سایر منابع:
سایر خبرها
منعی برای حضور زنان در انتخابات خبرگان وجود ندارد/ زنان در مفاسد اقتصادی متهم ردیف چندم هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس به نقل از خبرگزاری فارس ، نشست بررسی زمینه های حقوقی مشارکت سیاسی زنان در اسناد و رویه های بین المللی و قوانین داخلی توسط کارگروه رسانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست که با حضور فعالان حوزه زنان برگزار شد، سه سخنرانی توسط نسرین مصفا، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال حقوق بشر، علی اسلامی
شاهزاده ضد تروریسم (قسمت اول)
فلسطین چنین کرد. بعدها زمانی که بن لادن مشغول تاسیس القاعده بود، نایف دیر فهمید که القاعده تهدیدی برای خود عربستان است. نایف زمانی با بن لادن در خلال جنگ مجاهدین افغان با شوروی خیلی رفیق شد که بن لادن هم پیمان مجاهدین گردید. نظر نایف درباره او این بود که وی به شدت مشغول مبارزه و شکست نیروهای شوروی است. او معتقد بود که معروف شدن القاعده به عنوان یک سازمان تروریستی محصول تبلیغات آمریکایی ها است و اطمینان
گزارشی از یک جلسه که "سلامت و عفاف" جامعه را بر باد داد؛ طرح جالبی برای ساماندهی روسپی ها
اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به منظور بررسی راهکارهای حل این معضل اجتماعی با حضور شهیندخت مولاوردی برگزار شده که نقطه قابل تامل در این بین از " راه اندازی محل هایی برای ساماندهی این افراد " به عنوان بهترین راهکار و راه حل نام برده می شود! طرحی که شاید به نوعی بازگشت به دوران پیش از انقلاب و بازگشایی "شهرنو" باشد! به عبارت دیگر، شهیندخت مولاوردی و مدعوین این نشست به این
ضرورت ایجاد حلقه اتصال میان گروه های تخصصی حوزه زنان و دولت، با هدف توسعه کشور
حمایت و توجه مراکز و سازمان های دولتی باشد. این وظیفه خطیر در حوزه زنان در ایران، با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهور است و لازم است تعامل و همگرایی و حضور فعال در این زمینه را مدنظر قرار داده و در اهم برنامه های خود بگنجانند. نتایج تحقیقات و کارشناسی ها هرچند گاهی باب میل عموم جامعه نیست، اما باید به دور از تعصبات مورد بحث و تحلیل اساسی قرار گیرند و میان محققین و کارشناسان حوزه زنان
رپرتاژ آگهی نشریه تاجگردون برای محمد بهرامی/ انتقاد از جریان اصلاح طلب
تائید صلاحیت شدم. از آن موقع هم مشغول ادامه تحصیل و کارهای پژوهشی و علمی بوده و سمت و مسئولیتی هم نداشته ام. مانع و مشکلی برای تأیید صلاحیت بنده وجود ندارد. البته باز هم نظر نهایی با شورای نگهبان است، ضمن آنکه سابقه ی تأیید صلاحیت در دور گذشته را نیز دارم. به نظر شما تعامل مجمع نمایندگان در این دور چگونه بوده است؟ به نظر تعامل خوبی داشته اند. یکی از عواملی که در شرایط فعلی
بانو زینب کبری(س)، رسانه ی قیام عاشورا
پیامبر نموده و به شرح وبسط زندگی آنان پرداخته اند اما متاسفانه از شرح حال برخی از زنان صحابه و دختران و زنان خاندان رسالت اخبار زیاد و موثقی در دست نیست. قطعا دلایل زیادی در این خصوص وجود دارد اما از میان آن ها به دو نکته می توان اشاره کرد: 1 از بین رفتن کتب و منابع تاریخی حاوی آثار وشرح حال این بزرگان. 2 وجود حیا وعفت که پیوسته مانع از حضور در میان مردان جز به ضرورت شده است.
برگزاری جلسه هماهنگی هفته پدافند غیرعامل درشهرستان قدس
های پدافند غیر عامل است مثل مقاوم سازی مدارس و فضاهای آن که باعث جلوگیری از صدمه دیدن به دانش اموزان و اتلاف هزینه ها می شود. در ادامه، امیر ابراهیمی معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان قدس با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی در کاهش اثرات تهاجم فرهنگی دشمن گفت: یشترین آسیب را در جنگ نرم افراد در سن مدرسه می بینند که آموزش مهارت های زندگی به اولیا و دانش آموزان نقش مهمی در کاهش این
گرامیداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان درشهرستان قدس
به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ، مراسم گرامیداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان و اتحاد میان خانه و مدرسه در تمامی مدارس و بصورت متمرکز در آموزشگاه نیایش شهرستان قدس انجام شدو در این مراسم مسئولین شهرستان و اولیای دانش آموزان این آموزشگاه حضورداشتند. در این برنامه ،زهرا عبدالهیان از مدرسان آموزش خانواده مطالبی را در خصوص اهمیت فضای روانی خانه و خانواده در رفتار دانش آموزان
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای کنکوری ها/ از سرگیری فعالیت معلمان ایرانی در امارات
: با توجه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و حضور دانش آموزان در هیئت های عزاداری به تمام مدارس اعلام شده است که در روز یکشنبه مورخ سوم آبان (فردای روز عاشورا) امتحان برگزار نکنند. وی در ادامه افزود: به تمامی مدارس اعلام شده است که هیچ یک از مدارس مجاز به برگزاری امتحان در روز یک شنبه سوم آبان نیستند و اگر مدرسه ای چنین برنامه ای را اعلام کرده باشد از طرف اداره آموزش و پرورش شهر تهران
حضور وزیر آموزش و پرورش در یزد و ارائه چند پیشنهاد(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نویسنده این سطور متنی را که در حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عده ای از پیشکسوتان فرهنگی و مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش بعداز ظهر روز شنبه 28/6/94 قرائت نمود عیناً در این ستون درج می نماید. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و ادای احترام به خانم ها و آقایان حاضر در جلسه و با عرض خیرمقدم خدمت مقام عالی وزارت و همراهان عزیز و ارجمندشان و دیگر میهمانان عزیز. وظیفه می دانم به مناسبت 31 شهریور ماه آغاز دوران 8 ساله دفاع مقدس، گرامی بدارم یاد و خاطره شهیدان والامقام، آزادگان و ایثارگران به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و خانواده های معظم آنان اسوه های صبر و مقاومت که آسایش و امنیت این سرزمین اسلامی را مدیون فداکاری های آنان هستیم. حقیر در نظر دارد در این جلسه از خصوصیت کمتر گفته شده شهید بزرگوار محمدعلی رجایی یعنی از آزاداندیشی آن بزرگ مرد یاد کند. در سال 1358روزی با حضور مدیران و معاونان وزارتخانه جلسه ای برگزار شده بود تا پیرامون مطالب کتاب های درسی بحث و تبادل نظر شود. شهیدرجایی اظهار داشت اگر می خواهید این امر تحقق یابد بروید با متخصصان هر رشته مذاکره و از آنها دعوت کنید همکاری نمایند، وجهی هم برای اینکار اختصاص دهید. ایشان نام چند نفر از جمله مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب را ذکر کردند. اما بعدها دیده شد در کتابهای درسی مقالات، عکس ها و نام بزرگانی که نه تنها از یاوران انقلاب بلکه از کسانی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند حذف کردند تا جایی که نوبت به حذف شعر مفسر بزرگ جهان تشیع علامه بزرگوار سیدمحمدحسین طباطبایی مولف تفسیر ارزشمند المیزان رسید. شعری با عنوان کیش مهر و با مطلع: همی گویم و گفته ام بارها – بود کیش من مهر دلدارها... اما آنچه حذف گردیده است: گره را ز راز جهان باز کن / که آسان کند باده، دشوارها جزافسون وافسانه نبود جهان / که بستند چشم خشایارها مرحوم علامه طباطبایی ترک زبان و استاد مسلم ادبیات عرب بودند به غیر از کلمه حلاج که آن هم اسم خاص بوده لغت عربی در آن شعر استفاده نشده اما به دست مولفان به تیغ سانسور گرفتار شده است. چه زیباست که تصمیم گیرندگان و نویسندگان کتب درسی در رشته های اجتماعی و ادبی و غیره به این نکته تاریخی توجه می نمودند که ابوالاسود دوئلی از حضرت علی بن ابیطالب(ع) پرسید: ای امام! بزرگترین شاعر عرب کیست؟حضرت فرمودند شاعران در یک وادی روشنی نتاخته اند تا پایان کار معلوم شود و اگر ناچار باید داوری کرد، پس پادشاه گمراهان بزرگترین شاعر عرب است.(حکمت 455 نهج البلاغه). مظهر عدل و عدالت به امرؤالقیس اشاره می فرماید که بیشتر اشعار او در وصف شراب، معشوق، مجالس لهو و لعب، زیبائی های اندام اسب و امثال آن بوده و در دوران جاهلیت به وی لقب ضلیل داده بودند. جناب آقای دکتر فانی از جنابعالی درخواست می گردد ترتیبی داده شود تا برق و آب و گاز هیچ یک از مدارس در سراسر ایران قطع نگردد و در این راه استانداران محترم به کمک طلبیده شوند. دیدیم با نبودن وسایل استاندارد گرمایش و سرمایش در آموزشگاه ها ضررهای مادی و خسارات جانی جبران ناپذیری تاکنون به بار آمده است. از جمله اثراتی که بر این امور و نظایر آن مترتب می باشد سوژه ای است که به دست مخالفان نظام و حتی عده ای از موافقان حکومت داده می شود تا با تمسک به ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بعضی از سیاست های نظام مانند کمک به دیگر کشورهای مسلمان منطقه یا آمریکای لاتین یا بعضی از کشورهای آفریقایی را مورد ایراد و انتقاد قرار دهند. پیشنهاد می نماید در تحقق خواسته های فرهنگیان شاغل تلاش های همه جانبه صورت پذیرد و دولتمردان و مسئولان ذی ربط کوشش کنند ظلم مضاعفی را که سال هاست بازنشستگان فرهنگی بویژه بازنشستگان قبل از سال 1379در زمینه تبعیضات موجود در دریافت حقوق ماهیانه، تحمل می نمایند بر طرف گردد یا حداقل کاهش یابد. از دیدارتان با خانواده های معلمان زندانی سپاسگزاری می گردد همانگونه که در مصاحبه با خبرگزاری مهر اظهار داشته اید در حدود اختیارات قانونی برای پیگیری مشکلات معلمان از جمله معلمان زندانی تلاش خواهید نمود که این عنایت و توجه با عملکرد پیشینیان شما که حاضر نبودند اعضای کانون صنفی معلمان را به اصطلاح به حضور بپذیرند قابل مقایسه نیست. یکی از وعده های جناب دکتر حسن روحانی قبل از خرداد 92 همانا تلاش برای رفع حصر معترضان به انتخابات 88 بود بدان امید که در این زمینه اقدامات لازم معمول گردد و به نتیجه مطلوب هم برسد. تشکر از دولت تدبیر و امید که اعلام کرد بگذارید معلمان و کارگران خواسته های خودشان را بیان کنند و در یزد نیز از جناب آقای استاندار محترم و جناب آقای دکتر طالبی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جناب آقای احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش بار دیگر تشکر می کنم که طی جلسات متعدد خواسته های به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته را شنیدند و از امنیتی کردن فضا جلوگیری نمودند و سپاس از معلمان آگاه و نکته سنج یزدی که با صراحت در تجمع های گوناگون اظهار داشتند: برای احقاق حق معلمان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان کوشش می کنند اما در روزهای رسمی مدرسه و کلاس را ترک نمی کنند. باشد که در پی سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به یزد تصمیماتی به نفع فرهنگیان محترم اعم از شاغل و بازنشسته و دانش پژوهان یزدی اتخاذ گردد. ضمناً از طرف 4600 نفر سهامدار شرکت های فرهنگیان یزد از جنابعالی دعوت می نمایم در سفر بعدی از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و یکی از پروژه های در دست اقدام شرکت بازدید فرمائید تا به خواست ایزد یکتا جنابعالی هشتمین وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باشید که از تعاونی فرهنگیان یزد دیدن می نمائید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار بر محمد و آل محمد صلوات در آن نشست عده ای از پیشکسوتان و فرهنگیان درخواست ها، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان نمودند جناب آقای غلامعلی سفید استاندار اسبق اظهار داشت: با تشکر از وزیر محترم به خاطر کارهایشان، از نظر سفر به استان ها و جلسه با معلمان و حضور در جمع فرهنگیان و به ویژه ملاقات با خانواده زندانیان و تلاش در جهت آزادی آنان که کار ارزشمندی است، متاسفانه دعا برای زندانیان و حمایت برای آزادی اسیران در قاموس بعضی منکر تلقی می شود. درباره آموزش و پرورش می توان مسائل مختلفی را مطرح نمود ولی تحت دو عنوان مطالب کلی را عرض می کنم. 1- عدالت آموزشی 2- نوسازی اموزش و پرورش درباره عدالت آموزشی باید مهمترین مسئله را وضعیت معیشتی معلمان عنوان کرد پس از آن نگاه یکسان به همه معلمین و دانش آموزان و تامین و توزیع امکانات مناسب برای همه آموزشگاه ها. در رابطه با مدارس خاص تنوع آنها کاهش یابد و با اجرای قانون و پرداخت بخشی از هزینه ها توسط دولت امکان حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس غیردولتی فراهم گردد. قانون اینگونه مدارس که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده اجرایی گردد و معلمین مدارس غیردولتی در خدمات رفاهی و ادامه تحصیل و آموزش های ضمن خدمت مورد حمایت قرار گیرند. به مدارس مناطق و استان ها در زمینه های مختلف به ویژه محتوای دروس، شروع و خاتمه کار مدارس، زمان های تعطیلی و ساعات آموزشی و... اختیارات بیشتر داده شود. به تشکل های موجود فرهنگیان و ایجاد تشکل فراگیر با انتخابات آزاد برای مشارکت در امور مختلف از جمله مسائل معیشتی، مدیریتی عنایت ویژه ای مبذول گردد. در پایان باید تاکید کرد علیرغم همه مشکلات مانده از سال های پیش از قبیل استخدام های فراوان، وجود نیروی انسانی مازاد، بدهی ها و... اما نقشه راه تا حدی مشخص شده و تدوین سند تحول، زمینه بعضی اقدامات اساسی را فراهم نموده است که باید از این فرصت ها استفاده نمود. جلسه بعد از سخنان مقام عالی وزارت و پاسخگویی به بعضی از مطالب و پرسش های مطرح شده با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
ساخت مصلای یزد و درخواستی به جا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سرمقاله شماره های 297 و 424 آیینه یزد با عنوان آیا با وضعیت موجود، احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر احداث مصلی و نیازهای ضروری تر مبنی بر اینکه در حال حاضر و موقعیت کنونی نیازی به ساخت و احداث مصلی در یزد نیست مطالبی به اطلاع خوانندگان آیینه رسید. در روزهای اخیر عده ا ی از روحانیون، مهندسان شهرسازی و متخصص در امور ثبتی و ساختمان سازی، فعالان سیاسی، فرهنگیان و برگزارکنندگان مراسم مذهبی حضوری و یا تلفنی نه تنها مراتب تشکر خود را اظهار نموده و نویسنده را مورد لطف قرار داده اند بلکه همگامی و همراهی فکری و نظری خویش را به ویژه در ارتباط با موارد دهگانه مندرج در شماره 424 در این زمینه اعلام نمودند. علاوه بر نشر و چاپ هفته نامه، آن مقاله طبق معمول عیناً در چندین سایت منتشر شد و یکی از کاربران که خط و سلیقه سیاسی وی با نویسنده متفاوت می باشد به شرح زیر اظهار نظر نموده است: با سلام جدای از اینکه بنده با آقای سلطان زاده زاویه فکری داریم، اما به نظر می رسد این مطلبشان درباره مخالفت با طرح احداث مصلای یزد بجاست چرا که ظرفیت بالای مسجد ملااسماعیل را کمتر شهرهایی از آن برخوردارند و رها شدن آن در آینده اسراف و بلکه تبذیر و ناسپاسی است و اگر محل ترمینال سابق به مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز تبدیل شود مناسبتر است و با نگاهی به اتراق بسیاری از مردم که شب ها در میدان امام حسین (ع) انجام می دهند داشته باشیم این ضرورت بیشتر احساس می شود و این مجموعه می تواند جایگزین چنین شب نشینی های خانوادگی باشد که رفت و آمد به چنین میدانی بسیار خطرناک هم می باشد. متأسفانه بعضی از کارشناسان متناسب با نظر بعضی از مسئولین که از پختگی کافی برخوردار نیستند، طرح هایی را ارائه می دهند که جامع الاطراف نیست. 1 یکی از کارشناسان مسلمان و متعهدی که بیش از 30 سال در اداره ثبت اسناد انجام وظیفه نموده و با وضعیت اکثر زمین های یزد آشناست اظهار می داشت: فردی را می شناسم که مسائل مربوط به زمین ترمینال را برای ساخت مصلی دنبال می کرد، دوستانه به او گفتم: فلانی! به صلاح و مصلحت فرد متدینی همانند شما نیست که این موضوع را پیگیری کنید چون بخشی از زمین مورد بحث به منظور دیگری واگذار گردیده و نمی تواند محل عبادت و مسجد مسلمانان باشد!! در این شماره درج ترجمه بعضی از آیات قرآن مجید و نقل احادیثی از معصومان بزرگوار- که درود خدا بر همه آنها باد،- تنها به منظور تذکر و یادآوری محترمانه و مودبانه به مشاوران و اطرافیان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استمداد از ایشان جهت صدور دستور برای بررسی سه مقاله آیینه یزد در این زمینه می باشد. نگارنده با توجه به تحقیقاتی که به عمل آورده و از بسیاری افراد نظرخواهی نموده مناسب می داند که مساله را در حد گفتن و نوشتن و به سمع و نظر مردم و مقامات اداری و روحانی رساندن و در تاریخ جراید استان و کشور ثبت و ضبط کردن و درخواست ارسال جوابیه نمودن پی گیری نماید. خداوند بزرگ در آیه شریفه 86 سوره نساء می فرماید: و هنگامی که کسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را به گونه ای بهتر بدهید یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید، خداوند حساب همه چیز را دارد. عده ا ی از مفسرین ذیل این آیه آورده اند: آیه شریفه یک حکم کلی درباره پاسخ گویی به هر نوع اظهار محبتی اعم از لفظی و عملی می باشد و نیز در احادیث وارد شده سواره بر پیاده و آنها که مرکب گران قیمت تری دارند به کسانی که مرکب ارزان تر دارند سلام کنند و گویا این دستور یک نوع مبارزه با تکبر ناشی از ثروت و موقعیت های خاص مادی است و این درست نقطه مقابل چیزی است که امروز دیده می شود که تحیت و سلام را وظیفه افراد پائین تر می دانند و شکلی از استعمار و استعباد و بت پرستی به آن می دهند و لذا در حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) می خوانیم که آن حضرت به همه حتی به کودکان سلام می کردند البته این سخن منافات با دستوری که در بعضی از روایات وارد شده که افراد کوچکتر از نظر سن بر بزرگترها سلام کنند ندارد، زیرا این یک نوع ادب و تواضع انسانی است و ارتباطی با مسئله اختلاف طبقاتی و تفاوت در ثروت و موقعیت های مادی ندارد 2 جواب دادن به نامه نیز همانند جواب سلام واجب می باشد و از قول حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که آن جناب فرمودند: جواب دادن به نامه واجب است مانند جواب سلام و آنکه به سلام آغاز کند به خدا و رسولش نزدیکتر است. 3 راقم این سطور بنا ندارد زمامداری و دوران حکومت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی بن ابیطالب(ع) را با دیگر حکومت ها مقایسه نماید اما عملکرد و دستورات آنها باید سرمشق و الگوی رفتار دولتمردان و مسئولان باشد چون در مورد رسیدگی به زندگی نیازمندان نیز سفارش اکید شده است. در تاریخ اسلام می خوانیم که امیرالمومنین علی(ع) هم همچون حضرت پیغمبر(ص) ساده می زیستند و خفیف الموونه بودند. در حدیثی که اهل تسنن هم نقل کرده اند آمده است که عمربن الخطاب در شرائط خاصی وارد اتاق پیغمبر اکرم(ص) شد آنگاه که حضرت از قصه زن هایشان اعراض کردند و آنها را مخیر کردند بین طلاق و صبر کردن به زندگی ساده. عده ای از زن ها گفتند ما خیلی وضعمان، وضع ساده ایست از این غنائمی که به دست می آید به ما بدهید. حضرت فرمودند صبر کنید و بسازید و اگر نمی خواهید من حاضرم شما را طلاق بدهم و یک چیزهایی هم به شما بدهم همه گفتند نه، ما به زندگی ساده می سازیم... 4 عده ای که نظریه مدیر مسئول آیینه یزد را قبول دارند، می گویند زمینی که می خواهند در آن مصلی احداث نمایند باید از جهت شرعی و قانونی موضوع به طور کامل مورد بررسی و مداقه قرار بگیرد و علاوه بر آن معتقدند در حال حاضر تامین خوراک و مسکن، جهیزیه برای دخترانی که به علت مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند، حمایت و پشتیبانی از فرزندان بدسرپرست یا بی سرپرست، رسیدگی به زندگی خانواده های زندانیان، احداث و مقاوم سازی هزاران کلاس مورد نیاز در استان، مساعدت برای درمان بیماران، سر و سامان دادن به زندگی زنان بدسرپرست، کمک به دانش آموزان مستمند و یتیم، احداث نمازخانه برای مدارس و ساخت مسجد برای دهها مجتمع مسکونی که فاقد نمازخانه می باشد، حمایت از خانواده های مستضعف و از کارافتاده و معتاد و تامین رفاه نسبی شهروندانی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و نظایر آن نسبت به ساخت مسجد و مصلی در یزد اولویت دارد و از همه مهمتر آمار نمازگزاران در چندین سال اخیر نمایانگر این است که تا سال های آینده مردم در روزهای جمعه و اعیاد مذهبی با مشکلی از نظر مکان تجمع روبرو نیستند و با رفت و آمد هفتگی در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل خاطرات دوران نهضت و انقلاب اسلامی در یزد نیز زنده خواهد ماند. به ویژه که تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند پیاده یا با دوچرخه و موتور برای شرکت در نماز جماعت در مسجد حاضر شوند. در تعلیمات دینی آمده است که در حرکت های انسان سازانه بیشترین توجه خویش را به نسل جوان معطوف دارید چه اینکه جوانان قابل ساخته شدن هستند و قلب آنان حساس و پذیرنده است و از چیزهای دیگر خالی است و شما می توانید بذر حقایق و تعالیم والا را در آن بیفشانید و بیشترین کار را درباره جوانان انجام دهید. و این هدف جز با تصحیح شکل زندگی و سالم سازی روابط اقتصادی، هرگز امکان پذیر نیست و تا به این مساله اصلی (که از اهداف عمده و اساسی پیامبران(ص) است و ما مدعی هستیم که جامعه و نظام ما جامعه و نظام انبیایی و دینی است) توجهی درخور نشود و به سطح عمل در نیاید سخنرانی ها، خطبه ها، سمینارها و وعظ ها و فلسفه ها درس های اخلاق و... هیچکدام کارساز نیست بلکه می توان گفت اتلاف وقت است و مایه از دست دادن فرصت و تضعیف توانائی های دین و گذاشتن مسائل غیراصلی در جای مسائل اصلی. از حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمود: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پایین ترین افراد نان گندم می خورند، خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند. ملاحظه کنید، پیشوای بزرگ موحدان و دنیا فراموشان تاریخ چگونه با واقعیات زندگی مردم واقع گرایانه برخورد می کند و هنگامی که می خواهد از موفقیت حکومت دینی خویش سخن بگوید به هیچ امری دیگر توجه نمی کند مگر تامین زندگی مادی مردم و رفاه نسبی همه افراد و خانوارها. 5 کارمندان و مدیران ذیربط در ادارات مختلف و نهادها و سازمان هایی که به نحوی با این قضیه و غیر آن درگیر خواهند بود به خوبی می دانند هر فرد، مسئول کارهای خود می باشد و به اصطلاح با یک چشم بر هم زدن دوران مدیریت ها تمام می شود و در نهایت پاسخگویی برای کسانی که اصول را رعایت ننموده اند باقی خواهد ماند. گاهی نیازی به لباس مبدل و گشت و گذار و درد دل مردم شنیدن و با آنها سخن گفتن هم نیست عموم شهروندان به راحتی خبرها را به اطلاع یکدیگر می رسانند. عملکرد مدیران یزدی و غیریزدی از گروه های مختلف از سی ، چهل سال پیش تاکنون در دارالعباده نقل محافل و مجالس و ورد زبان هاست آنها که روش خدا پسندانه ای در پیش گرفته بودند توانستند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و افرادی که خدای ناکرده برابر با ضابطه گام بر نداشته اند عملکرد و خاطراتشان در چشم و دل شهروندان باقی است. از پروردگار یکتا درخواست می نمائیم همه را موفق بدارد تا مطابق با شرع و قانون اقدام نمائیم. به امید آن روز مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- سایت یزد فردا ، 9/6/1394، اظهار نظر آقای علی اصغر باقری 2- تفسیر نمونه ، جلد 4، صفحه 46، چاپ 1355، دارالکتب الاسلامیه 3- اصول کافی ، جلد 4، صفحه 503 4- سیره نبوی ، استاد شهید آیت ا... مرتضی مطهری، صفحه 57 5- الحیاه ، علامه محمدرضا حکیمی، جلد سوم، صفحه 58 و 59 ...
آیا بعد از فاجعه منا، می توان حج را تعطیل کرد؟
اهمیت بیشتری می یابد که از یک سو در برهه زمانی فعلی، عربستان سعودی بیشترین نقش را در کشتار مردم یمن ایفا می کند و از سوی دیگر با وجود سودآوری فراوان زائران ایرانی برای عربستان سعودی، هر روز شاهد یک توهین جدید از سوی مقامات سعودی هستیم و ادامه این روند به هیچ عنوان، عزت مردم ایران را تامین نخواهد کرد. حدیث امام علی درباره حج مستحبی در دین مبین اسلام، در شرایط عادی، عمره و حج
علل تن فروشی و فحشا در ایران چیست؟
آورده است و نهادهای جامعه پذیر مانند کلیسا، خانواده و مدارس را موظف کرده است تا در این زمینه فعالانه عمل کنند. داوری ادامه داد: در این موضوع زنان هم بزهکار هستند و هم بزه دیده؛ آنان قربانی شرایط خانوادگی و اجتماعی خود هستند. اما به طور کلی این عمل جرم است ولی در سیاست قضایی ما عنوان شده تا متعرض به این افراد نشویم و مانند جرایم مترو به آن نگاه کنیم. پیشنهاد ما این است که قانونگذار باید همه
ضرورت ایجاد گفتمان و مشارکت اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: برای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد گفتمان اجتماعی و مشارکت اجتماعی ضروری است. معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: برای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد گفتمان اجتماعی و مشارکت اجتماعی ضروری است. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورضمن بیان این مطلب اذعان کرد: در طرح ملی شیوع شناسی مصرف مواد مخدر در سال 1390 در بین جمعیت 64-15 ساله در کشور متأسفانه یک میلیون و 325 هزار معتاد داریم که از این تعداد 7/90 ( نود و هفت دهم) درصد مرد و 3/9 (9 و 3 دهم ) درصد زن هستند . وی در ادامه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت افزایش نرخ معتادان زن است که زنگ خطری برای کشور ما می باشد .نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بین افراد 64-15 سال 65/2 (2 و 65 صدم ) درصد برآورد شده است . امروز هدف از شرکت در این برنامه این است که بیش از 97 درصد از جمعیت کشور که معتاد نیستند بدانند در مقابل معتادان کشور خود وظیفه ای مهم دارند. دکتر پرند افزود: بیشترین گروه سنی درگیر با اعتیاد گروه سنی بین 24-20 سال و 39-35 سال می باشند . مسأله مهم افزایش جمعیت معتادان در گروه سنی 19- 15 سال است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از مردم تصور می کنند بیکاری علت مهم اعتیاد است اما متأسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که 53 درصد جمعیت معتادان کشور را شاغلان تشکیل می دهند، حتی تعدادی از این افراد دارای شغل دولتی بوده اند. وی تأکید کرد:مهمترین عاملی که در معتاد شدن افراد می تواند دخیل باشد پیشنهاد مصرف مواد مخدر از سوی دوستان، بستگان و حتی یکی از افراد خانواده است که فرد برای ارضای حس کنجکاوی و تفریح پاسخ مثبت می دهد. وی در ادامه بیان کرد: در آمار مربوط به معتادان 64-15 سال 55 درصد مصرف مواد مربوط به مصرف تریاک، 6 درصد مصرف شیشه و 9 درصد مصرف هروئین است. دکتر کورش پرند بیان داشت: در گلوگاه هایی که مورد بررسی قرار گرفتند در حوزه زنان آرایشگاه هایی که غیر مجاز و بصورت غیر قانون کار می کنند یکی از حوزه های آسیب می باشد و همچنین مصرف شیشه برای لاغری عامل دیگر اعتیاد است که البته شیشه باعث لاغری شده اما بافت ها و عضلات بدن را از بین می برد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه اظهار داشت: در حوزه آقایان در سالن های بدن سازی و ورزشگاه هایی که غیر مجاز کار می کنند افراد مورد آسیب اعتیاد می باشند. دکتر پرند تأکید کرد: آنچه اهمیت دارد موضوع پیشگیری از اعتیاد است که والدین باید به طور جدی به آن توجه کنند. وی افزود: از نکات مهمی که برادران و خواهران به خصوص دانش آموزان باید توجه کنند، مهارت نه گفتن است. ما باید قدرت نه گفتن را در فرزندانمان ایجاد کنیم. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان خود بیان داشت: نظارت کامل محسوس و نامحسوس والدین بر رفتار وکردار فرزندان، اجرای قانون مداری به طور جدی در خانواده از سوی والدین و ایجاد رابطه صمیمانه با فرزندان از موضوعات مهمی هستند که والدین باید توجه داشته باشند. در ادامه دکتر پرند در خصوص نقش دولت در حوزه پیشگیری از اعتیاد بیان داشت: در دولت تعاملی بین واحدهای مختلف به وجود آمده است که از جمله میتوان به تعامل بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها اشاره کرد که شهرداری هم در این امر همکاری و مساعدت دارد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: چند اقدام در حال انجام است که بخش اول بحث پیشگیری از اعتیاد است که سندی طراحی شده است و برنامه ریزی صورت گرفته است. وی در ادامه بیان داشت: موضوع پیشگیری از اعتیاد به صورت جدی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود و وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی در این حوزه را انجام داده است تا در بحث پیشگیری از اعتیاد اقدام لازم صورت پذیرد. دکتر پرند افزود: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش پیشگیری و مشاوره متمرکز شده است و همچنین در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گرفته است. رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با بیان اینکه اعتیاد مثل بیماری سرماخوردگی نیست افزود: بایستی همه ارگانها کمک نمایند تا این بیماری در کشور از بین رود. وی افزود: کمک به معتادین بهبود یافته در دو نوع (ماده 15 و 16)صورت می گیرد که نوع اول (ماده 15) زیر نظر سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند که معتادین به صورت داوطلبانه خودشان را برای درمان معرفی می نمایند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نوع دوم کمک به معتادین (ماده 16) به این صورت است که نیروی انتظامی این افراد را از اتوبانها، خیابانها و ... جمع آوری می کند و به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر در کمپ های در نظر گرفته شده درمان می شوند. دکتر کورش پرند با بیان اینکه اشتغال معتادین بهبود یافته امر مهمی است بایستی به آن توجه نماییم افزود: در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به خصوص سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به صورت تخصصی فعالیت می نماید. ارائه آموزشهای مهارتی فنی وحرفه ای به معتادین بهبودیافته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش معتادین بهبودیافته توسط سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در کمپ های ماده 15 و 16 خبر داد و بیان داشت: تعدای از مربیان آموزش دیده این سازمان بر اساس استانداردها و منابع آموزشی معتادین بهبود یافته برای آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای کمک می کنند. وی افزود: بر اساس فرآیند زمانی، معتادین یک پیش اشتغال و پیش آموزش دارند و به این صورت آموزش ها را طی می کنند تا به آموزش کامل برسند و بر اساس مدل جدید (آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در حوزه کارآفرینی) این افراد وارد اشتغال می شوند. دکتر کورش پرند با اشاره به اینکه متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی به معتادین بهبود یافته کار نمی دهند بیان داشت: بایستی همه به افراد معتاد کمک نمایند تا درمان شوند و همچین به اشتغال آنها توجه جدی داشته باشند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: هدف اصلی الگوی آموزشی تولید، بازاریابی و فروش که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کار گرفته شده این است که کارآفرینان، سرمایه گذاران، بهبودیافته گان، خیرین و نخبگان به عنوان پشتیبان عمل نمایند. وی افزود:صندوق کارآفرینی امید و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به خصوص در حوزه معتادین بهبود یافته ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری مثل شهرداری تهران به عنوان تسهیل گر عمل می نمایند. دکتر کورش پرند با تأکید بر نقش مهم خیرین در ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته از خیرین خواست تا در این حوزه ایفای نقش نمایند و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبودیافته را جزء اولویت کاری خود قرار دهند. رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در پایان اظهار امیدواری کرد تا با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر ارگانها بتوانیم برای معتادین بهبود یافته اشتغال ایجاد نماییم . ...
آرشیوخبر:بررسی هر دو سوی ساخت کمپین ها/نگاهی به عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو در ایران و جهان" حرکت قیمت ...
بر قیمت خودرو افزوده است. یکی از کارشناسان صنعت خودرو در گفت وگو با دنیای اقتصاد در این زمینه می گوید: متاسفانه دانش فنی صنعت خودرو در ایران همچون خطوط تولیدی که در کشور وجود دارد، کهنه شده اند و همین موضوع باعث شده که صنعت خودرو ما نتواند هزینه های خود را کاهش دهد و خودرویی با قیمت رقابتی را به مشتری عرضه کند. وی می افزاید: یکی از گزینه های مهم در بازار کنونی خودرو کاهش هزینه ها به
آرشیوخبر:اجباری شدن استاندارد یورو3"توقف تولید موتورهای کاربراتوری از سال95/در انتخاب سرویس مدارس ...
یا مدرسه باشد، در صورت بروز هرگونه مشکل با افراد خاطی برخورد می شود. وی به خانواده ها هشدار جدی داد به هیچ عنوان از رانندگان خودروهای شخصی برای سرویس مدرسه فرزندان خود استفاده نکنند و افزود: توصیه می شود خانواده ها در انتخاب سرویس مدرسه دانش آموزان خود تنها از طریق تاکسیرانی و یا مدرسه اقدام کنند و حتی المقدور از تاکسی به عنوان سرویس استفاده کنند. سلیمانی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی
از سپتامبر 2001 تا سپتامبر 2015
و حتی مکالمات را رصد می کنند با هیچ منطقی سازگار نیست . دلیل شک برانگیز دیگری که بسیاری کارشناسان جهانی بر آن استدلال می نمایند ، نحوه فرو ریختن آوار ساختمانها می باشد که بسیاری به کار گذاشتن قبلی مواد منفجره در ساختمانها و انفجار آن در زمان برخورد اشاره می کنند . غیبت تعداد زیادی از کارکنان برجهای دوقلو که طبق شواهد عمدتا از یهودیان و افراد وابسته به صهیونیستها بودند در آن روز بخصوص
جنایت و فاجعه ای با این وسعت و درخواست مجازات مسببان(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد مادران و پدرانی چشم انتظار و نگران نور چشمان خویش بودند. فرزندانی در اضطراب و ناراحتی که آیا هنگام رمی جمرات مادران و پدرانشان در حادثه شدیداً تاسف بار منا در چه وضعیتی به سر می برند. عروس و دامادهایی که مدتها خود و خانواده هایشان احساس خوشحالی می کردند که به مکه مشرف می شوند اعمال حج را به جا می آورند ماه عسل را در جوار کعبه معظمه و مدینه منوره می گذرانند و زندگی شیرین و با دوامی را بعد از بازگشت به شهر و دیارشان سپری می کنند اما در روز عید قربان تمام اقوام و بستگان آنها با دیدن صحنه هایی شدیداً ترسناک و دلهره آور که اندام هر انسانی را از هر قوم و دین و آئین به لرزه در می آورد نگران بودند که عروس و دامادشان به چه سرنوشتی دچار شده اند؟ مردم کشورهای مختلف همه گوش به زنگ و در پی کسب خبر از راه های گوناگون بودند که بر آشنایان و دوستان و همسایگان و فامیل آنها چه گذشته است؟ مردم از روحانی محله، خدمه کاروان، مجری صدا و سیما، گوینده رادیو، مغازه دار کوچه و خیابان، کارگر کارخانه، سر دسته هیات و سینه زن محل، مدیر اداره و سازمان محل کار، خطیب ساکن در کوچه، استاد، معلم و مدرس دانشگاه، حافظ و قاری ممتاز قرآن، رفیق صمیمی و همکار ، دانشجوی همکلاسی و دوست همراه و همگام دانشگاهی و... سراغ می گرفتند، با تلفن و یا حضوری و یا با پیغام دادن، از این و آن می پرسیدند آیا خبری دارید، چه بر سر آنها آمده است؟ چه سخت است بر مسلمانان این مرزوبوم که هنوز داغ بیش از یک هزار شهید و مجروح سال 1366 مکه را در سینه ها دارند و بتوانند بنا بر اعلام خبرگزاری ها تا این تاریخ، شهادت یا مفقود شدن حدود 480 نفر از هموطنان خود را تحمل کنند که بار سفر برای زیارت حرمین شریفین بسته بودند و با هزار امید به آینده می خواستند با حج مقبول و درخواست رحمت از پروردگار متعال از آن مکان مقدس به دیار خود باز گردند و به زندگی خویش ادامه دهند؟ پروردگارا این چه فاجعه ای است که در اثر ناتوانی و سوء مدیریت اداره کنندگان سرزمین وحی به وقوع پیوسته است مگر نباید پاسخگو باشند؟ چرا به پرسش ها و ابهامات جواب نمی دهند؟ اگر اخبار بعضی از خبرگزاری ها درست باشد که راه را به خاطر عبور محمد پسر ملک سلمان و جانشین ولیعهد عربستان بسته باشند یا زائران کشورهای آفریقایی را مسئول فاجعه دردناک و کشته شدن بیش از دو هزار حاجی در منا بدانند یا اختلافات داخلی شاهزادگان باعث بی توجهی مدیریت آن شهر و سرزمین مقدس شده است که در نهایت منجر به جنایت بزرگ در روز عید قربان گردیده یا خستگی حجاج و گرمی هوا و هر موضوع دیگری را بخواهند دلیل این فاجعه بدانند، بر بی کفایتی و ناتوانی اداره کنندگان مراسم در آن سرزمین سرپوش نمی گذارد چه دردآور است که بعد از این پیش آمد بسیار تاسف بار و ناگوار که قلب مسلمانان در سراسر جهان را جریحه دار نموده است افرادی مسئولیت فاجعه ای با این وسعت را به گردن دیگر زائران بیندازند. یا وزیر بهداشت عربستان ازدحام جمعیت و پای بند نبودن حجاج به دستورات داده شده را باعث بروز این فاجعه یا دیگری این جنایت را منتسب به قضا و قدر بداند؟ ناگوارتر این که بعضی از خبرگزاری های عربی و غربی که با دلارهای بادآورده نفتی و درآمدهای حاصل از محل سفر زائران به مکه و مدینه تغذیه می شوند، مرتب در پی برنامه ریزی و مصاحبه با این و آن و تبرئه حاکمان عربستان می باشند. آیت ا... لطف ا... صافی گلپایگانی اظهار می دارد: بی شک وقوع چنین حوادث دردناکی، تکلیف را برای امّت اسلامی زیادتر نموده که باید با تدبیر و مدیریت صحیح و هماهنگی کامل از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری نموده و راه را برای انجام مناسک حج در خانه امن الهی که قبله مسلمانان و کعبه آمال چند میلیارد مسلمان می باشد فراهم نمایند. 1 آیت ا... عبدا... جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت حادثه منا ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان این رخداد تلخ را نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان عربستانی می داند و می نویسد: سانحه سنگین و رنج بار سرزمین وحی را به محضر حضرت بقیه ا... ارواحنا فداه، تسلیت عرض نموده و غفران الهی را برای ضیوف الرحمانی که رحلت نموده اند مسالت می نماییم. آنچه بر اندوهباری این رخداد تلخ و سوگ اسفبار می افزاید، بی تدبیری و سوء مدیریت مسوولان سرزمین وحی است؛ اینان که نان قداست آن بلد امین را به بهای نا امنی می خورند، نه پاسخی درپیشگاه صاحب آن سرزمین یعنی خدای سبحان دارند و نه جوابی در برابر مسلمانان جهان بویژه خانواده های معزز جانباختگان. اگر سازمان های حقوق بشر تحت اسارت استکبار جهانی نبودند فریاد حق طلبانه آن نهاد، هم اکنون به گوش می رسید و اگر جوامع بین الملل از نفوذ استثمار آزاد بودند، هم اکنون مسئولان بی تدبیر عربستان را به محاکمه فرا می خواندند؛ تنها چاره صیانت از حقوق مردم، بیداری خود آنهاست. 2 دادستان کل کشور ضمن محکومیت حادثه منا تصریح می کند: این مساله به عنوان یک بی کفایتی یا بی تدبیری نباید مطرح باشد، بلکه به عنوان یک جنایت علیه زائران و مهمانانی است که حکومت سعودی موظف بود جان و سلامت آن ها را تضمین کند. وی گفت: مهمانان در هر کشوری طبق میثاق های بین المللی باید در بلد امن باشند، مکه و مدینه ارتباط به یک جریان خاصی ندارد و متعلق به همه مسلمانان عالم است، خصوصا در مناسک حج این مساله بیشتر خود را نشان می دهد. در ایام زیارتی امام رضا (ع) و یا ایام عید طبق آمار رسیده بیش از 10 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می کنند و هیچ حادثه ای اتفاق نمی افتد. دادستان کل کشور عنوان کرد: بستن راه بر مردم به دلیل عبور یکی از مقامات سعودی (وزیر دفاع) کاملا قابل بررسی است. به عنوان دادستانی از دولت و دادستان عربستان می خواهیم فقط مامورین دم دستی را مورد محاکمه قرار ندهند، بلکه جرمی را که دولتمردان عربستان در این خصوص مرتکب شده اند را مورد رسیدگی و محاکمه قرار دهند. وی تصریح کرد: به عنوان دادستانی از دادگاه های بین المللی خواهیم خواست که این جنایت آل سعود مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر دولت عربستان به این قضیه رسیدگی نکند، کارآمدی و مدیریت آل سعود را زیر سئوال برده است. رئیسی همچنین گفت: برای همه مسلمانان روشن شده که دولت عربستان حادثه مسجدالحرام و سقوط جرثقیل را که منجر به شهادت صدها نفر شده، توجیه کرد، اما حادثه دوم قطعا عمدی بوده است. بستن راه در هجوم جمعیت به خاطر عبور شاهزاده از احتمال وقوع یک حادثه خبر می داده است و حادثه منا کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری بوده است. دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: باید این مساله را با دادستان های کشورهای اسلامی رایزنی کنیم و با یک نگاه مشترک به لحاظ حقوق بین المللی این قضیه کاملا قابل رسیدگی است... 3 آرزوی مردم مومن و صبور این است که فقیهان، دانشمندان، خطبا، صاحبان تریبون های رسمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی از هر دسته و انجمن و حزب، مقامات قضایی، مسئولان وزارت امور خارجه و کلیه دولتمردان عمق فاجعه قربانگاه سال 1394 مکه را نه تنها زنده نگهدارند بلکه با تدبیر در مجامع مختلف و در اجلاس های جهانی که با حضور اندیشمندان اسلامی برگزار می گردد درخواست نمایند چاره ا ی بیندیشند که مسئولان این فاجعه و جنایت از هر قوم و قبیله و خاندان و دسته و گروهی هستند به مردم جهان شناسانده و قانونی و شرعی محاکمه و مجازات شوند. تنها تبریک گفتن در مرگ یک حاکم و پادشاه و شعار مرگ بر آل سعود و نظایر آن چاره ساز نیست، نباید کم کم مساله ای با این ابعاد وسیع و فاجعه آمیز فراموش گردد مگر آن که مسئولیت را به عهده بگیرند و عذرخواهی کنند و مدیران ذی ربط با شرکت در جوامع اسلامی و بین المللی در این زمینه پیگیری های لازم را بنمایند. همگان در نظر مجسم نمایند زنانی که در فرودگاه جسد همسرانشان را تحویل می گیرند، حالت پدران و مادرانی که پای هواپیما فرزندان کفن کرده خود را در آغوش می کشند، وضعیت روحی افراد که در این فاجعه اقوام، بستگان، همسایگان و دوستان خود را از دست داده و مردم محله و شهری که با چاپ اطلاعیه و نصب پارچه و بنر و اظهار تسلیت به یاران و آشنایان به استقبال کشته شدگان هم شهری خود آمده اند که غریبانه در روز عید قربان به علت ناتوانی و سهل انگاری عده ای که بر سرزمین مقدس مکه و مدینه مسلط بودند، جان به جان آفرین تسلیم کرده اند. چهره های مجروحان و زخمی هایی که در جاده های منا بی یار و یاور ساعت ها افتاده بودند و ماموران حاضر در آن منطقه به امدادگران اجازه نمی دادند حتی آب به آنها بدهند تا حداقل تشنگی آنها رفع گردد. خبرنگاری گزارش می دهد پیکر یکی از ایرانیانی که از ساعت 10 صبح میان کشته شدگان افتاده بود ساعت 4 بعدازظهر بر اثر پاشیدن آب توسط آب پاش که به صورت او پاشیده شده بود به هوش آمد و توانست خود را از میان جنازه ها بیرون بکشد و به مقر ایرانی ها برساند.!! 4 تلاش دکتر حسن روحانی و دولت یازدهم و دیگر روسای قوا و مسئولان نهادها و سازمان ها برای روشن شدن ابعاد این جنایت و فاجعه عظیم تا حدی می تواند مرهمی بر آلام مردم ایران زمین باشد. شجاعت و شهامت و پایداری ایثارگران و آزادگان و جانبازان و معلولانی که در اثر بی توجهی حاکمان بر مکه و منا همراه با گروه کثیری از زائران ایرانی و دیگر کشورها در سال 1394 مظلومانه در آن سرزمین مقدس به دیار معبود شتافتند در ذهن و خاطره این امت و تاریخ مملکت باقی خواهد ماند. چون این صحنه های تلخ و رنج آور بنا نیست از ذهن و یاد و خاطره ملت مسلمان، زدوده شود. به راستی باید مسوولان در مراجع بین المللی رنج نامه ملت های مسلمان به ویژه مردم شریف ایران را با جدیت اعلام کنند نه به صورت یک موج که پس از مدتی فروکش کند و از یادها برود بلکه به صورت یک جریان پایدار و دایمی آن هم نه با شعار و تظاهر که با استناد به موارد متقن و شواهد محکم و استدلال محکمه پسند تا اداره کنندگان حرمین شریفین در محاکم قضایی جهان برای داوری خوانده شوند و مقصرین به مردم ومسلمانان جهان معرفی گردند و به سزای اعمال خود برسند. هفته نامه آیینه یزد در نهایت تاسف و تاثر این ضایعه دردناک و اندوهبار که منجر به کشته شدن بیش از چهار هزار نفر از حجاج شده است را به تمامی ملت های مسلمان به ویژه مردم شریف ایران تسلیت می گوید و از درگاه خداوند رحمان برای قربانیان منا همجواری با انبیاء و اولیای الهی را مسالت می نماید و برای بازماندگان و بستگان همه جان باختگان از پیشگاه حضرت احدیت صبر و شکیبایی تمنا دارد. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- خبرگزاری ایسنا، 4/7/94 2- روزنامه جمهوری اسلامی، 4/7/94 3- روزنامه ایران، 4/7/94 4- روزنامه جمهوری اسلامی، 4/7/ ...
آزموده را، آزمودن خطاست
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد هر ایرانی با شرایطی که در قانون مشخص شده می تواند در تمام انتخابات به عنوان انتخاب کننده یا انتخاب شونده شرکت کند مردم هم آزادانه پس از طی مراحل می توانند به کاندیداهای مورد نظر خود رای بدهند. معمولا در هر دوره ای افرادی از گروه ها و احزاب و انجمن ها نام عده ای از فعالان سیاسی را مطرح و یا ضمن سفر به شهرها و استان ها آنها را به شرکت در انتخابات تشویق می نمایند که در این زمینه فعالانه حضور داشته باشند در این شماره بر اساس ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن پیشمانی آرد و آن طور که گفته اند: تباهی روزگار خود فزایم چو چیز آزموده آزمایم روان را رنج بیهوده نمایی که چندین آزموده آزمایی 1 نویسنده این سطور در نظر دارد با دهها شاهد و دلیل که در 9 سال اخیر بخش هایی از آن را در ستون انعکاس آیینه درج نموده، با عنایت به نزدیک شدن ایام انتخابات مجدداً بدان اشاره کند و آرزو نماید برای سومین بار خط و شیوه محمود احمدی نژاد و همفکرانش بر این سرزمین حکمرانی نکند و مردم را دیگر بار دچار بلیه دوران حکومت نهم و دهم ننماید. آیت ا... عبدا... جوادی آملی، با اشاره به موضوع اختلاس ها در کشور گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند. ایشان در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری و با می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. مسئولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماریی شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند. آیت ا... جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متأسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است. 2 سیاستمداری که سال ها در سمت های اداری و در رده های مختلف از قبیل شهرداری، استانداری، ریاست جمهوری فعالیت و مسئولیت داشته آیا نمی داند در یکی دو هفته آخر دوران مدیریتش نباید مجوز دانشگاه به نام خود و یاران نزدیکش صادر کند و یا از بیت المال وجه به حساب شخصی واریز ننماید تا در مظان اتهام قرار نگیرد. اگر سازمان ها و نهادهای نظارتی به هر دلیل با دولتی که خود را پاکترین دولت تاریخ و یا حکومت عدالت گستر می دانست در آن 8 سال مماشات نموده اند وقت آن است که بر اساس مدارک موجود به وظایف شرعی و قانونی عمل نمایند. گرچه شواهد امر حکایت از آن دارد که پرونده متخلفان و مفسدان اقتصادی، زمین و کوه و دریا و جنگل و گردنه خواران و غیره در حال رسیدگی است و باعث امیدواری مردم خواهد بود. دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما از یک تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست جمهوری، سوء جریان به وقوع پیوسته است. شاهد این مدعا روند زمانی شتاب زده تاسیس و شکل گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهاد ریاست جمهوری در دو هفته پایانی کار دولت است. مصوبه ای در دولت به منظور جواز کمک نهاد ریاست جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صادر می شود بدون آنکه در جلسه، ذکر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه که مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. در نهایت مورخ 12/5/1392 و در آخرین روز کاری دولت قبل با امضای آقای ح. ب مبلغ 16 میلیارد تومان به حساب شخصی مشترک رییس جمهور وقت با وی، واریز می شود. البته با اشکال دیوان محاسبات کشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شد. در تاریخ 5/6/1392 حسابرس کل هیات حسابرسی دیوان محاسبات کشور این امر را خلاف قانون ابلاغ کرده و بر بازگشت آن تاکید می کند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات کشور، حساب شخصی رییس جمهور سابق و آقای ح. ب مسدود می شود و با پیگیری های مکرر معاون کل محترم نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 11/7/1392 این وجه به حساب نهاد باز می گردد. وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی کند که چگونه طی کمتر از دو هفته پایانی کار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به کار می کند، بدون اینکه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه کمک به آن به حساب شخصی این افراد کارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است که این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی کند. امیدواریم مسوولانی که در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملکردشان باشند. 3 نه تنها اصلاح طلبان بلکه عده ای از اصول گرایان هم آرزو می کنند عموم مردم اجازه ندهند تفکر احمدی نژاد ی ها بار دیگر بر این سرزمین حاکم شود حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در فاصله شش ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به بررسی فضای انتخاباتی حاکم بر جریان های سیاسی و افراد موثر در این دو انتخابات می پردازد و می گوید: دعا می کنم تفکر احمد ی نژاد دیگر هیچ گاه به ملت ایران تحمیل نشود. مدتی است که زمزمه هایی از فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد و اطرافیانش شنیده می شود. از جلسات دفتر ولنجک رییس جمهور پیشین گرفته تا همایش های گاه و بیگاهی که احمدی نژادی ها برگزار می کنند و بازار سفرهای استانی هم داغ است. این فعالیت ها، شایعات زمینه چینی برای حضور مجدد احمدی نژاد در قدرت را قوت می بخشد. غرویان در این زمینه می گوید: من که شخصا دعا می کنم که هیچ وقت افکار و مشی آقای احمدی نژاد بار دیگر بر ملت ایران تحمیل نشود و این از دعاهای بنده است که این مصیبت ها بار دیگر در کشور ایران و ملت ایران توسط آن افکار و مشی ایشان حاکم نشود. البته حدس می زنم اکثریت ملت به خصوص فرهیختگان و آن ها که دانش بالاتری دارند متوجه شدند که واقعا چه مصیبت هایی بر ملت ما در این هشت سال وارد شد. وی می افزاید: توده مردم هم آگاه تر و متوجه تر شده اند. نخبگان باید تلاش کنند که توده مردم را آگاه تر کنند تا بار دیگر به آن طرز فکر رای داده نشود ولی در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد. تلاش دولت سابق هم این است که باز قدرت را در دست بگیرد ولی ما امیدواریم و دعا هم می کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و مردم را هم آگاه می کنیم که به چنین نمایندگانی با آن طرز تفکر و افراط گری ها و تندروی ها رای ندهند. در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد برخی از اصولگرایان او را به خاطر خانه نشینی 11 روزه و ارتباط با اسفندیار رحیم مشایی از جریان اصولگرایی خارج دانستند و حتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش از او برائت جستند. هر چند او هیچ گاه خود را وام دار گروه خاصی ندانست و حتی زنده شدن جریان اصولگرایی را از دم مسیحایی خود در انتخابات 84 می دانست... آقای احمدی نژاد هم به اعتبار این که دم از امام زمان(عج) و مدیریت امام زمانی می زند در دایره اصولگرایی گنجانده شده است. او خاطر نشان می کند: من خودم در یک سخنرانی 22 بهمن از احمدی نژاد شنیدم که در آخرش گفت که از نیروی انتظامی، استاندار و... تشکر می کنم، از امام زمان هم تشکر می کنم! انگار که امام زمان هم یکی مثل بقیه مسئولین است! طوری حرف زد که من تعجب کردم و انگار ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) دارد. این کارها برای عوام فریبی بود و بعضی ها این ها را شاخصه اصولگرایی می دانستند. 4 خبرها حکایت از آن دارد که احمدی نژاد قرار است به وقتش پاسخ لازم را بدهد مردم مومن و صبور و انقلابی ایران می دانند او سال ها ادعا می کرد اسامی مفسدان اقتصادی را در جیب و کیف خود دارد گر چه هیچگاه نام آنها اعلام نگردید اما با کمال تاسف و تاثر باید گفت تنها یکی از کسانی که توانسته است با امکاناتی که در دولت احمدی نژاد برایش فراهم گردیده به آلاف و الوف دست یابد بابک زنجانی است که درباره ثروت کلان و نجومی وی می گویند: چنانچه ثروت دوباره مردم ایران از جیب های بابک زنجانی به بیت المال برگردد، می توان، هزاران کیلومتر مسیر آسفالتی برای تردد ایرانیان به سایر شهر های ایران ایجاد کرد، بیش از 100 بیمارستان تخصصی سرطان در سراسر کشور تاسیس کرد، ده ها هواپیما و کشتی برای بازرگانان و تاجران تهیه کرد، هزاران کیلومتر خط لوله آب رسانی کشاورزی و آشامیدنی به روستاها کشید، می توان هزاران مدرسه در سراسر کشور ساخت و بیش از 10 استان را به طور کامل آباد کرد و با تاسیس صد ها کارخانه تولیدی و شرکت های فرآورده های نفتی میلیون ها جوان متمدن، باهوش و تلاشمند را مشغول به کار و از کاهش بی رویه طلاق در کشور جلوگیری کرد. صد ها مرکز ترک اعتیاد، نگهداری از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول راه اندازی کرد تا دیگر خانواده ای نگران مشکلات فرزند مریضش نباشد، و هزاران مورد دیگر می شود انجام داد به شرط آنکه پول های ملت عزیزمان از جیب های متهم بزرگ نفتی دوباره به بیت المال برگردد. 5 صد البته مردم، از درک و بینش سیاسی کارآمد و توانمندی برخور دارند و نیازی به هدایت جریانات سیاسی ندارند و مسایل و حوادث کشور را بخوبی تحلیل می کنند در گزینش و انتخاب خود بهترین ها را انتخاب خواهند کرد و از طرفی عهد و پیمانی با کسی ندارند و عقد اخوتی با کسی نبسته اند هرگاه تشخیص دهند که فرد اصلح کیست او را بر می گزینند و برای این تشخیص بهترین معیار عملکرد گذشته افراد است. بنابراین شایسته است که همه ما به خواست و اراده مردم تمکین کنیم و در برابر انتخابشان سر تسلیم فرود آوریم. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- امثال و حکم علامه علی اکبر دهخدا، جلد اول، صفحه 31 و 32، انتشارات امیرکبیر 2- خبرگزاری ایرنا، 19/7/94 3- روزنامه اعتماد، مورخ 19/7/94 4- خبرگزاری ایسنا، مورخ 15/6/94 5- روزنامه آرمان، مورخ 18/7/ ...
انتظار مردم از نماینده مجلس رعایت ادب و نزاکت است
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بهرام بیرانوند نماینده بروجرد درخواست تذکر داشت، چون تذکرش مربوط به دستور کار نبود، تریبونش روشن نشد. او اما عصبانی تر از آن بود که تا زمان فرا رسیدن تذکرات شفاهی تحمل کند؛ سر و صدایی راه انداخت و تعابیر دور از نزاکت و اخلاق علیه محمدجواد ظریف به کار برد و گفت: ظریف غلط اضافی کرده که با اوباما دست داده. همهمه ای در مجلس به پا خواست به همراه دو دو و چهار چهار گفتن ها در موافقت و مخالفت. همراهان سیاسی او در مجلس از این بیان توهین آمیز حمایت و بسیاری دیگر اظهار مخالفت کردند. در نهایت تریبونش روشن شد تا تذکرش را بدهد. او با انتقاد از ظریف بابت دست دادن با رئیس جمهوری امریکا گفت: دقیقاً زمانی که صدها حاجی ایرانی به واسطه جنایت سعودی ها به آغوش مرگ خفته یا مفقود شده اند، ظریف وزیر امور خارجه به صورت تصادفی خود را به اوباما رسانده است. ملت رشید ایران سال هاست که تاوان رفتار استکباری شیطان بزرگ را می دهد و هنوز بسیاری از شهیدان ما به خانه بازنگشته اند. امریکا قصد ریشه کنی ملت ایران را دارد. در میانه تذکرش البته ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، ناراحت شد و تریبونش را قطع کرد و از همکاران خود در هیأت رئیسه خواست دستور بعدی را اعلام کنند. اما گویی در بین برخی اعضای هیأت رئیسه مجلس هم تمایل برای ادامه نطق این عضو پایداری زیاد بود. آنها تعلل کردند و سپس دوباره تریبون باز شد که بیرانوند از غیرت ظریف انتقاد کرد و گفت: وزیر امور خارجه با چه اجازه ای این کار را کرده است. اگر ظریف اندازه جوجه خروس غیرت می داشت، این کار را نمی کرد. گرچه ابوترابی فرد نائب رییس مجلس که در آن روز ریاست جلسه را به عهده داشت پاسخی قابل تأمل به این تذکر خارج از عرف داد و گفت: باید در سخن گفتن در مورد وزیر خارجه به عنوان یک مقام مسئول، ادبیات رعایت شود، احساس غیرت دینی و دفاع از انقلاب و رهبری و خون شهدا در افرادی مانند آقای ظریف از بنده کمتر نیست، حال ممکن است براساس تصمیمی اقدامی کرده باشند که این اقدام شان مورد نقد بنده، شما و بسیاری از دوستان باشد، اما بنا نیست که یک انسان و افرادی که در تاریخ زندگی شان در خدمت انقلاب، امام و رهبری بوده اند، ما آنها را با ادبیاتی که شایسته نیست، نقد کنیم. 1 در اصول 67 و 76 و 84 قانون جمهوری اسلامی آمده است مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد و هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید و در ابتدای ورود به مجلس سوگند یاد می کند در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت کند. بدون شک یکی از مصادیق تقوی برای نمایندگان مجلس این است که هنگام تذکر و نطق پیش از دستور و یا ارائه پیشنهاد و نظر و روبرو شدن با مردم و شرکت در مجامع و مراسم نه تنها به رییس جمهور و وزرا و دیگر دولتمردان بلکه به افراد عادی و معمولی اهانت نکنند بلکه هنگام سخن گفتن قول سدید را فراموش ننمایند و بر اعصاب خود مسلط باشند و با آرامش و متانت حرف بزنند چون مردم دنیا بعد از هر جمله و عبارتی که به کار می برند اظهارنظر و تجزیه و تحلیل می کنند علاوه بر آن شرعاً و قانوناً باید پاسخگوی سخنان خود باشند. حجت الاسلام محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه خواستار ورود دادستان به ماجرای توهین به محمدجواد ظریف در جلسه علنی مجلس شد و گفت: دادستان کل کشور باید این اقدام را به طور جدی پیگیری و به آن ورود پیدا کند. با توجه به اعتمادی که مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده دارد، این قبیل رفتارها تشویش اذهان عمومی است و باید قوه قضائیه وارد عمل شود و با آن برخورد کند. وی افزود: از زمانی که دکتر روحانی در آن انتخابات تاریخ ساز به پیروزی رسیدند، بعضی از افراطیون که در آن انتخابات از جانب مردم ناکام شدند اقدام به سلسله حرکت هایی می کنند که صرفا به جهت زیر سوال بردن عملکرد مطلوب دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده بالاخص آقای ظریف بوده و متأسفانه چیز جدیدی نیست. غرویان ادامه داد: اگر دست دادن آقای ظریف و اوباما بدون برنامه ریزی باشد، برخورد آقای ظریف کاملاً منطبق بر فقه اسلامی است چرا که رعایت ادب، از بدیهیات دین است. 2 اگر این گونه سخن گفتن را دلیل سرخوردگی عده ای از اقلیت مخالف بدانیم، یا بگوییم می خواهند با این ادبیات موهن و سخیف عقده گشایی کنند در صورتی که هر دانش آموز دبستانی آن را دور از نزاکت و اخلاق اسلامی می داند، یا به خیال خود بخواهند رقیب را از میدان بدر کنند، به عنوان نمونه روزی جلسه سخنرانی یادگار امام، ریاست مجلس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عده ای از فعالان سیاسی، استادان دانشگاه و مقامات روحانی را به هم می زنند یا به اتومبیل آنها حمله می کنند یا با کمال تاسف آنان را مورد دشنام و ضرب و شتم قرار می دهند و یا به عنوان خائن خطاب می کنند یا به خانواده بعضی از فقها و مراجع و پیشقراولان انقلاب و مبارزان سیاسی اهانت می کنند حتی از تریبون های رسمی با عباراتی زشت آنها را مورد عتاب قرار می دهند باید بدانند اکثریت مردم جامعه و شهروندان جواب همه این بد اخلاقی های سیاسی را در اسفندماه 94 به پای صندوق های رای خواهند داد آن گونه که در خرداد 92 حضورشان حماسه سیاسی آفرید. بزرگان دین آداب سخن گفتن را به ما آموخته اند و نه تنها اهانت کردن به برادر مومن بلکه توهین به دیگران را نهی نموده اند. حضرت امام علی(ع) در جنگ صفین شنیدند که یارانشان شامیان را دشنام می دهند فرمودند: من خوش ندارم که شما دشنام دهنده باشید، اما اگر کردارشان را تعریف، و حالات آنان را بازگو می کردید به سخن راست نزدیک تر، و عذر پذیرتر بود، خوب بود بجای دشنام آنان می گفتید: خدایا خون ما و آنها را حفظ کن، بین ما و آنان اصلاح فرما، و آنان را از گمراهی به راه راست هدایت کن، تا آنان که جاهلند، حق را بشناسند، و آنان که با حق می ستیزند پشیمان شده به حق باز گردند. 3 روزی حضرت امیرمومنان(ع) بر منبر بود مردی آمد و سئوال کرد، حضرت علی(ع) بالبداهه جواب دادند، یکی از خوارج از بین مردم فریاد زد: خدا بکشد این را، چقدر دانشمند است دیگران خواستند متعرضش شوند اما حضرت علی(ع) فرمود: رهایش کنید او به من تنها فحش داد. 4 بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) به نمایندگان مجلس توصیه می فرمایند در نطق های پیش از دستور در ادای کلمات دقت نمایند تا به مسلمانی بلکه به انسانی توهین نشود. اعضای مجلس محترم شورای اسلامی بحمداللّه تعالی در دوره دوم نیز اشخاص محترمی هستند که با تعهد و جدیت خود می توانند خط مشی دولت را هر چه بهتر تعیین کنند. البته شک نیست که عده ای از آقایان، که شک در خدمتگزاری شان نسبت به اسلام عزیز و کشور نیست در امور عظیم کشور و گرفتاری های بسیار پیچیده وارد نبوده یا کمتر وارد باشند و خود نیز توجه دارند که در مسائل بسیار مشکل یک دولت در حال انقلاب و کشورِ مورد هجوم قدرت های بزرگ و کوچک و کارشکنی های مغرضان و مفسدان چپ و راست که محتاج به کارشناسان متخصص در رشته های مختلف است، نمی توان به طور سطحی نظر داد و بدون توجه به تمام مسائل سیاسی و اجتماعی و انعکاسات داخلی و خارجی آن با سلیقه شخصی اظهارنظر کرد و چه بسا چنین نظرهایی ولو از چند نفر معدود در سرنوشت امت تأثیر منفی گذارد و از این جهت لازم است در کمیسیون ها بویژه کمیسیون های مهم، چند نفر از متخصصان متعهد که مسائل را روی هم می سنجند و به مشکلاتِ سخت نظام آگاهی دارند دعوت شود و با مشورت آنان رسیدگی به امور گردد. و چون مسئله اسلام و حکومت الهی در کار است، مسامحه در این امور چه بسا خللی وارد آورد که جبران آن مشکل یا غیر ممکن شود و مسئولیت آن در پیشگاه خداوند بزرگ عظیم باشد. مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده می شود و با این نشانه گیری هایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود، از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی کند؛ و از اموری است که احتمال خلل در آن عقلاً منجز است. حضرات وکلای محترم که بحمداللّه به جمهوری اسلامی تعهد دارند، در نطق های قبل از دستور و در مباحثات در حال دستور با کمال دقت مواظب جملات خود و کیفیت ادای آن باشند، که خدای نخواسته به مسلمانی بلکه انسانی توهین نشود و شخصیتی ساقط نگردد و کسی مظلوم واقع نشود. البته انتقاد سالم و سازنده بدون اغراض شخصیه و خدای نخواسته انتقامجویی لازم است و مفید و موجب رشد و تعالی است. 5 نکته قابل تذکر اینکه در مجلس شورا توسط یکی از نمایندگان به بالاترین مقام دیپلماسی کشور، وزیر امور خارجه اهانت و در تاریخ مملکت ثبت و ضبط گردیده و برای همیشه باقی خواهد ماند عموم مردم اذعان دارند جملات و عبارات زشت و ناپسندی که از تریبون و بلندگوی مجلس در آن روز پخش و به سراسر جهان مخابره گردید دور از عرف و اخلاق اسلامی بوده که توهین کننده به هر دلیل مرتکب این امر شده و مناسب است از آن مکان و بر روی همان صندلی و با استفاده از بلندگوی مجلس به اشتباه خویش اقرار و از وزیر امور خارجه عذرخواهی کند که این روش به صلاح و صواب نزدیک تر است و نگرانی مردم دلاور و شهید پرور خطه لرستان و عموم شهروندان بروجردی کاهش می یابد بویژه سرزمینی که مهد پرورش مراجع بزرگ جهان تشیع و فقها و علمای اندیشمند، استادان معروف و مشهور دانشگاه های بزرگ کشور، محققان توانا و شاعران زبردست و ایثارگران و آزادگان می باشد. مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- روزنامه ایران، 9/7/94 2- روزنامه آرمان، 11/7/94 3- نهج البلاغه ، ترجمه محمد دشتی، خطبه 206، صفحه 305 4- جاذبه و دافعه علی(ع) ، شهید مطهری، صفحه 144 5- صحیفه امام خمینی(ره) ، جلد 19، صفحه 153 ...
آرشیوخبر:خودروهای کاربراتوری نفس شهر را گرفته اند/به کار گرفته شدن خودروهای استاندارد در سرویس مدارس
عنوان طرح مدرسه سیار نامیده شده است و بسته های فرهنگی برای آشنایی بیشتر خانواده ها و رانندگان با این مقوله تهیه شده است. وی ادامه داد: مجموعه ای از نواها و آواهای مجاز با نگاه تربیتی در سال تحصیلی جدید در اختیار رانندگان خودروهای سرویس مدارس قرار می گیرد. ** با هیچ شرکتی تعارف نداریم رییس سازمان دانش آموزی فارس گفت: در سال تحصیلی جدید برای آرامش خاطر دانش آموزان و خانواده های آنها
آرشیوخبر: شتاب 0 تا 100 فورد فوکوس آراس فقط در 4.7 ثانیه/دگردیسی، سرخط توسعه خودروسازان داخلی
خودروسازان خارجی در بخش هایی درست خواهد بود زیرا خودروها با یکدیگر در برخی موارد وجوه مشترکی دارند، اما مقایسه تمام بخش های خودروی ایرانی با خارجی صحیح نیست زیرا شرایط یک کشور با کشوری دیگر متفاوت است. برای بعضی از خودروسازان ظرفیت فروش در کشور خود آنها وجود ندارد اما برای خودروسازان ایرانی به دلیل اشباع نشدن بازار، مزیت فروش در بازار داخل به قوت خود باقی است. وی با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی با
آرشیوخبر:افزایش 43 درصدی بزرگراه در تهران/شهریور، ناامن ترین ماه برای سفر است
غیرهمسطح که سبب می شود امروز، هر شهروندی به هنگام عبور از این شبکه های ترافیکی، در کنار برخورداری از امکانات حمل و نقلی روز دنیا، این آرامش خیال را نیز داشته باشد که سازه های عمرانی در بعد حمل و نقل شهر تهران از ایمنی لازمه و بالاترین کیفیت به واسطه بازبینی های مکرر برخوردار است. هرسال 93 بوستان در پایتخت به بهره برداری رسیده است طی 10 سال گذشته تهران با وجود کمبود آب به عنوان یکی از
گزارشی از آغاز فعالیت رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان
کتب فارسی دوره متوسطه اول (راهنمایی) در فصل ششم فصلی با عنوان ادبیات بومی- محلی گنجانده شده که حاوی صفحاتی سفیدرنگ و بدون متن است. در قسمت مقدمه کتاب، از فصل ادبیات بومی به عنوان فرصت بسیار مناسب برای توجه به گنجینه های فرهنگ سرزمینی یاد شده و اختصاص این فصل را به آداب و سنن و فرهنگ بومی -محلی و نیازهای نوجوانان و دیگر ناگفته های کتاب مربوط کرده است . در ادامه این گزارش آمده است: در سنوات گذشته
از عاشورا بیشتر بیاموزیم
فراهم آورده. بندگان مؤمن و معتقد به خداوند فراوانند، و مردم آن ها را گرامی نمی دارند و شما به خاطر خدا در میان مردم ارجمند هستید . و علت این توقیر را چنین توصیف می کند: الیس کل ذلک إنما نلتموه بما یرجی عندکم من القیام بحق الله آیا همه این ها برای این نیست که مردم بشما امید دارند که به حق خدا قیام کنید؟ احترام و ارجگذاری مردم بدان امید است که شما به عنوان مروجان و حامیان دین خدا نخواهید
مهمترین عنصر آموزش معلم است
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان شمالی، نقی هجرتی ضمن تسلیت شهادت امام حسین بیان کرد : فلسفه قیام چیزی جز امر به معروف ونهی از منکر واقامه نماز نبود. وی ادامه داد : با حضور در این جلسات می توانیم ارتباط مدرسه وخانواده را افزایش دهیم ودر پیشرفت یادگیری دانش آموزان قدم بگذاریم. هجرتی خاطر نشان کرد :در تربیت فرزندان علاوه بر خانواده محیط نیز نقش مهمی دارد باید خود را از همه جهات برای اسیب های اجتماعی آماده کنیم ومهمترین عنصر در آموزش که به بهترین شیوه باید آموزش ببیند معلم است .
قربان علی عرفانی که بود و چه کرد؟
، عرفانی به عنوان وزیر مشاور حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در امور قبایل انتخاب شد و پس از آن به عنوان سناتور انتخابی راهی مجلس سنا شد. در انتخابات پارلمانی 5 سال پیش افغانستان وی کاندیدای شهروندان کابل در پارلمان بود و یکی از چهره های بود که بیشترین رأی را به خود اختصاص داده بود. از قربان علی عرفانی چندین اثر برجا مانده است که مهم ترین آنها امام و انقلاب اسلامی افغانستان ، از
زینب (س) از ولادت تا وفات/ داستان شرط ضمن عقد زینب (س) سندیت تاریخی ندارد
شاید بتوان گفت نام زینب(س) پرآوازه ترین نامی است که در تاریخ امام حسین و مکتب عاشورا می درخشد. اگر دو رکن اساسی برای واقعه کربلا قائل شویم می شود، می توان گفت یک رکن حضرت عباس است و به همان اندازه و شاید بیشتر، حضرت زینب؛ حضرت عباس به عنوان مظهر غیرت، رشادت و وفا و حضرت زینب مظهر صبر و دفاع و حیا. متأسفانه شناخت و معرفت ما نسبت به زندگی ائمه کمتر بوده و بیشتر در حد مصیبت خوانی خلاصه می
جملاتی از بزرگان تاریخ درباره عظمت امام حسین (ع)
. بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، باید از امام حسین پیروی کند . توماس کارلایل (دانشمند انگلیسی) بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم، این است که حسین و یارانش به خدا ایمان استوار داشتند . آنها با عمل خود روشن کردند که تفوّق عددی در جایی که حق و باطل روبه رو می شوند، اهمیّت ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیّتی که داشت، باعث شگفتی من است
کمک یک میلیارد تومانی اولیا به مدارس استان
این انجمن ها عضویت دارند. لامعی، در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد: علاوه بر کمک اولیا، خیرین نیکو کار نیز از ابتدای سال جاری، قریب یک میلیارد و 176 میلیون و 436 هزار تومان به دانش آموزان محروم استان کمک کرده اند. وی، از انجمن های اولیا و مربیان به عنوان نماد مشارکت مردمی در امور نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: اولیای دانش آموزان خراسان جنوبی علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی نسبت به وضعیت تحصیلی فرزندان خود حساس هستند.