سایر منابع:
سایر خبرها
کارناوال شاد پیمایی از ونیز تا تهران برگزار شد
نفس بکشند و بچه های زیادی هم با خودشان عروسک های کپلک ، مخمل ، جناب خان و... را به این شادپیمایی کاملا ایرانی آوردند. حضور مردم با عروسک های محبوبشان در شادپیمایی کارناوال های مهم دنیا در بسیاری از کشورها اوایل ماه فوریه تا اوایل ماه مارس فصل برگزاری انواع کارناوال ها است. با بزرگترین کارناوال های جهان آشنا شوید: کارناوال ریو دوژانیرو ی برزیل از کارناوال ریو ...
گزارش عملکرد فرمانداری شهرستان شهرضا
گلگون کفن بوده که جان خود را تقدیم انقلاب نمودند و همچنین این شهرستان جزء اولین شهرهایی است که مجسمه شاه مخلوع در آن به پایین کشیده شده است که این خود نشانگر روحیه انقلابی و ضد طاغوتی این مردم متدین و مذهبی را نشان می دهد شایان ذکر است که نقش روحانیت معظم شهرستان در رهبری و شکل گیری قیام مردمی حائز اهمیت می باشد بطوری که چند تن از این بزرگواران به دفعات توسط عمال رژیم پهلوی دستگیر و روانه زندان ...
مهدی یراحی: در رفاقت ادعا دارم/ جناب خان بر سر دوراهی عشق به احلام یا شهرت ! + فیلم
بزرگ را دنبال می کردم و به فکر ساختن فیلم بودم اما چون امکانات زیادی می خواست دنبال نکردم. به خاطر ته صدایی که داشتم، خوانندگی را انتخاب کردم. خواننده تیتراژ ماه عسل در خصوص حضور در تهران و ویژگی های اخلاقی خود عنوان کرد : از سال 80 به تهران آمدم. به دلیل جنوبی بودنم، خیلی به مهمان و مهمانی علاقه دارم. بیشتر اوقات خانه ما پر از مهمان است. در بخشی از برنامه، خش دار شدن صدای رامبد ...
گلایه ثریا قاسمی از مادرش در خندوانه
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، ثریا قاسمی؛ بانوی هنرمند کشورمان که سال ها است با بازی اش در فیلم ها و سریال ها خاطره آفرینی می کند و این بار روی صندلی خندوانه نشست. وی ابتدا از سفری که به دزفول در زمان آلودگی شدید آن روزها داشت تعریف کرد و گفت: دیدن آن وضع آب و هوایی از نزدیک با حرف ها و عکس ها خیلی فرق می کند و این شرایط واقعأ سخت و دشوار است. قاسمی بعد به سراغ حرفه اش رفت و در خصوص کار بازیگری عنوان کرد: ما وقتی یک نقش را بازی می کنیم آن را به وجود می آوریم و این کار درست مثل مادری است که فرزندی را به دنیا می آورد. علاوه بر این در این عرصه هنرجو باید فیلم را جور دیگری ببیند همچنین خواندن رمان نمایشنامه خیلی اهمیت دارد چرا که هنر تنها این نیست که خوب جلو دوربین ظاهر شوی بلکه شیوه این قرار گیری اهمیت دارد. این بازیگر در بخش دیگری بد اخلاقی، بی حوصلگی و کم حرفی را از ویژگی های خودش برشمرد، گفت: چیزی که خیلی من را عصبانی می کند، حضور نابلد هایی است که کاری را به زور عهده دار می شوند. من هنگام رویارویی با آن ها مدام با خودم کلنجار می روم و حرف می زنم تا آرام شوم و بتوانم به کار ادامه دهم. بازیگر شب دهم در ادامه درباره ماندگاری در بازیگری بیان کرد: بازی صادقانه مهمترین نکته ای است که به ماندگاری و تأثیرگزاری نقش روی مخاطب کمک می کند، خود من همیشه واقعأ اشک می ریزم، می خندم و عصبانی می شوم چرا که این انرژی قطعأ به بیننده هم منتقل می شود و او را به باورپذیری کار نزدیک و نزدیک تر می کند. ما بین همین صحبت ها قاسمی اشک ریخت و بعد عنوان کرد که این اتفاق هم یک تمرکز و نمایش بود. پس از یک رفت و برگشت، صحبت از حمیده خیرآبادی شد و قاسمی پس از تعریف رامبد از خیرآبادی، مادرش و هم نسلانشان را جاده صاف کن خواند و گفت: آن زمان به شدت بازی در تئاتر و این دست موارد از همه پنهان می شد، حتی مردها هم برای این کار از خانه بیرون می آمدند، به همین جهت تلاش این افراد بود که الان چنین نگاهی به تئاتر و به طور کلی بازیگری وجود دارد. وی در گلایه ای از مادرش بیان کرد: او تمام عمرش کار می کرد، یا مشغول فیلم هایش بود و یا در تئاتر فعال بود، به همین جهت از طرفی واقعأ زندگی نمی کرد و سهم من بیشتر این بود که پیش مادربزرگم باشم. الان که به این سن رسیدم تازه می فهمم که همه چیز کار نیست و نباید این طور زندگی کرد ولی با همه این ها مادرم با کارهایش دین خود را به جامعه ادا کرد. او هچنین از نگرانی مادرش بابت افتادن در بستر بیماری و ناتوانی گفت و اظهار کرد: خدا حرف او را گوش کرد و مادرم ایستاده به سوی نور رفت. پس از این ها، وقتی جناب خان وارد شد و از احلام گفت، قاسمی عنوان کرد که می خواهد از خانواده این خانم در تماس تلفنی خواستگاری کند تا او هم تلاشی در این زمینه داشته باشد. در پایان این گفتگو هم جناب خان شعری برای ثریا قاسمی خواند و وی پس از دریافت لوح خندوانه استودیو را به همراه پسرش ترک کرد. در بخش دیگر نوبت به استندآپ کمدی رسید و برای این اتفاق حسین کلهر به عنوان کمدین جدید خندوانه وارد شد. وی طی اجرایش خاطرات گوناگونی از آمپول زدن و بعد هم رخدادهای مراجعه به بیمارستان های آموزشی و خصوصی را به طور مجزا با رسم شکل تعریف کرد و رفت. رامبد جوان هم در پایان با آرزوی سلامتی، پرروزی و کنار خانواده بودن، همراه حاضران خاتمه این قسمت از خندوانه را اعلام کرد. ...
دوستی و اتحاد در ماهی بادکنکی
اگر چه این انیمیشن با تکنیک سه بعدی ساخته می شود، اما فضایی فانتزی و تخیلی دارد و از رنگ های شاد و جذاب در گرافیک و طراحی بصری آن استفاده شده است. نی نی بال (خواهر کوچک ماهی بادکنکی)، اره ماهی (مجسمه ساز و هنرمندی مودب)، جیز ماهی (همیشه دنبال کشف اجسام)، سبیل ماهی (با نمک و چاق) و دیو ماهی (برادر غول ماهی) از دیگر شخصیت های کارتونی این مجموعه هستند. در این انیمیشن، پدر سبیل ماهی، پلیس است و پدر نی نی بال نیز در نقش آتش نشان ظاهر می شود. فست فودها و بازی های رایانه ای سلمی افکاری، کارگردان و تهیه کننده این انیمیشن به جام جم گفت: به 90 قسمتی که در حال ساخت است، شخصیت ها و فضاهای جدی اضافه شد ه اند. برای مثال، چون آغاز سال تحصیلی نزدیک است در یک فصل به مدرسه می پردازیم یا در قسمتی دیگر به بحث فست فودها و بازی های رایانه ای اشاره می کنیم. وی معتقد است: در مجموعه هایی که برای کودکان ساخته می شود، باید مواظب باشیم دیالوگ ها کودکانه باشد و حد وسط را در همه امور رعایت کنیم تا برای کودک بی مزه نباشد. از این رو، گاهی در فیلمنامه ماهی بادکنکی مجبوریم جملات را تغییر دهیم. افکاری بیشترین مشکل حوزه انیمیشن را مالی دانست و عنوان کرد: افراد هنرمند و کاربلد زیاد داریم، ولی بیشتر وقت ها به آثاری ارجحیت داده می شود که می توانند واقعی باشند و لزومی ندارد در قالب انیمیشن ساخته شوند. می توان به کارهای فانتزی بیشتر بها داد و هزینه ها را طوری تقسیم بندی کرد که به همه موضوعات و تکنیک ها اختصاص یابد. در این صورت انیمیشن کشور ما در وضعیت بهتری قرار می گیرد. این کارگردان ادامه داد: انیمشن سازان ما از نظر تکنیکی پیشرفت خوبی داشتند، اما مشکلات مالی باعث افت آنها می شود. این اتفاق باعث شده، خیلی ها این شغل را کنار بگذارند. عده ای فکر می کنند انیمیشن هنر و تفریحی بیش نیست اما برای ما شغل است و با آن زندگی می کنیم. آموزش کارگروهی به کودکان رامین کرمی، نویسنده ماهی بادکنکی درباره روند نگارش فیلمنامه توضیح داد: نگارش فصل سوم یعنی 39 قسمت به پایان رسیده و خلاصه فیلمنامه در 26 قسمت تهیه شده است. این نویسنده ادامه داد: ماهی بادکنکی در مرکز پویانمایی صبا، برای گروه سنی کودک و پخش از شبکه کودک و نوجوان تولید می شود. این اثر جنبه آموزشی دارد و هدف از ساختش دوستی و اتحاد است. در این مجموعه، ماهی بادکنکی قهرمانی نیست که به تنهایی بتواند کاری انجام دهد. اگرچه سرگروه است و از همه باهوش تر و قدرت رهبری اش بیشتر، ولی اگر دوستانش به او کمک نکنند نمی تواند موفق شود. ما قصد داریم در این انیمیشن قدرت کار گروهی را به کودکان آموزش دهیم. کرمی معتقد است: کسی که می خواهد فیلمنامه انیمیشن بنویسد، باید کودک درونش زنده باشد، شیطنت های کودکان را در نظر بگیرد و با روحیات آنها آشنا باشد. در ایران، بیشتر فیلمنامه هایی که برای انیمیشن نوشته شده، باید در قالب رئال تولید شوند چراکه بخش تخیلی شان خیلی کم است. آنچه انیمیشن را از حوزه های دیگر جدا می کند، تخیل است. فضای فانتزی با حس و حال کودکانه محمد میروهابی، کارگردان هنری انیمیشن ماهی بادکنکی نیز عنوان کرد: در گرافیک کار سعی کردیم به سمت رئال پیش نرویم و بتوانیم حسی را که برای یک کار فانتزی لازم است، داشته باشیم. خودمان را محدود به تکنیک و قابلیت هایش نکرده ایم. وی ادامه داد: وقتی اثری با تکنیک سه بعدی ساخته می شود خیلی ها تمایل دارند به سمت واقعیت و زیاد کردن جزئیات پیش بروند، اما ما این وسوسه را کنترل و سعی کردیم این مجموعه حس و حال کودکانه داشته باشد. این کارگردان هنری بیان کرد: من مخاطب انیمیشن را کودک می شناسم؛ اما هرچه کار واقعی تر و پویانمایی به واقعیت نزدیک تر شود، سن مخاطبش می تواند بالاتر برود. در این اثر، شخصیت ها ماهی هستند، اما به آنها حس انسان گونه دادیم؛ یعنی صحبت می کنند و به جای این که باله داشته باشند، چیزی شبیه دست دارند. صحبت کردن با زبان خیال وی در پاسخ این پرسش که تخیل چقدر از میزان باورپذیری می کاهد، تصریح کرد: باورپذیری و همذات پنداری دو مقوله جدا هستند. اگر به زبان کودکان صحبت کنیم، برایشان قابل قبول تر و تاثیرگذارتر است تا این که بخواهیم آنچه را که واقعی است، به آنها نشان دهیم. باید به زبان خودشان که زبان خیال، بازی و فانتزی است، با آنها صحبت کنیم و ما نیز تلاش کردیم این مورد را در کارمان لحاظ و رعایت کنیم. میروهابی درباره ناقص بودن فیلمنامه و تاثیر آن بر ادامه تولید اظهار کرد: در آثار واقعی وقتی فیلمنامه آماده نیست، می توانند فی البداهه عمل کنند یا در صحنه تصمیماتی بگیرند و در نهایت کار انجام شود، ولی در انیمیشن این اتفاق نمی افتد چراکه باید همه چیز مشخص باشد و سپس اجرا شود. بنابراین آماده و کامل نبودن فیلمنامه این اختلال را ایجاد می کند که ما مجبور می شویم کار را متوقف کنیم. فانتزی کارمان خیلی زیاد است کرمی، نویسنده انیمیشن: یک روز به محل کار یکی از دوستانم رفته بودم. او آکواریوم خیلی بزرگی داشت. در مدت زمانی که منتظر آمدن دوستم بودم، به آکواریوم نگاه می کردم و برای ماهی ها غذا می ریختم. ایده داستان از آنجا به ذهن من رسید. ما در این مجموعه، فانتزی کارمان خیلی زیاد است، سعی کردیم تخیل در آن زیاد باشد به طوری که پدر یکی از ماهی ها آتش نشان است؛ یعنی زیر آب آتش سوزی رخ می دهد و آنها آتش را خاموش می کنند. تمام اتفاقاتی که در دنیای خارج از آب رخ می دهد، با شکلی متفاوت و جدید در زیر آب روایت می کنیم. شبنم قدمی ...