در فضایِ آمیخته به تعصّب بی جا، عالم و جاهل، همانند هم فکر می کنند. اهل کتابِ آگاه به تورات و انجیل، همان حرفی را می زدند که مشرکان جاهل می گفتند و هر یک بدون دلیل، دیگری را بر باطل می دانست.
از نگاه آیت الله جوادی آملی، الفاظی که در دعای جوشن کبیر وجود دارد، در حقیقت هرکدام نشانه ای است از یک مفهوم که هر مفهوم نیز از یک مصداق انتزاع می شود و آن مصداق هم نشانه ذات الهی است.
حجت الاسلام صارم با تشریح وضعیت جامعه تشیع در زمان امام حسن عسکری(ع) گفت: هرچند در نگاه نخست، بیعت کردن با کودکی خردسال به عنوان حجت خدا امری غیرممکن به نظر می رسد اما دو عامل باعث شد که شیعیان هرگز ...
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با توجه به حضور افراد مختلف با اندیشه گوناگون در مساجد، یکی از نقش های این خانه های خدا را ایجاد و تبادل افکار در میان مومنین برشمرد و گفت ...
وارث: روایتی از امام رضا علیه السلام است که ایشان می فرمایند: 10 خصلت برای مومن است که یکی از یکی بالاتر است. دهمی از همه مهم تر است. می فرماید: همه را از خودش بهتر می داند ...
وارث: روزه رجب و شعبان پس انداز برای فردای محشر است. فرمودند: نمی شود کسی در ماه شعبان روزه بگیرد و خداوند معیشتش را اصلاح نکند. روزه این ماه شر دشمن را دفن می کند ...
مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: آخرالزمان بخش پایانی دوره زندگی انسان است که می توان گفت از زمان پیامبر(ص) که آخرین فرستاده بوده آغاز شده است.
آیت الله بهجت در پاسخ به این سؤال که افراد برای رفع فشار مشکلات چه کنند، گفت: تا می تواند استغفرالله بگوید، اتوب الی الله بگوید، صلوات بفرستد. سلاحی که بدست ما داده شده است همین ها است.
مرحوم علامه آقا سید عبدالعزیز طباطبائی یزدی نقل نمود که از استادم مرحوم آیت الله العظمی خویی شنیدم که فرمود: در ایّام وفات استاد اخلاق آقا میرزا علی آقا قاضی تبریزی تناثر نجوم رخ داد.
شرط وارد شدن در نعمات الهی ایمان است، کسی که ایمان نداشته باشد محال است یک رکعت نمازش قبول شود! اما اگر ایمان داشتی -ایمان یعنی ولایت 14 معصوم علیهم السلام- شرط داخل شدن در بهشت را داری.
وارث : استاد انصاریان با اشاره به اینکه برای اینکه انسان، خودش کارگاه تولید مشکلات برای خودش نشود، قرآن مجید و روایات اهل بیت(ع)، راهکارهایی را به انسان ارائه دادند ...
رکن اصلی ِسیاست ورزی ِ مهدوی، بر این دلالت دارد که حاکم و مدیر ِحکومت مهدوی باید انسانی ساده زیست، زاهد و بی رغبت به دنیا باشد و اگر مقام و منزلتی نیز می گیرد تنها در جهت خدمت به مردم باشد.