پنجشنبه ۳۱ خردادساعت ۰۰:۱۱Jun 2024 20
جستجوی پیشرفته

خبرهای ترجمان صبح 1 شهریور 1399 - tarjomansobh.ir

ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۱:۲۷    
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی برای مبارزه با کرونا و اعلام آمادگی هیات های حسینی برای هزینه برگزاری مراسم در امور خیریه ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۱:۲۲    
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دومین مرحله از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 21 شهریور ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۳:۵۷    
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین شنبه شب برگزار شد و هیئت داوران بخش مسابقه بین الملل به ریاست توم تیکور کارگردان آلمانی ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۳:۵۷    
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مقامات قضایی گفته اند که برای برخورد با احمدی نژاد آمادگی وجود دارد و به اندازه کافی هم جرم مرتکب شده است ولی شرایط برخورد باید فراهم شود.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۳:۱۷    
ناشنوایان قشری از جامعه که زندگی پر دردسری دارند اما رفع مشکلاتشان بی سر و صدا ممکن نیست و نیازمند بسیج مردم و مسئولان است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۳:۱۷    
شهردار تبریز گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح حضرت ولی عصر (عج) نتیجه همدلی و همراهی تمامی دستگاه ها است که امروز به بهره برداری رسید.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۳:۰۷    
مردی که بیش از 9 سال حبس را تحمل کرده و با بخشی از کمک های اهدایی خیران باعث آزادی چند محکوم به قصاص شده است ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۵۷    
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی و بانک های عامل را موظف کردند از منابع بانکی شامل حساب های پس انداز، جاری و سپرده، قرض الحسنه به هر یک از زوج ها 15 میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت کنند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۵۷    
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت که در دیدار با تراکتورسازی به دنبال سه امتیاز خواهند بود.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۳۷    
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به بحران کم آبی، از کاهش بیش از 50 درصدی آب سدهای قابل شرب این استان خبر داد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۱۷    
به نظر شما الان ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو از دیدارهای روحانی در سازمان ملل خوشحال هستند یا نه؟ قطعا نه. آنها هزینه و خرج می کنند اما موفق نیستند و تیرها یشان به سنگ می خورد ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۱۷    
معاون سباسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسمومیت 9 نفر بر اثر خوردن نذری در بخش آبش احمد شهرستان کلیبر از مردم خواست نذری و احسان خود را به صورت جیره خشک توزیع کنتد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۰۲    
مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: طول خطوط اصلی راه آهن این منطقه از 468 کیلومتر در سال 1357 با 96 درصد رشد به 720 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۰۲    
با صدور احکامی از سوی مهندس شهین باهر، تغییرات جدید مدیریتی در شهرداری تبریز صورت گرفت.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۱:۴۷    
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه 35 درصد کاهش روان آب ها را نسبت به سال گذشته داریم، گفت: بارندگی در حوزه دریاچه ارومیه نیز 40 درصد کاهش پیدا کرده است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۱:۱۷    
با تشکیل مجمع عمومی عادی، خانه سینمای مستند تبریز تا تشکیل رسمی چند گام فاصله دارد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۱:۱۷    
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پنج درصد از فوتی های ناشی از شیوع کرونا در جامعه پزشکان رخ داده و یکی از علل گرامیداشت روز پزشک در شرایط کرونایی همین موضوع است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۱:۰۲    
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس سند غرور ملت ایران است، گفت: هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی های شهداء به عنوان یک اثر جاوید و ماندگار برای همیشه و همه حال در تاریخ کشورمان به ثبت رسیده ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۱:۰۲    
سرپرست هیات فصل اول کاوش شهر تاریخی اوجان در آذربایجان شرقی گفت: تلاش هیات باستان شناسی دانشگاه تهران در این کاوش بر پاکسازی و آزادسازی بخشی از معماری قلعه بزرگ و ارگ حکومتی اوجان متمرکز بود.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۰:۳۲    
جدیدترین آمار منتشرشده از سوی مرکز افکارسنجی روابط عمومی رسانه ملی آمار نگران کننده ای از میزان مخاطب برنامه های مختلف سیما به دست می دهد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۰:۱۷    
اسماعیل دوستی اعلام کرد که مهدی کروبی به راحتی با دیگران دیدار می کند .
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۰:۱۷    
خیلی افسرده بود؛ خیلی زیاد. می تونستم اینو حس کنم. می تونستم اینو بفهمم. توی دستای خودم خودکشی کرد. کتی تو دستای من نفس آخرو کشید اما بعد از اون تصمیم گرفت که دیگه نفس کشیدنو تکرار نکنه. من ولش کردم ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۰:۰۲    
مرحله چهارم تور بین المللی ایران_آذربایجان آغاز شد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۰:۰۲    
رئیس جمعیت هلال احمر تسوج از نجات جان 21 نفر گرفتار با دو مصدوم در ارتفاعات کوه های الماس توسط نجاتگران هلال احمر تسوج خبر داد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۹:۴۷    
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیاز به بهبود در جامعه از سوی مسئولان و همه احساس شود، با این حال، سیاستگذاران کلان چنین نیازی را در جامعه حس نمی کنند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۹:۳۲    
تنها محافظ سلامتی در مقابل ویروس تاج دار، رنگ و رخسار متفاوتی را در بالاشهر و پایین شهر نشان می دهد؛ گاهی در زیر چانه افراد است، گاهی عمر بلندی دارد یا حتی اصلاً وجود ندارد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۹:۱۷    
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه با اشاره به اینکه 67 معدن در این شهرستان شناسایی شده است، گفت: 31 معدن فعال و 36 معدن غیرفعال است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۹:۱۷    
عضو شورای شهر تبریز در رابطه با مسائل مربوط به عدم امضای صورتجلسه انتخاب شهردار توسط برخی از اعضای شورا توضیحاتی را ارائه داد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۴۷    
مطابق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است. در این خصوص نقش دادستان به عنوان مدعی العموم دارای اهمیت بوده و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده وی قرار داده ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۱۷    
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل به بخشی از جاده اهر – هوراند خسارت وارد کرد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۱۷    
همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه هریس 2 باب خانه محروم در شهر کلوانق و روستای نمرور این شهرستان بهره برداری شد ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۱۷    
فصل نقل و انتقالات که فرا می رسد، مستاجران خود را به آب و آتش می زنند تا هر چه زودتر سرپناهی مناسب برای خود پیدا کرده یا قراردادشان را برای یک سال دیگر تمدید کنند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۱۷    
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه ناظر بر قتل فرزند توسط پدر برای اعلام نظر در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۴۷    
نخستین جشنواره سراسری عکس سرخاب در تبریز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. به گزارش شنبه ترجمان صبح، در این جشنواره که یکهزار و 561 اثر از عکاسان مختلف سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده بود ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۴۷    
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پزشکان فعال در جبهه کرونا، شهیدان زنده هستند، با کمال خضوع و خشوع سر تعظیم مقابل پزشکان فرود می آوریم و به وجودشان افتخار می کنیم.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۱۷    
کشتی گیر سنگین وزن کشورمان با پیروزی در دیدار فینال وزن 125 کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی مسابقات آسیایی 2018 موفق به کسب مدال طلا شد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۱۷    
وضعیت شبه جنگ در منطقه خاورمیانه این ترس را به دل راه می دهد که آیا خلیج فارس وارد جنگ سوم خواهد شد؟ میان ریاض و تهران چه خواهد شد؟ آیا سعودی گفتگو با ایران را می پذیرد؟ چه کسانی از پیروزی یمنی ها در ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۱۷    
وینگر تکنیکی برزیلی با عقد قراردادی به طور رسمی به تراکتور پیوست.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۱۷    
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: میزان تردد خودروها در جاده های این استان در پنج ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 23 درصد کاهش داشته است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۷:۱۷    
رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در آخرین جلسه هیات دولت، 6 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای اختصاص به طرح های ملی ستاد احیای دریاچه ارومیه مصوب شد که صرف تکمیل طرح های نیمه تمام ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۶:۴۷    
رویترز همچنین گفته است که آمریکا در حال مذاکره با کشورهای هم پیمان برای ایجاد یک ائتلاف جهانی برای حفاظت از گذرگاه های حیاتی نفت در تنگه هرمز و منطقه نزدیک به آن است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۶:۱۷    
فقر فرهنگی از یک سو و نبود فرصت حضور اجتماعی و بهره مندی از ظرفیت های شهری همراه دیگر شهروندان از سوی دیگر راه را برای حضور پررنگ کودکان سندرم داون در جامعه تنگ کرده است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۶:۱۷    
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی عنوان کرد:نقش هنرمندان متعهد و ارزشی در مقابله با اسلام هراسی بسیار برجسته است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۶:۱۷    
بازیکنان تیم ماشین سازی تبریز با انجام برخی معاینات پزشکی برای شروع تمرینات آماده می شوند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۶:۱۷    
عضو شورای شهر تبریز گفت: شورای شهر و شهرداری تبریز با همکاری و تعامل ویژه توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته و با تمام توان اقدام به گسترش محیط های فرهنگی و هنری در تبریز می کنند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۶:۱۷    
بر اساس اطلاعیه جدید بیمارستان جم، با بهبود وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان، کارهای ترخیص این هنرمند پیشکسوت از بیمارستان در حال انجام است و ادامه مراحل درمان در منزل او انجام می شود.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۷    
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان دومین روز نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 287 داوطلب در این انتخابات نام نویسی کردند ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۷    
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از رموز پیروزی انقلاب اسلامی است گفت ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۷    
منع پخش مناجات ربنا از صدا وسیما در سال های اخیر بارها با اعتراض گسترده مردم و مسئولان مواجه شده است؛ به طوری که حسن روحانی ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۷    
در آستانه سال نو از پیشکسوت عرصه رسانه استان آذربایجان شرقی تجیلی به عمل آمد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۷    
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: تلاش ها برای اطفاء حریق در جنگل های ارسباران ادامه دارد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۷    
اصلی ترین عامل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، افزایش شدید عرضه درهم از کانال دبی بوده است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۷    
پنجاه و هفتمین آزمون سراسری با رقابت 68 هزار و 914 داوطلب در آذربایجان شرقی در روزهای 29، 30 و 31 مرداد و اول شهریورماه همزمان در سراسر کشورمان در آذربایجان شرقی نیز با رعایت کامل دستورالعمل های ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۷    
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2028 مورد جدید کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۳:۴۷    
تیم مس سونگون با سومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، پرافتخارترین تیم فوتسال کشور شد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۳:۴۷    
جالب است که در آخر، مکنون قلبی خود را بروز داده اید و آن اینکه گفته اید امیدوارم مجلس یازدهم اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۳:۴۷    
باشگاه تراکتور تبریز در پرونده محکومیتش در پرونده کوین فورچونه، درخواست دریافت گراند رأی (مشروح رأی) را کرده است.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۳:۴۷    
طرح روز: به مناسبت روز پزشک؛ اثری از فرهاد رحیم قراملکی
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۳:۴۷    
سیزدهمین سوگواره مجازی هنرهای تجسمی “72 بغض بوم” به همت سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار می شود.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
لحظاتی پیش زلزله 5.1 ریشتری تهران را لرزاند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
با تداوم همه گیری کووید-19 در دنیا، برخی کشورها شاهد روند افزایش در تعداد مبتلایان و جان باختگان در روزهای اخیر بوده اند.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
کرونا که آمد، آن ها مثل همیشه دیده نشدند و ما بی توجه به افراد بی خانمان و کم برخوردار و پیامدهای طبقاتی کرونا، کمپین درست کردیم و همه یک صدا گفتیم در خانه بمانید ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
اگر چه هنوز از میزان و حجم خسارت های وارده ناشی از شیوع کرونا برآوردی نشده است، با این حال برآوردهای ابتدایی حجم این خسارت ها را بسیار گسترده نشان می دهد و جبران این خسارت ها نیازمند بسیج گسترده همه ...
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
آلبوم صوتی نواهای عاشورایی با عنوان “باب السلام” به همت گروه بین المللی تواشیح و مدیحه سرایی طارق تبریز تولید و منتشر شد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی، از تشدید رگبار باران و رعد و برق از امروز شنبه در استان خبر داد.
ترجمان صبح   ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷    
مدیر گروه مذهبی فرهنگی آئینه از اجرای برنامه مشترک شاعران و مداحان حسینی آذری زبان با عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در حسینه تاریخی حصار بوعلی تهران خبر داد.