترام کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) که این روز، مصادف با روز ولادت آن بزرگوار است به ما توفیق درک معارف اسلام و عمل به دستورات قرآن و عترت عنایت فرماید. در فراز آغازین این دعا از خداوند متعال برای خود اطاعت همراه با خشوع و فروتنی مسألت می کنیم. یکی از صفات مؤمنین ...
...> در فراز اوّل از دعای روز پانزدهم می خوانیم: خدایا! امروز طاعت بندگان خاشع را نصیبم کن. خداوند متعال نمازگزارانی را اهل رستگاری می داند که در نمازشان خاشع باشند. خشوع در طاعت و عبادت، جایگاه مهمی دارد. آن عبادتی ارزشمند است که با حضور قلب و خشوع باشد و این حالتی است که از قلب بر می خیزد و احساسی است که انسان را به محضر حق می برد، جهت و مسیر را یکی می کند و دل را از هواهای دیگر ...
بگیر و به سوی آن بکش. اللَّهُمَّ وَ هَذَا یَوْمُ النِّصْفِ مِنْ شَهْرِکَ الْمُشَرَّفِ الْمُعَظَّمِ الْمُکَرَّمِ خداوندا، این روز، روز نیمه ماه والا، بزرگ و گرامی توست فَخُصَّ نَبِیَّنَا مُحَمَّداً صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِکَرَامَةِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ پس پیامبر ما حضرت محمد (ص) را به کرامت دنیا و آخرت ویژه گردان وَ أَعْتِقْنِی فِیهِ مِنَ النَّارِ و ...
از اینکه اهل خانه آتش را خاموش کردند و نماز حضرت به پایان رسید گلایه کردند که این همه صدا زدیم شما چرا نمازتان را نشکستید؟ که حضرت فرمودند من اصلاً متوجه صدای شما نشدم. نه کسی را ببینم و نه قلبم متوجه کسی باشد/ در تاریکی های شب از دلت خشوع به من بده نویسنده کتاب آرزوهای ناب که شرح دعای حضرت مهدی (عج) ادامه داد: عبادت خاشعان، عبادتی است که وقتی در مقابل خدا می ایستید چیزی غیر ...
اگر بنا بود امام مجتبی(علیه السّلام)، جنگ با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود، امام حسین(ع) هم باید در همین ماجرا کشته میشد، اصحاب برجسته هم باید کشته میشدند، حجربن عدی ها هم باید کشته میشدند، همه باید از بین میرفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصتها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشیِ خودش باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمی ماند. این، حق عظیمی است که امام مجتبی(علیه الصّلاةوالسّلام) بر بقای اسلام دارد. ...