پنجشنبه ۳۱ خردادساعت ۰۸:۰۹Jun 2024 20
جستجوی پیشرفته

خبرهای فرهنگ امروز 30 تیر 1395 - farhangemrooz.com

فرهنگ امروز 26 اسفند 1394 فرهنگ امروز 31 فروردین 1395 فرهنگ امروز 29 اردیبهشت 1395 فرهنگ امروز 31 خرداد 1395 فرهنگ امروز 31 مرداد 1395 فرهنگ امروز 31 شهریور 1395 فرهنگ امروز 30 مهر 1395 فرهنگ امروز 29 آبان 1395 فرهنگ امروز 1 آذر 1395 فرهنگ امروز 29 دی 1395 فرهنگ امروز 30 بهمن 1395 فرهنگ امروز 25 اسفند 1395 فرهنگ امروز 1 تیر 1395 فرهنگ امروز 2 تیر 1395 فرهنگ امروز 5 تیر 1395 فرهنگ امروز 6 تیر 1395 فرهنگ امروز 8 تیر 1395 فرهنگ امروز 9 تیر 1395 فرهنگ امروز 12 تیر 1395 فرهنگ امروز 13 تیر 1395 فرهنگ امروز 14 تیر 1395 فرهنگ امروز 15 تیر 1395 فرهنگ امروز 18 تیر 1395 فرهنگ امروز 19 تیر 1395 فرهنگ امروز 20 تیر 1395 فرهنگ امروز 21 تیر 1395 فرهنگ امروز 22 تیر 1395 فرهنگ امروز 23 تیر 1395 فرهنگ امروز 24 تیر 1395 فرهنگ امروز 26 تیر 1395 فرهنگ امروز 27 تیر 1395 فرهنگ امروز 28 تیر 1395 فرهنگ امروز 29 تیر 1395 فرهنگ امروز 30 تیر 1395 
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۷:۴۰    
پرداختن به این پرسش که چرا 30 تیر تکرار نشد؟ پیشاپیش متضمن این فرض است که 30 تیر تکرارپذیر بود. این فرضیه که وقایع تاریخی، یعنی رویدادهایی که در گذشته رخ داده اند، می توانستند به شکل دیگری رخ دهند ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۷:۲۰    
کتاب فرهنگ اصطلاحات آرشیوی با ترجمه انوشه شبانی، توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آماده انتشار شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۷:۰۰    
عباس شاکری در نشست بررسی کتاب مقدمه ای بر اقتصاد ایران گفت: سعی کردم در این کتاب علاوه بر ارائه تاریخچه ای از نظریات مدل مطلوبی برای اقتصاد ایران ارائه بدهم چراکه اقتصاد ایران مسائل ویژه خود را دارد ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۷:۰۰    
برای کسی که می خواهد اولین بار با مسئله یا مبحثی در فلسفه آشنا شود یا شناخت بهتری از آن حاصل کند، یکی از گزینه های مناسب این است که کار را با خواندن مدخل یا مدخل های مربوط به آن در دانشنامه فلسفه ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۶:۵۱    
فرهنگ امروز: فایل زیر سخنرانی سیاوش جمادی در سمینار وضعیت ترجمه در ای ران است که در مؤسسه مطالعات سیاسی اقتصادی پرسش برگزار شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۶:۴۱    
نوشتارهایی از سنت بیدا (Saint Bede) روحانی انگلیس در قرن هشتم میلادی و متونی بسیار قدیمی تر در بررسی های انجام شده به روش اشعه ایکس بر روی جلد کتاب های متعلق به سال های آغازین اختراع صنعت چاپ یافت شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۶:۲۱    
کتاب جهان فلسفی اسنتلی کوبریک به قلم جرالد جِی. آبرامز و ترجمه محمدرضا اسمخانی به کتاب فروشی ها رسید.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۶:۰۱    
کتاب های خاطرات استاد احمد سمیعی گیلانی ، مجموعه مقالات همایش ایران و جنگ جهانی دوم ، ترانه و ترانه سرائی در گفتگو با استاد بیژن ترقی ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۵:۴۲    
کتاب زندگی ام همه چیز من است حاوی مجموعه گفت وگوهای کریشتوف کیشلوفسکی با رسانه ها، با ترجمه آنا مارچینوفسکا به بازار آمد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۵:۲۲    
رئیس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی گفت: مشکل پذیرش دانشجو در رشته مروج سیاسی این دانشگاه برطرف شد و از مهرماه امسال مجددا در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۵:۰۲    
قرار است به زودی برنامه ای 26قسمتی تحت عنوان یک حبه نقد با محوریت آموزش سینما در شبکه کودک و نوجوان پخش شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۴:۴۲    
ژوئل اگلوف، نویسنده معاصر فرانسوی، دو داستان سرگیجه (2003) و چرا این جا روی زمین نشسته ام (2004) را به فاصله یک سال نوشته است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۴:۲۲    
کارگاه آموزشی عرفان کاربردی در سیره و سخن امام علی(ع) به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۴:۰۲    
مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: منابع صندوق رفاه واحدهای این دانشگاه بررسی می شود و درحال حاضر هیچ یک از صندوق ها منابع مالی مصرف نشده ندارند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۳:۴۲    
معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام دانشجویان تمامی مقاطع بدون سند پذیرش مرکز آزمون این دانشگاه امکانپذیر نیست.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۳:۲۲    
دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی داده می شود، از برگزاری المپیاد در سه رشته به صورت بین المللی خبر داد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۳:۰۲    
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: اسامی پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال 95 دانشگاه علم و صنعت 2 مردادماه اعلام می شود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۴۲    
تعداد داوطلبان کنکور در 6 سال گذشته به طرز محسوسی کاهش یافته است به طوری که در حال حاضر بخش عمده ای از ظرفیت دانشگاه ها خالی می ماند و رقابت اصلی تنها بر سر 13 رشته در دانشگاه های دولتی است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۲    
بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه در تحلیل حوادث نیس گفت: من از حوادث نیس، مرگ انسان را می بینم. این مرگ، ریشه در بی معنایی جهان دارد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۰۲    
رئیس مرکز آزمون و سنجش دانشگاه پیام نور جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری در این دانشگاه را اعلام کرد
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۱:۵۲    
فی الواقع آلبریتون صرفاً یک فیلسوف هگلی مشرب است که درخصوص ذات و هستی یکتای سرمایه، اباطیلی سرهم می کند. کتاب آلبریتون را تنها می توان نظریه پردازی سطح انتزاعی تحلیل به شمار آورد ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۱:۴۲    
وزارت علوم درخصوص اعزام هیات بازرسی به دانشگاه شهید بهشتی بیانیه ای صادر کرد
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۱:۲۲    
محمد حدادی و مسعود حاتمی چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 تیرماه 95 کارگاه دو روزه ای را با عنوان فیلم کوتاه؛ از ذهنیت تا عینیت در بروجرد برگزار می کنند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۱:۰۲    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای باز برای رشد و توسعه فرهنگ در جامعه از عملکرد وزارتخانه متبوعش در ایجاد چنین فضایی در سه سال گذشته دفاع کرد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۲    
دو ترجمه از رمان هیاهوی زمان نوشته جولیان بارنز نویسنده برگزیده جایزه من بوکر در حالی در دست انتشار است که نخستین ترجمه از آن هفته آینده در کتابفروشی ها در دسترس خواهد بود.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۲    
در سالروز قیام 30 تیر 1331، تصاویری کمتر دیده شده از این قیام تاریخی از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۰:۱۲    
آبتین کلگار مترجم رمان مرا به کنگاراکس نبر! معتقد است آنچه بیش از اشارات مستقیم سیاسی در این اثر اهمیت دارد، نگرش قهرمانان نسبت به مسئله تاریخ و گذشته تاریخی یک کشور است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۰:۰۲    
جدی ترین مشکل اصحاب مکتب دوگانه انگاری این است که توضیح دهند دو جوهر ذهن و بدن که تا این پایه با هم متفاوتند چگونه ممکن است با یکدیگر تعامل داشته باشند ...