سایر خبرها
دیگران نیز تعمیم می یابد و ضرورتی برای انحصار آن نیست. 9. البته معرفت عموم نسبت به حق همراه با عدم ادراک حقیقت اوست؛ چنان که امام علی (علیه السلام) فرمود: لم یطلع العقول بتجدید صفته و لم یحجبها عن واجب معرفته (نهج البلاغه، خطبه 49)؛ به عبارت دیگر، چون مفهوم موجود از تجرید ماهیات به دست نیامده و از وجود خارجی انتزاع شده است که عین تعلق و ربط به حی قیوم است، شناخت جهان و همه ی اشیاء آن، در گرو ...
. رضا اکبریان، میزان تأثیر قرآن و حدیث در فلسفه اسلامی ، ص 328. 25. محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 4، ص 253. 26. امام خمینی، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص 382. 27. رک. صدرالمتألهین، تفسیر سوره جمعه، ص 200-201، پاورقی. 28. نهج البلاغه، خطبه اول. 29. دینانی، ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام، ج 3، ص 142. 30. کلینی، اصول کافی، ترجمه مصطفوی، ج 1، کتاب التوحید (تهران: دفتر ...