سایر منابع:
سایر خبرها
انصاری: دولت مصمم به ریشه کنی فساد است
فضای تبلیغی جهان و فضای رسانه ای رسانه ها و در میان جوامع مطرح است. وی همچنین درخصوص دلیل کهنه نشدن نهضت عاشورا گفت: حوادث بزرگی در تاریخ اتفاق رخ داده و جنگ های بزرگی در طول تاریخ اتفاق افتاده است که میلیون ها نفر در آن جنگ ها کشته شدند. او ادامه داد: در جنگ جهانی دوم حدود 40 میلیون نفر انسان کشته و میلیون ها انسان آواره شدند و هزاران شهر و روستا با خاک یکسان شد؛ با اینکه چند
از یک شرکت آمریکایی پیشنهاد رشوه داشتم/ افزایش 93 درصدی واردات کالا به فارس
عنوان معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات فارس فعالیت می کند تا اینکه اواسط سال 1386 از طرف گمرکات کشور، مدیریت گمرک استان فارس به وی پیشنهاد می شود. اولین مدیرکل استانی گمرک در ایران بودم مدیرکل گمرک استان فارس در پاسخ به این سوال که پذیرش مسئولیت مدیریت گمرک استان پهناور فارس برای شما سخت نبود، تصریح کرد: سخت بود چون اولین مدیرکل استانی گمرک در طول تاریخ بودم و سابقه نداشت که گمرک در
پوتین: آمریکا، روسیه و تمام دنیا را درباره ایران فریب داد
بینند. آقای پوتین گفت رقابت های سیاسی، نظامی و اقتصادی کشورها باید تابع هنجارها و قواعد اخلاقی باشد. این دوازدهمین دوره از نشست های سالانه موسوم به باشگاه مباحثه والدای است و سخنرانی پوتین در اختتامیه این نشست 4 روزه صورت می گیرد. با توجه به آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه، سخنرانی امسال پوتین از اهمیتی دوچندان برخوردار شده است. پوتین درباره آغاز این
(اول و دوم محرم).ماه محرم رسید...ماه خون....ماه آزادی و آزادگی و ماهی که به بشریت درس استقامت وصبر داد
----باز نشر--- گردآوری و تنظیم: مجید کریمی /*/ محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد است.ای ماه خون، دوباره می آیی و سکوت تاریخ را در هم می شکنی و بغض ناله را از حنجره ها آزاد می سازی.بانگ کاروانت به گوش می آید و عاشقان را دوباره به مهمانی فرا می خوانی.سلام بر حسین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش. آن اصحاب شهادت طلبش که مصداق واقعی آگاهی و ایمان و شجاعت و فداکاری بودند، چه آن هایی که در رکابش به فیض شهادت رسیدند و چه آن هایی که پیش از عاشورا شهید شدند. با توجه به ورود امام حسین(علیه السلام) و یارانش در روز دوم محرم به کربلا و شهادتشان در روز دهم، شیعیان دهه اول این ماه را به یاد آنان و ذکر مصیبتشان به سوگواری و عزاداری ویژه ای می پردازند و در بزرگداشت شهدای کربلای سال 60 هجری هر روز از دهه اول ماه محرم اختصاص به یکی از بزرگان و شهیدان نهضت جاویدان و ماندگار عاشورا دارد. روز اول: مسلم بن عقیل (علیه السلام) روز دوم: ورود کاروان به کربلا روز سوم: حضرت رقیه (علیه السلام) روز چهارم: حضرت حر و طفلان حضرت زینب (علیه السلام) روز پنجم: حضرت عبدالله بن الحسن و اصحاب روز ششم: حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) روز هفتم: حضرت علی اصغر (علیه السلام) و روضه عطش روز هشتم: حضرت علی اکبر(علیه السلام) روز نهم: حضرت عباس(علیه السلام) روز دهم: حضرت اباعبدالله (علیه السلام) و شام غریبان روز یازدهم: حرکت کاروان از کربلا روز دوازدهم: ورود کاروان به کربلا روزسیزدهم: مصائب امام سجاد و حضرت زینب(س) در کوفه و شام این ترتیب نامگذاری، معروف ترین شکل آن است که اکثر هیأت ها بر طبق آن عزاداری می کنند، ولی از آنجایی که این نوع نامگذاری دلیل خاصی ندارد، صورت های دیگری نیز برای آن دیده شده است، مثلاً جابجایی در روزها و یا ذکر مصیبت دیگر اصحاب امام مثل حبیب بن مظاهر و... و هدف از همه این برنامه ها زنده نگه داشتن حماسه ای است که آفریدند. روز هشتم ذی الحجه امام حسین(ع) از مکه معظمه عزم سفر کردند طی منازل مختلف از هشتم ذی حجه تا دوم محرم منازلی از قبیل : منزل صفاح –وادی عقیق و ذات عرق – وادی حاجز –خزیمیه – زرود –ثعلبیه – زباله ( و دیدار با هلا ل بن نافع و فرزدق -) - عقبه – شراف – ذوحسم – بیضه – عذیب هجانات – قصر مقاتل و دیداربا عمروبن قیس – قطقطانه را با کاروان حسینی طی نمودند. روز اول: به یاد مسلم بن عقیل - آغاز ایام حسینی -امام حسین علیه السلام در راه کربلا -قیام مردم مدینه بر علیه یزید مسلم پیشاهنگ نهضت کربلا و سفیر امام حسین (علیه السلام) به سوی مردم کوفه بود. او که در عرفه شهید شد تا دعای عرفه امامش را تفسیر کند و حماسه مسلم بودن و تسلیم نشدن را بیافریند. مسلم بن عقیل اسوه همه کسانی است که در زندگی به هدف هایی والاتر از دنیا اعتقاد دارند و ارزش هایی متعالی را می جویند. او الگوی عمل به وظیفه، اطاعت از امام و بنده بودن و بندگی کردن است. نام مسلم یادآور همه خوبی ها، رشادت ها و جوانمردی هاست. در حدیثی از پیامبر (ص) خطاب به امیر المؤمنان (ع) آمده است: من عقیل را دوست دارم، یکی به خاطر خودش و یکی هم به خاطر این که پدرش ابوطالب او را دوست می داشت. فرزند او کشته راه محبت فرزند تو خواهد شد، چشم مؤمنان بر او اشک می ریزد و فرشتگان مقرب پروردگار بر او درود می فرستند به شهر کوفه گشتم بی کس و بی یار، می گریم غریبانه من سر بر دل دیوار، می گریم اگر این است رسم میهمانی کردن کوفی گذشت از من به حال سید ابرار می گریم ندای باغبان کاروان هر دم بگوش آید به حال زینب و این کوچه و بازار می گریم برای قتل من شوری به پا گردیده در کوفه به طفلان و جوانان شه ابرار می گریم نوشتم نامه یابن عم بیا کوفه، میا کوفه ولی صد حیف بگذشت است کار از کار، می گریم روز دوم: کاروان اباعبداللَّه الحسین (ع) به کربلا رسید -ورود امام حسین علیه السلام به کربلا -نامه امام حسین علیه السلام برای اهل کوفه گرمای سوزان کویر، بدن های خسته کاروانیان را می آزارد و خورشید آرام، آرام خود را در تنگنای افق جای می دهد، کاروان توقف کرد، صدایی پرسید: این جا کجاست؟ پاسخ آمد: اینجا کربلاست! آری اینجا کربلاست، اینجا بهشت سرخ بدن های بی سر است، اینجا نگارخانه گل های پرپر است، اینجا حریم قرب شهیدان داور است. حسین(علیه السلام) آمد با اهل بیتش، عباس و زینبش، اکبر و اصغرش، رقیه و سکینه اش، ...، دل کویر در تب و تاب و چهره آسمان درهم شده است. زمین بغض خود را فرو می خورد و فرات آرام و بی صدا اشک می ریزد. امام حسین علیه السلام در روز پنجشنبه دوم محرم الحرام سال 61 هجری به کربلا وارد شد.1 عالم بزرگوار “سید بن طاووس” نقل کرده است که: امام علیه السلام چون به کربلا رسید، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ همینکه نام کربلا را شنید فرمود: این مکان جای فرود آمدن ما و محل ریختن خون ما و جایگاه قبور ماست. این خبر را جدم رسول خدا صلی الله علیه و آله به من داده است.2 در این روز “حر بن یزید ریاحی” ضمن نامه ای “عبیداللّه بن زیاد” را از ورود امام علیه السلام به کربلا آگاه نمود. . در این روز امام علیه السلام به اهل کوفه نامه ای نوشت و گروهی از بزرگان کوفه که مورد اعتماد حضرت بودند را از حضور خود در کربلا آگاه کرد. حضرت نامه را به “قیس بن مسهّر” دادند تا عازم کوفه شود.3 اما ستمگران پلید این سفیر جوانمرد امام علیه السلام را دستگیر کرده و به شهادت رساندند. زمانی که خبر شهادت قیس به امام علیه السلام رسید، حضرت گریست و اشک بر گونه مبارکش جاری شد و فرمود: “اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا عِنْدکَ مَنْزِلاً کَریما واجْمَعْ بَینَنا وَبَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِکَ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیی ءٍ قَدیرٌ؛ خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی.”4 در اوایل ماه محرم سال 61 قمری، لشکریان عبیداللَّه بن زیاد به فرماندهی حُرّ بن یزید ریاحی با آن حضرت مواجه شده و مانع پیش روی آن حضرت به سوی کوفه شدند. گرچه حرّ بن یزید، مأموریت داشت با امام حسین (ع) برخورد شدید نماید ولیکن رفتار وی با امام بر رِفق و مدارا بود. از این رو حرّ و لشکریانش در نماز جماعت امام حسین (ع) شرکت می کردند و به خطبه های دلنشین وی گوش جان می سپردند و این دو سپاه چند روز بدون هیچ گونه مشکلی در کنار هم بودند. امّا عبیداللَّه بن زیاد که در جنگ با اباعبداللَّه الحسین (ع) اصرار فراوان داشت، نامه ای به حرّ بن یزید نوشت و وی را مأمور سخت گیری بر امام حسین (ع) نمود. حرّ بن یزید نیز طبق فرمان، راه را بر امام حسین (ع) و یارانش مسدود نمود و آنان را به سوی منطقه خشک و بی حاصلی به نام کربلا هدایت کرد و در آن جا آنان را در محاصره خویش قرار داد. قافله امام حسین (ع) چون به سرزمین کربلا رسیدند، آن حضرت پرسید: این زمین چه نام دارد؟ عرض کردند: کربلا. آن حضرت تا نام کربلا را شنید، فرمود: اَللّهمَّ اِنّی اَعوُذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلاءِ. و سپس فرمود: این، موضع کَرْب و بَلا و محلّ محنت و عِنا است. فرود آیید که این جا منزل و محل خیمه های ما است و این زمین، جای ریختن خون ما است و در این مکان قبرهای ما واقع خواهد شد. جدّم رسول خدا (ص) مرا به این امور خبر داد. به ناچار، آن حضرت و یاران و اصحابش در روز پنج شنبه دوم محرم الحرام سال 61 قمری در آن سرزمین فرود آمدند و حرّ بن یزید نیز با سپاهیانش در مقابل آن حضرت، خیمه زدند. به گوشم می رسد هر لحظه آوای خدا اینجا مران ای ساربان محمل که باشد کربلا اینجا دلا حجاج بیت الله خون، احرام بر بندید که کامل می شود با زخم تن حج شما اینجا شما حجاج بیت الله خون هستید و می بینم که جای موی سر، سرتان گردد جدا اینجا نه تنها حج ما قربانی پیر و جوان دارد شود قربانی شش ماهه تقدیم خدا اینجا ز شمشیر هزاران قاتل خونخوار می بینم هزاران بار گردد اکبرم جانش فدا اینجا به موج خون میان قتله گه با پیکر بی سر زنم از حنجر ببریده خواهر را صدا اینجا به پاس اجر سقایی و قانون علمداری شود با تیر و خنجر حق عباسم ادا پیدا کند این امت گم کرده ره تا راه خود اینجا درخشد راس هفتاد و دو مصباح الهدی اینجا ندای ارجعی را در یم خون می دهم پاسخ که می آید به گوشم از خدا دائم ندا اینجا 1٫ الامام الحسین و اصحابه، ص194؛ البدء والتاریخ، ج6، ص10٫ 2٫ اللهوف، ص35٫ 3٫ مقتل الحسین مقرّم، ص 184٫ 4٫ بحارالانوار، ج44، ص381٫ گردآوری وتدوین:مجید کریمی ...
معاون گردشگری در جمع بخشداران و دهیاران میبد: مصصم به توسعه گردشگری در میبد هستیم.
جلسه ای با موضوع اقامتگاه های بومگردی با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در فرمانداری شهرستان میبد تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، این جلسه با موضوع اقامتگاه های بومگردی و با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد، بخشدار مرکزی میبد و جمعی از دهیاران و شورای روستاهای شهرستان میبد برگزار گردید. در ابتدای این نشست که در محل فرمانداری شهرستان میبد برگزار گردید معاون گردشگری کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان، توجه ویژه به موضوع گردشگری را خواستار شد و اشاره نمود کشور ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری جزء ده کشور اول جهان بوده که به همین سبب فضای فعالیت در حوزه گردشگری بسیار گسترده و مناسب می باشد. سید مصطفی فاطمی عنوان نمود: امروزه گردشگری مورد تأکید مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسئولین استان است و همه باید در توسعه آن همت کنند. وی افزود: دفاع از برنامه های حوزه گردشگری در جلسات گوناگون از الزامات می باشد و نظر به پتانسیل های موجود در حوزه گردشگری می بایست اقدامات موثری به منظور احیاء و رونق صنعت گردشگری کشور صورت پذیرد وی ادامه داد: شهرستان میبد که جزء چهارده شهر نمونه گردشگری در کشور انتخاب گردیده و ما مصصم به توسعه گردشگری در این شهر هستیم و اجازه نمی دهیم هیچ کس در روندی که آغاز شده خللی ایجاد کند. فاطمی خاطر نشان کرد: به منظور موفقیت در حوزه گردشگری و رسیدن به اهداف کلان این صنعت می بایست بر اصل هویت تکیه نمود و حتی در سایه این اصل به فعالیت های گردشگری پرداخت و به عبارتی هویت و فرهنگ اصیل ایرانی را به گردشگران که بنوعی سفیران هر کشور هستند معرفی نمود و هدف اصلی احداث اقامتگاه های بومگردی نیز تحقق همین موضوع می باشد. این مقام مسئول در ادامه این نشست به ایراد توضیحاتی در خصوص ضوابط قانونی و آیین نامه احداث اقامتگاه های بومگردی در سطح استان پرداخت و فضای فعلی را برای فعالیت در این زمینه مناسب خواند. در پایان این نشست نیز سوالاتی در خصوص چگونگی ساختار محل اقامت، نوع سازه، امکانات رفاهی و ... از سوی حاضرین مطرح گردید که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. ...
بازخوانی هشت عقب نشینی غرب پس از هشت هشدار رهبر انقلاب
در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی ها و دشمنی های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده ایم که برخی از این دشمنی ها و کارشکنی ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است، به طوری که پس از صراحت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب شاهد عقب نشینی و تغییر رویه در سیاست های غرب بوده ایم. چنانکه شواهد تاریخی نشان می دهد همین واکنش های صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث زوال رویه استعمارگرانه شده است. به عنوان مثال اخیراً، وقوع فاجعه منا و تعلل مقامات سعودی در تحویل به موقع پیکرهای جانباختگان ایرانی، مقام معظم رهبری واکنش صریح و قاطعانه ای را نشان دادند که پس از آن طرف عربی مواضعش تغییر کرد و از موضع خود عقب نشست. اما این اولین واکنش محکم مقام معظم رهبری نبود که با عقب نشینی طرف مقابل همراه شد بلکه در گذار تاریخ موارد بسیاری واکنش صریح رهبر معظم انقلاب، طرف مقابل را ناچار به عقب نشینی کرده که در نوشتار پیش رو به برخی از نمونه های آنها اشاره می شود: 1- عقب نشینی غرب در قضیه میکونوس پس از نهیب رهبر معظم انقلاب در اواخر تابستان 1371 یک عملیات تروریستی در رستوران میکونوس در مرکز شهر برلین با جوسازی رسانه های غربی به بحرانی علیه ایران بدل شد که موجبات جبهه گیری غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد. به دنبال این حادثه دادگاه برلین طی یک حکم مغرضانه و بدون استناد، ایران را مسئول مستقیم این تیراندازی خواند در حالی که هیچ سندی مبنی بر محکومیت ایران ارائه نکرد. به دنبال این جوسازی و به منظور تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، 12 کشور اروپایی سفرای خود را از ایران خارج کردند. این حرکت در اصل به منظور منزوی کردن ایران و با این تحلیل که جمهوری اسلامی دچار چالش شود صورت گرفت. در ظاهر همه چیز درحال به حاشیه راندن ایران بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک واکنش صریح، حجت را برای غربیان تمام کرده و فرمودند: در مرحله اول، سفیر آلمان را فعلاً تا مدتی نباید راه بدهند که به ایران بیاید. بقیه هم که می خواهند به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتی جویانه برگردند، مانعی ندارد. خودشان رفته اند، خودشان هم برمی گردند. دیدند که رفتنشان هیچ اهمیتی ندارد. پس از این سخنرانی مقام معظم رهبری، کشورهای غربی که متوجه شکست سیاست خود شدند تصمیم گرفتند تا به منظور کاستن از رسوایی ماجرای میکونوس سفرای خود را به تهران بازگردانند اما جمهوری اسلامی ایران به فرمان رهبر معظم انقلاب با بازگشت سفیر آلمان به تهران به همراه سفرای دیگر کشورها مخالفت کرد. گرچه پس از واکنش رهبر انقلاب، سفرای غربی خواستار بازگشت به تهران شدند اما عواقب این رسوایی هرگز از دامن غرب پاک نشد. مقام معظم رهبری در سال 1377 در همین رابطه فرمودند: همه اروپا با هم همدست شدند تا سرِ قضیه دادگاه میکونوس که بنده گفته بودم چون در این قضیه، آلمان این گونه رفتار کرده است و سفرا رفتند، اگر سفرای دیگر می خواهند بیایند، بیایند؛ ولی سفیر آلمان، باید بعداً بیاید. حق ندارد با آنها برگردد؛ این حرف را از بین ببرند، که سفیر آلمان، اگر شده با یک نفر دیگر با هم بیایند. دولت و ملت ایران ایستادند... ما مجبور به رابطه نیستیم، بلکه ما بر روی مواضع سرشار از عزت خود که ناشی از اسلام و قدرت ملی و اسلامی ملت ایران است، می ایستیم، تا همه کسانی که بیگانه از ما هستند، احساس کنند که در مقابل این ملت، نمی شود با قلدری حرف زد . 2- شکست سیاست غرب پس از موضع گیری رهبر معظم انقلاب درباره مسائل هسته ای یکی از مسائلی که موضع گیری های صریح رهبر معظم انقلاب تاثیر ویژه ای در آن داشته و باعث عقب نشینی کشور های غربی شده، مسئله هسته ای است. موضع گیری های رهبر معظم انقلاب در طی 13 سال مناقشه هسته ای کشورمان با کشورهای گروه غرب راهگشای تیم های مختلف مذاکره کننده ایرانی بوده و این مسئله در مذاکرات دو سال اخیر ایران با 1+5 نمود ویژه ای داشته است. چرا که در این دور از مذاکرات، موضع گیری های رهبر معظم انقلاب به عنوان خط قرمزهای راهبردی، پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده محسوب می شد. این در حالی بود که هداف اصلی غرب توقف کامل برنامه هسته ای ایران بود. این مسئله در موضع گیری متعدد کشورهای غربی بارها تکرار می شد. به عنوان مثال در اواخر پاییز 92 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در رابطه با برنامه هسته ای ایران گفت: ما متعهدیم هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران انجام دهیم . لذا غرب با راه اندازی سناریویی تلاش می کرد تا این مفهوم را به جهان القا کند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است لذا باید از هسته ای شدن ایران جلوگیری کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی در فروردین 93 با تاکید بر این که فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچ یک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست فرمودند: حرکت علمی هسته ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود. لذا پس از قاطعیت رهبر معظم انقلاب کسانی که برای مدت یک دهه صحبت از نابودی یا توقف کامل برنامه هسته ای ایران می کردند، از موضع خود عقب نشینی کرده و با موضع گیری های صریح رهبری مجبور به پذیرش حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران شدند. از این رو، نیکلاس برنز دیپلمات و از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا در زمان جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا، اعتراف کرد که غرب در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ناکام بوده است. 3- ترس غرب پس از ترسیم خطوط قرمز موشکی ایران توسط رهبر معظم انقلاب با توجه به تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات مداوم کشورمان توسط کشورهای گروه غرب، اتکا به توان موشکی از جایگاه ویژه ای در دکترین دفاعی ایران برخوردار بوده است. لذا غرب نیز همواره به اشکال مختلف در تلاش برای اعمال محدودیت در توانایی های موشکی ایران بوده است. به عنوان مثال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید ساعتی پس از پایان بی نتیجه مذاکرات وین 4 اعلام کرد موضوع موشک های بالستیک ایران باید جزو مباحث مذاکرات هسته ای برای توافق جامع باشد. وی تاکید کرد که موشک های بالستیک جزو مباحثی هستند که لازم است بخشی از توافق جامع درباره این چالش ها و اختلاف باشند. در چنین فضایی بود که مقام معظم رهبری فرمودند در رابطه با موشک های دفاعی خود حاضر به هیچگونه مذاکره ای نیستیم. با تاکید مقام معظم رهبری، این موضوع در مذاکرات هسته ای نیز بارها از سوی مقامات کشورمان به عنوان خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. شایان ذکر است کشورهای غربی درحالی به دنبال ایجاد محدودیت برنامه موشکی ایران بودند که خود به انواع موشک های میان برد و دوربرد مجهز هستند. اما غرب تلاش کرد تا با مطرح کردن موضوع موشک های ایران، پروسه مذاکرات را پیچیده کرده و آن را به بن بست بکشاند. مسئله ای که بار دیگر با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه شد. مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، توقع محدود شدن توان موشکی ایران از سوی غرب را احمقانه و ابلهانه توصیف کرده و فرمودند: آنها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است. بر این اساس با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع دسترسی ایران به موشک های بالیستیک قابل چانه زنی نبود چرا که این تسلیحات جنبه تدافعی دارد و نه تهاجمی. بدین ترتیب همین موضع به خط قرمز ایران در مذاکرات هسته ای تبدیل شد. با ترسیم این خطوط قرمز توسط رهبر معظم انقلاب، غرب به این نتیجه رسید که ورود به بحث موشک های ایران برای دستیابی به توافق نهایی زیان آور خواهد بود. در همین رابطه گرگ تیلمن، تحلیلگر پیشین کمیته اطلاعات سنا و وزارت امور خارجه آمریکا و از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی کنترل تسلیحات در واشنگتن در یادداشت خود قبل از جمع بندی نهایی مذاکرات، بررسی بحث موشک های بالستیک ایران در مذاکرات هسته ای را برای دستیابی به توافق نهایی با ایران مضر دانسته و از تیم مذاکره کننده آمریکایی خواست تا از ورود به بحث موشک های ایران خودداری کنند. 4- هشدار ولی امر مسلمین جهان به اسرائیل درمورد تهاجم نظامی به ایران و عقب نشینی اسرائیل در هفته های پایانی سال 1391، سران رژیم صهیونیستی تحت تاثیر حمایت کاخ سفید در ادامه تهمت های بی اساس درباره برنامه هسته ای نظامی ایران، بارها جمهوری اسلامی را به حمله نظامی به تاسیسات هسته ای تهدید کرده و دامنه این تهدیدها را روز به روز گسترش می دادند. به دنبال این تهدیدهای بی پایه و اساس رژیم اشغال گر قدس مبنی بر حمله نظامی به ایران، رهبر معظم انقلاب ضمن یک سخنرانی در نوروز 1392 در مشهد مقدس، اسرائیل را در حد و اندازه های دشمنی با ایران ندانسته و فرمودند: رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید. گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم می کنند؛ تهدید به حمله نظامی می کنند؛ اما به نظرم خودشان هم می دانند، و اگر نمی دانند، بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. یک روز پس از این سخنرانی، باراک اوباما متحد اصلی اسرائیل که در اردن به سر می برد در یک کنفرانس خبری در “امان” با بیان اینکه حل مسئله هسته ای ایران با کشورهای غربی از طرق غیرنظامی خواهد بود، صریحا بر عقب نشینی غرب از موضع نظامی اشاره کرد و گفت: بهترین راه در مقابل ایران، دیپلماسی است و ما به فشارها بدون در نظر گرفتن راه حل نظامی ادامه می دهیم. اوباما که در آخرین روز زمستان 91 در سفر به سرزمین های اشغالی از مهم بودن امنیت رژیم صهیونیستی برای آمریکا سخن گفته بود در مقابل قاطعیت و صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی با رد نظریه نظامی، موضع ضعف آمریکا و اسرائیل را در قبال ایران آشکار کرد. 5- عقب نشینی غرب از موضع بازرسی از مراکز نظامی پس از نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشاکش مذاکرات هسته ای طرف غربی که بی جهت به دنبال کش دادن روند مذاکرات بود در درخواستی نامعقول خواهان نظارت بر مراکز نظامی ایران شد. در همین رابطه ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه مذاکره و امضای توافق نامه را منوط به بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان و کارشناسان هسته ای ایران دانست و اذعان داشت: توافق ما بر این اصل استوار است که در صورت توافق نهایی، دسترسی هایی برای بازرسان آژانس ایجاد شود که این دسترسی ها شامل اماکن و افراد ایرانی خواهد شد. در زمینه دسترسی ها اگر به کف خواسته های خود نرسیم، توافق نامه ای را امضاء نخواهیم کرد. به دنبال این درخواست غیرمنطقی غرب، رهبر معظم انقلاب اسلامی بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان ایرانی را اوج توطئه غرب دانسته و فرمودند: حالا در همین مذاکرات باز حرف های تازه ای می زنند. [مثلا] بازرسی ها، گفتیم که اجازه نمی دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. می گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمی دهیم به حریم دانشمندان هسته ای ما و دانشمندان در هر رشته حسّاس و مهمّی، اندک اهانتی بشود... در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمی دهد، هیچ دولتی اجازه نمی دهد؛ دانشمندانشان را مخفی می کنند، نمی گذارند اسمهایشان را هم کسی بفهمد. دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند . درباره چه؟ درباره یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور. این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد؛ این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه می شود، بدانند. مدتی پس از این تاکید قاطع مقام معظم رهبری در مورد عدم صدور اجازه به نظارت بر مراکز نظامی ایران از سوی غرب، چنانچه پایگاه صهیونیستی دبکا گزارش داد، واشنگتن در یک عقب نشینی آشکار پذیرفت که بازرسی از تاسیسات ایران پس از تصویب یک هیات ایرانی – آمریکایی میسر خواهد بود . بنا به گزارش این پایگاه، آمریکا با عقب نشینی از مفهوم هر وقت و مکان موافقت کرد در صورتی که بازرسان بین المللی خواستار بازدید از یک مرکز هسته ای ایرانی باشند، باید این مسئله را به اطلاع کمیته مشترک ایرانی آمریکایی برسانند و این کمیته نیز آن را مورد بررسی قرار دهد، مسئله ای که عملا به معنای شکل گیری پروسه ای چند ماهه برای انجام آن است زیرا انجام بازدید منوط به رای و نظر کمیته است که صلاحیت رد این درخواست را هم دارد. بدین ترتیب چنانچه مشاهده شد طرف غربی زمانی که با این واکنش مقام معظم رهبری مواجه شد از موضع خود عقب نشینی کرده و با عدول از درخواست خود در پای میز مذاکره با مقامات کشورمان حاضر شد. 6- عقب نشینی غرب در پی موضع مقتدر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سوریه از ابتدای سال 2011 آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم همواره و به طور جدی تهدید به حضور نظامی در خاک سوریه می کرد تا اینکه در تابستان همین سال اوباما با قاطعیت اعلام کرد زمان آن رسیده است که اسد برکنار شود . رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرودین 1392 در پیامی که توسط وزیر خارجه وقت، آقای صالحی به رئیس جمهور سوریه فرستاده بودند تاکید کردند که ایران با قدرت از بشار اسد و سوریه حمایت می کند . این پیام همبستگی و پشتیبانی فراگیر و نامحدود سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران را از سوریه، رهبری و ملت آن در برابر تکفیری ها، تروریست ها، اسرائیل، آمریکا و تمام کسانی که قصد تعدی به این کشور را دارند تاکید می کرد. رهبر معظم انقلاب همچنین با تشبیه منطقه به انبار باروت، هرگونه دخالت آمریکا را به زیان این کشور دانستند. به دنبال اعلام حمایت ایران از سوریه، در میان سیاستمداران آمریکایی نیز بر سر حمله نظامی به سوریه دو دستگی به وجود آمد. در نهایت غربی ها از سرنگونی اسد چشم پوشیده و به دوره انتقالی سوریه با مشارکت بشار اسد تن دادند و تاکید کردند که اوضاع سوریه باید توسط مردم آن کشور مشخص شود. در همین رابطه پس از قاطعیت و صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت های مستمر ایران از سوریه، فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان از آمادگی کشورش برای پذیرش ماندن بشار اسد در راس قدرت خبر داد و گفت: انگلستان حاضر است ماندن بشار اسد در قدرت در دوره کوتاه دولت انتقالی را تحت نظارت بین المللی بپذیرد. پس از این اعلام حمایت مکرر ایران از سوریه، جان کری وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی که گویای چرخش آشکار در مواضع آمریکا نسبت به سوریه است، آمادگی کشورش را برای مذاکره با بشار اسد اعلام کرده و بر ضرورت آغاز مذاکرات برای حل بحران سوریه تأکید کرد . بدین ترتیب آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود، سرگئی شویکو، نابودی داعش را به عنوان هدف اصلی حضور آمریکا در سوریه عنوان و تصریح کرد که اسلحه ها تنها گروه تروریستی داعش را نشانه گرفته است و از جنگ با دولت سوریه اجتناب دارد. 7- عقب نشینی فوری آمریکا از تهدید نظامی پس از نهیب رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت 1394، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور در یک اظهار نظر به مطرح بودن همه گزینه ها برای مقابله با ایران اشاره کردند. آمریکا قصد داشت تا با مطرح کردن گزینه های نظامی، با حربه تهدید، ایران را به موضع ضعف بکشاند اما مقام معظم رهبری ضمن یک سخنرانی در پاسخ به سخنان تهدیدآمیز آمریکا فرمودند: دشمن تهدید می کند، همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛ حالا کار به آن افرادی که مسئولیّت های خیلی مهم و حسّاسی ندارند، نداریم. من نمی فهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ مذاکره کنیم زیر شبح تهدید! مثل اینکه یک شمشیری بالای سر [ما باشد]. ملّت ایران این جوری نیست؛ ملّت ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی تابد. چرا تهدید می کنند؟ چرا غلط زیادی می کنند؟ می گوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط می کنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا آن وقت هم تهدید می کردند گفتم دوران بزن و در رو تمام شده، این جور نیست که شما بگویید می زنیم و درمی رویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال می کنیم. این جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد . ساعاتی پس از سخنان قاطع مقام معظم رهبری، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به میان خبرنگاران آمد و تهدیدات نظامی مقامات آمریکایی را پس گرفت. وی همچنین افزود من منعکس کننده دیدگاه رئیس جمهور آمریکا هستم و بهترین راه برای ما این است که مشغول دیپلماسی با ایران شویم. 8- عقب نشینی عربستان پس از نهیب مقام معظم رهبری مراسم حج امسال که ابتدا با سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و شهادت 107 تن از مسلمانان آغاز شد، در روز عید قربان به یک فاجعه دیگر انجامید به گونه ای که در صحرای منا بر اثر سوءمدیریت حکام آل سعود بیش از پنج هزار نفر از مسلمانان که 465 تن از آنان ایرانی بودند به شهادت رسیدند. به دنبال این ماجرا رسیدگی به اوضاع حجاج ایرانی در دستور کار مسئولان ایرانی قرار گرفت اما با کارشکنی و عدم همکاری مقامات عربستانی مواجه شد. درحالی که سران حکومت ریاض بنای ناسازگاری با ایران را داشته و مسئولیتی در قبال شهدا نمی پذیرفتند واکنش صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنان را به خود آورد. ایشان طی صحبت های خود در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مسئولین سعودی را مورد عتاب قرار داده و فرمودند: مسئولین کشور عربستان به وظایفشان عمل نمی کنند بلکه در مواردی نقطه مقابل وظایفشان عمل می کنند، موذیگری می کنند . اگر کشور ما و ملّت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیّت کننده و موذی عکس العمل نشان بدهد، اوضاع آن ها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن داری کردیم. در قضایای متعدّدی خویشتن داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی ها بازتر است، توانایی های ما، امکانات ما از خیلی ها بیشتر است؛ می دانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه ای حریف نمی شوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امّت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما می توانیم عکس العمل نشان بدهیم. اگر بنا شد عکس العمل نشان بدهیم، عکس العمل های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود . ... امروز ده ها هزار نفر از عزیزان ما هنوز در مکّه و مدینه، در مناسک حجّند؛ اندک بی احترامیِ به این ها، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ عمل نکردن به وظایفشان نسبت به ابدان مطهّر جانباختگان عزیز ما در حج، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ مراقب باشند به وظایفشان عمل کنند . ... اگر کسی بخواهد به حقّ ملّت ایران و جمهوری اسلامی ایران دست درازی کند، می دانیم با او چه جوری رفتار کنیم؛ محکم برخورد می کنیم . بلافاصله پس از نهیب مقام معظم رهبری، مقامات رژیم سعودی که هیچگونه مسئولیتی را در قبال فاجعه منا نمی پذیرفتند در یک عقب نشینی آشکار، با وزیر بهداشت ایران دیدار کردند. در این دیدار خالد فالح به عنوان نماینده آل سعود تصریح کرد که مراقبت از مجروحان و شناسایی هویت قربانیان در دستور کار ریاض قرار خواهد گرفت. مسئولان سعودی همچنین پیام تسلیت ملک سلمان را به آیت الله العظمی خامنه ای تقدیم کرده و تصریح کردند که ریاض آمادگی هرگونه همکاری به منظور تحویل پیکر جانباختگان ایران را دارد. منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی ...
روز سوم"روز سوم محرم بنام روز حضرت رقیه (س) نامگذاری شده است.بهمین مناسبت مطالبی کوتاه در خصوص این ...
کلمه رقیه، در اصل از ارتقاء به معنی صعود به طرف بالا و ترقی است .این نام قبل از اسلام نیز وجود داشته، مثلا نام یکی از دختران هاشم( جد دوم پیامبر اکرم (ص)) رقیه(ع) بوده است، که عمه پدر رسول خدا (ص) رقیه می شود. نخستین کسی که در اسلام، این نام را داشت، یکی از دختران رسول خدا(ص) از حضرت خدیجه(ع) است. پس از آن، یکی از دختران امیر المومنین علی(ع) نیز رقیه(ع) نام داشت، که به همسری حضرت مسلم بن عقیل (ع) درآمد . در میان دختران امامان دیگر نیز چند نفر این نام را داشتند، از جمله یکی از دختران امام حسن مجتبی(ع) و دو نفر از دختران امام موسی کاظم(ع) که به رقیه و رقیه صغری خوانده می شوند . اکثر محدثان دو دختر به نامهای سکینه و فاطمه برای امام حسین(ع) ذکر کرده اند؛ اما علامه ابن شهر آشوب، و محمد بن جریر طبری شیعی، سه دختر به نامهای سکینه، فاطمه و زینب (ع) را برای آن حضرت بر شمرده اند.در میان محدثان قدیم، تنها علی بن عیسی اربلی- صاحب کتاب کشف الغمه ( که این کتاب را درسال 687 ه.ق تالیف کرده است )- به نقل از کمال الدین گفته است که امام حسین(ع) شش پسر و چهار دختر داشت؛ ولی او نیز هنگام شمارش دخترها، سه نفر به نامهای زینب، سکینه وفاطمه را نام می برد و از چهارمی ذکری به میان نمی آورد .احتمال دارد که چهارمین دختر، همین رقیه(ع)بوده باشد . علامه حائری در کتاب معالی السبطین می نویسد: بعضی مانند محمد بن طلحه شافعی و دیگران از علمای اهل تسنن و شیعه می نویسد: امام حسین(ع) دارای ده فرزند، شش پسر ، و چهار دختر بوده است. سپس می نویسد: دختران او عبارتنداز : سکینه، فاطمه، صغری، فاطمه کبری، و رقیه علیهن السلام . سوالی که در ذهن بسیاری مطرح میشود این است که آیا نبودن نام حضرت رقیه (ع) در میان فرزندان امام حسین (ع) در کتابها و متون قدیم- مانند : ارشاد مفید، اعلام الوری، کشف الغمه و دلائل الامامه طبری – بر نبودن چنین دختری برای امام حسین(ع) دلالت ندارد؟ در پاسخ میتوان چنین گفت که اولاً: درآن عصر، به دلیل اندک بودن امکانات نگارش از یک سو، تعدد فرزندان امامان (ع) از سوی دیگر، وسانسور و اختناق حکومت بنی امیه که سیره نویسان را در کنترل خود داشتند ازسوی سوم، و بالاخره عدم اهتمام به ضبط و ثبت همه امور و جزئیات تاریخ زندگی امامان (ع) موجب شده که بسیاری از ماجراهای زندگی آنان در پشت پرده خفا باقی بماند؛ بنابراین ذکر نکردن آنها دلیل بر نبود آنها نخواهد شد. ثانیاً: گاهی بر اثر همنام بودن، وجود نام رقیه(ع) در یک خاندان موجب اشتباه در تاریخ شده و همین مطلب، امر را بر تاریخ نویسان اندک آن عصر، با امکانات محدودی که داشتند، مشکل می نموده است. همچنین گاهی بعضی از دختران دو نام داشتند؛ مثلا طبق قرائنی که خاطر نشان می شود به احتمال قوی همین حضرت رقیه (ع) را فاطمه صغیره می خواندند، و شاید همین موضوع، باعث غفلت از نام اصلی او شده باشد . بعضی از علمای بزرگ ، از حضرت رقیه (ع) به عنوان دختر امام حسین (ع) یا دکرده اند و شهادت جانسوز او را در خرابه شام شرح داده اند . پس باید نتیجه گرفت که باید کتابها و دلایلی در دسترسی آنها بوده باشد که بر اساس آن، از حضرت رقیه(ع) سخن به میان آورده اند؛ کتابهایی که در دسترس دیگران نبوده است، و در دسترس ما نیز نیست . بنابراین ذکر نشدن نام حضرت رقیه(ع) در کتب حدیث قدیم هرگز دلیل نبودن چنین دختری برای امام حسین (ع) نخواهد بود، چنانکه عدم ثبت بسیاری از جزئیات ماجرای عاشورا و حوادث کربلا و پس از کربلا در مورد اسیران، در کتابهای مربوطه، دلیل آن نمی شود که بیش از آنچه درباره کربلا و حوادث اسارت آن نوشته شده وجود نداشته است. هر چند فلسفه قیام عاشورا و هدف حضرت امام حسین(ع) را نباید با اینگونه شبهاتی تحت تاثیر قرار داد.چرا که صحت وسقم وجود برخی از افرادی که در حادثه عاشورا مورد اختلاف نظر است، کوچکترین تاثیری بر اصل محتوای قیام امام حسین(ع) نخواهد داشت.وشاید برخی از معاندان و مغرضان برای ایجاد تفرقه و کمرنگ کردن اهداف قیام عاشورا،به چنین مسایلی دامن زده اند. وقایع مهمی که در روز سوم محرم سال 60 هجری روی داده است –اعزام لشکر عمر بن سعد به سوی کربلا، – خریداری اراضی کربلا توسط امام حسین علیه السلام ، –نامه عمر بن سعد، –نامه عبیدالله بن زیاد به عمر بن سعد، – عبیدالله در نخیله. **اعزام لشکر عمر بن سعد به سوی کربلا عمر بن سعد یک روز بعد از ورود امام حسین علیه السلام به کربلا یعنی روز سوم محرم با چهارهزار سپاهی از اهل کوفه وارد کربلا شد. بعضی از تاریخ نویسان نوشته اند که بنوزهره که قبیله عمر بن سعد بودند نزد او آمدند و گفتند تو را به خدا سوگند میدهیم از این کار درگذر و تو داوطلب جنگ با حسین مشو زیرا این باعث دشمنی میان ما و بنی هاشم میگردد عمر بن سعد نزد عبیدالله بن زیاد رفت و استعفا کرد، ولی عبیدالله استعفای او را نپذیرفت و او تسلیم شد. **خریداری اراضی کربلا توسط امام حسین علیه السلام: از وقایعی که در روز سوم ذکر شده است این است که امام علیه السلام قسمتی از زمین کربلا را که قبرش در آن واقع شده است، از اهل نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریداری کرد و با آنها شرط کرد که مردم را برای زیارت قبرش راهنمایی نموده و زوار او را تا سه روز مهمانی نمایند. هنگامی که عمر بن سعد به کربلا وارد شد، عزرة بن قیس احمسی را نزد امام حسین علیه السلام فرستاد تا از امام سؤال کند برای چه به این مکان آمده است و چه قصدی دارد؟ چون عزره از جمله کسانی بود که به امام نامه نوشته و او را به کوفه دعوت کرده بود از رفتن به نزد آن حضرت شرم کرد. پس عمر بن سعد از اشراف کوفه که به امام نامه نوشته و او را دعوت به کوفه کرده بودند خواست که این کار را انجام دهند. تمامی آنها از رفتن به خدمت امام حسین علیه السلام خودداری کردند. ولی شخصی به نام کثیر بن عبدالله شعبی که مرد گستاخی بود برخاست و گفت: من به نزد حسین رفته و اگر بخواهی او را میکشم . عمر بن سعد گفت: چنین تصمیمی را فعلا ندارم، ولی به نزد او برو و از او سؤال کن به چه منظوری به اینجا آمده است؟ کثیر بن عبداله به طرف امام حسین علیه السلام رفت، ابوثمامه صائدی که از یاران امام حسین علیه السلام بود چون کثیر بن عبدالله را مشاهده کرد به امام عرض کرد: این شخص که میآید بدترین مردم روی زمین است، پس ابوثمامه راه را بر کثیر بن عبدالله گرفت و گفت: شمشیر خود را بگذار و نزد حسین برو! کثیر گفت: به خدا سوگند که چنین نکنم! من رسول هستم، اگر بگذارید، پیام خود را میرسانم در غیر این صورت برمیگردم. ابوثمامه گفت: من دستم را روی شمشیرت میگذارم تو پیامت را ابلاغ کن. کثیر بن عبدالله گفت: به خدا سوگند هرگز نمیگذارم چنین کاری کنی. ابوثمامه گفت: پیامت را به من بازگو تا من آن را به امام برسانم، زیرا تو مرد زشت کاری هستی و من نمیگذارم به نزد امام بروی. پس ازاین مشاجره و نزاع کثیر بن عبدالله بدون ملاقات بازگشت و جریان را به عمر بن سعد اطلاع داد. عمر بن سعد شخصی به نام قرة بن قیس حنظلی را به نزد خود فرا خواند و گفت: ای قره حسین را ملاقات کن و از علت آمدنش به این سزمین جویا شو. قرة بن قیس به طرف امام حرکت کرد، امام حسین علیه السلام به اصحاب خود فرمود: آیا این مرد را میشناسید؟ حبیب بن مظاهر عرض کرد: آری! این مرد، تمیمی است و من او را به حسن رأی میشناختم و گمان نمکردم او را در این صحنه و موقعیت مشاهده نمایم. آنگاه قرة بن قیس آمد و بر امام سلام کرد و رسالت خود را ابلاغ کرد، امام حسین علیه السلام فرمود مردم شهر شما به من نامه نوشتند و مرا دعوت کرده اند و اگر از آمدن من ناخشنودید باز خواهم گشت، قرة چون خواست برگردد حبیب بن مظاهر به او گفت: ای قرة وای بر تو چرا به سوی ستمکاران باز میگردی؟ این مرد را یاری کن که بوسیله پدرانش به راه راست هدایت یافتی. قرة گفت: من پاسخ این رسالت را به عمر بن سعد برسانم، سپس در این امر اندیشه خواهم کرد. پس به نزد عمر بن سعد بازگشت و او را از جریان باخبر ساخت. **نامه عمر بن سعد به عبیدالله بن زیاد: حسان فائد میگوید: من نزد عبیدالله بن زیاد بودم که نامه عمر بن سعد را آوردند و در آن نامه چنین آمده بود: چون من با سپاهیانم در برابر حسین و یارانش پیاده شدم قاصد ی نزد او فرستادم و از علت آمدنش جویا شدم، او در جواب گفت: اهالی این شهر برای من نامه نوشته و نمایندگان خود را نزد من فرستاده و از من دعوت کرده اند، اگر آمدنم را خوش نمیدارید باز خواهم گشت. عبیدالله چون نامه عمر بن سعد را خواند گفت: اکنون که در چنگ ما گرفتار شده امید نجات دارد ولی حالا وقت فرار نیست. **نامه عبیدالله بن زیاد به عمر بن سعد: عبیدالله به عمر بن سعد نوشت: نامه تو رسید و از مضمون آن اطلاع یافتم از حسین بن علی بخواه تا او و تمام یارانش با یزید بیعت کنند اگر چنین کرد ما نظر خود را خواهیم نوشت. چون نامه به دست عمر بن سعد رسید گفت: میپندارم که عبیدالله بن زیاد خواهان عافیت و صلح نیست. عمر بن سعد نامه عبیدالله بن زیاد را به اطلاع امام نرسانید زیرا میدانست که آن حضرت با یزید هرگز بیعت نخواهد کرد. عبیدالله بن زیاد پس از اعزام عمر بن سعد به کربلا اندیشه سپاه انبوهی را در ذهن میپرورانید. **عبیدالله بن زیاد در نخیله: عبیدالله شخصا از کوفه به طرف نخیله حرکت کرد و کسی را نزد حصین به تمیم که با قادسیه رفته بود فرستاد و او به همراه چهارهزار نفر که با او بودند به نخیله آمده سپس کثیر بن شهاب حارثی و محمد بن اشعث و قعقاع بن سوید و اسماء بن خارجه را طلب کرد و گفت: در شهر گردش کنید و مردم را از اطاعت و فرمانبرداری از یزید و من فرمان دهید و آنان را از نافرمای و برپا کردن فتنه برحذر دارید و آنان را به لشکرگاه فرا خوانید. پس آن چهار نفر طبق دستور عمل کردند و سه نفر از آنها به نخیله نزد عبیدالله بن زیاد بازگشتند و کثیر بن شهاب در کوفه ماند و در میان کوچه ها و گذرگاه ها میگذشت و مردم را به پیوستن به شکر عبیدالله بن زیاد تشویق میکرد و آنان را از یاری امام حسین علیه السلام بر حذر میداشت. عبیدالله گروهی سواره را بین خود و عمر بن سعد قرار داد که هنگام نیاز از وجود آنها استفاده شود و در هنگامی که او در لشکرگاه نخیله بود شخصی به نام عمار بن ابی سلامه تصمیم گرفت که او را ترور کند، ولی موفق نشد به طرف کربلا حرکت کرد و به امام ملحق گردید و شهید شد. منابع وماخذ: -ارشاد، شیخ مفید، ج2- - مستدرک الوسایل، ج14، -مجمع البحرین، ج5 -تاریخ طبری، ج5 - بحار الانوار ج15 - سرگذشت جانسوز حضرت رقیه(ع) گردآوری وتنظیم: مجید کریمی ...
از سپتامبر 2001 تا سپتامبر 2015
شیوه های نوین عمدتا بجای مواجهه مستقیم در میدانهای جنگ ، روشهای نرم و نامحسوس با تاثیر گذاری بر افکار و ذهنها بکار گرفته می شود و عملکردها برمبنای تصمیماتی استوار است که نتیجه مطالعات و ماحصل اتاقهای فکریست که چه بسا ملتها و جوامع هدف هیچ توجه ملموسی بر آن نداشته باشند . همانگونه که اشاره شد تجربه جنگهای پرهزینه و ویرانگر قرن بیستم قدرتهای جهانی را برآن داشت تا در شیوه های خود برای رسیدن به
جنایت و فاجعه ای با این وسعت و درخواست مجازات مسببان(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد مادران و پدرانی چشم انتظار و نگران نور چشمان خویش بودند. فرزندانی در اضطراب و ناراحتی که آیا هنگام رمی جمرات مادران و پدرانشان در حادثه شدیداً تاسف بار منا در چه وضعیتی به سر می برند. عروس و دامادهایی که مدتها خود و خانواده هایشان احساس خوشحالی می کردند که به مکه مشرف می شوند اعمال حج را به جا می آورند ماه عسل را در جوار کعبه معظمه و مدینه منوره می گذرانند و زندگی شیرین و با دوامی را بعد از بازگشت به شهر و دیارشان سپری می کنند اما در روز عید قربان تمام اقوام و بستگان آنها با دیدن صحنه هایی شدیداً ترسناک و دلهره آور که اندام هر انسانی را از هر قوم و دین و آئین به لرزه در می آورد نگران بودند که عروس و دامادشان به چه سرنوشتی دچار شده اند؟ مردم کشورهای مختلف همه گوش به زنگ و در پی کسب خبر از راه های گوناگون بودند که بر آشنایان و دوستان و همسایگان و فامیل آنها چه گذشته است؟ مردم از روحانی محله، خدمه کاروان، مجری صدا و سیما، گوینده رادیو، مغازه دار کوچه و خیابان، کارگر کارخانه، سر دسته هیات و سینه زن محل، مدیر اداره و سازمان محل کار، خطیب ساکن در کوچه، استاد، معلم و مدرس دانشگاه، حافظ و قاری ممتاز قرآن، رفیق صمیمی و همکار ، دانشجوی همکلاسی و دوست همراه و همگام دانشگاهی و... سراغ می گرفتند، با تلفن و یا حضوری و یا با پیغام دادن، از این و آن می پرسیدند آیا خبری دارید، چه بر سر آنها آمده است؟ چه سخت است بر مسلمانان این مرزوبوم که هنوز داغ بیش از یک هزار شهید و مجروح سال 1366 مکه را در سینه ها دارند و بتوانند بنا بر اعلام خبرگزاری ها تا این تاریخ، شهادت یا مفقود شدن حدود 480 نفر از هموطنان خود را تحمل کنند که بار سفر برای زیارت حرمین شریفین بسته بودند و با هزار امید به آینده می خواستند با حج مقبول و درخواست رحمت از پروردگار متعال از آن مکان مقدس به دیار خود باز گردند و به زندگی خویش ادامه دهند؟ پروردگارا این چه فاجعه ای است که در اثر ناتوانی و سوء مدیریت اداره کنندگان سرزمین وحی به وقوع پیوسته است مگر نباید پاسخگو باشند؟ چرا به پرسش ها و ابهامات جواب نمی دهند؟ اگر اخبار بعضی از خبرگزاری ها درست باشد که راه را به خاطر عبور محمد پسر ملک سلمان و جانشین ولیعهد عربستان بسته باشند یا زائران کشورهای آفریقایی را مسئول فاجعه دردناک و کشته شدن بیش از دو هزار حاجی در منا بدانند یا اختلافات داخلی شاهزادگان باعث بی توجهی مدیریت آن شهر و سرزمین مقدس شده است که در نهایت منجر به جنایت بزرگ در روز عید قربان گردیده یا خستگی حجاج و گرمی هوا و هر موضوع دیگری را بخواهند دلیل این فاجعه بدانند، بر بی کفایتی و ناتوانی اداره کنندگان مراسم در آن سرزمین سرپوش نمی گذارد چه دردآور است که بعد از این پیش آمد بسیار تاسف بار و ناگوار که قلب مسلمانان در سراسر جهان را جریحه دار نموده است افرادی مسئولیت فاجعه ای با این وسعت را به گردن دیگر زائران بیندازند. یا وزیر بهداشت عربستان ازدحام جمعیت و پای بند نبودن حجاج به دستورات داده شده را باعث بروز این فاجعه یا دیگری این جنایت را منتسب به قضا و قدر بداند؟ ناگوارتر این که بعضی از خبرگزاری های عربی و غربی که با دلارهای بادآورده نفتی و درآمدهای حاصل از محل سفر زائران به مکه و مدینه تغذیه می شوند، مرتب در پی برنامه ریزی و مصاحبه با این و آن و تبرئه حاکمان عربستان می باشند. آیت ا... لطف ا... صافی گلپایگانی اظهار می دارد: بی شک وقوع چنین حوادث دردناکی، تکلیف را برای امّت اسلامی زیادتر نموده که باید با تدبیر و مدیریت صحیح و هماهنگی کامل از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری نموده و راه را برای انجام مناسک حج در خانه امن الهی که قبله مسلمانان و کعبه آمال چند میلیارد مسلمان می باشد فراهم نمایند. 1 آیت ا... عبدا... جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت حادثه منا ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان این رخداد تلخ را نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان عربستانی می داند و می نویسد: سانحه سنگین و رنج بار سرزمین وحی را به محضر حضرت بقیه ا... ارواحنا فداه، تسلیت عرض نموده و غفران الهی را برای ضیوف الرحمانی که رحلت نموده اند مسالت می نماییم. آنچه بر اندوهباری این رخداد تلخ و سوگ اسفبار می افزاید، بی تدبیری و سوء مدیریت مسوولان سرزمین وحی است؛ اینان که نان قداست آن بلد امین را به بهای نا امنی می خورند، نه پاسخی درپیشگاه صاحب آن سرزمین یعنی خدای سبحان دارند و نه جوابی در برابر مسلمانان جهان بویژه خانواده های معزز جانباختگان. اگر سازمان های حقوق بشر تحت اسارت استکبار جهانی نبودند فریاد حق طلبانه آن نهاد، هم اکنون به گوش می رسید و اگر جوامع بین الملل از نفوذ استثمار آزاد بودند، هم اکنون مسئولان بی تدبیر عربستان را به محاکمه فرا می خواندند؛ تنها چاره صیانت از حقوق مردم، بیداری خود آنهاست. 2 دادستان کل کشور ضمن محکومیت حادثه منا تصریح می کند: این مساله به عنوان یک بی کفایتی یا بی تدبیری نباید مطرح باشد، بلکه به عنوان یک جنایت علیه زائران و مهمانانی است که حکومت سعودی موظف بود جان و سلامت آن ها را تضمین کند. وی گفت: مهمانان در هر کشوری طبق میثاق های بین المللی باید در بلد امن باشند، مکه و مدینه ارتباط به یک جریان خاصی ندارد و متعلق به همه مسلمانان عالم است، خصوصا در مناسک حج این مساله بیشتر خود را نشان می دهد. در ایام زیارتی امام رضا (ع) و یا ایام عید طبق آمار رسیده بیش از 10 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند و هیچ حادثه ای اتفاق نمی افتد. دادستان کل کشور عنوان کرد: بستن راه بر مردم به دلیل عبور یکی از مقامات سعودی (وزیر دفاع) کاملا قابل بررسی است. به عنوان دادستانی از دولت و دادستان عربستان می خواهیم فقط مامورین دم دستی را مورد محاکمه قرار ندهند، بلکه جرمی را که دولتمردان عربستان در این خصوص مرتکب شده اند را مورد رسیدگی و محاکمه قرار دهند. وی تصریح کرد: به عنوان دادستانی از دادگاه های بین المللی خواهیم خواست که این جنایت آل سعود مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر دولت عربستان به این قضیه رسیدگی نکند، کارآمدی و مدیریت آل سعود را زیر سئوال برده است. رئیسی همچنین گفت: برای همه مسلمانان روشن شده که دولت عربستان حادثه مسجدالحرام و سقوط جرثقیل را که منجر به شهادت صدها نفر شده، توجیه کرد، اما حادثه دوم قطعا عمدی بوده است. بستن راه در هجوم جمعیت به خاطر عبور شاهزاده از احتمال وقوع یک حادثه خبر می داده است و حادثه منا کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری بوده است. دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: باید این مساله را با دادستان های کشورهای اسلامی رایزنی کنیم و با یک نگاه مشترک به لحاظ حقوق بین المللی این قضیه کاملا قابل رسیدگی است... 3 آرزوی مردم مومن و صبور این است که فقیهان، دانشمندان، خطبا، صاحبان تریبون های رسمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی از هر دسته و انجمن و حزب، مقامات قضایی، مسئولان وزارت امور خارجه و کلیه دولتمردان عمق فاجعه قربانگاه سال 1394 مکه را نه تنها زنده نگهدارند بلکه با تدبیر در مجامع مختلف و در اجلاس های جهانی که با حضور اندیشمندان اسلامی برگزار می گردد درخواست نمایند چاره ا ی بیندیشند که مسئولان این فاجعه و جنایت از هر قوم و قبیله و خاندان و دسته و گروهی هستند به مردم جهان شناسانده و قانونی و شرعی محاکمه و مجازات شوند. تنها تبریک گفتن در مرگ یک حاکم و پادشاه و شعار مرگ بر آل سعود و نظایر آن چاره ساز نیست، نباید کم کم مساله ای با این ابعاد وسیع و فاجعه آمیز فراموش گردد مگر آن که مسئولیت را به عهده بگیرند و عذرخواهی کنند و مدیران ذی ربط با شرکت در جوامع اسلامی و بین المللی در این زمینه پیگیری های لازم را بنمایند. همگان در نظر مجسم نمایند زنانی که در فرودگاه جسد همسرانشان را تحویل می گیرند، حالت پدران و مادرانی که پای هواپیما فرزندان کفن کرده خود را در آغوش می کشند، وضعیت روحی افراد که در این فاجعه اقوام، بستگان، همسایگان و دوستان خود را از دست داده و مردم محله و شهری که با چاپ اطلاعیه و نصب پارچه و بنر و اظهار تسلیت به یاران و آشنایان به استقبال کشته شدگان هم شهری خود آمده اند که غریبانه در روز عید قربان به علت ناتوانی و سهل انگاری عده ای که بر سرزمین مقدس مکه و مدینه مسلط بودند، جان به جان آفرین تسلیم کرده اند. چهره های مجروحان و زخمی هایی که در جاده های منا بی یار و یاور ساعت ها افتاده بودند و ماموران حاضر در آن منطقه به امدادگران اجازه نمی دادند حتی آب به آنها بدهند تا حداقل تشنگی آنها رفع گردد. خبرنگاری گزارش می دهد پیکر یکی از ایرانیانی که از ساعت 10 صبح میان کشته شدگان افتاده بود ساعت 4 بعدازظهر بر اثر پاشیدن آب توسط آب پاش که به صورت او پاشیده شده بود به هوش آمد و توانست خود را از میان جنازه ها بیرون بکشد و به مقر ایرانی ها برساند.!! 4 تلاش دکتر حسن روحانی و دولت یازدهم و دیگر روسای قوا و مسئولان نهادها و سازمان ها برای روشن شدن ابعاد این جنایت و فاجعه عظیم تا حدی می تواند مرهمی بر آلام مردم ایران زمین باشد. شجاعت و شهامت و پایداری ایثارگران و آزادگان و جانبازان و معلولانی که در اثر بی توجهی حاکمان بر مکه و منا همراه با گروه کثیری از زائران ایرانی و دیگر کشورها در سال 1394 مظلومانه در آن سرزمین مقدس به دیار معبود شتافتند در ذهن و خاطره این امت و تاریخ مملکت باقی خواهد ماند. چون این صحنه های تلخ و رنج آور بنا نیست از ذهن و یاد و خاطره ملت مسلمان، زدوده شود. به راستی باید مسوولان در مراجع بین المللی رنج نامه ملت های مسلمان به ویژه مردم شریف ایران را با جدیت اعلام کنند نه به صورت یک موج که پس از مدتی فروکش کند و از یادها برود بلکه به صورت یک جریان پایدار و دایمی آن هم نه با شعار و تظاهر که با استناد به موارد متقن و شواهد محکم و استدلال محکمه پسند تا اداره کنندگان حرمین شریفین در محاکم قضایی جهان برای داوری خوانده شوند و مقصرین به مردم ومسلمانان جهان معرفی گردند و به سزای اعمال خود برسند. هفته نامه آیینه یزد در نهایت تاسف و تاثر این ضایعه دردناک و اندوهبار که منجر به کشته شدن بیش از چهار هزار نفر از حجاج شده است را به تمامی ملت های مسلمان به ویژه مردم شریف ایران تسلیت می گوید و از درگاه خداوند رحمان برای قربانیان منا همجواری با انبیاء و اولیای الهی را مسالت می نماید و برای بازماندگان و بستگان همه جان باختگان از پیشگاه حضرت احدیت صبر و شکیبایی تمنا دارد. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- خبرگزاری ایسنا، 4/7/94 2- روزنامه جمهوری اسلامی، 4/7/94 3- روزنامه ایران، 4/7/94 4- روزنامه جمهوری اسلامی، 4/7/ ...
لاریجانی: با تجزیه سوریه به تروریست ها جایزه داده می شود
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی پس از سخنرانی در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح در روسیه، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تجزیه سوریه، توضیح داد: فرض که سوریه را تجزیه کردند، با این عمل به تروریست ها جایزه داده می شود؛ با این کار فقط صورت مسئله پاک میشود و این یک اشتباه استراتژیک است؛ زیرا روس ها مدت کوتاهی است که در سوریه بر علیه تروریست ها فعالیت می
گزارشی از آغاز فعالیت رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان
وگو نشستند. از آنان خواستیم درباره اجرای اصل 15 و نحوه انتخاب رشته زبان و ادبیات کردی، احساس خود را بیان کنند و از ادامه تحصیل در این رشته بگویند. سمیه کریمی ، دختر بوکانی، آرزو داشت شیوه نوشتن به زبان کردی را بشناسد و بیاموزد. در شهر آنها کلاس های مقدماتی پراکنده آموزش زبان کردی برگزار می شد، اما این خارج از چارچوب دانشگاه بود و او امیدوار بود روزی رشته ای با این نام در دانشگاه های ایران راه
آشنایی با "احرارالشام" و نقش آن در بحران سوریه +عکس و اسناد
سوریه، ابوخالد سوریه به همراه گروهی از فرماندهان و رهبران اصلی القاعده بنابر دعوت سازمان جاسوسی عربستان سعودی و قطر که در طول فعالیتهای این گروه در دهه 80 و 90 از سوی آمریکا متولی هدایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آن بودند، به یک جلسه در شهر استانبول دعوت شد. ازدیگر حاضران در این جلسه "دو تن از رهبران اخوان المسلمین سوریه، معاون سازمان جاسوسی ترکیه (میت)، روسای سرویسهای جاسوسی قطر و عربستان سعودی
(تصاویر) دیدار لاریجانی و پوتین در سوچی
دکتر علی لاریجانی پنجشنبه (30 مهر) که برای شرکت در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح عازم روسیه شده بود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت و گو کرد. این تصاویر را خانه ملت منتشر کرده است:
از عاشورا بیشتر بیاموزیم
از آن ها می پرسند و گفته آنان همانند اصل آن شریعت، مقدس و مطاع تلقی می شود و تخلف از آن گناه و معصیت. با گذشت زمان، عالمان دین همانند خود آن آئین نیز رنگ تقدس یافته و هر دو به یک چشم دیده می شوند! نگرش این گونه، هم می تواند مفید و هم مخرب باشد؛ قدرت اجتماعی فراهم آمده از این نگرش، زمینه ساز هم فساد و هم صلاح است و مصداق روشن و بدون ابهام اذا فسد العالم فسد العالم و اذا صلح العالم صلح
حضور روسیه در سوریه هشداری جدی به تروریست ها
رئیس مجلس شورای اسلامی برخورد تاکتیکی قدرتهای بزرگ با تروریسم را خطای استراتژیک دهه های اخیر این قدرتهاخواند وگفت: در بحران سوریه، قدرتهای بزرگ با بزک تروریست ها به عنوان معارضه معتدل به آنها سلاح و امکانات می رسانند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (پنجشنبه 30 مهر) در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح با عنوان غلبه بر منطق منازعات در دنیای فردا به ایراد
ضرورت تلاش برای رفع برخی ابهامات
دیدار رئیس مجلس در دیدار با استاد علوم سیاسی و رئیس مرکز سیاست و حکومت در دانشگاه کارلیتون کانادا گفت: ممکن است ما در برخی مسائل با دولت کانادا اختلاف نظر داشته باشیم اما در خصوص روابط با کانادا باید گفت وگوها صورت گیرد تا برخی از ابهامات برطرف شود. به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی امروز پنجشنبه (30 مهر) که برای شرکت در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح عازم
بحران سوریه محور مذاکرات/کینه شخصی عامل تیرگی روابط ایران وکانادا
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در دوازدهمین نشست سالانه جوامع درگیر جنگ و صلح با عنوان غلبه بر منطق منازعات در دنیای فردا به ایراد سخنرانی پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای ولادیمیر پوتین ابتدا خرسندی خود را از حضور در این همایش و در جمع پژوهشگران عرصه سیاست خارجی ابراز می
دیدار دوجانبه لاریجانی و پوتین در سوچی
دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی که به روسیه سفر کرده است، در شهر سوچی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش ایسنا، دکتر مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در صفحه فیس بوک خودش با اشاره به این دیدار، آورده است: ساعتی پیش دکتر لاریجانی در نشست سه ساعته اختتامیه کنفرانس بین المللی "والدای" با عنوان "جنگ و صلح و راه حل های
اذعان غرب به نقش قیام حسینی در مهدویت
اشاره به وی از القابی مانند القائم، حجت آل محمد، صاحب الزمان و البته مهدی استفاده می شد. شیعه معتقد است مهدی می آید تا مأموریت حسین –شهید بزرگ کربلا- را تکمیل کند و بر اساس این اعتقاد رایج، او در یکی از روزهای عاشورا –دهمین روز از محرم(اولین ماه در سال قمری)- که مصادف با کشته شدن حسین بن علی است، ظهور می کند. او در مکه –مقدس ترین شهر اسلامی- پدیدار می شود، ولی حکومت خود را در کوفه –جایی
نخستین پایتخت صفویه و اهمیت برگزاری نماز اول وقت / ظهر عاشورا با نمازش شناخته می شود
خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران در گلزار شهدا برگزار شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرز و بوم، ترویج و حفظ ارزش های دین جانفشانی کردند و این امر مهم در راستای اقامه نماز، برکت و آثار آن در زندگی هر مسلمان باید توجه ویژه ای شود. این مسئول بیان کرد: شهدای برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به جنگ حق
اختصاص 3 هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری و شکوفایی
صندوق نوآوری و شکوفایی که 3 هزار میلیارد تومان است تامین شود. تاکنون 700-800 میلیارد سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت شده و قرار است، باقی مانده توسط دولت تامین شود. پیگیری قانون استقرار شرکتهای دانش بنیان در مرکز کلان شهرها محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش بنیان بیان کرد:بر اساس مصوبه سال 88 شرکت و صنایعی که آلودگی زیست محیطی دارند باید خارج از
موضوع هسته ای ایران با منطق پایان یافت
شد. دوازدهمین کنفرانس سه روزه باشگاه مباحثه والدای با عنوان جوامع بین جنگ و صلح : غلبه بر منطق منازعه در دنیای فردا که در آن شخصیت های سیاسی و دولتی وهمچنین پژوهشگران برجسته سیاست خارجی روسیه و دیگر کشورهای جهان حضور داشتند، امروز پایان یافت. باشگاه سیاسی بین المللی والدای که از سال 2004 تاسیس شده و با جذب همکاری از 62 کشور جهان نشست های خود را سالانه ومنظم برگزار می کند، به
هشدار حماس نسبت به هرگونه تلاش برای خاموش کردن انتفاضه سوم
صهیونیستی منجر به آغاز این انتفاضه و خیزش مردمی شده است. نشست کمیته چهارجانبه برای بررسی راهکار آرام کردن اوضاع فلسطین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه امروز جمعه در وین پایتخت اتریش برای بررسی اوضاع فلسطین تشکیل جلسه می دهد. کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد
ایده انتحاری نتانیاهو برای حمله به فردو تا اختلافات با اوباما
ایران را دریافت کنند. در صدر فهرست تجهیزاتی که اسرائیلی ها تقاضای دریافت آن را داشتند، V-22 Osprey قرار داشت که نشست و برخاست آن شبیه هلی کوپتر و پرواز آن شبیه هواپیما است. این پرنده به باند پرواز نیاز ندارد و بنابراین برای انجام عملیات کماندویی در پشت خطوط دشمن بسیار مناسب است. مقامات اسرائیلی همچنین خواستار این بودند که بمب های سی هزار پوندی MOP را دریافت کنند که برای حمله به
رئیس مجلس به تهران بازگشت
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پس از اتمام سفر سه روزه خود در نشست والدای روسیه صبح امروز (جمعه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. لاریجانی در حاشیه این نشست ضمن گفت وگو و رایزنی با رئیس جمهور روسیه با برخی دیگر از مقامات کشورهای مختلف نیز دیدار و گفت وگو کرد. انتهای پیام/
از کنفرانس مونیخ تا لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران/ دیپلماسی در هفته ای که گذشت
هفته ای که پشت سر گذاشتیم در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان اتفاقات و رویداد های مهمی را شاهد بودیم از کنفرانس مونیخ در روزشنبه گرفته تا اجرای برجام و گزارش آژانس انرژی هسته ای درباره فعالیت های هسته ای ایران در این هفته اتفاق افتاد. به گزارش ایسکانیوز، برگزاری اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در دفتر مطالعات سیاسی و امور بین المللی وزارت امور خارجه، نشست خبری محمد جواد ظریف و
مذاکره با هند و اسپانیا برای خرید پالایشگاه های نفت/10 هزار میلیارد تومان پول مردم در دست بابک زنجانی/ ...
تولید نفتمان از هیچ کشوری اجازه نمی گیریم. قیمت نفت تا پایان 2016 افزایش می یابد/ ظرفیت جذب 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در یک روال اقتصادی معقول پیش بینی می شود قیمت نفت تا پایان سال 2016، به رقمی میان 70 تا 80 دلار برسد. تولید روزانه حدود 5 میلیون بشکه نفت در پساتحریم معاون وزیر در امور شرکت نفت گفت: قراردادهای جدید نفتی
قربان علی عرفانی که بود و چه کرد؟
افغانستان بود و در سال 1323 هجری خورشیدی در روستای سیاه دره فرمانداری یکاولنگ چشم به جهان گشود و از ایام کودکی به آموزش علوم دینی پرداخت. مقدمات علوم اسلامی را نزد موسی کلانی در زادگاه خود فرا گرفت و برای ادامه تحصیل به شهر نجف کشور عراق عازم شد و تا سال 1357 هجری در آن کشور باقی ماند. وی که برای فراگیری علوم اسلامی به نجف رفته بود، یکی از طلاب خاص حضرت امام خمینی (ره) بود و در جلسات
شهروندان علیه بازاریان/ رد پای اعضای شورای شهر در تجمع بازار/ همین هم برای سرگرمی و هیجان بود!
عزاداری ماه محرم نشان می دهند. مخالفینی که به گفته یکی از بازاریان، شهردار را به دلیل عدم ساماندهی دستفروشان مواخذه کردند اما حالا از آن ها درخواست همراهی با بازاریان برای احقاق حق می کنند. همچنین در این ارتباط از حمایت تلویحی یکی از نمایندگان اصولگرای رشت در مجلس با اعتراض بازاریان هم سخن در میان است. شک و دو دستگی ایجاد می شود بازدید میدانی از خیابان های رشت قبل
مجید انصاری:دولت تاوان بستن معبرهای فساد را می دهد/نباید در مجالس سیدالشهدا(ع) اغراق گویی شود
روز نو : معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با اقتباس از مکتب سیدالشهدا(ع) مصمم است راه سالم سازی نظام اداری و اقتصادی و کوتاه کردن دست چپاولگران بیت المال و کاسبان تحریم را طی کند و دست آنها را از جیب مردم و بیت المال مسلمین ببندد که در این راه همراهی مردم، مجلس محترم و قوه قضاییه می تواند دولت را کمک کند. به گزارش روزنو، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم عزاداری شب